روايات

رواية لهيب العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء التاسع والعشرون

رواية لهيب العشق البارت التاسع والعشرون

رواية لهيب العشق الحلقة التاسعة والعشرون

_________________________________________
مالك : اي كيف بنتنا المتزوجه كيف الزواج معاكي
ديلان يعني حلو لسه ما بعرف المهم كيف اهلي
مالك : اليوم على الفطور عمي حكمت راح لغرفتك لحتى يصحيكي نسي انك مش في البيت
خالتو صبيحة على الغدا كانت بتادي عليكي
لسه يعني محدش متعود على غيابك في البيت
جودت بحس ان زعلان بس مش مبين زعله في شي حاصل باين عليه
ديلان : لك وحشيني جدا يا مالك بكرا انا جايه لنعدهم بس ما تقول لحتى تكون مفاجأة
مالك : ينبسطو كثيير على فكره ووحشتيهم جدا وزعلانين على زعلك
اي ليه طلبتيني عايزه مني اي سيدة كارابي
ديلان بفرحه : مش انا بقيت عاطله
مالك: ايوا واول مره اشوف حد مبسوط ان مش شغال
ديلان : لا مش كدا انا مبسوطه ان هنفتح شغل انا وانت لحالنا أي رايك
مالك: واحده واحده كدا ممكن لحتى أفهم
ديلان: تمام دلوقتي انا شغلي في أمريكا وانت كمان أي رايك لو تستقر هنا ونفتح مركز علاجي مع بعض ونشوف زمايلنا اللي كانو معانا في ازمير أي رايك
مالك بصدمه: كييف وانا حياتي كلها في أمريكا استقر هنا واخواتي طيب وخطيبتي
ديلان: اخواتك واحده على الصيف هتتحوز أخي والثانيه اصلاً شغلها في فرنسا والعطله كانت تروح أمريكا تقضيها معانا هنا
وخطيبتك امممم
فلاش باك :
ديلان : الووو جول كيفك وحشاني جدا وكيف أمريكا معاكي
جول : كثيير بتجنن وهي مشتاقه ليكي كمان وانتي ومالك والبنات وحشيني جدا بس من غير كذب مشتاقه لمالك جداً يا ديلان
ديلان: وهو مشتاق ليكي بس انا كلمتك لحتى اقول لك شي واخد رايك في
جول : اي هو قولي
ديلان : عندك مشكله ان تعيشي مع مالك في تركيا وتأسسو حياكم هنا
جول : اممممم مش عارفه بصراحه بتعرفي انا حياتي هنا وكل عالمي قرار صعب مالك بيعرف يعني هو اللي قالك تقوليلي
ديلان : لا انا بقولك لحتى عندي فكره وعايزه انفزها مع مالك
جول : اي هي فكرت اي
ديلان بتحكي لها على الشغل والمركز
جول : فكرة حلوه كثيير معنديش مشكله وكمان بصفتي انا صيدلانيه بساعدكم كمان بس القرار الاخير لمالك انا بعيش مع مالك في اي مكان ما بيفرق معايا
باك :
بنروح قدرت والعائلة
بيكون قدرت وايتان ملاحظين على باران عصبيته ان ديلان قاعده مع مالك لحالهم ومش عارف بيتكلموا في اي
قدرت : باران إذا بتحب روح شوف مراتك
باران :لا شكلها بتتكلم في موضوع مهم مع مالك بلاش اقاطعهم
قدرت : طيب نستاذن احنا بقا لحتى نام لان تعبان كثيير اليوم يله يا أيتان
بيقومو وهما بيشاورو لجيهان لحتى يلطف الجو مع باران شوي ويفكه من عصبيته
بنرجع لمالك وديلان
مالك : يعني فكرتي بكل شي واخدتي رأي جول والكل
ديلان : لا كمان هبهرك
مالك : اي تاني
ديلان : كلمت مديرنا في الشغل وعرفت ان ممكن ناخد اجازه بسنه بدون راتب يعني ليه وليك بتعرف انا لسه يعتبر بشتغل هناك
وفي مفاجأة ثاني بس دي لسه لما تحصل هقولك عليها
مالك : حتى دي فكرتي فيها
ديلان : علشان لو معجبكش الشغل او اي شي شغلك يكون موجود ومايضيع منك بس في مشكله
مالك : اي
ديلان: لو قررنا لازم نروح أمريكا لحتى نمضي بنفسنا على الاجازه هناك
مالك : اي بعرفها دي طيب وانتي هتروحي
ديلان: لو وافقت هنسافر انا وانت لحتى نظبط الدينا نقفل البيوت بتاعتنا ونرجع وتكون معانا جول
مالك : وباران أي وضعه بيعرف
ديلان: لسه لما اعرف قرارك راح قول له على كل شي واكيد هيوافق يعني
بفكر اعمله مفاجأه بكرا بنسابة عيد الحب واقوله على الشغل السفر
مالك : هتعكنني عليه يعني 😂
ديلان : هيكون بس يعني شي اسبوع مش هيمانع لا
القرار عندك دلوقتي بقا
مالك: اوووووووف الوقت اتأخر الساعه 12 يقولو عليه أي دلوقتي انا لازم امشي وهفكر وارد عليكي
ديلان: تمام بستنى ردك
بيطلعو بيكون باران وفرات وجيهان بس اللي قاعدين الباقي طلع ينام
بيسلم عليهم مالك وبيستاذن منهم وبيمشي
بياخد باران ديلان من اديها وبيطلع على الغرفه وهو متعصب شوب
بيطلعو على الغرفه بيقعد باران على الكنبه
باران: اي بقا احكيلي كنتي بتتكلمي كل دا في مع مالك وسيباني لوحدي اكيد في شي مهم الكلام دا ولا اي
بتروح ديلان قعد جنبه وهي مبسوطه
ديلان : في شغل كنا بنتكلم عليه يعني كلامنا بخصوص الشغل
باران : اي احكيلي شغل اي دا وليه معنديش علم
ديلان : قررت اعمل شغل خاص فيني ووقلت اعملك مفاجأة
باران : حلو تمام بس كيف
بتحيكله الفكره وكل شي ديلان
باران بصدمه : كيف يعني انتي هتروحي أمريكا؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى