روايات

رواية لهيب العشق الفصل السابع والأربعون 47 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية لهيب العشق الفصل السابع والأربعون 47 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء السابع والأربعون

رواية لهيب العشق البارت السابع والأربعون

رواية لهيب العشق
رواية لهيب العشق

رواية لهيب العشق الحلقة السابعة والأربعون

بعد وقت بيوصل باران وديلان عند الشاطئ لمطعم عم أحمد بيكون المطعم علي كدة ولكن مشهور كثيير وفي ناس بتسيب المطاعم الفخمة من جمال أكل عم أحمد وطعامتة ☺️🤍
بيسحب كرسي لديلان باران وهو بيقعد قصادها بيجي عم أحمد يرحب بيهم بوجهه البشوش بيطلب باران ساندويتشين كفتة فحم ومعاهم عيران وسلطه ومخلل وديلان بتطلب مع العيران ببسي من عشقها في الببسي بقي ادمـ / ان ليها 😁
بعد وقت بيوصل الطلب بتاعك ومعاه كل اللي طلبوه بيبدأ باران يأكل هو و ديلان بسعادة ولا كان باران كان زعلان منها مبسوط منها علشان مكبروش الموضوع بينهم وعرفو هما الاتنين يتعامل معاه 🤔
ديلان : إيه رأيك في الأكل كان تحفة أنا لو فضلت أكل لبكرا مش هشبع
باران بتسرع : اطلبلك تاني لو عايزة ياروحي لحظة
ديلان : استني بس مينفعش لان في عشا لسه ولازم ناكل في البيت واللي ماما آيتان تزعل مننا من الصبح وهي في المطبخ
اممممم إيه رأيك نتمشي شوية زي زمان علي البحر
باران : أنتي تأمري ياعمري
مسك أديها بتملك وتوجهو للمشي مع بعض وديلان مش عارفة تتكلم ازاي او تبدأ من فين وباران ملاحظ توترها وإنها عايزة تقول شي ولكن مش عارفة
باران : قولي اللي أنتي عيزاه كله يا قلب باران
ديلان :مممم مش عايزة أقول حاجة
باران : أنا حافظك ياقلبي وبعدين عيونك الجميلة دي مليانه كلام قولي كل اللي عايزه تقوليه وانا مهمتي بس أسمعك
ديلان : طيب ممكن نقعد هنا علي الرمل واحنا نشاهد غروب الشمس 🌅 وكمان نتكلم
بيقعدو فعلاً وديلان بتحاول تاخد نفس علشان تبدأ كلام مع باران وباران ملاحظ ولكن سايبها علي راحتها وبعد ربع ساعة من الصمت تبدأ ديلان الكلام
ديلان : باران أنت عندك مشكلة مع شغلي يعني عايزني اشتغل 🥹
باران اللي كان متوقع كلامها عن الشغل ولكن السوال جي فجأة وهو مش عارف يرد خايف تفهم صمته غلط مع ان هو بيحب نجاحها وشغلها وفخور بيها ولكن خوفة من أنها تبعد عنه مش عارف يقولها كدا ومش عارف يرد باي سكت وهو يفكر
ديلان اللي فضلت منتظرة جوابة وهو ساكت في حالة صمت دامت لفترة فهمت صمته أنه مش حاببها تشتغل
خافت تتحط بين خيار باران وشغلها لأنها بتعشق باران وبتحبه ولكن شغلها كيانها ولا يمكن تسيبه بس لو سابت باران هتكون نهت حياتها بأيدها في عقلها قدام خيارين أصعب من بعض
فقررت أنها تنفض الأفكار دي وتمشي تلجأ لمالك وتحكيلة الللي حصل وهو يقولها تعمل اي
(ملحوظة بس : ديلان بتحكي لمالك كل شي مش لأنه صديق او أخ بتحكي معاه لان دكتورها النفسي قبل كل دا لان ديلان لسه ما تعافت من جروها القديمة للأسف )
قرر باران يرحم تخبطها بين نفسها وقبل ما تتكلم هو قرر يتكلم بكل صراحة معاها لحتي ميقعوش في مشاكل بعدين بسبب الموضوع دا
باران : أكيد لا بس خايف خايف تهمليني تهملي حبي خايف شغلك ياخدك مني أنا حبيتك وأنتي انجح دكتورة وفخور بدأ ولكن خايف أكون أناني في حبك عايزك تنجحي اكتر واكتر وانا أكون بساعدك لدا بس في نفس الوقت لو أهملتي قلبي العشاق هيموت بسبب إهمالك
ديلان وهي متفهمه كلامة خوفة من أنها تهملة او تسيبة وحاسة أنها مقصرة معاه لان من وقت مسافرة لأمريكا في شغل قبل الفرح وهو من وقتها عندة احساس أنها ممكن تسيبة وكمان بسبب اختفائها أسبوع عنه وهو ميعرفش عنها حاجة بسبب المفاجأة بقي خايف اكتر حتي لو صحي من النوم وملقاهاش جنبه بيخاف وبيدور عليها زي المجنون
ديلان وهي أديها علي وجنتيه : وانا أوعدك ان أنت رقم واحد في حياتي مستحيل أهملك أنت عشقي وحياتي عمري اللي بدأ من اول ما عرفتك
بتكملة بضحك : بس كمان ممكن تكون متفهم معايا يعني ممكن أكون نايمة في حضنك ويجيني اتصال ان لازم ارجع المستشفي لسبب حادث او حالة خطيرة او ممكن يكون عندي مناوبة بليل وأبعد عنك في ليلة مثلا
ووعد مني مستحيل ابعد عنك أنا بقولك كدا لان ممكن فيوم يحصل كدا بس أوعدك انك مش هتنام من غير حضني غير لو الوضع فعلاً يسمح او يستاهل ان أكون متواجدة غير كدا وقت ما أنت هتكون في الشركة أنا هكون في المستشفي وهنرجع مع بعض بعد ما نخلص مش هنبعد عن بعض أوعدك بدأ
باران بحب : وانا موافق ومش زعلان من شغلك والله بس أنا زعلت انهاردة علشان مقلتليش هتروحي زعلت لان دي اول مرة تبعدي عني من وقت فرحنا بس
قرب منها وهمس ولكن أنا مبسوط بنجاحك يادكتورة قلبي قرب من شفايفها وطبع عليهم عشقة بحب وشوق وديلان اللي كانت طايرة لسابع سما بعد فترة بعد عنها باران لسبب حاجتها لنفس ❤️‍🔥
ديلان بتوتر : ممكن نمشي
باران بضحك : ممكن يا قلبي كمان علشان نلحق نجهز قبل ما يوصلو بس آخر حاجة نتكلم فيها
ديلان : إيه أنا سمعاك
باران بجدية : تراعي ان جوزك مجنون بيكي بيغير عليكي من نفسه يعني نحط حدود للكل مافيش هزاز ولا ضحك تمام
كمل بضحك : لو يكون احسن اتعاملي بالإشارة إيه رأيك 😂
ديلان بصدمة : دا اللي هو ازاي يعني باراااان
باران : بضحك معاكي بهزر ياروحي متخفيش اوي كدا أنا اه بحبك وبغير عليكي ولكن مش متحكم للدرجة دي وواثق فيكي بس مش واثق فيهم وعلشان كدا بقولك اتعاملي بجدية مع زمايلك ودا طلبي الوحيد
ديلان بحب : وانا موافقة ياروحي ممكن نقوم ولا إيه وكمان أنا عايزة انام امبارح مخلينيش انام ورحنا القصر ورحت المستشفي وأديني معاك عايزه انام يا مفتري
باران بخبث : طب عيني في عينك كدا مش انبسطي امبارح 🤗🫣هااا
ديلان بكسوف : طول ما أنا معاك يا حبيبي هكون مبسوطة دايماً وفي ساعدة ولو بعدت عني هموت بقيت عاملة زي الوردة اللي بتنمو بحبك واهتمامك لو بعدت عنها هتموت وتدبل ولو قربت منها هتفتح وريحتها تملي المكان من جمالها 🤍🥹
بياخدها في حضنه وبيروحو علي القصر لحتي يرتاحو وبعدين يستعد للسهره …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى