روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الجزء السابع والعشرون

رواية ليتني لم اذهب البارت السابع والعشرون

رواية ليتني لم اذهب الحلقة السابعة والعشرون

عدي كام يوم ويزن ع نفس الحاله مش بيخرج من البيت ومكتئب وعلي طول بيشرب
رن الجرس راح يزن يفتح بتعب فجأه لقي لينا فتح الباب ودخل وهي دخلت وراه
يزن وهو سكران ……عايزه ايه
لينا بصدمه من شكله ووزنه اللي نزل بطريقه ملحوظه والتعب اللي ظهر علي وشه والارهاق
لينا بصوت عالي………انت عملت في نفسك كده ليه
يزن…….ملكيش في واطلعي برا
لينا بهدوء وحب………يزن اسمعني انا لسه بحبك
يزن بعصبيه وهو لسه مش واعي………واللي يحب حد يخونه انتي كدابه
لينا اخدت كبايه مايه ودلقتها ع وشه علشان يفوق…. فوق من اللي انت شربه ده وسمعني كويس
قرب منها بعصبيه وهي رجعت بخوف
لينا بخوف…….ابعد عني يا يزن
هنا افتكر منظر لينا وهي بتبعده عنها وبتستنجد بحد ينقذها منه وبعد عن لينا وحط ايده ع دماغه وبداء يفتكر اللي حصل وانه ملمسهاش اصلا وانها اتخبطن وهي بتجري وفقدت الوعي وهو حاول يفوقها فقد الوهي هو كمان بسبب الشرب بداء يخد نفسه بالعافيه وايده ع قلبه من ديق التنفس
لينا قربت منه……..يزن انت كويس
يزن بتعب من افكاره……..اه كويس وياريت تطلعي وتسبيني لوحدي
لينا ببتهيده وحزن………انا مخنتكش
يزن بصدمه……..نعم انتي هتكدبي تا…….
قاطعته لينا………والله ما خنتك يا يزن
يزن……..امال اللي حصل
لينا………كنت برضلك نفس القلم اللي اديته ل فارس بس مكنتش اعرف ان الانتقام صعب كده صعب عليا قبل ما يكون صعب عليك
يزن بحزن………انا اللي كنت عايز اعوضك من قلبي علشان حبيتك وعلشان كنت عايز اعوض فارس ع اللي عملته في وخلي اخته مبسوطه لان عارف انك بالنسباله بنته مش اخته بس
لينا بدموع……..مهنش عليا كسرته ولا حزنه اللي انت كنت السبب في وعلشان كده قررت اوجعك بنفس الطريقه
يزن بحزن…….ودلوقت مرتاحه
لينا بنهيار……..مبقتش فرقه كتير يا يزن انت خلاص مبقتش ليا
يزن…….وطلامه انتي عارفه كده جايه ليه
لينا بدموع……….كنت حابه اطمن عليك قبل ما سافر
يزن بنتباه………تسافري فين
لينا…….في فرصه شغل برا كويسه وهسافر اكمل وقعد هناك السفر كمان فتره بس قولت اودعك قبلها
وقامت لينا علشان تمشي
يزن……..ايه يسبت انك مخنتنيش
ورتله الحسابين اللي ع فونها والدليل الوحيد انها مخانتهوش
يزن بصلها بعمق ومش مصدق اللي بيحصل
لينا بدموع……….خلي بالك من نفسك
ومشيت وهو لسه تحت تأثير الصدمه
صحيت ايلين من النوم وهي بتفتكر كل اللي حصل امبارح
فلاش
ايلين سبته يومين يهدي وبعدها مسكت فونه وكتبت
ايلين…….هو انت ازاي محكتليش ع موضوع يزن وليه مقولتليش انه عمل معاك كده
فارس خد القون وقراء المكتوب………انتي كنتي سمعنا
ايلين هزت رسها وكانها بتقول انها صدفه مش اكتر
فارس………محبتش اقولك علشان كنت شايف حبك لي وانه طوق النجاه الوحيد بالنسبالك
ايلين كانت بتعيط ع كلامه علشان فعلا هي كانت شيفاه كده وفي الاخر خزلها وعمل فيها كده
فارس وجعه قلبه لما شافها كده……..ممكن تهدي خلاص اللي حصل حصل
ورن فون فهد باسم يزن هنا اتعصب فارس وحط الفون جنبه بعصبيه ايلين اول ما شافت الاسم اتخضت وعيطت اكتر من خفها
فارس قفل فونه وفضل قاعد جنبها لغايه لما نامت
باك
قامت ملقتش فارس جنبها اتخضت وفضلت تدور عليه ع الفيلا ومش لاقيه ولا لاقيه اي حد فيهم فجأه فتح الباب ودخل عليها فارس بصلها بابتسامه وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى