رواية لهيب العشق الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم زوزو
رواية لهيب العشق الجزء الحادي والأربعون
رواية لهيب العشق البارت الحادي والأربعون
رواية لهيب العشق الحلقة الحادية والأربعون
بيبدأ يوم جديد بتصحي ديلان الساعة 1 الظهر مش بتلاقي باران في الغرفة
بترن عليه : باران صباحو وينك صحيت ماكنت موجود
باران : صباح الورد أنا في الجيم ليه ساعة كدا أنتي خدي شاور وانزلي علي المطعم وانا ربع ساعة واكون عندك يا حببتي
ديلان : ماشي باران
باران امممم
ديلان : مشتاقة + بحبك 🥰
باران بسعادة : وانا بعشقك يله بسرعة خدي شور وانزلي بس ونبي منغير إصابات أبوس إيدك خلاص مش فاضل غير أسبوع والرحلة تخلص 😅😏
ديلان بضحك : ما تخاف خلاص وعد من غير إصابات 😂
بتخلص ديلان وبتنزل علي المطعم بحط صورة تحت 👇🏻 وصور فستان ديلان تحت 👇🏻
بعد شوي بيوصل باران وبيكون لابس شورت وقميص راح حط الصور تحت 👇🏻
اول ما بيوصل بيبوس ديلان وبيقعد جنبها 😉
باران : اي طلبتي الغذا ولا لسه أنا بطني فيها وحوش جعااااان 🤭
ديلان بضحك : ايوا طليت فرايد تشيكن وبيتزا وببسي
باران : اي حاجة المهم أكل وبعد الأكل اي نعمل خلاص فاضل أسبوع وهنرجع تركيا تاني بقا والشغل والروتين 😐
ديلان بحزن : فعلاً وهنبعد عن بعض والشغل يأخذنا من بعض 🥹
باران : لا مستحيل إنتي أولويتي الأولي اي صح نقضي نص اليوم في الشغل بتاعي وبتاعك بس بعد منرجع القصر إنتي لي وانا ليكي ❤️🔥
ديلان : تمام ناكل ونروح نلعب شوية وبعدين نسبح وبعدين في عرض سيرك بالليل نروحة بيقولو حلو
باران : تمام مافيش مشكلة بس هتلبسي اي للمسبح
ديلان بخبث : مايو أكيد🤭
باران : دا عند حماتي بقا 🙂
وبعدين اي الفستان دا بعيد عن ان هياكل منك حته وتحفة وأمر اوي بس دا يتلبس ليه أنا وبس ياروحي محدش يشوفك كدا غيري 😎
ديلان : مش ناقص غير تقولي اتحجبي
باران بضحكة: انتي بتقولي فيها قريباً ياروحي 😅😅
ديلان باراااااان اسكت وصل الأكل يله ناكل 😏
في قصر كارابي :
بيرجع فرات من الشغل هلكان
آيتان : مالك يابني تعبان كدا
فرات : هلكان يا مرات عمييي ابنك امتي يرجع أنا تعباااااااان (بصوت كسبرة)😂😂
قدرت بضحك علي حالته : كلها أسبوع وهيرجع اجمد انت بس ونبي خليني الحق أجوزك 😂
فرات : هو أنا عاد فيا حيل ياعمي ابنك هد حيلي دا بيكلمني يأمرني ويقفل اعمل كذا وصفقة كذا والمناقصة أفففف عميييي عدوغري أنا تعبااااان اوييي🥹😂
متجوزني وتكسب فيه ثواب وسافر زيه او أسافر من غير جواز او انام المهم مشتغلش 🥹💔
فرات وهو يصتنع البكاء : أنا هموت وانام ياعمي ونبي أبنك بيطلعلي في الحلم وكله كوووم والعريس التاني جودت كوووم لسه العرس وواخد اجازة من دلوقتي ليييه أنا عايز افهم والله ياعمي أنا مش بتاع شغل أنا
أنا هروح انام وهقفل الفون علشان ميرنش عليه ولو حد بس عدي من قدام أوضتي هو حر 😡
فرات وهو بيقوم وماسك ضهره اااه يااانييي يا صغير يافرات ياللي مدخلتش دنيا لسه اااه يا عضمي اللي أتكسر
منك لله يا باران أنتي تنبسط وتعيش في عسل وانا يطلع عيني دايماً محظوظ يابن الاييي 🥹💔
في السفينة :
باران وديلان بعد ما خلصو سباحة 🏊 وراحو يلعبو
باران اخد خبطة علي الأرض لأنها كان فيها صابون وماية🤦 😂
ديلان : باران انت كويس
باران : اه كويس بس
ديلان : بس اي أجبلك دكتور
باران : لا مش مستاهلة بس امووت واعرف عييين مين اللي بصالنا في أم الرحلة دي لو اعرفة بس 🙂🥹
ديلان وهي بتضحك عليه : طيب تعالي اتسند عليه نروح الاوضه ترتاح شوية 😌
