روايات

رواية لهيب القلب الفصل الثالث 3 بقلم عبده شحاتة

رواية لهيب القلب الفصل الثالث 3 بقلم عبده شحاتة

رواية لهيب القلب الجزء الثالث

رواية لهيب القلب البارت الثالث

رواية لهيب القلب
رواية لهيب القلب

رواية لهيب القلب الحلقة الثالثة

لفت نفسها ببشكير و طلعت لقيت حسين ف وشها و الباب بيخبط بصت لنفسها و لحسين الي بيبص ليها بقذ*اره
الباب عمال يخبط حسين.. اي العود الي موجود عند اختي ده
قرب منها لكن جني صرخت.. ابعد عني يا مجرم ابعد عني يا حيوان اياك تقرب
الباب مزال يخبط بعنف ثم الباب منال من برا.. افتح يا حسين انت بتعمل اي ف البنيا
جني جريت علي اوضه و قفلت علي نفسها منال دخلت وقفت قدام اخوها.. انت اي الي كنت عايز تهببو ده انت اتجننت امشي دلوقتي ولو عاوزها انا هقنعها لك
حسين يبتسم.. عاوزها بس دانا هموت عليها انا بعد الجسم الي شوفتها قدامي ده اسيبها كده و حياتك لتكون في حض*ني
منال بخبث.. من عنيا يا حبيب اختك بس انت اصبر
مشي حسين طلعت جني لابسه و خارجه

 

 

منال مسكتها.. استني بس رايحه فين معلش والله ع الموقف الي حصل ده انا اسفه مش عارفه حسين عمل كده لي
جني بقوه.. ولا اسفه ولا حاجه انا الي اسفه اني تقلت عليكي عن اذنك عندي حاجه لازم اعملها و بعد كده اكيد هنتقابل تاني
حضنو بعص و مشيت
في الشركه وصلت جني و معاها كذا بودي جارد دخلت وقفت قدام مكتب زيدان سمعت ملك بتحكي لباباها اني ف علاقه بين جني و بين حسام

دخلت جني.. اهلا الي انتي بتقوليه ده محصلش ثانيا بقي و ده الاهم ان اخوكي هيموت و يطول ضفر مني عشان كده لازم تقوليلي ان انا موافقه اتجوزها
و ده كانت لحظة دخول حسام.. بجد يا جني يعني انتي موافقه تتجوزيني
جني قعدت و حطت رجل علي رجل.. اه هتجوزك يا حسام بس خلي عندك علم لحاجه انك انت الي اخترت و انت الي هتموت عليا
حسام بمكر.. اكيد طبعا المهم بقي حس كده نيجي علي الساعه كام نطلب ايدك من والدك
جني تقف.. والدي الله يا حسام مانت عارف والدي مش والدي ده واكلين عيش و ملح سوء ولا نسيته
زيدان فاهم فعشان كده ادايق لان ابو جني صديقه من زمان و اكتر من اخ
ملك.. و انتي مالك بتتكلمي كده لي اكيد حصل بينهم حاجه يا بابا
جني بعنف.. اخرسي انا اشرف منك و من عشره زيك بس لما يكون ف كلب صعرانه ديلو نجس و عض بنادم بياخد وقته و بعد كده صاحبه بيخلص عليها المهم تيجي علي الساعه 8 باليل كده مستنينكم عن اذنكم

حسام لي والده.. انا مش مستريحه و انتي يا زفتها اهدي شويا مش كده ولازم تفقي وشك ده و احنا بنتقدم مينفعش كده
جه الليل و الكل منتظر وصل حسام فيلا رضوان والد جني دخلو و استقبلهم رضوان بترحيب
بعد فتره من الكلام و المشاريب قرر زيدان يدخل ف الموضوع
زيدان.. المهم يا رضوان يخويا احنا طالبين بتك لي ابننا اكيد مش هتلاقي احسن مننا
رضوان.. اكيد يا زيدان يخويا نشوف العروسه لو موافقه انا معنديش مانع تعالي يا جني
دخلت جني و هي باصه لحسام بي ابتسمه مصطنعه و وراها الف سؤال بيدور ف مخ حسام

 

 

جني.. اكيد يا بابا موافقه بس عندي شرط الدخله و الفرح تكون بعد 15 يوم
حسام.. لو عايزاها بس اسبوع انا موافق بس نفسي اعرف اي الي ف دماغك
جني.. الي ف دماغي ولا حاجه من نحيتك لو ف حاجه مكنتش وافقت اتجوزك ولا اي يا حبيبي
طبعا الكل ضحك
رضوان.. بس ف حاجه البت لازم تكتب عند اعمامها ف الصعيد انت عارف يا زيدان يخويا عوادينا و تقاليدنا
ثم الباب خبط و دخل ظابط مباحث و معاه اتنين عساكر.. السلام عليكم معانا امر بالقبض علي حسام زيدان الصياد و جالنا اخباريه انو موجود هنا
الكل بص بصدمه و بصه لجني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى