رواية ليتني لم أحبك الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار
رواية ليتني لم أحبك الجزء الرابع
رواية ليتني لم أحبك البارت الرابع
رواية ليتني لم أحبك الحلقة الرابعة
-تستاهلي انا قولتلك أنه ميستاهلش اللي انتي بتعمليه في نفسك ده
كانت امي بتلومني اني وثقت فيه تاني …بس انا قلبي كان واج*عني …ليه عمل كده …ليه بيك*سر قلبي بالشكل ده …انا قدرت اهرب من غير ما يحس …كنت مصدومة منه ازاي يقدر يعمل كده ولتاني مرة خالد يك*سر قلبي وساعتها بس فوقت وعرفت انه عمره ما حبني أنا كنت مجرد تسلية لحد ما يلاقي اللي تتجوزه عرفت اني مجرد واحدة تملي الفراغ بتاعه …عرفت انه عيشني في اوهام وان اهلي علي حق …كنت حاسة اني هم*وت مش من الحب بس من احساس بالكسوف …حسيت اني قليت من نفسي اوووي لما صدقته للمرة التانية بغب*اء ….ماما كانت بتبصلي بحزن …بعدين حضنتني وقالت:
-متزعليش يا حبيبتي منه لانه احنا لما بنمنعك من حاجة مش عق*اب ليكي بالعكس لاني انا وابوكي بنحبك…احنا اكبر منك ولينا نظره في الإنسان وعارفين ان خالد مش كويس وحذرناكي كتير وحب*سناكي بس انتي صممتي …
بعدت ومسكت ايديها وقولت:
-سامحيني يا ماما أنا اسفة والله …
قولتها وانا ببكي ومنهارة …كنت مكسوفة اوووي منها ومن اللي عملته…ازاي فضلت انسان زي ده عليهم …ازاي كنت معمية كده للدرجادي الحب اعمي….بس. الحب ده كان من طرف واحد …طرفي أنا بس أنا متحبتش منه …اللي بيحب مش بيخ*ون مش بيق*سي …بس ده غلطي اني خليته يتمادي …
مسحت دموعي وقولت :
-بس أنا هربيه يا امي وعد
-لا يا نادين
قالها ابويا فجأة …قومت بسرعة وحطيت عيني في الارض …مسك وشي. قال؛
-متتكسفيش يا حبيبتي أنا مبسوط أنك عرفتي حقيقته …مبسوط أنك فوقتي
هزيت راسي وانا بعيط وقولت:
-الحمدلله يا بابا بس متقلقش هاخد حقي …أنا مش هسيبه …هنت*قم منه انا….
-لا لا متعمليش كده لان الانتق*ام هيضرك احسن انت*قام ليه أنك تتجاوزيه …أنك توريله ان حياتك مش هتقف علشانه وسيبيه لربنا هو اللي هياخد حقك …فاهمة يا بنتي
هزيت راسي وحضنت بابا وانا ببكي وقررت اسمع كلامه بس الأول كان لازم أعمل حاجة ….
……
تاني يوم طلبت ان خالد يقابلني في الكافية بتاعنا …جه وقعد وهو مبتسم … بصتله وانا مستغربة انه ازاي معندهوش ضمير زينا …اتنهدت وقولت :
-انت اح*قر انسان شوفته في حياتي يا خالد مش قادرة اصدق أنك حق*ير كده
حسيته بهت فابتسمت وقولت:
-جيتلك الجيم امبارح وسمعت كل حاجة وكنت والله قادرة اقلب اللعبة عليك بس تعرف انت متستحقش أتعب نفسي وافكر ازاي انت*قم لا يا خالد انت متستحقش المجهود ده بس اوعدك اني هتجاوز حبي ليك لأنك متستاهلهوش وهسيبك لربنا وحسبي الله ونعم الوكيل …
بعدين قومت وانا بمسح دموعي سمعت دايما مثل بيقول ان تأتي متأخرا خيرا من الا تأتي ….صحيح أنا اتاخرت عشان ابعد بس الحمدلله نفدت من شخص زيه…
الايام اللي بعدها مكانتش سهلة عليا …مرت ايام واسابيع وانا بحاول اتجاوزه وانساه …كنت بب*كي وبعي*ط اتخلصت من كل ذكرياته وكنت بشتغل عشان انسي …قررت اني لما افكر ارتبط بحد يكون قلبي فاضي ليه عشان كده لما زميلي معتز اللي في الشركة حاول يلمحلي صديته لان قلبي كان فيه متعلق بيه …
….
بعد ست شهور …
كان كله خلص مكانش صعب انسي ….واتخطبت كمان لمعتز زميلي ….
في يوم طلعت من الشركة ولقيت خالد قدامي . كان وشه شاحب وحزين…حاولت اتجاهله وامشي بس هو وقف في وشي وقال بحزن:
-مش قادر انساكي يا نادين …عارفة ان مش هتصدقيني بس بعد اليوم ده وانتي في عقلي. حاسس اني بقيت مهو*وس بيكي أنا محبتكيش وبس أنا عشقتك …كأنك سحر*تيلي مش قادرة انساكي ابدا …
رفعت ايدي وانا بقول :
-بس أنا نسيتك واتجاوزتك كمان يا خالد انت انتهيت من حياتي ….
وشه شحب وعيونه دمعت لقيت معتز طالع روحتله وقولت :
-كويس اني شوفتك يالا نروح مع بعض …
وفعلا مشينا وسيبنا خالد واقف ودموعه بتنزل …
….
بصلي معتز وقال:
-مين اللي كان معاكي ده
-خالد
سكت شوية بعدين قال:
-كان عايز ايه
-بيطلب السماح
-وقولتيلوا ايه
ابتسمت بخ*بث وقولت:
-انت بتغير عليا
هو راسه وقال:
-لا مجرد فضول
ضحكت وقولت:
-لا بتغير والله بتغير
مسك دراعي وقال:
-فعلا بغير يالا قولي قولتيله ايه
ابتسمت بحب وقولت:
-قولتيله اني تجاوزته بس مقولتلهوش أنك كنت من ضمن انتصاراتي♥️بحبك علي فكرة
-وانا كمان♥️
تمت.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم أحبك)