روايات

رواية لن أسامح الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامح الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامح الجزء السادس

رواية لن أسامح البارت السادس

رواية لن أسامح
رواية لن أسامح

رواية لن أسامح الحلقة السادسة

سهيله قفلت الفون بعد ما اتكلمت وبصت لباباها اللي سألها وردت عليه.
سهيله: مفيش حاجه يا بابا دي بس مفاجاه لسامر تخليه مش عارف يق*وم منها ابدا.
زين: بب”رود واسته”زاء وايه بقي المفاجاه دي اللي هتخليه مش عارف يقوم منها كلنا عارفين انك طول عمرك فاشل”ه حتي ف اخد حق”ك بقولك ايه ما تخلي اخد الح*ق ده لصحابه.
سهيله سمعت كلام زين والغض*ب من ناحيته مل*اها وحس*ت بإهان*ة ف كلامه خصوصا لما قلها فاشل*ه هي مش فاشل*ه هي بس مش بتعرف تاخد حق*ها بصتله بغض*ب وتح*دي.
سهيله: بتح*دي اولا أنا مش فاشل*ه زي ما قلت يا استاذ زين وبعدين ما حدش طلب انك تاخد حق*ي أنا مش اشتكي*ت ليك ومعرفش بابا جابك ليه حق*ي هاخ*ده بنفسي سامعني وبعدين دي مشكلت*ي أنا مش مشكلت*ك اتفضل قدامي اسلمك منصبك ف الشركه ومشت من قدامه بغض*ب.
أما زين ف كان بيسمعها بب*رود تام وف نفسه هتفضلي برضه فاشل*ه يا سهيله والصراحه انا شمت*ان فيكي ع الآخر فاق ع صوت عمه.

 

 

والد سهيله: أنا اسف يا بني بعتذرل*ك بالنيابه عنها مش تاخد ع كلامها.
زين: مش زعل*ان يا عمي عن اذنك هروح معاها.
خرج زين وسهيله راحوا ع الشركه وطول الطريق بينهم صم*ت محدش فيهم اتكلم وصلوا وسهيله عرفت الموظفين ع زين وقالتلهم أنه المدير التنفيذي للشركة الجديد وكل واحد منهم راح لمكتبه زين استلم الشغل وسهيله راحت مكتبها مستنيه الاخبار
أما عند سامر فهو دخل صفقه كبيرة وحط سيوله فيها كبيرة وقرر يكسب المناقصه دي وكان موجود هو ومي ف الشركه بيتابع الاخبار من بعيد بس فجاه مي دخلت ليه وبخ*ت الس*م ف ودانه.
مي: سامر انت تعرف زين ابن عم سهيله ده.
سامر: اه اعرفه ماله.
مي: وصلني خبر أنه رجع من السفر وهيستقر ف مصر وعمه اداله منصب كبير ف الشركه مش يمكن ده كان هدف سهيله من الطل*اق تسيبك وتروح لحبي”ب القلب بتاعها.
سامر مش كان مركز معاها وجاه علي باله ذكري معينه ف يوم فرحه.
فلاش باك
سامر يتهك*م بيبص لسهيله الفرحانه بس عينيها بتدور علي حد.
سامر: بقالك ساعه بتدوري بعيونك ف ايه بتدوري علي حد معين.

 

 

سهيله: ابن عمي مختف*ي ليه يومين وبدور عليه وهو كمان زي اخويا ف اخ مش يحضر فرح أخته يعني.
باك.
بس فاق ع جمله مي اللي خلي الغض*ب يمل*أه.
سامر: بغض*ب لا يمكن يكون ح*ب قديم هي قالت إنه مجرد اخ.
مي: مجرد اخ انت كنت بتقولي أنها كانت بتجيب سيرته كتير.
سامر الغض*ب والش*ك مل*اه وف نفسه مستحيل هي تعمل كده هي اه كانت بتجيب سيرته كتير بعد كل خناقه بس مش لدرجه ح*ب فاق علي موبايلك اللي بيرن.
سامر: طمني ايه الاخبار كسبتها صح.
…..
سامر: بغض*ب ع*ارم ازاي يعني خسرته*ا وراحت لشركه تانيه أنا كده بيتي اتخ*رب وبعدين مين كسبها.
…….
سامر قفل وعلي وشه صدم*ه كبيرة من اللي سمعه ومي قربت منه.
مي: سامر ف ايه وكسبت المناقصه ولا لا.
سامر: بغض*ب لا سهيله كسبتها والله م اسيبها.
سامر اخد مفاتيح عربيته وراح لسهيله ف الشركه يعلمه*ا الادب .
أما عند سهيله فكانت بتحتفل لأنها اخدت المناقصة من سامر واحتفلت مع الموظفين وكان من ضمنهم زين.
زين: هي دي بقي خطتك توقع*ي الشركه بتاعته وتخليها تفل*س خط*ه عبقريه الصراحه هتفضلي طول عمرك فاشل*ه يا سهيله خطتك دي اكيد هتجيب لورا.
سهيله: أنا مش هرد عليك لاني مبسوطه دلوقتي لكن ردي هيبقي ف البيت قدام ابويا وخليك ف نفسك يا تحتفل وانت ساكت يا تمشي من هنا .
زين: بب*رود خلصتي يا فاشل*ه تمام احتفلي لاني هتشوفي هاخد حقك ازاي وبالا بينا ع البيت.
الاتنين خرجوا وسهيله متعص*به من زين جدا وكانت عايزة تمسك ف خناق*ه بس شافت سامر ووشه مش بيدل ع خير وبب*رود ردت عليه.
سهيله: خير جاي ليه هنا وقع*ت حاجه وجاي تاخودها.

 

 

سامر: بغض*ب مسك أيدها بقي انا واحده زيك تاخد مني صفقه بملايين وتوق*ع شركتي انتي موت*ك علي ايدي وهاخد حق*ي انتي بقي يا حلوة هترجعي معايا البيت و هخليكي ذليل*ه طول عمرك تعالي يالا.
سيبني مش جايه ف حته اه اخدت الصفقه منك واستني عليا أما خليت”ك ف الش*ارع مش ابقي أنا سهيله يا سامر ومراتك اللي فرحان بيها دي هتسيب*ك مع اول مط*ب وبكرة تعرف انك بدلت الماسه غاليه بت*راب.
سامر: ده بعينك أنها تسيبن*ي هي بتحبن*ي ومش هتتخلي عني.
سهيله : هنشوف.
وهما بيتخانق*وا زين مسك ايد سامر فكها من سهيله وخ*لاها وراه.
زين: محدش علمك تتكلم مع رج*اله ولا انت تخص*ص ست”ات بس.
سامر: هو ده البي*ه بتاعك اللي كنتي بتقارني*ني أنا بيه تعالي هنا ف حساب علي دي كمان.
سامر مكملش كلامه وزين ض*ربه بوك*س وقعه وقاله ميجيش هنا تأتي واخد سهيله وروحوا البيت ومسكها من أيدها بعن*ف وزقه*ا لجوة البيت شافهم والدها اللي استغ*رب معامله زين مع سهيله وسألهم.
والد سهيله: ف ايه يا زين ليه ماسك أيدها كده حصل حاجه.

 

 

زين حكي لعمه كل حاجه وأبوها كان خاي*ف ع بنته وقرر قرار وقاله.
زين انت لازم تتجو*زو مش هامن عليها غير معاك ارجوك نفذ طلبي.
هنا زين اتوت*ر قوي وبص لعمه وكان هيتكلم بس قاطعه*م صوت أنثوي
زين وحشت*ني وجريت عليه وحضن*ته تحت ص*دمه الكل .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن أسامح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى