رواية لنا عوده الفصل الخامس 5 بقلم اسماعيل موسى
رواية لنا عوده الجزء الخامس
رواية لنا عوده البارت الخامس
رواية لنا عوده الحلقة الخامسة
كان حفار القبور لين جدآ واحضر الفتاه الميته وكان جسدها لازال بحالته، استلم النقود ودسها فى بنطاله
محدش بيسأل على الى مات، امها لوجات زارتها ١٠٠ مره مش هيفرق معاها ان كانت جثة بنتها موجوده ولا لا
اميره لفت البنت الميته فى شال صوف واستحبت زى الحراميه ناحية بيت الدجال ورمت الجثه قدامه
الدجال مكنش مصدق، قال بالسرعه دى؟.
انتى دفعتى ايه للتربى غمز الدجال بعينه
اميره قالت مش شغلك يلا أنجز
الدجال قال لفى وشك مش هتتحملى إلى تشوفيه
اميره بنظره صارمه هشوف كل حاجه
مدد الدجال الطفله الميته على الأرض تجاه سقف الغرفه ومر ايده على بطنها بدهان اسود
بعد كده دهن جسمها كله بدهان الظامبوث غمض عينيه وغمغم بتعاويذ سريانيه ثم باعد بين قدمى الطفله
ناخوخ، شارنوخ، بعتار زرنخ
حجبت بعض التفاصيل لبشاعتها
الدجال وشم جسمه نفس الاوشمه إلى على جسم الطفله الميته
وا
وا
تم حجب تلك الفقره أيضا
رنتاع، فاخوخ، يا لانكسوز الكبير، مطلاحوز الجبار
يارنتع قيد فهتار امحى الأفكار
وأطلق ١٣ تعويذة عدد السنين الكبيسه فى عهد ماروت
تجاه الشمال اطلق ٩ بتعاويذ
ناحية الغرب ١٨ تعويذه
ناحية الجنوب قال تعويذه واحده
القربان اتقبل، طلع دخان كثيف وظهر اربع شياطين
حجبت تلك الفقره أيضا لخطورتها
وقال الدجال، دى تعذيذه بنت كلب إلى يعادينا يعادى اربع قبايل من الجان
الدجال لف العمل فى قماشه واده لاميره ادفنى العمل ده جو تحت الارض
او ارميه فى النهر
تعويذه مش هيحلها انس ولا جان
مرادك اتحقق ياست متتأخريش بالدفع، انتى مربوطه بالعمل والجان مش بيرحمو
اميره وجسمها بيرتعش مربوطه ازاى؟
الدجال لبى طلبات الشياطين المسخرين لخدمتك
اميره كيف البى طلباتهم؟
صرخ الدجال تخلصى من العمل الأول
اميره رمت العمل فى بقعه ضحله من النهر احتلتها حشاءش الاتل والغبيره
اميره رجعت البيت بعد نص اليل وكانت متوقعه عوض يزعق معاها
لكن عوض كان بيدخن الجوزه فى الحوش ومكنش شايفها رغم أنها عدت من قدامه
محمود جرى عليها زى الكلب الاليف، عيونه كانت تايهه ووش متغير
اميره عرفت ان محمود محدش هو الشخص إلى كانت تعرفه
قعدت اميره جوه البيت ورغم ان صدرها كل شر جسمها كان بيرتعش
كانت حاسه بوجود شياطين وكيانات غريبه داخل البيت
زهره كمان حست ان فيه حاجه غريبه جوه البيت ودعت ربنا ينجيها منها حركه كانت بتقرب منها وترجع تبعد
قبل الفجر دخل شاب غريب مش من اهل البلد غرفة زهره ومحدش عرف وصل هناك ازاى
وقعد اميره تصرخ، هى الوحيده إلى شافت الشاب بيدخل البيت
وصحت نص ناس القريه
محمود كان نفذ أوامر اميره، حبس الغريب مع زهره جوه الاوضه بعد ما قطع هدومها
كل إلى وصل من الناس شاف الفضيحه بعينه، راجل غريب فى حضن ست متجوزه
ووصل الخبر عيلة زهره ووصل ابوها واخوها وهما بيجرو
محمود كان ماسك سكين وحالف ليقتلها
صفحة الكاتب على الفيس بوك باسم اسماعيل موسى
لكن ابوها حج ايده على نسيبه وقال العار عارنا والشيله شيلتنا
وكان شباب القريه بيضرب الشاب الغريب إلى مكنش حاسس بالضرب ولا عارف نفسه فين
اخو زهره جرها من شعرها على الأرض من بيت جوزها لحد بيتهم والعالم ينظرون للفضيحه
وحلف ليقتلها جوه البيت
امه قالت بصرامه متنجس البيت، خدها بعيد واغسل عارك
وسدت ودانها وهى بتسمع صراخ بنتها زهره
محمود خد بندقيه المانى وجر زهره ناحية النهر، هيقتلها ويرميها تجرفها مياه النيل
في بقعه تحتلها الاحراش ونبتت فيها حشائش الاتل والغبيره
وقفت زهره مستسلمه، اطلق اخوها رصاصه اخترقت جسمها
وهى بتقع فى الميه ضربها برصاصه تانيه
واستنى دقيقه لحد ما اتأكد انها ماتت ورجع على البيت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لنا عوده)