رواية لن اتخلى عنك الفصل الثالث 3 بقلم إسراء أشرف
رواية لن اتخلى عنك البارت الثالث
رواية لن اتخلى عنك الجزء الثالث
رواية لن اتخلى عنك الحلقة الثالثة
“تاني يوم ويكون يوم الجمعه بليل في فيلا جلال الجارح في الجنينه ”
قاسم وجلال قعدين بيتكلمو في الشغل وايلا وزينب جاين وزينب ماسكه بسبوسه لسه عملاها بايديها كالعاده وايلا ماسكه مقرمشات وبتجري وهيا بتقول بصوتها الطفولي الرقيق البسبوسه يا بسبوسه وبتنط علي الركنه اللي قاسم قاعد عليها ( ركنه زي قعده العرب في الجنينه) وبتدخل في حضن قاسم ايلا يوجيني مامي عملتلنا بسبوسه وانا جبتلك مقرمشات اللي انا وانت بنحبها قاسم وبيشدها ويبوس خدها ويشد خدودها بخفه سنانه يسلملي البسبوسه ابسبووووسه ايلا بضحكه خدودي يا يوجيني دي املاك ناس قاسم وبيسيب خدودها ويقرب علي ودنها ويقول ابسبووسه ابسبووسه ابسبووسه (الكلمه دي ايلا بتصدع منها لما قاسم بيحب يرخم علي ايلا بيفضل يقولهالها )ايلا خلاص كفايه كفاايه كرهتني فالبسبوسه والله قاسم يفضل يضحك وهو حاضنها, زينب بتقطع البسبوسه وبتحط لكل واحد في طبق وبتدي لقاسم وايلا وجلال وجلال بياخدها في حضنه وبيدا بياكلها في بوقها بايده
ايلا بغيره طفوليه وبتبص عليهم يوجين اكلني زي ما بابي بيعمل، قاسم بيبص لابوه وامه وبسرحان ايلا وبتهز فيه يوجين يا يوجين ابيييه قاسم بفزع صوتك ياماما صوتك طبله ودني اتخرمت ايلا ببراءه الله منا بكلمك مش بترد عليا ليه قاسم وبينزل وبيضمها وبيبوس راسها وبيقطع البسبوسه بايده افتحي بوقك طيبايلا وبابتسامه وبتفتح بوقها وقاسم بيبدا ياكلها وتقوله بهزار انت بتسعبط يا يوجين لا علي فكره دانا اللي لاغي نقط ضعفك يلا قاسم يرفعه حاجب وحياااه امكك
زينب بصدمه الله وامها مالها طب جلال اظبط يلا بدل ما اقوملك وخليك في بتربيتك الز*باله
ايلا بتبلع ريقها بصدمه انتو قلبتو عليا كلكو لا لا دانا مش هرحمكو وهدسكو كلكو, قاسم وبيضربها علي قفاها براحه طب اتلمي عشان مرزعكيش كف خماسي يطيرك ايلا ليه عصفوره وهطيرني, قاسم يا بت دنا لو اتاوبت اطيرك ولو اتمطعت افلقك
ايلا الله الله انت بتهزقني كده, قاسم كويس انك عارفه ويبص لجلال بقولك ايه يا حج خد البت دي وهات زوزو جمبي ويغمزلو كفايه اكل بسبوسه بقي هيجيلك السكر
جلال طب اتلم يا قاسم للمك قاسم ويرفع ايده كنوع من التحيه براحتك يا حجوجه عيش ايلا بيوصلها رساله علي التلفون بس هيا عملاه سايلنت
قاسم وبيرن تلفونه ويمسك التلفون ويقول محدش يتكلم مكالمه شغل
قاسم بجديه وايلا بتبص عليه بانبهار سياده اللواء بيكلمني بنفسه اللواء رفعت ازيك يا قاسم قاسم الحمد الله يا باشا بخير طول ما حضرتك بخير
اللواء رفعت في بلغيه جاتلنا عن تسليم شحنه جديده الملف كامل هيكون علي مكتبك بكره عاوزاه تتابع في القضيه يا سياده الرائد وترفع راسنا زي العاده, قاسم بضحكه حضرتك مبتقوليش يا سياده الرائد غير لما بقلق من المهمه, اللواء بجديه وبضحكه بسيطه انت اد ايه مهمه وبيخلصه كلام وبيقفل يلا لسه بصاله بانبهار وجلال وزينب طلعو