باران : تعالي ياختي يوم أنتي تتسندي عليه ويوم أنا وادنيا ماشيه و عايشين أنا مش عارف شهر عسل اي دا دا بصل وحياتك 🥹
ديلان بتضحك بصوتها كله : بس بقا ونبي مبسوطين يعني اي لما اخد أربع غرز في راسي وأنت تتخبط كدا عادي يعني انت مش مبسوط 🤭
باران بدموع مصطنعة : ايوا مبسوط اكتر من كدا هموت من الانبساط وحياتك 😢😂
بتضحك ديلان علي شهر عسلهم اللي ماشفتش فيه يوم كويس 🤭
باران : اضحكي ياختي اضحكي أنا عايز أعيط أنا عايز أمي 🥹
بيعدي إلاسبوع بسرعة رهيبة بيكون ما بين الانبساط والعقبات اللي بتواجه باران و ديلان في شهر عسلهم اللي مافيش زيه في التاريخ😂
ديلان بتكون حزينه لان خلص هترجع علي تركيا ولشغلها ولكن بتكون مبسوطة لان كمان بيكون عرس اخوها الوحيد جودت وهافين 🥹
من آخر بلد كانت فيها السفينة بترجع علي الميناء تبع ميامي لحتي تنزل الركاب وتستقبل ركاب جدد وتبداء الرحلة من ثاني ♥️
بينزل باران وديلان من السفينة وبيكون فاضل بس ٣ ساعات علي طيارتهم لحتي يلحقو العرس اللي بعد بكرا 😌
بيكون باران وديلان في المطار متوجهين لتركيا من مطار ميامي بعد ما تمت الإجراءات بيمرو في طريق السعادة متوجهين علي تركيا بسعادة وحماس وحب 🩷
بعد عدة وقت وبتقلع الطائرة الي مطار تركيا 🩵
في قصر ديمير :
جودت بيكون متوتر كثيير صبيحة وحكمت مبسوطين لأنهم هيشوفو جودت عريس ولكن حزينين لان ديلان مش معاهم 🥹
مالك بيكون مبسوط لأختة ولكن توترة ميقلش عن توتر جودت بعد مرور يوم بيكون يوم العرس
بتوصل ديلان وباران مطار تركيا بيكون في استقبالهم مالك 🤭
مالك : ديلوش روحي عاملة اي ياعروسة وبيحضنها
باران : تبعد يالا ممنوع الاقتراب منها بعد كدا دي بقيت ملكيه خاصة 😌
مالك : ماشي ياعم وحشني والله عملتو اي في شهر العسل يا ابن المحظوظة السفينة كانت حلوه احكولي كل حاجة
بيكمل بمرح : طبعاً كنتي مبسوطة ونلتي شرف اول واحدة تركب السفينه في اول رحلة ليها وكمان مع مين مع ميسي يابنت الايه يا محظوظة 😅😅
باران وهو بيهمس لديلان : اول عين اهي يله ونبي قبل ما نتـ / حـ / ـرق مكانا 🥹
ديلان : يا لوكا احنا انبسطنا انبساط منبسطنهوش من قبل وحياتك انبساط اوريجينال 🥹🤦
باران : عقبال ما اشوفك مبسوط بسطي يارب 🤲
ديلان وهي بتضحك علي باران : أنا عايزة اروح علي الأوتيل لحتي نرتاح و نتجهز للعرس بقا 🩷
مالك : ياله بينا وزي ما قلتي مقلتش لحد ومش هقول
ديلان وباران : تمام يله بينا
بيوصلو علي الأوتيل اللي في العرس بيكونو حاجزين غرفة لحتي يجهزو فيها اول ما بيوصلوا بيترمي باران علي السرير هو وديلان
ديلان : لازم أريح ساعتين لحتي أوفوق بتعرف أنا نمتش في الطيارة
باران : وانا يله ننام ونصحي علي العرس 😴
بعد ثلاث ساعات بتصحي ديلان بسبب الخبط علي الباب بتكون الميكب ارتست اللي متفقة معاها ديلان تجيلها علي الفندق 🥱
ديلان : ياخبر باران باران احنا اتاخرنا يله اصحي بقا 😯
باران : اممم شوي بس ونبي
ديلان : اصحي بقا
باران : 😴😴😴
بتروح ديلان تفتح الباب بسرعة بتدخل الميكب ارتست ديلان بسرعة بتاخد شاور وبتطلع بتلاقي باران لسه مصحيش
ديلان بنرفزه: باران والله لو مصحيت انت حر اصحي بقا
باران : صحيت صحيت خلاص بقا اوووف 😏
بتجهز ديلان وبتعمل ميك أب سنبل ودا طبعاً طلب باران 😎
وبيكون باران كمان جهز في مكان تاني وأول ما بيشوف ديلان بيتنح من الصدمة………❤️🔥😌
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)