رواية لم يكن من نصيبي الفصل الرابع 4 بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبي الجزء الرابع
رواية لم يكن من نصيبي البارت الرابع
رواية لم يكن من نصيبي الحلقة الرابعة
(لازلت أتذكر اول مرة بيننا اتذكر ما كنتي ترتدين حينها اتذكر اول كلمات بيننا ومكان وقوفك لازلت احفظ واتذكر كل شئ كأنها البارحة)
ماسه/ رعد
رعد/ماستيي
تنظر له ماسه وتنتبه للاسم اللي لقبها به
رعد/عامله ايه وبتعملي اي هنا اخيرا شوفتك تاني
ماسه/انا بخير الحمدلله + انا شغاله هنا+ ما قولتلك لو لينا نصيب نشوف بعض هنشوف بعض واهو شوفنا بعض بالصدفه
رعد/اجمل صدفه والله
ينظر كل من فيروز واسر لبعض ثم تقترب فيروز من ماسه
فيروز/اي اجيب اتنين لمون
اسر/ونا اجبلكم شجره
ماسه/انتي مش هتبطلي اسلوبك دا
فيروز/تؤتؤ
ماسه/طب يلا قدامي كفايه اللي عملتيه
فيروز/عملت اي ان شآء آلله هوا اللي وقع عليا القهوة
اسر/بدون قصد واعتذرت
رعد/خلاص يا اسر حصل خير يجماعه
ماسه/طب يلا يا فيروز احنا علي شغلنا ثم تنظر لاسر ورعد اسفه ليكو علي اللي حصل
اسر/حصل خير
فيروز بعفويه/بتتاسفي ليه هوا اللي غلطان
ينظر اسر لرعد/مش قلتلك دي ملهاش غير الرفد من المكان خالص
تقف فيروز امام اسر ثم تضع يدها علي وسطها وتقول بعفوية/اترفد طب وريني هترفدني ازاي
يقترب اسر منها ولم يعد بينهما مسافه ثم قام مسك يديها/سكتلك اول مره بمزاجي والتانيه علشان خاطر صحبي هطولي لسانك تاني مش هسكت
تنظر له فيروز وعيونها ممتلئة بالدموع/سيب ايدي انت بتوجعني
يرق قلب اسر عندما رأي دموعها/انا اسف انتي عصبتيني
رعد/ابعد عنها يا اسر احنا من امتا بنمد ادينا علي بنات
اسر/هي اللي خرجتني عن شعوري
تقترب ماسه من فيروز ثم تضع يدها في يد فيروز/يلا تعالي
تنظر فيروز لاسر ثم ترحل مع صديقتها وأثناء رحيلهم
رعد/استني ثم ينظرلماسه هشوفك تاني
تبتسم له ماسه/ان شآءآلله وتتركه وتذهب
اسر/انت في عالم تاني اقسم بالله
رعد لاسر/اي اللي انت هببته دا
اسر/هي اللي عصبتني
رعد/تقوم تعمل كده
اسر/اهو اللي حصل بقا
رعد/طب قوم خلينا نمشي
ثم يرحل رعد واسر
*في المطعم*
محمد صاحب الشغل/اي اللي انتي عملتيه دا يا فيروز
فيروز/معملتش حاجه هوا اللي غلطان وقع عليا القهوة
محمد/تقومي تبجحي فيه مش اتاسفلك
فيروز بضيق/هوا اشتكالك ولا قالك حاجه علشان تاجي تقولي الكلام دا
محمد/لاء مجاش انا بقولك علشان مينفعش تعملي كده مع الزباين
فيروز/مجاش علشان غلطان +انا عارفه انا بعمل اي
ماسه/خلاص يا استاذ محمد حصل خير هي مكنتش تقصد وهوا كمان والموضوع خلص
ينظر لهم محمد/طيب اما نشوف اخرتها اي ويتركهم ويذهب
فيروز/ماهي نقصاك انت كمان
ماسه/سيبك انتي منو مش قلتلك شامه ريحه برفانه تقوليلي فوقي اهو يستي كان معايا في نفس المكان
فيروز/لاء بس قمر يا بت ولا صاحبه يخرابي 😉😹
ماسه/اتلمي
فيروز/بتغيري يبيضه
ماسه/هش هرود عليكي
تضحك فيروز ثم تقول/حقق متبطليش تفكري فيه 😉
ماسه/والله ما هرود عليكي
فيروز/طب يلا انجزي علشان نروح
ماسه/حاضر واه متنسيش تقولي لعمو علي الشقه
فيروز/هقوله ويقطع كلامها رنين هاتفها
فيروز استني /اي دا دا بابا
ماسه/طب ما ترودي
فيروز/ايوا بابا
سيف والد فيروز/ايوا يبنتي
فيروز/في حاجه ي حبيبي انت بخير
سيف/متقلقيش يحبيبتي انا كويس بس اختك تعبانه شويه ومش عارف اعملها حاجه
فيروز/لينا مالها طب انا جايلها يا بابا سلام ثم تغلق الهاتف
ماسه/في اي لينا مالها
فيروز/مش عارفه
ماسه/استني اجي معاكي
فيروز/طب يلا
ثم يخرجو من المطعم بسرعه البرق
محمد صاحب المطعم/والله ماحد هيجنني غيركم
تخرج ماسه فونها من شنطتها
ماسه/الو
…./
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن من نصيبي)