قاسم وبيمسك دقنها مالك بتبصيلي كده ليه ايلا بنفس الانبهار وبحب اخوي يوجيني انت بطلي ومنقذي وسندي وبتترمي في حضنه قاسم وبيضمها لحضنه اكتر وايلا بتبوس صدره دي حركتها دايما من وهيا صغيره قاسم وانا بحبك يا قلب وروح وعقل يوجينك ايلا بمشاعر اخويه وانا بحبك يا ابيه ربنا يخليك ليا
“بليل في اوضه ”
ايلا بعد ما طلعت اوضتها عشان تنام بتمسك التلفون وتشوف الرساله بتلاقيه امجد, ايلا بتكتبله علي الواتس مكنتش عارفه ارد عليك لان ابيه كان جمبي امجد بيشوف المسج وبينفخ لان ابتدا يتخنق من تحكمات قاسم واحترام ايلا ليه بيبعتلها انتي عامله ايه مش متعود انك تقفلي سوشيال كل المده دي
ايلا بتكتبله كنا قاعدين والوقت سرقنا امجد بيكتب طيب ايه رايك ندخل جيم بابجي ايلا بتكتب بحماس يلا وخلي البت ساره تفتح وندخل سوا امجد اشطا
(ملحوظه قاسم ميعرفش حوار انها ادت الرقم لامجد وانهم بيتكلمو واتس)
“تاني يوم قاسم بيوصل ايلا للمدرسه ”
“داخل مكتب قاسم في مقر مكافحة المخدرات ”
قاسم قاعد علي الكرسي وبيقراء الملف بتركيز وبعد فتره الباب بيخبط وبيدخل ياسر قاسم بيرفع وشه ويقول نموستيك كحلي يحضره الرائد وزوزو بتسال عليك وعلي فكره زعلانه منكياسر وبيقرب وبيقعد علي الكرسي قدام مكتب قاسم انا هكلم زوزو واصالحها وبعدين والله ظلمني يا عم دانا من الصبح وانا واقف في الكمين كان في عربيه جاي عليها بلاغ ان فيها مخدرات قاسم بجديه وتركيز وعملت اي طلع البلاغ صح
ياسر يا عم دول شويه عيال شكلهم قالبين علي بعض وصاحبه بلغ عنه روحت لقيت واد وبت مش مظبوطين كده طالعين الساحل ولقيت معاهم قرشين حشيش والواد خرج البت من الحوار وقال انها متعرفش حاجه وهو متلقح في الحجز تحت لحد ميبان ليه صاحب, قاسم بضحك هتلاقي ابوه جاي يجري ويخرجه وهتلاقي ابوه حاجه كبيره وحد هيتوسطله ياسر ملعون دي شغلانه يا اخي والله اتخنقت من شغل القرف ده ابهات اخر زمن بيسقطه تربيه.
قاسم وبيهز براسه بصح وهو بيضحك علي رياكشن ياسر
قاسم المهم ركز معايه في شحنه مخدرات هتتسلم في الغردقه وانا عندي خطه ليها انما ايه عنب وانت هتكون معايا طبعا اللواء رفعت رشحني انا وانت وهنختار القوه اللي هتطلع معانا وهنعملهم اجتماع عشان افهمهم الخطه هتمشي ازاي بالظبط
ياسر خلاص معاك علي خط الموت يا شقيق
قاسم يبصله بقرف ده منظر ظابط انا بكلم بلطجي عليا النعمه ويلا هويني وروح علي المكتب وديه اسماء القوه اللي هتكون معانا وبلغهم ان في اجتماع بعد ساعه, ياسر وبيمد ايده وبياخد الملف الحق افطر بقي
قاسم فطار ايه احنا بعد الضهر ياسر باستظراف انا بفطر كل ساعتين ملكش فيه يا شبح, قاسم عليا النعمه لو ممشتش من هنا لهخبطك روسيه تجيب اجلك ومتلحق تتجوز اميره اللي بقالكو ثلاث سنين مخطوبين, ياسر ونبي نفسي اتجوز كل ما نحدد معاد للجواز الاقي حمايا العزيز اللواء رفعت ياجل عشان المهمات اللي جايه عليا بخساره يا شيخ تبا للمجرمين جميعا, وياسر يخرج برا المكتب وقاسم يضحك ويتنهد ويمسك تلفونه ويتصل بايلا
ايلا في الفصل وقاسم بيتصل والتلفون محطوط علي السايلنت وتحس بهزه التلفون وتشوف ان قاسم بيكلمها ايلا بتقف مستر ممكن اروح التويليت المستر تمام ايلا بتطلع وترد قاسم مبترديش ليه ايلا كنت في الفصل يا ابيه وطلعت عشان ارد
قاسم اه طب انتي كويسه ايلا اه كويسه ياابيه قاسم فطرتي ايلا ايوه فطرت يا ابيه قاسم ماشي يا حبيبي روحي الفصل بقي عشان دروسك ايلا ابيه انت هتيجي تاخدني النهارده ولا اروح بالباص قاسم انا قدامي ساعه او ساعه ونص وهخلص يعني هلحق اجي اخدك يلا سلام
ايلا بابتسامه حاضر يا ابيه خلي بالك من نفسك ابيهقاسم بحب حاضر يا ايلي وانتي كمان ويقفل وايلا تطلع الفصل
“في غرفه الاجتماعات في الاداره العامه لمكافحه المخدرات ”
الفرقه قعدين علي طرابيزه الاجتماعات وياسر وقاسم قاعدين وقاسم بيفهمهم الخطه هتمشي ازاي وبيتناقشو
قاسم وبيقوم يقف قدام شاشه عرض ومعاه ليزر فأيديه وبيبداء يشرح اتجاهات المكان اللي هيعمله كمين لتجار المخدرات يوم التسليم
قاسم وبيتكلم اظن كده عرفتكو كل المداخل والمخارج وازاي هنهجم وامتا والاشارات وكل حاجه ناقص السفر احنا هنسافر كأنها رحله عادي وهنسافر قبلها بيومين كده انا هسافر مع عيلتي وطبعا محدش عارف حاجه وياسر معانا وانتم هتحصلونا واحنا هناك طبعا منعرفش بعض مش محتاج اككد عليكو وبالنسبه للفندق محدش هيعرف حاجه انا مظبط الدنيا مش عاوز اي غلطه مش عاوز فاليومين اللي قبل المهمه شقاوه واستظراف وسهر عشان انتم عارفين قلبتي كويس عايزين نكون كويسين جزء منكم هيكون معانا في الفندق وجزء في فندق تاني عشان ميحصلش شكوك انا حجزت كل حاجه ويفضله يتناقشو لحد ما الاجتماع يخلص
ياسر طب اللي هيسلم البضاعه وعارفينه رامي متولي اللي هيستلم مين بقي واحد جديد في الكار ولا ايه قاسم مش عارف علي اخر الاسبوع هيقع في ايدينا وهنعرف
“بليل في فيلا الجارح”
في اوضه ايلا والباب يخبط ايلا ادخل قاسم وبيدخل وبيقعد جمبها ربانزل بتعمل ايه ايلا بلويه بوز زي ما حضرتك شايف يا ابيه بذاكر بس يارب انجح وادخل طب زي ما انا عاوزهقاسم هتنجحي وهتكوني احسن دكتوره المهم يا حبيبي انا حجزت الغردقه زي ما قلتلك بلغتي صحابك ايلا اها يا ابيه بلغتهم قاسم تمام يا حبيبي كملي مذاكره وهبعتلك علي الواتس كل حاجه تبع بروجرم الرحله عشان تشوفيه وميعادها ويبوس راسها ويمشي
يوم الرحله الفرقه طلعت في الاتوبيس تبع شركه الرحلات
” قدام فيلا جلال الجارح”
ايلا اصرت انها تركب مع ساره في عربيه عبد الرحمن عبد الرحمن بيسوق وجمبه رقيه مراته وفي الكنبه اللي ورا امجد وساره وايلا ومايا سواوفي عربيه قاسم بيسوق وجمبه ياسر وفي الكنبه اللي ورا جلال وزينب سوافي عربيه عبد الرحمن مشغلين اغاني شعبي بصوت عاليعبد الرحمن بعصبيه انا صدعت يا امجد بجد
