رواية ليتني لم اذهب الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة العواني
رواية ليتني لم اذهب الجزء الثلاثون
رواية ليتني لم اذهب البارت الثلاثون
رواية ليتني لم اذهب الحلقة الثلاثون
شافت الساعه بتعته قدام بيت صغير ومكنش حد ملاحظ ده غيرها لانها كانت بعيده عنهم خدت الساعه وبتتحقق فيها وبتبص قدام البيت لقت دم قدام البيت قلبها وجعها اول ما شافت الدم وراحت تنده ليزن
ايلين بخضه……. يزن يزن
يزن بقلق……… ايه يا ايلين في ايه
ادتله ايلين الساعه وشاورتله ع البيت نده البوليس علشان تشوفه الوضع
يزن…….روحي العربيه انتي
ايلين…….لا انا مش هسيبه يا يزن
يزن…….مستحيل اخليكي هنا روحي للعربيه احسن
سمعه ضرب نار من جوه
ايلين بفزع…….. فارس فارس
جريه الاتنين ودخله ع جوه واول ما دخله لقه جثه سامر قدمهم والدم ف كل حته وفارس مرمي ع الارض والدم مغرقه وفاقد الوعي اول ما ايلين شافت كده شهقت وجريت ع فارس
يزن بخضه…….فارس فارس
ايلين بدموع……..فارس قوم ارجوك
يزن بصراخ…….اسعاف بسرعه
وبعد شويه جت الاسعاف وخده فارس وايلين ويزن كانه معاه خده فارس للاوضه ويزن وايلين كانه واقفين مستنينه
وبعد شويه طلع الدكتور يزن وايلين جريه عليه
ايلين بقلق……..فارس عامل ايه دلوقت يا دكتور طمني
الدكتور……. متقلقوش هو كويس شويه جروح بس في راسه وكدمات ونزف كتير بس هو كويس
يزن براحه……..الحمد لله
ايلين……..ينفع ادخله اطمن عليه
الدكتور بيبصلها بتفحص……طبعا ممكن بس انا شايف انك محتاجه تداوي جروحك الاول
ايلين…….حاضر هطمن عليه الاول بس
مشي الدكتور
دخلتله ايلين الاوضه واول ما دخلت لقيته نايم قعدت جنبه ع السرير واتصدمت من شكل الكدمات اللي ع وشه كانت كدمات وشه عميقه وكبيره لربما متروحش بسهوله دموعها نزلت بحزن عليه دخل يزن وشافه وكان حزين جدا عليه شويه وفتح عينه
ايلين بفرح……فارس
فارس بابتسامه……..انا كويس متقلقيش وبلاش تعيطي
ايلين……. انت كنت صاحي اصلا
فارس بابتسامه…..اه
يزن……..حمدل ع سلامتك يا صاحبي
فارس…….. الله يسلمك يا يزن
يزن…….ايه اللي حصل يا فارس
فارس بتنهيده………نطيت من العربيه بعد ايلين ع طول والعربيه نزله من فوق الكوبري بس سامر ورجلته مسبونيش حاولت اقاوم بس مفيش فايده كل اللي عليه انه عايز ايلين حمدت ربنا ان محدش شافها وهي بتنط والكلب سامر ما صدق لقاني طلع كل اللي عملته في عليا حتي لاخر لحظه دخل فيها البوليس طربني بالطفتيه ع دماغي للاسف كنت مربوط
ايلين ببكاء…….الحيوان
يزن……. الحمد لله انها جت ع قد كده
فارس بتنهيده……. الحمد لله
لينا دخلت بخصه……..فارس انت كويس
فارس حضنها بحب……….متخافيش انا كويس
لينا بدموع……..ايه اللي حصل
يزن…….هنحكي بعدين دلوقتي نسيبه يرتاح
ايلين وهي بتقوم………طيب يلا نطلع
مسك ايديها فارس…… خليكي
يزن…….طيب خليكي يا ايلين وهطلع انا ولينا
طلع يزن ولينا برا وبتحاول متبصلهوش ولا حتي عنيها تيجي ف عينه
يزن…….لسه ناويه ع السفر
لينا…….ايوه
يزن…….مينفعش تقعدي خالص
لينا…….. هقعد علشان مين فارس خلاص اتجوز وبقي معاه مراته ومبقاش محتاجلي خلاص
يزن…….لو فاس مش محتاحلك ف ممكن حد تاني يكون محتاجلك
بصتله لينا بستغراب……..تقصد ايه
قرب منها يزن……… اقصد ان لسه عايز وجودك ف حياتي
لينا……..حتي بعد كل اللي حصل
يزن……كل اللي حصل عدي وفات
لينا بالم…….بس انا منستش حاجه من اللي حصلت ولا معرفتك لكل بنت شويه ولا شهرك ولا شربك
يزن……لا انتي نسيتي ولا انا نسيت علشان كده بقول نفتح صفحه جديده بنا
لينا بتفكير…….ولو معرفناش
يزن…… يمكن محاولناش كويس نحاول ايه رايك
لينا بابتسامه……. موافقه
يزن بنفس الابتسامه……..ما كان من الاول
وبعد ٨ سنين
حور بعياط……..بابا بابا حمزه ضربني
يزن…….ما تبعد ابنك عن البنت يا عم
فارس بضحك……..انا ابني يعمل اللي هو عايزه
لينا بضحك…….خلاص نجوزهم لبعض
يزن وهو بيحضن حور……..انا بنتي متروحش للمفتري ده
ايلين بضحك وهي بتحط العصير……..ده انا ابني عسل طيب نساله الاول ايه اللي حصل
فارس……..ايه اللي حصل يا حمزه ضربت حور ليه
حمزه بعصبيه………هو انت بتسألني ومش شايف لبسها عامل ازاي يا بابا
بص فارس ليزن بضحك ابني عداه العيب وازح واحترم نفسك بقي ولبس بنتك لبس مداري
الكل ضحك ع كلام فارس
حمزه بعصبيه……..ولو لبسني اي حاجه زي دي تاني هضربك
حور بعياط…….انا مبححبكش ياااحمززه ومس هلعب معاك تانيي
حمزه بعصبيه……..انتي غلطانه وكمان بتردي عليا
وكمل بحنان……. خلاص متعيطيش
ايلين بضحك……لا حنين اوي زي ابوك
فارس بضحك……..وماله ابوه بقي يا ست ايلين
ايلين بابتسامه……….انا قولت حاجه
فارس بضحك…….شكلنا هنفصل نسايب طول العمر
لينا بنفس الضحكه……تقريبا كده
يزن…….مين مجنون يجوز بنته لابنك المفتري ده
فارس…….انت يا حبيبي
ضحك الكل وكانه مبسوطين ♥
تمت بحمد الله واخيرا خلصنها
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)