روايات

 رواية لهيب الانتقام الفصل السابع 7 بقلم شروق السيد

 رواية لهيب الانتقام الفصل السابع 7 بقلم شروق السيد
رواية لهيب الانتقام الجزء السابع
رواية لهيب الانتقام البارت السابع
رواية لهيب الانتقام
رواية لهيب الانتقام

رواية لهيب الانتقام الحلقة السابعة

ــ بس سيا متقدرش تعيش من غيرك
كريم بغضب: انت اية اللي جابك تاني
علي بحزن: انا اسف يابني حقك عليا
كريم بسخرية: اسف اسف علي اية ولا اية ياوالدي العزيز
علي بدموع: انا بجد ندمان علي اللي عملته بتمني تسامحني علي الاقل علشان خاطر سيا
كريم بغضب: سيا انت عارف انا كنت هعمل فيها اية من ورا حقدك لية اوهمتني انها متجوزة ازاي اصلا ظبط موضوع زي ده
علي: هحكيلك كل حاجه
يوم السفر بتاعك طبعاً انت اجلته علشان الحريق اللي حصل
فلاش باااااااااك
‏سيا بدموع: يابابا بليز يابابا قول لكريم ميسافرش انا مش عايزة حاجة انا خايفة يسافر
‏علي بحنية: متخفيش ياروحي انا هعمل اي حاجة تسعدك
‏سيا بفرحة: بجد يابابا بجد يعني كريم مش هيسافر
‏علي بجدية: انا قولت هعمل اللي هشوفة في صالحك سيبيني بقا اتصرف
‏سيا بحزن: بس مش عايزة كريم يسافر والنبي

 

 

 

‏علي بجدية: سيا خلص الكلام في الحوار دا….. وغادر
‏سيا بحزن: انا مش هسمح لكريم يسافر ويسبني حتي لو هروح معاه
‏جهزت نفسها للذهاب للمطار للمغادرة معه وانتظرتة كثيرا ولكن لم ياتي
‏علي من خلفها: برضوا مسمعتيش كلامي
‏سيا بحزن: يابابا انا بحبة بس هو مجاش لية خايفة يكون مشي وانا مشفتوش حاولت ارن علية جرس ومبيرودش
‏علي: سيا يلا علي البيت وحمل الشنط وذهب باتجاءة السيارة
‏علي بزعيق: سياااا يلااااا بتعملي اية تعالي
‏وركضت سيا لتلحق والدها ولم تنتبه لتلك الشاحنة فصدمتها
‏بااااااااك
‏علي بدموع: وقتها سيا فضلت سنتين كاملين في غيبوبة رافضة الواقع الدكاترة كانوا كل شوية يهددوا يشيلوا الاجهزة بس انا كنت رافض ومكنتش مستوعب ازاي بنتي اللي ربتها ووعوضتني عن غياب ابني اللي من دمي تسبني بالسهولة دي ومن 6 شهور عرفت انك رجعت مصر كنت بتكلم معاها واحكيلها اي حاجه بس في نفس اليوم اللي ارجعت فية هي فاقت فية كنت بتكلم بصدفه وذكرت اسمك وهي فاقت فورا وقتها مكنتش مصدق بس الحقد كان مالي قلبي وقتها وخفت ترجع وتاخدها مني وتكرهني بعد اللي عملته بس بعدها عرفت ان هي عندها فقدان ذاكرة واستغليت النقطة دي وكلمت رحيم يمثل ان هو جوزها علشان متتصدمش وهو وافق مقابل الفلوس ولان رحيم اخوها في الرضاعة بس هو طلع ز*بالة مطمرش فية ومن اول قلم منك خاف بس منهاش اللعبة اوهمها ان هو طلقها وقصة الحمل انا اللي اتفقت مع الدكتورة تقول كدا

‏ ‏كريم بحزن: لية عقبتني العقاب الصعب دا لية الطريقة دي يعني انا لو مطلعتش ابنك مكنتش هتندم وتعترف بغلطك….. قاطع حديثم صوت ارتطام ياتي من الخلف
‏كريم بصدمة: سيا
‏سيا حببتي رودي عليا سياااا
‏حملها وذهب بها داخل المستشفي
‏كريم: حصلها اية يادكتورة
‏الدكتورة: هي حصلها صدمة عصبية وطبعا دا في حالتها خطر حاولوا تهتموا بيها هي شوية وتفوق ……. وغادرت
‏كريم بدموع: يارب متحرمنيش منها تاني ياارب
ـــــــــــــ

 

 

 

‏سيا بتعب: كريم
‏كريم بفرحة: سيا حببتي انتي فوقتي الحمدلله علي سلامتك
‏سيا بدموع: بدات تلامس اصابعها علي وجهة كل دا حصل بسببي صح
‏كريم بحزن: لا مش بسببك بس متقلقيش اول متقومي بالسلامه هطلقك مش هخليكي تبني حياتك مع مسخ زي
‏سيا بصراخ: انت مجنون انت بعد كل دا وراجع تقول هتطلقني امشييي ياكرييييم امشيييي راجع نتقم صح
‏علي بحزن: يابنتي هووو
‏سيا بغضب: انت متتكلمش فاهم ولا لا وجهت حديثها لكريم
‏سيا: عايز تطلقني صح مش هسمحلك فاهم ولا لا
‏كريم بحزن: بس انا بقيت مشوة مش هتقدري تكمل….
سيا بحب: بحبك والله العظيم بحبك
كريم بدموع: وانا والله العظيم بعشق التراب اللي بتمشي علية اانا هعمل العملية وهرجع زي الاول بس انتي متسبنيش
سيا بحب: انا مستحيل اسيبك حتي لو قررت متعملش العملية حبك في قلبي مستحيل يقل ابدا انا بعشقك
علي بحزن ودموع : سامحيني يابنتي اسف علي كل حاجه حصلتلكم انا اسف ….. وغادر
وبعد مرور 6 سنوات
عمل كريم العملية وعاد كما كان واصبحت الحياه بينهم في منتهي السعادة ولا تخلو من المشاكل الزوجية
وانجبت سيا تؤام ياسين ومليكة
ــــــــــــــــــ

 

 

 

سيا بصراخ: عااااااا ياكريم شوف بنتك بقا جننتني
ياسين: مالك ياماما مليكة مين مزعلك بس
سيا: حبيب ماما تعالي ياحبيبي
مليكة بغضب: هو حبيب ماما وانا بنت البطة السودة يعني
كريم بضحك: تعالي ياقردة مجننة ماما لية
سيا بغضب: انا مش عارفه انا الادوار متبادلة معاكي انتي واخوكي لية
كريم بضحك: خلاص بقا ياسوسو معايا ليكي مفاجاءة حلوة
سيا بحماس طفولي: بجد بجد
كريم بابتسامه: شوفي واشار بيدية تجاه الباب
علي بحزن: مش ناوية تسامحي ابوكي بقا
سيا وهي تنظر لكريم: اماء لها وركضت لاحضانه
سيا بدموع: وحشتني يابابا

 

 

 

مليكة: بقولك اية ياكيمو مين دا
سيا بغضب: بت انتي انا اللي اقولة ياكيمو بس فاهمة ولا لا
كريم بضحك: خلاص ياروحي دا جدو
مليكة وياسين بفرح: بجد يعني احنا عندنا جدو
علي بفرح: تعالوا ياحبايب جدوا
وركضوا لاحضانة بفرح وسعادة
كريم بحب: بعشقك يامن خلقت الابتسامة لتزين محياكي
سيا بحب:بحبك ياولا ياكيمو
#النهاية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!