امجد بقولك ايه يا بوب اشتريلي عربيه اشغل اغاني براحتي وتريح نفسك وتريحني ساره وانا وانا كمان عاوزه عربيه رقيه بضحكه حبيبي متهيقلي صوت الاغاني مش عالي للدرجه صح عبد الرحمن بتراجع انا بقول كده باردو امجد بتافف يخربيت التلكيك وبيضرب ساره في كتفها بطلي تشبطي لما يجبولي انا الاول يبقوا يجبولك ساره بزعل متضربنيش ومش معني انت يعني الله وبتميل عليه هو احنا مش توم يعني كل حاجه يجبوها يتجاب منها اتنين يا بيبي امجد بعصبيه وانتي شيفاهم جبولي اتنيلي
عبد الرحمن بنهي الموضوع خلاص خلاص ليكو عليا تدخلو جامعه وهجبلكو عربيه انتو الاتنين امجد وساره بفرح امجد يرفع ايده بيحي بباه ويقول حبيبي يا عبدو
عبد الرحمن خلاص يولاا ساره وبتطلع فوق كرسي عبد الرحمن وبتبوس خده الله عليك يا بوب يا مدلعنا يا مشهيصنا عبد الرحمن طب اتهدوا لنعمل حادثه بقي
امجد وبيهمس لساره في ودنها لما نقف في البريك اتلككي كانك عاوزه تكلمي مع مايا وهاتي ايلا جنبي
ساره بهمس مبلاش لابيه قاسم يشوف ويعمل منك بوفتيك نتغدا بيه وتضحك براحه امجد بهمس يا شيخه غوري بظرافه امك ساره بهمس طوافه امي امم نقولها ونشوف رايها يا تربيه زباله امجد ساره بطلي رخامه وحياه ابوكي ومتقلقيش سيبي الموضوع عليا بس نفذي اللي بقولك عليها ساره بتهز راسها باه
ايلا ومايا مركزين في الطريق وبيتكلمو وقاسم ماشي جمب العربيه وكل فتره بيبص علي عربيه عبد الرحمن ومدايق ان ايلا مركبتش معاه بس سابها براحتها عشان متزعلش
“في البريك قاسم وياسر”
قاسم وراح لعربيه عبد الرحمن
قاسم عمي تحب اجبلك اي من الماركت عبد الرحمن علي زوقك يا ابن الغالي رقيه عاوزها حبيبي مولتو بالجبنه وشويبش باليمون وخد العفاريت دول يشوفوا هما عاوزين اي وينزلوا وعبد الرحمن ويدي لامجد وساره فلوس
“جوه الماركت”
قاسم وياسر بيتكلمو واشتروا الحجات اللي عاوزينها و وقفوا مستنين امجد وساره وايلا ومايا يختاروا اللي عاوزينه امجد وبيقرب من ايلا اجبلك بيبسي معايا ايلا لا انا جبت شويبس يا امجد ميرسي امجد وبيفضل يلف ورا ايلا ومايا وساره يخلصو وبيروحوا عند الكاشير لقاسم وياسرساره دي الحجات اللي انا عاوزاها وبتحطها علي الكاشير ومايا بتعمل زيها قاسم امال ايلا وامجد فين ساره معرفش يا ابيه مايا ايلا وامجد كانو في قسم المشروبات انا شوفتهم قاسم طب انا هدخل استعجل الباشا والهانم قاسم بعصبيه وبيضغط علي ايده
“وبيروح قسم المشروبات”
مش بيلقيهم بيفضل يلف لحد ما بيسمع صوت حد بيتوجع ويقول في نفسه وهو بيجري ناحيه الصوت ده صوت ايلا وبيروح علي المكان وبيلاقي ايلا واقعه علي الارض وامجد جمبها بيحاول يسندها قاسم وبيجري وبيبعد امجد وبينزل لمستوي ايلا قاسم وبخوف ايه اللي حصل امجد وبسرعه وخوف من قاسم وقعت لوحدها ايلا بوجع كداب كعبلني يا ابيه وقال ايه بيهزر معايا قمت واقعه علي الحديده دي رجلي وجعاني اوي ومفتوحه قاسم وبيبص بعصبيه لامجد وبيبص علي رجل ايلا وبيلاقيها متعوره وبتنزل دم بس الجرح مش كبير
وبيشيل ايلا ويبص لامجد ويقول هات الحاجه وورايا يا مدلع وحسابنا بعدين ايلا وبتطلع لسانها لامجد وبتحرك ايديها علي رقبتها بحركه هيموتك قاسم بخوف رجلك وجعاكي اوي ايلا بوجع حقيقي ايوه قاسم طب هتقدري تستحملي لحد ما نوصل هناك ايلا بوجع هحاول بس علي الاقل عاوزه اطهرها عشان الجرثومات متتكونش في رجلي ويحصل صديد ولا رجلي تبوظ خالص ويشيلوهالي يا ابيه
قاسم بدهشه وتخفيف لوجع رجليها جرثومات وصديد ويشيلو رجلك لا انتي تربيه زوزو مش تربيتي متقلقيش عندي إسعافات اوليه في العربيه
ايلا باطمئنان الحمد الله الحمد الله ربنا بيحبني والله كنت ممكن اموت فيها يا ابيه يااه بجد مش عارفه اشكرك ازاي انك انقذتني يا يوجيني وتبوس قاسم من خده
امجد افوري افوري
قاسم بجديه اخرس ياض وبيهمس لايلا تموتي فيها ايه انتي كمان هو ضربك بالرصاص يا حيلتها
ايلا الله هو انت مش مصدقني بجد الوقعه صعبه جدا كان ممكن يحصلي فقدان ذاكره واقعد سنين مش فاكراكو او انسي كل عشر ثواني زي فيلم كريم عبد العزيز هو صحيح كان اسمه ايه قاسم اسكتي بالله عليكي اسكتي دانا اللي هفقد الذاكره من كتر دلع زينب وجلال مخك اتلحس ايلا تبصله وكانا شايفه بقي براس كلب وان كلامها مقنع وترفع ايديها تدعي لربنا وتقول شكرا يارب انك مموتنيش
قاسم يكتم ضحكته وامجد يبصلها ومصدوم ويروحوا عند الكاشير ساره بخوف ايلا حصلك اي ايلا اخوكي كسرلي رجلي يا سرسورهقاسم وبيطلع الفلوس من جيبه وماسك ايلا علي دراعه التاني وبيحاسب وبيرجع يمسكها كويس ويقول سرسوره وجرثومات يارب شيل الحجات يا ياسر وبيبص لامجد بغضب وانت شيل معاه
“في عربيه قاسم ”
زينب بطهر الجرح لايلا وايلا بتعيط ومش مستحمله خالص وجلال واخدها في حضنه ياسر بلويه بوز وطريقه بلدي يا دلعو يا دلعو مكنتش حته تعويره يا دلعادي قاسم وبيخبطه في كتفه بس يلا وبطل رخامه مش كل ما تشوفها ترخم ارحم البت وبتريقه دي كانت هتفقد الذاكره ياسر بمياهه مهيا اللي دلوعه خالص يا سي قاسم
قاسم وبضحك يخربيتك اظبط ياض ايلا وماسكه في جلال وبوجع ابيه متردش علي انثي البطريق اللي بتتكلم دي قاسم بيضحك وجلال وزينب بيضحكوا
ياسر انثي البطريق مين يا عنيا لا دانا راجل اوي ايلا مامي سوري بس ابن اخوكي ده نوتي خالص ومش مظبوط كمان زينب تضحك
جلال بضحكه اه والله انا شاكك فيه اصلا قاسم بضحكه والله وانا يا بابا ياسر بقي كده ماشي شوف مين اللي هيضحك ويروق عليك لما تكون مدايق زينب تقول اسكت يولاا مدايقش لولي وتبوس ايلا من خدها ايلا ميرسي يا مامي وبعدين تبص لياسر بتحدي علي فكره انا هقول لابله اميره انها تسيبك لانك بنت زينا ياسر بعصبيه مصتنعه قاسم سكت البت دي بدل ما اقوم اكمل علي رجليها التانيه واخليها مش تفقد ذاكره وبس قاسم بضحكه ونبي بلاش هتقلبها محزنه وتقولك جرثومات دانا كنت بتعور وبقوم اكمل لعب و ولا فدماغي ياسر والتدريبات اللي كنا بنتهان والله ولا ياثر فينا رجاله يابا مش نوتي زي ناس كده قاسم بتاكيد اه والله دي نوتي نوتيايلا وبتبص عليهم بعصبيه وتبص لجلال وزينب وتقول هما قصدهم عليا مش كده جلال وزينب بضحكه ويهزوا راسهم باه ايلا تلف وشها وبزعل مش هكلمكو تاني علي فكره, ياسر احسن, قاسم ياريت
