روايات

رواية لن اعشق سواك الفصل الخامس 5 بقلم منى مرزوق

رواية لن اعشق سواك الفصل الخامس 5 بقلم منى مرزوق

رواية لن اعشق سواك الجزء الخامس

رواية لن اعشق سواك البارت الخامس

لن اعشق سواك
لن اعشق سواك

رواية لن اعشق سواك الحلقة الخامسة

بعد ما عمر ساب نور و نزل بدأت نور تبكي و تصرخ و دخلت في حالة انهيار بس بعد شويه تمالكت نفسها و قالت بعد نفس عميق : خلاص كل حاجه هتنتهي بكره، الوعد و الوجع و الخوف و الامل الكذاب خلاص كده بكره مش هيكون ليهم وجود ولا ليك كمان يا عمر
تاني يوم الصبح بيرن تليفون البيت بيرد عمر : الو.. صباح النور ازيك يا ماما، الحمدلله احنا كويسين، مفاجأة ايه؟
اممم لا يا ماما اصل مش هينفع عشان نور مش هت.. حاضر يا ماما ثواني
بيتنهد عمر و بيقول : نور ماما عايزه تكلمك
بترد نور عالتليفون و هي مستغربة : الو ازيك يا طنط هههههه حاضر ازيك يا ماما، انا تمام الحمدلله.. حاجه ايه؟ سفر ايه و اجازة ايه ؟ اه بس والله يا ماما مش هينفع اصلي في كذا حاجه عندي المفروض اعملها و… يا ماما بس عشان.. بتتنهد نور و بتقول حاضر يا ماما اللي تشوفيه، و بعد ما بتقفل الخط بتبص ل عمر
عمر : انتي وافقتي على اللي ماما قالته؟
نور : ايوه وافقت
عمر : يعني هنسافر معاهم عزبة الفيوم نقضي اجازة هناك؟
نور : كان عندك حل تاني؟ انت شوفت مامتك كانت مصممه ازاي و اكيد انا مش هقدر اكون قليلة الذوق و اكسفها
عمر : طب تمام تقدري بقى تقوليلي هنقضي الاجازه دي ادامهم بنعامل بعض ازاي
نور : هيكون ازاي يعني، بنفس التمثليه اللي مثلناها عليهم من يوم ما اتجوزنا
عمر : معاكي حق، ماشي تمام كده
تاني يوم الصبح بتوصل عربية مالك اخو عمر و معاه احمد صاحبهم و اللي هياخدوا عمر و نور معاهم للعزبة
عمر : صباح الخير يا بائس منك ليه
مالك : صباح النور ياخويا
احمد : اهلا اهلا بعصافير الجنه
عمر : اسكت و النبي عشان شكل بوزك ده هو اللي جابني الارض
احمد : ايه ده ياسطى احيه يعني ايه؟
عمر : مفيش ياعم اسكت
احمد: يابني صارحني انا ستر و غطا عليك قول بسرعه قبل مراتك ما تنزل
عمر: ياعم اتنيل اتنيييل
بتنزل نور و بتفتح باب العربيه جنب عمر في الكنبه اللي ورا و بتقول : صباح الخير يا شباب ازيك يا مالك، عامل ايه يا احمد؟
احمد : الحمدلله انا تمام طمنيني عليكي انتي يا غاليه، قلبي عندك والله يا ضنايا
نور : يعني ايه؟ قلبك عندي ليه ياخويا
بيتدخل عمر بسرعه : ماهو مفيش هو بيحب يهزر هزار سخيف زي وشه
احمد بيبص لمالك و بيضحكوا
عمر : هتتحركوا ولا هنبات هنا؟
مالك : خلاص ياعم همشي اهه، اهدى شويه احنا محتاجينك
بتتحرك العربيه و في وسط اجواء الاغاني الهاديه اللي مالك شغلها و منظر الطريق اللي يسحر و السما اللي مليانه بغيوم الشتا نامت نور
بيبص عليها عمر بيلاقيها نايمه و الشباك مفتوح جنبها فبيقفله و بيغطيها بالجاكيت بتاعه
وبعد شويه بيوصلوا للبيت بتاعهم في عزبة الفيوم
نور كانت رايحه في نوم عميق و عمر كان مستمتع بإنه يشوفها و هي نايمه لان دي اول مره تحصل خصوصا انه مجتلوش الفرصه من ساعة جوازهم يعمل ده ولا مره
مالك : ايه يا عم فلانتينو انت هتفضل سرحان في السندريلا بتاعتك كده و مش هتنزل م العربيه
عمر : خلاص ياعم بصوتك ده هصحيها اتفضل انت انزل دخل الشنط البيت
بيبدأ عمر يحرك ايده على شعر نور و بصوت هادي بيقولها : نور اصحي احنا وصلنا
بتفوق نور و بتقوله ايه ده هو انا نمت كل ده و.. ايه ده ؟ ايه اللي حط الجاكيت بتاعك عليا؟
عمر : الجو برد و انا خفت تبردي
نور : طب و مخوفتش على نفسك تبرد وانت قالع الجاكيت يعني
عمر : صدقيني محستش بالبرد لحظه وانا باصص عليكي
نور بتبلع ريقها و وشها بيحمر و بترد بلغبطه : طب احنا ايه يعني هو احنا مش هننزل ندخل البيت يعني؟
بيضحك عمر و بيرد عليها : لا هننزل .. استني
بينزل عمر و بيلف و يفتح لنور باب العربيه و يقولها اتفضلي
نور بتبتسم و بتقوله شكرا و بيدخلوا البيت اللي كان عباره عن فيلا و حواليها جنينه بيحاوطها سور في وسط الاراضي الخضرا الواسعه
بتستقبل نور و عمر والد و والدة عمر و اخته نيرة اللي كانت اصغر من عمر ب 4 سنين و من مالك ب سنتين
بيرحبوا بنور و عمر و بيعرضوا عليهم الفطار لكن نور بتعتذر و بتقولهم انا محتاجه اغير هدومي و اريح شويه كده من السفر
ردت والدة عمر : على راحتك يا حبيبتي عموما مالك طلع شنطتك فوق في اوضتك انتي و عمر و متقلقيش نيرة غيرت لكم فرش السرير بتاعكم عشان متتعبيش نفسك
نور : سرير ايه؟ هو اممم هو فوق في الاوضه كام سرير
والدة عمر : سرير واحد يا حبيبتي بتاعكم يا عروسه، ايه انتي بتتكسفي تنامي جنب جوزك ولا ايه؟ هههههه ما تتكلم يا عمر
عمر بذهول : اممم لا لا طبعا هي بتتأكد بس مش اكتر
نور بتبص بغضب ل عمر اللي كان تقريبا هيغمى عليه من بصتها و بتبص لحماتها و تقولها : شكرا يا طنط انا هطلع اوضتي قصدي.. اوضتنا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن اعشق سواك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى