روايات

رواية ليتني أنساك الفصل الرابع 4 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الفصل الرابع 4 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الجزء الرابع

رواية ليتني أنساك البارت الرابع

ليتني أنساك
ليتني أنساك

رواية ليتني أنساك الحلقة الرابعة

كنت بصالوا بصدمه وملامح الفرح اترسمت ع وشوا اول م الطفل دا خل وجري عليه ع احمد يحضنوا
كنت باصه عليهم ومتبعه الموقف بصدمه وحزن بس كنت ساكته منا مش من حقي اعاتب ا اسال لي
فوقت ع سرحاني م الطفل دا بيبصلي ببرائه =انت مين
اتكلمت معاه بلطف وحب انا مستغرباه -وتين وانت
رد عليه وقال÷اسر
سكت وكملت مراجعه ف الورق وانا قلبي وجعني اووي بصلي تاني وقال=انت حلوه اووي
ابتسمت ورديت-انت احلي
=انت عارفه ماما دايما كانت بتقول البنات الكبيرة لازم تلبس الحجاب
ابتسمت بخجل ووجع قلب ورديت-امم فعلا ادعيلي بقا ربنا يهديني
انما احمد كان متابع كلامنا بهدوء مستغرباه هو ازاي بارد كداا ابنوا بيكلمني عن اموا اللي هي مش انا هو حتي مفيش نظرة زعل او حزن
اتكلمت وانا بلم الورق كفايه وجع قلب -طيب يا مستر احمد انا هراجع الورق ولو مظبوط همضي عليه ونتمم الصفقه ونبدا ف المشروع عطول
خرجت م الاوضه وانا بجر خي”بة امل كبييره اااه
كنت ف العربيه راجعه الفندق

 

 

 

-وانت فاكرة اي يا هب”له همم فاكره انوا هيزعل عليكي او انك فارقه معاه دا هو اللي سابك
انا لازم اكون قويه لازم انساه واتخطاه
ف الفندق
=الو يا وتين همم اي عملتي ف الصفقه
-الناس بتقول ازيك اي عامله قلدت صوتوا وانا بقول مش الو يا وتين اي عملتي
ضحككك كتير اووي ع طريقه كلامي
=خلاص ياختي اسفين هاه اي عملتي
-ولا اي حاجه شوفت العروض وحاليا هراجع الورق ولو تمام همضي ونبدا
كنت بتكلم بحزن باين ع صوتي
=مالك يا وتين
-م مفيش
=وتين انا عمر صاحبك واخوكي يلا احكيلي
اخدت نفس عميق واتكلمت -ال المدير
=مالو
قولت بدموع مش قادرة اوقفها -طلع ا احمد
=احمد مين ق قصدك!!!
-ااه
سكت شويه وبعدين اتكلمت-شوفتوا ك كان قاعد قريب مني ريحت البرفيوم زي م هي م اتغيرتش ع عارف البيرفيوم دا احنا مختارينوا سواا ااه ل لسا فاكرة الريحه بتعتوا رغم كل السنين دي ل لسا اما بيتوتر بيفضل يلعب ف القلم
مت متغيرش لسا شعروا الكيرلي وعينوا العسلي وهيبتوا ف الكلام م متغيرش ف فشكلوا اي حاجه
اتكلمت وانا بهز راسي م من وسط دموعي لا لا عارف اتغير اتغير بقي عندوا ابن بقي ليه زوجه ا انا قلبي وجعني اووي ياعمرر

 

 

عمر كان ساكت وبيسمعني ودي احلي حاجه فيه انو بيعرف يسمعني
اتكلم عمر=انا والله ع عيني اسيبك وسط كل الضغط دا بس زين لو نزلت هيدايق وانت عارفه انو حساس بس خلاص مش مهم زين انا هجيلك واللي هيحصل يحصل
اتكلمت بسرعهه وانا بمسح دموعي -لا لا متجيش خليك جنب زين دا اخوك وملوش غيرك انا هبقي تمام وهعرف اتعامل مدايقش نفسك
تاني يوم روحت الشركه وخبط ف حد ف الورق وقع من ايدي ف اتكلمت بعصبيه وصوت عالي وانا بلم الورق م الارض- ايههه مبتشوفش فتح عينك وانت ماشي يا استاذ
كان بصصلي بصدمه تقريبا دي اول مرة يشوفني وانا بزعق او بعلي صوتي
قومت وقفت وهو منتظر اني اعتذر منوا زي مكان بيحصل زمان بس دا كان زماان
اتكلمت وانا رافعه حاجبي-اتفضل اعتذرر حالااا
_انا مغلطش
-وانك تخبط فيا دا اي انشا الله لعب ولا هزار
-يلااا
_يلاا اييي
-اعتذر قولتها بتهكم وخفيت ابتسامتي اللي ظهرت لما لمحت زهولوا م كلامي واصراري
_احمم اسف
-مش ساامعه
هلي صوتوا شويه _اسفف

 

 

_حلوو كدااا قالها بغيظ
كملت طريفي وانا الابستامه مش مفرقاني
عدت اياام وانا بشتغل معاه بس ف حدود
اسر كان دايما بيجيلوا الشركه وكنت بقعد اهزر معاه دايماا اسر دموا خفيف اوي وطفل جميل ويتحب
ف يوم كنت عند اسر ف المكتب ف جالوا تليفون بيبلغوه ان اسر تعب جداا واخدوا المستشفي
-ممكن تجي معاك
-عارفه اني مليش حق بس حابه اطمن عليه مش اكتر
_اكيد تعالي
روحنا المستشفي واحنا ف العربيه كنت شايفه توتروا وخوفوا
-اهدي هو انشاء الله هيكون بخير
_انشا الله
وصلنا وعرفنا رقم الاوضه
كنت ماشيه وانا خايفه خايفه لما تشوف الست اللي اخدت مني الراجل الوحيد اللي حبيتوا حتي مش عارفه لو سالتني انا مين هقولها اي ياتري حلوه احلي مني يعني قويه زي م كان بيتمني
الباب اتفتح
بس مكنش في غير ست عجوزه قاعده ع الكرسي تقريبا مربيه مكنش في اي حد غيرها واسر نايم ع السرير
راحلوا احمد وفضل يلعب ف شعروا_عامل اي يا بطل
=بخير يا بابا
قربت منوا وسالتوا وانا مبتسمه- عامل اي
=الحمدلله

 

 

كمل هو مبتسم بتعب=انا مبسوط انك جيتي
ف ابتسمت
كنت مستغربه ازاي ام تسيب طفلها ف المستشفي كدا ومتقعدش معاه
وهنا دخل الدكتور
÷هاه البطل الصغير عامل اي
=فل قالها اسر بمرح
ضحك الدكتور
وبصلي وسالني÷حضرتك مامت اسر
بصتلوا -لا
بص ل أحمد وقال ÷اومال فين مامتوا محتاجينها ضروري
احمد بص ل الدكتور بحزن شديد وقال _بس ليل اتو”فت من 3 سنين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ليتني أنساك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى