رواية لهيب العشق الفصل السادس عشر 16 بقلم زوزو
رواية لهيب العشق الجزء السادس عشر
رواية لهيب العشق البارت السادس عشر
رواية لهيب العشق الحلقة السادسة عشر
بيدخل وسط نظرة الكل وزعلهم ولومهم ان اتأخر
بتستأذن ديلان علشان تمشي من غير حتي ماتبص عليه
مالك : ديلام كدا كدا جينا وانتظرنا كل الوقت دا ممكن تتكلمي مع باران وعلشان جيتنا متكونش على الفاضي
بيسلم عليهم باران
باران : ديلان انتي من بدري هنا مكلمتنيش ليه
قدرت : رنينا عليك ولكن فونك كان مقفول
باران : اكيد فصل شاحن بعتذر
بيقعدو وبيكون الكل ساكت ديلام
ديلام : ممكن نتكلم باران
باران : طبعاً اتفضلي…
بيروحو على المكتب وبيكون الكل ملاحظ زعلهم من بعض
بيحاول مالك يلطف جو شوي وبيبدا يتكلم بيهزر معاهم
بنروح لـ ديلان وباران 😒
ديلان : ممكن افهم زعلك وعصبيتك دي ليه
باران : وانتي بعد يوم متعب ومش نايمه جايه علشان دا
ديلان : انا غلطانه ان جيت ليك وخفت على زعلك
وبتكون عايزه تمشي ولكن باران بيلحقها بيلفها لعنده بيلاحظ انها بتبكي
باران : ليه بتبكي دلوقتي اي حصل
ديلان : لا مافيش شي بس عايزه امشي ممكن
باران :لا مش ممكن وخدها في حضنه
وفضلت تعيط كأنها بتطلع كل اللي كان متراكم في اليوم المستشفى وزعل باران منها وابوها وتعبه
فضل باران يسكت فيها لحد مخبط الباب… بعدو عن بعض
بباران : ادخل
بيدخل مالك علشان يمشو ولكن بيلاحظ دموع في عين ديلان
بيتخض وبيجري عليها حتى بيسيب الباب مفتوح
مالك : ليه بكيانه اي حصل
بيسمع الكل برا ولكن محدش بيتدخل
بياخدها وبيمشو بعد ما مسح لها دموعها
واعطي نظره لباران نظرة غضب
ولكن الجو فجأه بيقلب أمطار ورعض وديلان بتخاف كثيير من الرعض
وهما بيسلمو عليهم بتسمع صوت رعض بتخاف كثيير وبتحضن مالك جنبها من شدة الصوت
بيهديها مالك…. وبيقرب منهم باران اللي بيكون متغاظ من الحضن 😁
ولكن بيكون خايف أكثر على ديلان
مالك : اي الحظ دا مش هنقدر نمشي غير لما الجو يهدي شوي
قدرت : البيت بيتكم ياابني
ايتان : نشيلكم على كفوف الراحه دا في مسابت بيتكم وبيت ديلان كمان
ديلان : شكرا شكرا لكم ولكن لازم نمشي مش هينفع نفضل يله مالك
مالك : ماتعانديش انا عارف حالتك مش هتقدرى تقاومي وهتنهاوي وهتتذكري كل شي خلينا بنفضل هنا شوي الجو يهدا ونمشي
ديلان : ولكن
مالك : مافيش ولكن مش هخاطر بيكي انتي صممتي تجي تشوفي باران وانا سمعتك وجيت معاكي دلوقتي يبقا تسمى كلامي انا دكتورك 😢
باران بياخد مالك على جنب اي في وليه خايف عليها كدا ليه كل الخوف عليها دا كله
بنبره فيها غيره عصبيه
مالك : لان ديلان لما انخطفت كان في مطره ووقتها فضلت ثلاث ايام مطره غزيره ورعض وبرق
ومن وقتها ديلان بتخاف كثيير من المطر
ولما بتعرف ان في مطره او ممكن الجو يقلب مش بتطلع من البيت
ولكن بسبب انها كانت شغاله مشفتش حالة الجو النهارده 😢
باران بيبص عليها وهي مش قادره تاخد نفسها من كتر ما هي خايفه وكل ما بتسمع الصوت بتخاف
باران بيحاول يشتت انتباها شوي وتركيزها
باران : اي جيهان مش كان معاك دروس مش فاهمهم مش هتلاقي فرصه احسن من دي روح هاتهم لديلان تشرحهم ليك وكمان مالك يساعدكم
مالك : طبعاً طبعاً
ايتان : باران لك شايف حالك ديلام كيف عايزه تشرح لجيهان
بيشاور لها باران بتفهم وبيفهم الكل وبيروح جيهان لحتى يجيب الدوس بتاعته
بيطلب من قدر مالك انها تعمل ليه قهوه تقيله ساده
قدر : حاضر يابني
ديلان : وممكن انا كمان
قدر : من عيوني ياابنتي ديلان
بيرن فون ديلان بتكون صبيحه قلقانه على ديلان ومالك
بترد ديلان : ألوو ماما
صبيحه : وينك ديلان خفت كثيير عليكي في الجو دا وكمان اتصلت بالمشي قالو طلعتي من بدري وينك
ديلان : انا ومالك في بيت عمو قدرت ومالك رافض ان نرجع
صبيحه : هتتعبي خليكي عندك لحتى الجو يتحسن تمام ياماما اديني مالك
ديلان : خد مالك ماما
مالك : خالتو كيفك اكيد البيت هادي صح
صبيحه : مشتاقه ياابني ولكن خلي بالك من ديلان لتتعب تمام والحمدلله انك معاها لو مكنتش معاها كانت انهارت
مالك : متخافيش في عيوني من جوه خالتو أليف نامت هي وهافين
صبيحه : نام الكل ياابني مش فاضل غير انا كنت في انتظاركم لحتى أكلكم اكلتو…
مالك : اي لو فضلت على ديلان كان زماني جوعان بس اكلنا في بيت عمو قدرت
وديلان اخدت دواها وستي عملت لها اعشاب لحتى ترتاح شوي لا تخافي كل شي كويس وديلان كويسه
صبيحه : تمام يابني ممكن تديني ايتان كمان
بيعطي الفون لاايتان
ديلان : اووف امي مش هتبطل كلام على كدا كان عندي 10 سنين
بيضحك قدرت
قدرت : انت كدا في نظرنا حتى لو بقيتو 100 سنه هتفضلو أطفال في نظرنا
بيروح جيهان لديلان وبيقلها
جيهان : هنا شابتر التشريح دا مش مفهوم وهنا كمان
بتضحك ديلان
ديلان : الجو اللي احنا فيه محتاج تشريح اصلا يله نبدأ
وبتبص على باران وبتتشكره
باران :ليه أن عملت اي
ديلان : لان بعرف عملت كدا لحتى تشتت تفكيري 😍
بيفضل باصص لها بحب وبعدين بيصحي على نفسه من فرات
فرات : ابن العم ركز ولا هتتفضح هتاكل البنت بعيونك
باران : فرات اسكت 😡
بتوصل القهوه وديلان بتستاذن منهم لحتى تخلع
الصندل لحتى تقعد براحتها وبتقعد على الأرض
وبتاخد قلم بترفع بيه شعرها بطارية بتخلي بارات يدرب فيها أكثر 😍
وقدامها على الترابيزه الورق ومالك على شمالها وجيهان على يمينها
وباران قدامها بتفهم الدرس كويس وبعد 10 دقايق بصت على مالك فهمها وطلبت من جيهان يقوم معاها
وقدام الصالون نام مالك كأن جـ. سه 😂 وفضلت ديلان تشرح ليه كل شي عملي
وبعد عدة وقت…..
خلصو والكل منبهر منها حتى جيهان فهم بسهوله
بيبان مالك نام عنجد بتصحيه ديلان بصوت واطي شوي شوي بيصحي
مالك : خلصتي😂
ديلان : نعم بعتذر مالك بسببي فضلت بلا نوم لحد الان والله اسفه 😍
مالك : بتعتذري على اي ياهبله المهم كويسه وانا مش عايزه حاجه تاني
بعد ما بيخلصو كلام بيطلب من الكل يروح يرتاح جيهان بياخد مالك لحتى يرتاح في غرفته وبيعطيه بيجامع من عنده
ديلام بتاخدها قدر على غرفه ولكن باران يوقفها
وبيقلها ديلان هتنام في غرفتي وانا هنام في غرفه تاني
بترفض ديلان ولكن باران بيقولها
باران : انتي مش نومتيني في غرفتك وعلى تختك
وانتي كمان يله ومن غير كلام كثيير
بياخدها وبيروحو على غرفته اللي بتكون كبييره جدا وفي نفس الوقت بتعكس شخصية
غرفه هاديه ومرتبه غامضه شوي ومش مفهومه
بتلف فيها ديلان وبتعجب بيها 😌
باران : انتي هتنامي هنا
ديلان : بالصوت الشتوي وانت باران وين هتنام والجو بارد 😍
باران : هنام في غرفه ثانيه لا تقلقي
ديلان : بعتذر بسببي هتسيب غرفتك وسريرك انا ممكن انام مع ميليسا او اي مكان ثاني
بتحاول تطلع ولكن باران بيوقفها
باران : ديلان انا قلت انك هتنامي هنا بيغمز لها وبيقول بعدين كلها شوي وهتكوني عروستي ودي غرفتك انتي من دلوقتي وانا ضيف فيها فقط 🦋
ديلان : هي بتبص في عيونه بحب 😍 شكرا شكرا على وجودك في حياتي باران انت احسن شي حصل لي في حياتي شكرا
بيقاطعهم وصول ايتان ومعاها بيجامه لديلان
ايتان : باران؟ بتعمل اي هنا يله بره من هنا
باران : امي كنت ماشي اساسا ولكن شكلها مش عجباها الغرفه ديلان
ايتان : ممكن تروحي غرفه تاني لو مش عجباكي
ديلان : لا لا لا بس مكنتش عايزه أغير نظامكم بعتذر خالتي
ايتان : نظام اي أبنتي انتي بقيتي مننا ودا بيتك ودي هتكون غرفتك بعدين يعني 😌😉
بتخجل ديلان من الكلام وبعدين باران بيستأذن لحتى يروح الحمام يغير هدومه
ايتان : ممكن دلوقتي تغيري هدومك وتنامي انتي تصبحي على خير
ديلان : وانتي من اهل الخير خالتو
ايتان بتكون هتقفل الباب
ولكن ديلان لا لا لا خالتو لا تقفلي الباب عندي فوبيا لا
بعد شوي بتغير هدومها وبتكون رايحه تنام
بيطلع باران من الحمام وبيشوف النور شغال والغرفه مفتوحه
بيروح لحتى يقفلهم
ديلان : لا باران لا تقفلهم بخوف
باران : حاضر مش هقفلهم مالك فيكي شي ليه خايفه كدا
ديلان : لان انا عندي فوبيا ومش بحب الضلمه اذا مافيهاش اذعاج ممكن متقفلش النور والغرفه بصووت كله برائه 😁
باران : تمام مش هيتقفلو وعد خلص نامي انتي دلوقتي وانا راح امشي
بتنام ديلان وبعدها بيشمي باران لغرفة ثانيه و بينام ولكن تفيكره مع ديلان وخايف عليها
بيفضل صاحي طول الليل كان بيحرسها بالقرب من الباب لحتى لو شافت كابوس يكون جنبها ومعاها
بيطلع الصبح وبيكون الكل على الفطور ماعدا ديلان ومالك وباران
ديلان لسه نايمه من التعب هي ومالك وباران لان فضل طول الليل صاحي
بعد شوي بتصحي ديلان وبتروح على الحمام لحتى تاخد شوي وبتكون ايتان مجهزه لها هدوم نظيمه 😍(الحمايه بقا😂)
بتلبسها وبتنزل وبعدها بشوي مالك بينزل وأول شئ بيقله عايز اكل جوعااان
بيضحك الكل عليه وعلى طريقته بيقعد جنب ديلان بيفطرو بس ديلان نظرها على السلالم لحتى تشوف باران
بعدين بيخلصو فطور ولازم يمشو دلوقتي
بتطلع ديلان الغرفه لحتى تاخد الشنطه وفونها وتمشي
بتدخل الاوضه لحتى تاخد أشيائها بتقول
ديلان : انا لازم امشي ولكن باران وين لازم شوفه قبل ما امشي
وهي طالعه بتتفاجأ بباران وهو طالع من الشاور
لابس بنطلون اسود وبينشف شعره بالفوطه
بتتفاجأ من المنظر اللي قدامها
ديلان بصوت عالي
باراااان اي دا في حد بيطلع كدا من الحمام 😲
باران بيتفاجأ منها ان قدامه ولكن بيستغل الوضع
باران : دي غرفتي لحالي ودا حمامي واكيد بطلع كدا اي فيها يعني 😁
ديلان بتكون ضايعه في عطلاته ونحافته وجماله
وبعدين بتاخد بالها بتجري ولكن بيمسكها باران………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)