رواية لن أسامح الفصل الأول 1 بقلم يارا محمد
رواية لن أسامح الجزء الأول
رواية لن أسامح البارت الأول
رواية لن أسامح الحلقة الأولى
أنا مرام فاروق المحمدي تؤام داليا شبها ف الشكل جدا عندنا نفس الميول والهوايات بس أنا اكبر من داليا بسنتين احنا اه عيله غنيه بس مش بتبص لفوق دائما بنراعي غيرنا؛ بس مفيش حد كامل مننا البزنيس مان المعروف فاروق المحمدي محدش كان عارف الاعي”به الق”ذرة غيري انا ابويا كانت عينه فارغ”ه جدا كان كل يوم بيخ”ون امي مع الشغ”اله وهي متعرفش أنا بس اللي اكتش”فت ده كنا ف يوم أنا وداليا بنلعب في اوضتنا لما سمعنا ص”وت جاي من اوضه المكتب بتاعته رحنا هناك وبصي”نا من فتحه الباب لقي”ناهم مع بع”ض داليا جريت وانا توع”دت للشغاله أنها هتطلع بفضي”حه تاني يوم دب”رت مكي”ده للشغاله اخ”دت دهب امي وحطيته عندها رحت لامي وقلتلها أن فوزيه الشغاله سرق”ت دهبك امي راحت عندها وفتشت”ها قدامنا وطلعتهم من تحت سري*رها امي طردت”ها تحت نظرات”ي وابتس”امه شم”اته مني بس ابويا مش بيح”رم كبرنا أنا و داليا علي أن ابونا كل يوم بيك”لم واح”ده وامي مش بتع”رف واكتشفنا أنه شركته بتاجر بادوي”ه منته*يه الصلاح”يه ابدا لحد ما في يوم سمعته بيكلم واحده أنه هيجي”بها البيت بعد ما امي تمشي لأنها كانت رايحه لأختها ف محافظه تانيه وسابت”ني أنا وداليا معاه بس أنا قلت لداليا أنه مش هخليه يجي”بها حتي لو موت”ني وداليا كانت خاي”فه لأن شخصيتها مش قويه زيي وقالت لي بالحرف بلاش ممكن يأذي”كي ارجوكي؛ قلتلها لازم يع”رف اننا عارفي*ن رحتله المكتب ودخلت من غير ما اخب”ط وهو اول ما شافني زع”ق وقالي انتي اللي مدخلك المكتب من غير ما تخب”طي رديت عليه من غير ما اخ”اف ايه خاي”ف لحبي”به القل”ب تيجي وتشوفنا انت اتكش”فت يا فاروق بيه وهقول لماما علي خيانتك ليها وتجارتك ف الادويه المنت”هيه الصلاح”يه تفتكر الشغاله طلعت بتس”رق ليه ها رد بعصب”يه هو انتي اللي عملت”ي كده؛ اه أنا علشان متعملش كده تاني بس قذارت”ك لسه مك”مله وهروح اتصل عليها قدامك وابعتلها فيديوهاتك الق”ذرة ومحدث”اتك خليها تروح بعيد عنك وتخ”لص من قرف”ك وتبعد عن راجل مش مقد”رها ابدا؛ ابويا اتعص”ب وقالي اني مش هلح”ق شفته بيق”رب مني وجري”ت اخ”رج من الاوضه مسك”ني من شع”ري وثانيه كان هيتخ”لع وانا بص”رخ بص”وت عال”ي علشان داليا تسمعني وتلحق”ني بس ابويا كان ليه راي تاني كم”م بوق”ي وقلي اسك”تي بطلي ص”راخ كت”م بوقي اوي لحد ما ايدي ساب”ت مني وجس”مي س”اب مني ووقع”ت علي الأرض قطع”ت النف”س و ابويا خ”اف وقل”ق اشتغل يصحي فيا مرام قومي مرام بالله عليكي قومي قومي يا حبي”بتي أنا اس”ف ممكن تقوم”ي وكل ده تحت نظ”رات داليا المص”دومه و اللي شاف”ت كل حاجه من اولها وكات”مه عياط”ها بس داليا جريت واستخب”ت ف الاوضه بتح”اول تن”سي اللي شاف”ته واقت”نعت أن ابوها بقي مج”رم ابويا قرر يخ”بي جريم”ته الي عملها اخد العربيه بتاعته بعد ما حط”ني ف مل”ايه وراح علي الطريق الصحراوي ودف”ني هناك تاني يوم امي جات من عند اختها وسئلت داليا عليا داليا كانت هتقولها كل حاجه بس ابويا سبق”ها وقلها بنتك يا هان”م هرب”ت مع حبي”بها وساب”ت الرس”اله دي رس”اله بقول فيها اني هرب”ت مع حبي”بي بعد ماقلت لابويا اني بح”به وهو رف”ض امي قعدت تب”كي ومصدقت”ش واست”نتي كتير لحد ما ابويا أقن”عها أني مش هرج”ع تاني ومسئلتش تاني عليا تحت نظ”رات داليا المص”دومه واللي مش مص”دقه ابوها واللي بيقولو أنا اه م”وت بس روح”ي لسه موج”وده في البيت ومراف”قه داليا اللي شخصي”تها بقت أضع”ف من الاول بعد موت”ي؛ ف يوم جه عريس لداليا اسمه فريد الجبالي جه يرس”م ال”دور علي داليا لضعف”ها وابويا وافق داليا اتج”وزت وشاف”ت ع”ذاب من فريد وأمه وصحبتها اللي بتس”تغلها وكان لازم اتص”رف كان لازم اخد مكان”ها واخ”دت حق”ها وانتق”مت من ابويا ف داليا مات”ت ف المص”حه بسب”بي ودي كانت حكايتي.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن أسامح)