رواية لهيب العشق الفصل السابع 7 بقلم ورد
رواية لهيب العشق الجزء السابع
رواية لهيب العشق البارت السابع
رواية لهيب العشق الحلقة السابعة
في ڤيلا ادهم تحديدا الساعه ال الواحده في منتصف الليل ..
يستيقظ ادهم علي صوت صراخ ملاك كانت تقول كلمات بعضها مفهوم والاخر لم يفهمه ..
كانت تقول باستمرار : لا يا عمي لا مش عايزه اتجوزه حرام عليك ، يا بابا انت فين تعالي خدني من هنا ونبي
اقترب ادهم منها ثم قال بصوت منخفض : ملاك اهدي دا كابوس هشش اهدي
صمتت ملاك فعلم انها قد نامت .. احتضنها ونام هو الاخر ..
اتي اليوم التالي ولكن هذا اليوم سوف يحدث به الكثير من الاشياء ..
اشرقت شمس اليوم التالي في غرفه ادهم وملاك ، استيقظ ادهم قبلها وجلس يتامل وجهها وكانت تبدو جميله كملاك صغير .. قبل ادهم راسها ثم دلف الي الحمام وبدل ملابسه وخرج من الغرفه ثم من الڤيلا وذهب الي شركته ..
تحدث ادهم مع هناء والدة روان واخذ منها موعد في المساء حتي يطلب يدها لاسر .. عندما علمت روان كانت في قمه سعادتها لانها تحب اسر كثيرا وكانت تدعي ربها بان يكون اسر من نصيبها ..
وصل ادهم الي الشركه وعندما دخل الي مكتبه لم يجد الورق الذي تركه الليله الماضيه فعلم ان مايا من اخذت الورق ..
اتصل ادهم برقم مجهول الهوية ، وعندما رد المتصل قال له ادهم : مايا تكون في المخزن قبل الساعه 5 فاهم
الشخص : اوامرك يا باشا
اغلق ادهم الهاتف ثم اتصل بالسكرتيره الجديده وطلب منها ان تقول لاسر بانه يريده ..
اتي اسر بعد دقائق ، قال له ادهم : ورق الصفقه مش موجود مايا الي اخدته طلبت من الرجاله يجيبوها
اسر : تمام يا بوب
ادهم : جهز نفسك الساعه 8 هنروح نخطب روان
اسر بفرحه : بتكلم جد
ادهم : امال بهزر
اسر : ورحمه ابوك هتخطبلي روان النهارده
ادهم : جرا اي يا اسر هيا البت قصرت علي عقلك ولا اي
اسر: مش مصدق
ادهم : ربنا يسعدك يا صاحبي وبعدين يلا قوم خلص شغلك عشان عندنا شغل تاني بعد شويه
اسر : تمام يا قلبي
ادهم : قلبك ، اسر انت كويس
اسر : انا في احسن حالاتي
ادهم : متاكد انك مش تعبان
اسر : لا يا قلبي انا كويس هقوم اخلص شغلي باي يا حب ( لا كدا الحاله بقت خطيره 😂 احم نكمل )
انصدم ادهم ثم قال : باي يا حب منك لله يا روان الواد قلب سوسن
بعدما خرج اسر جاء اتصال لادهم ، رد علي المتصل ثم قال : عملتوا اي
المتصل : مايا في المخزن يا باشا والرجاله وجبوا معاها
ادهم : تمام نص ساعه وابقي عندك
المتصل : ماشي يا باشا
اغلق ادهم ثم انهي عمله بسرعه وذهب هو واسر الي المكان التي توجد به مايا ..
دخل ادهم وجلس علي الكرسي المقابل لها وجلس بجانبه اسر .. تكلم ادهم ببرود : ها يا مايا اخدتي الورق لمين
ردت مايا بخوف : ورق اي انا معرفش انت بتتكلم علي اي
ادهم بغضب : بقولك اي يا روح امك ركزي معايا كدا وفوقي ولو متكلمتيش هخلي الرجاله دول يعملولك دخله مكنتيش تحلمي بيها انطقي احسنلك
مايا بخوف : ارجوك يا مستر ادهم سيبني
ادهم : اتكلمي احسنلك
مايا : حاضر هقولك كل حاجه ، سليم الانصاري هو الي شغلني عندك عشان اقوله كل اخبار الشركه ولما انت بدات تثق فيا وعطتني اوراق الصفقه الاخيره الي هيا المفروض كانت خلاص هتبقي بتاعتك انا سربت كل التصاميم الي انت عملتها وعطيتها ل سليم مقابل اربعين الف جنيه عشان كده انت خسرت الصفقه وقالوا انك سارق تصاميم شركه الانصاري
رد ادهم بغضب : يا ولاد الكلب انا هعرفك ازاي تسرقيني يا شمال يا ف****
تحدث اسر : والصفقه الي ورقها اتسرق
مايا : معرفش عنها حاجه يا مستر اسر
اسر : اتكلمي يا مايا احسن وربي هخليكي تتمني الموت ومتلقيهوش
مايا : معرفش
اخرج اسر مسدسه وصوبه ناحية راسها ثم قال : خلاص انتي كدا مفيش منك فايده يبقي تموتي
صرخت مايا بخوف : لا هقول
اسر : انطقي
مايا : انا الي سرقت الورق وعطيته ل سليم
هنا صغعها ادهم وهيا كانت تصرخ وتترجاه بان يتركها ثم خرج من المخزن وقال لاحد من الحرس : محمود وجبوا معاها علي الاخر
رد المدعو محمود : عيوني يا باشا
ثم غادر هو واسر وذهبوا الي الڤيلا ..
وصلا الي الڤيلا معا وذهب كلا منهم الي غرفته حتي يجهز نفسه وجد ادهم ملاك قد جهزت نفسها وكانت ترتدي فستان باللون السيلڤر وحجاب بنفس اللون اقتربت منه ثم قالت : ينفع اروح دلوقتي عشان اكون مع روان دي صاحبه عمري ولازم اكون معاها دلوقتي
اجابها ادهم : تمام مفيش مشكله
ملاك بابتسامه : شكرا
غادرت ملاك الڤيلا ثم ركبت السيارة وكان معها الحارس حتي يوصلها الي منزل روان ..
بعد نصف ساعه وصلت ملاك وكان الجميع منشغل بتنظيف المنزل وروان كانت تجهز نفسها ، سعادتها ملاك في تجهيز نفسها وارتدت فستان باللون الكاشمير الغامق وحجاب باللون الابيض ووضعت ملمع للشفاه باللون الاحمر الهادئ ..
اتي الليل سريعا
جهز اسر نفسه وارتدي بنطال اسود وقميص ابيض وارتدي ادهم قميص ابيض وبنطال زيتي اللون ..
خرج اسر وجد ادهم ينتظره ومعه نادين ركبا السيارة وتولي ادهم القياده ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)