روايات

رواية لن أسامح الفصل الخامس 5 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامح الفصل الخامس 5 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامح الجزء الخامس

رواية لن أسامح البارت الخامس

رواية لن أسامح
رواية لن أسامح

رواية لن أسامح الحلقة الخامسة

سهيله: بتفكير ياتري يا زين لسه مضاي”ق مني من اللي حص”ل بينا زم”ان أنا و انت و لا السفر خلي شخصيت”ك اتغي”رت.
فلاش باك
زين راح لسهيله ف الجنينه وهو مبتسم وهي كانت قاعده وسط الورد ومبتسمه جه من وراها واخد نفس عمي”ق واتكلم معاها.
زين: سهيله عايزة اقولك علي حاجه ف قلبي من زمان
سهيله: بابتسامه اتفضل يا زين خير ف ايه.
زين: بشج”اعه سهيله أنا بحب”ك ومن زمان قوي تقبلي تكوني نصي التاني وتشاركيني حياتي.
سهيله: ابتسامتها اختف”ت أنا اسف”ه يا زين بس أنا مش بحب”ك انا بعتبرك اخويا الكبير وبصراحه أنا بح”ب واحد تاني ومتفقين ع الج”واز أنا اسف”ه.

 

 

زين بعد ما كان طاير من الفرحه بمجرد ما سهيله قالت كلامها ده ابتسامته اختف”ت وقلبه اتكس”ر بصلها وقال بكل كبري”اء.
زين: مبروك يا بنت عمي وانس”ي اللي قلتوا عن اذنك.
زين مشي من قدامها بكل كبري”اء وثب”ات وقرر أنه يسافر يفتح شركه خاصه بيه برا.
باك.
عند سامر ف شقته.
مي: بعصب”يه انت هتسي”ب اللي اسمها سهيله دي بعد اللي عملته معانا دي ضربت”ك واهانت”ني المفروض كنت ضربت”ها علشان تعرف تح”رم تم”د أيده”ا علي أسياده”ا.
سامر: بغض”ب لا مش هسيبها هنتق”م منها واذله”ا بعد ما اخد شركات ابوها.
مي: بطم”ع ايه رائيك نفل”س شركات ابوها ونجيبها هنا نشغله”ا خدام”ه لينا ونذله”ا ونكس”رها واخد حق”ي منها.
سامر: انتي شيط”انه يا حبي”بتي دماغك دي س”م ويتخ”اف منها بس عجبتني فكرتك دي.
بعد يومين عدوا من غير احداث غير أن سهيله بتفك”ر وتخط”ط ازاي تدم”ر سامر وعرفت تنتق”م منه ازاي وزين بيراقبها بب”رود ومشاع”ره من ناحيه سهيله مش اتجددت.
زين شاف سهيله قاعده وحدها راح عندها.
زين: امم هو بقي ده سامر اللي فضلت”يه عليا كنت فاكرك مبسوطه بس بقيتي تعيس”ه يا بنت عمي.
سهيله: باستغ”راب انت شمت”ان فيا ولا ايه.
زين: عايزة الصراحه اه ومبسوط وانا شايفك قدامي كده.
سهيله: بغض”ب كمان طيب ليه جيت من الاول حبيت تساعدن”ي ليه يا زين ليه رجعت.
زين: رجعت طلب من عمي طلب مساعدتي وانا وافقت وبالمرة ارد شويه من جمايله عليا يعني انا هنا مش عشانك علشان عمي.
سهيله: بجد علشان ابويا طيب انا بحلك من مساعدتك دي وتقدر تمشي.
زين: تؤ مش انتي اللي تقولي امشي ولا لا عمي اللي ليه القرار ف ده عن اذنك.
سهيله قعدت مكانها تبك”ي وفنفسها جاي شمت”ان مش جاي يساعد مش كنت متوقعه منك كده يا زين واشتغلت تبك”ي.
تاني يوم الصبح سهيله كانت ف اوضتها مش عايزة تختلط بزين وبتفكر ف كلامه وحياتها اللي ضاع”ت منها مع سامر طلعت من سرحان”ها علي صوت الداده.
سهيله: خير يا داده ف حاجه.
داده فاطمه: ف واحده عايزاكي يا بنتي.
سهيله: طيب أنا نازله.

 

 

سهيله نزلت تشوف مين عايزها من الصبح بدري كده راحت الصالون وشافت داده فتحيه اللي كانت بته”ون عليها كل حاجه مع سامر.
سهيله: داده فتحيه عامله ايه وحشاني ازيك وازي طنط غاليه.
فتحيه: بخير يا بنتي والست كبيرة بخير أنا بس جايه أح”ذرك من سامر ومراته لأنهم ناوين علي مصي”به معاكي.
ف الوقت ده نزل زين وأبو سهيله علي كلام الداده وسمعه كل حاجه.
سهيله: مصي”به مصي”به ايه يا داده خير قلقتي”ني ف ايه.
فتحيه: سامر والعق”ربه مراته ناوين أنهم يفلس”ه شركه البيه ابوكي ويم”وت بحس”رته وياخدوك”ي انتي يكسروك”ي ويذلوك”ي معاهم الكلام ده سمعته منهم كنت خارجه من المطبخ صدفه سمعتهم وجيت أح”ذرك علشان تاخدي بالك اما الست الكبيرة فهي يا حبيبتي غضب”انه من ابنها ومنعت”ه يجي عندها أنا جيت أح”ذرك علشان تاخدي بالك منهم.
سهيله: شكرا يا داده علي تحذري”ك ليا متخافي”ش عليا منهم وسلميلي علي طنط.
فتحيه: حاضر يوصل.
زين: بب”رود اممم بتطمني علي أم طليق”ك كده عادي أنا كنت فاكر انك نستيه”م مش تفتكريه”م ويا تري بتفتكري”ه بالليل وتبك”ي عليه هو كمان.
سهيله: بغض”ب أنا مش اسمحلك تقول كده طنط غاليه كانت زي مامتي ومصبران”ي علي عيشتي مع سامر مدام مش عارف حاجه تسك”ت خالص.
زين كان بيسمعها بب”رود وكان هيتخان”ق قاطعتهم رنه تليفون سهيله.
سهيله: ها ايه الاخبار.
مجهول: …….

 

 

سهيله: تمام أنا عايزاه يخس”ر الصفقه دي مفهوم.
مجهول:……
سهيله: تمام خلص وطمني.
ابو سهيله: بتكلمي مين يا بنتي ومين يخس”ر الصفقه دي
سهيله…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن أسامح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى