رواية ليتني لم اذهب الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة العواني
رواية ليتني لم اذهب الجزء الثامن عشر
رواية ليتني لم اذهب البارت الثامن عشر
رواية ليتني لم اذهب الحلقة الثامنة عشر
ايلين بدأت تعيط
يزن……… مين عمل كده
ايلين شافت علبه وتحتها ورقه وكانت محطوطه ع التربيظه فهمت انها ممكن تكون رساله من اللي عمل كده قربت من العلبه وفتحتها لقت صور ليها هي وسامر في فرحهم وشافت كميه الحزن اللي كانت ف عنيها ودموعها اللي مكنش حد واخد باله منها وبدأت تعيط من تاني وكأن اليوم ده كان امبارح
يزن خد منها الصور……. ده سامر
ايلين بعياط…… اه
يزن……. متخافيش يا ايلين هو ميقدرش يعملك حاجه
خدت ايلين الورقه علشان تقرأها اول ما فتحتها كان مكتوب فيها انا عارف مكانك كويس وسايبك بمزاجي بس حبيب القلب اللي كنتي معاه امبارح ده مستحيل اسيبه ف حاله انتي جبتي لينا كلنا العار ولا انا ولا عمي هنسكت افهمي كلامي ده كويس علشان متندميش
ايلين سابت الورقه ودمعها نزلت بخوف وجه ف دمغها فارس
ايلين……. فارس فارس انا لازم اروحله حالا
يزن………. اهدي يا ايلين لما نشوف الاول اللي بيحصل
ايلين بخوف……..ده هيعمل حاجه ف فارس خدني عنده بسرعه يا يزن علشان ميأذهوش
ركبه هما الاتنين العربيه بسرعه ووصله عند بيت فارس طلعه بسرعه وخبطه فتحتلهم الشغاله
ايلين اول ما الباب التفتح….. هو فين فارس
الشغاله…….. فارس بيه جوه
جريت ايلين ع جوه من غير ما تعرف حتي هي رايحه فين فضلت تضور عليه بخوف….. فارس فارس
سالم(ابو فارس)… انتي مين ودخله كده ليه
ايلين بصتله كان راجل في سن ال٦٠ تقريبا ورغم تجاعيد بشرته الا ان جسمه ميدلش ع سنه ابدا
ايلين……. فارس فين
سالم بوقاحه……. وهو اللي عايز حد يفضل يلف عليه كده ف بيته
ايلين بحرج…… اصل
قاطعها صوت دخول فارس…… ايلين تعمل اللي هي عايزه ومحدش لي دعوه بيها واللي هيتكلم معها نص كلمه كانه بيتكلم معايا انا
ونظر لوالده بغضب ومسك ايد ايلين ومشيه من الاوضه قعدت ايلين هي ويزن وفارس ف الصاله
ايلين……. انت كويس
فارس بستغراب…….. مالك ف ايه
يزن…… هو سامر عايز يأذيك ليه
فارس بدهشه……. يأذيني انا
ايلين بهمس لفارس ….. هو شفنا مع بعض وفاكر ان بنا حاجه
وطلعت الجواب وورتهوله قراء الجواب
فارس بتفهم …… متخافيش يا ايلين محدش يقدر يعملك حاجه وانا هحميكي
يزن بإتفعال…….. انت اتجننت ولا ايه يا فارس انت لاغي وجودي بقي
فارس……… لا متجننتش بس هي كانت معاك طول الفتره اللي فاتت لو كنت قادر تحميها بجد مكنش الحيوان ده عمل كده
يزن بعصبيه……… حضرتك بقي اللي هتحميها
فارس بتجاهل…….. ايلين لازم تيجي تباتي هنا مع لينا
يزن قام وقف بإنفعال……… لا انت اتجننت بقي
ايلين……. اهدي يا يزن
يزن……. انت عايز تردلي اللي عملته فيك فيها هي عايز تخدها مني زي ما انا ختها منك
ايلين بعدم فهم……… تقصد ايه يا يزن
فارس بعصبيه…….. قولها تقصد ايه قولها
عند سالم لما شاف نظرات الكره ف عين ابنه
واتكلم ف الفون ع حد
سالم…… انت بدور ع بنت عمك تعالي خدها من بيتي وغسل عارك
سامر اتعصب وقفل الفون وجري بالعربيه ع بيت فارس ووصل البيت وطلع خبط بإنفعال ودخل اول ما دخل وشافته ايلين اترعبت واستخبت ورا فارس
ايلين بخوف…….. الحقني يا فارس هيموتني
فارس بهمس وبيطمنها……. متخافيش انا معاكي
سامر قرب منها بإنفعال…….. اطلعي من وراه يا فاجره مش هو ده اللي هيحميكي مني
فارس……. انت متقدرش تعملها حاجه لا انت ولا غيرك
في اللحظه دي خبط الباب وكان ابو ايلين
ابو ايلين……. جبتيلي العار يا بت انتي لازم تموتي
ومسكها من شعرها وايلين كانت بتعيط
ابوها…. تعالي معايا
مسك فارس ايدك بتحدي…….. هو مش انت قبل ما تخدها لازم تستإذن من جوزها الاول ولا ايه يا حج
وكمل بسخريه……… ولا الاصول ف بلدكم بتقول عكس كده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)