“بعده مده قدام الفندق”
والعربيتين بيركنوا وبينزلواجلال وزينب ساندين ايلا وقاسم وياسر بياخدوا كارت الاوض والكل قاعد في الريسبشن مستنين الاجراءات اللي بتم قبل ما يطلعو الاوض
بعده مده
قاسم وياسر بيروحوا عندهمقاسم يلا عشان نطلع نريح من الطريق وبليل ننزل ايلا ابيه انا هقعد مع حضرتك صح قاسم وبيحك صابع ايده علي مناخيره لا يا ايلي مش هينفع انا هقعد لوحدي وانتي وساره ومايا سوا
امجد بمشاكسه طب ما ساره ومايا سوا وانا وايلا سوا وبيغمز لايلا قاسم وبيتحرك ناحيه امجد بسرعه وبيشد امجد من هدومه وبيسحبه بعيد وبيزقه علي الحيطه وهو لسه ماسكه وبيهمس جمب ودانه ويقول عيد اللي انت قلته تاني كده يا رووح امكك
ياسر وبيوجه كلامه لعبد الرحمن ورقيه متقلقوش انا رايح وراهم وبيجري ياسر وبيقرب من قاسم خلاص يا قاسم الواد هيموت في ايدك عيل وبيهزر مش قصده حاجهقاسم وبيرفع عينه في عين ياسر بجمود وشر ويقول ابعد عن خلقتي عشان مزعلكش يا ياسر
امجد وبخوف انا كنت بهزر مش قصدي حاجه قاسم وبيقرب اكتر منه وبيبص في عينه بشر وبيجز علي سنانه مع كل حرف بيطلع من بين سنانه ويقول اسمع الكلمتين اللي هقولهم وبيشد ودن امجد ويقول وخليهم حلقه في ودنك لو قربت ولا فكرت تقرب من ايلا الله فسماه هخلي ابوك وامك واختك يحزنوا عليك بقيه عمرهم قلتها زمان وهقولهالك تاني ايلا مش زي ساره ولا زي اي حد وانا عارف انت بتفكر في ايه فبلاش تتذاكه عليا دانا بلمحها قبل ما تطير ويزقه علي الارض وبينفض بدلته وبيمشي
امجد بخوف وبيحاول يقوم وبياخد نفسه وياسر بيساعده يقوم وبيروحوا ناحيه الريسبشن
قاسم وبيرجع ناحيه ايلا ويشيلها وبيمشي وبيقف ويلف راسه يلا كل واحد علي اوضته ويبص لامجد ويكمل كلامه والشنط وصلت لكل الاوض
وبيروح ناحيه سلم الفندق وبيمشي بسرعه ايلا وماسكه في رقبه قاسم وخايفه جسم قاسم متصلب ونظراته بتخوفها وتقوله بخوف ابيه مطلعناش بالاسانسير ليه عشان حضرتك متتعبش وانت شايلني كده قاسم وبيبص ليها ومش طايق نفسه بس بيحاول ميتعصبش عليها وبياخد نفسه ويقولها انا مرتاح كده يا حبيبي ايلا طب براحه شويه هو حضرتك اضايقت من كلام ام
قاسم بمقاطعه هشش اياكي اسمعك بتنطفي اسمه ولا اسم اي راجل تاني وقفلي علي السيره دي عشان مقلبش عليكي واقلبها نكد ايلا تمام يا ابيه وبتنام علي صدره وقاسم يبوس راسها ويتنهد
وبيوصله لقدام اوضتها وبينزلها وبيفتح الباب وبيديها الكارت اللي هتفتح بيه وبيلاقي ساره ومايا مستنين ولسه مدخلوش قاسم وبيوجه كلامه لكله يلا ادخله مستنين ايهمايا بدلع امال انت اوضتك فين يا ابيه قاسم قاسم ببرود وبيشاور علي اوضته ويقول الاوضه اللي في وشكه علطول ويدخلوا وقاسم بيروح ناحيه اوضته وبيفتحها وبيلف وشه علي دخله ايلا وبيبص عليها وبيقول في نفسه يارب ارشدني للطريق الصحيح وبيتنهد ويدخل وبيرمي نفسه علي السرير بخنقة و..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رواية لن اتخلى عنك)