روايات

رواية لم يكن من نصيبي الفصل الأول 1 بقلم سماح جمال

رواية لم يكن من نصيبي الفصل الأول 1 بقلم سماح جمال

رواية لم يكن من نصيبي الجزء الأول

رواية لم يكن من نصيبي البارت الأول

رواية لم يكن من نصيبي
رواية لم يكن من نصيبي

رواية لم يكن من نصيبي الحلقة الأولى

(لم يكن يومآ لي ولكن قلبي اختاره تنفسته حين ضاقت انفاسي انار عتمتي حين كان الظلام دامس كان طريقي لنجاه امدد يده لي لينبض قلبي للحياه لا استطيع ان اقول عشت ولكني كونت اعيش فيه احببته رغم كل شيء وهل كان لي حيله سوا ان احبه ولو عادا الزمان الف مره لن اختار حبيب غيره)

…/يلا انا همشي وعرفي استاذ محمد اني مشيت بعد م خلصت شغلي كله

…/الوقت اتأخر خليكي يبنتي نمشي سوا

…/لا انا همشي انتي لسا هتتاخري

…/خلاص ماشي خلي بالك علي نفسك

…/تمام يلا باااي

وأثناء سير الفتاه في الطريق يقف في طريقها شخص وينزل من العربيه

الشاب/خشي بدل ما ادخلك انا بطريقتي

البنت بعياط/حرام عليك انا عملتلك ايه عايز مني ايه

الشاب وهوا يمسكها من شعرها/انا لما اقول كلمه تتسمع وبلاش كتر اساله

البنت بتاوه/سيب شعري حرام عليك

الشاب/وهو يجرها من شعرها الي السياره كده بقي انا هتعامل معاكي بطريقتي

البنت/لا لا بلاش بالله عليك

الشاب بعصبية/طب اركبي احسلك

البنت وهي تبكي/حرام عليكي انت ترضا ان اختك يتعمل فيها كده

الشاب بصوت عالي/انت هتعمليهم عليا يا بت ما انتي زيهم اي هينزل بنت محترمه من بتها دلوقتي

البنت بصوت مبحوح اثر البكاء/والله انا محترمه انا كونت في شغلي والله

الشاب/انتي هتحكيلي قصه حياتك انجزي ويمسكها من يدها ولاكن القدر كان منصف ليها ونجدها من يد هذا المتوحش

ينزل شااب من عربيته اوقفه صوت البنت

الشاب2/في حاجه يا استاذه

البنت ببكاء/الله يخليك انقظني منه

الشاب1/مفيش حاجه يا استاذ دي مراتي ومتخنقين

البنت/لا لا والله معرفه ابوس ايدك انقذني

يقترب الشاب2منهم ويقترب من البنت ثم يمسكها

الشاب1/شوف انت رايح فين بقولك دي مراتي ومتخنقين مدخلش نفسك في موضيع

الشاب2/سيب ادها احسلك

الشاب1/ولو مسبتهاش اي هيحصل يعني

ولن يكمل كلامه اثر لكمه قويه في وجهه ترك البنت

جرت البنت خلف الشاب2/ وتمسكت فيه الله يخليك متسبنيش انا معرفهوش والله

فر الشاب1/هارب من خوفه

نتعرف بقا علي بطلتناا

ماسه ادهم الشرقاوي فتاه ذو بشره بيضاء اللون وعيون واسعه يزينها اللون العسلي الفاتح ولديها شعر رائع من اللون الاسود الغامق تتركه خلفها فتاه تجذب كل من ينظر لها بسبب ملامحها الجذابه ورثتها من ولدتها ملامح شرقيه جميله فتاه تبلغ من العمر 25 ملهاش اخوات عايشه مع والدها لوحدهم في القاهره مامتها توفت بعد صراع مع المرض

ماسه بدموع تنهمر علي وجهها/شكرا ليك بجد مش عارفه من غيرك كونت عملت اي ربنا بعتك ليا في الوقت المناسب

الشاب2سرح في جمالها وافاق علي صوتها/انتي ماشيه في الوقت دا لوحدك ليه

ماسه/انا كونت راجعه من شغلي وهوا طلعلي

الشاب2/مينفعش تمشي لوحد في وقت زي دا وكمان الشارع دا مش حلو

ماسه/ش ك ثم ترتمي أرضا ولكن لن تصتدم في الارض بسبب يده التي امسكتها

الشاب2 يحملها بين يده ثم يتجه بها نحو سيارته ويجلسها علي الكرسي ثم يخرج من جيبه برفن ثم يفوقها تفيق ماسه ولكن من اثر الصدمه تفيق مفزوعه وتصرخ

الشاب2/اهدي اهدي متخفيش انا معاكي

ولكن ماسه لن تستجيب وظلت تسرخ

اقترب منها الشاب ثم وضعها بين احضانه

الشاب2/اهدي متخفيش

استكانت ماسه بين احضانه

تعالو نتعرف علي الشاااب😉

رعد احمد السويفي شاب شرقي صعيدي ولكن درس في القاهره وعايش مع والده شاب طويل القامه يمتلك عيون كعيون الصقر تتميز بلون الاسود الغامق وشعر اسود وبشره قمحويه يبلغ من العمر29شاب طموح يمتلك شركه ***كبرها هوا وصديقه

رعد/متخفيش انا معاكي متخفيش وظل يمسح بيده علي رأسها وهي في احضانه حتي هدأت

تفتح ماسه عينيها تجد نفسها في احضانه تنظر حولها تجد نفسها في سياره ترفع رأسها تجده ينظر لها

ماسه/هوا اي حصل

رعد/اغما عليكي من خوفك

ماسه/انا مش عارفه اشكرك ازاي يا

رعد/رعد اسمي رعد وانتيي

ماسه/اسمي ماسه

رعد/طب بيتك فيه ماستيي

تنظر له ماسه نظره غموض ثم تصف له مكان منزلها

رعد/تمام هوصلك

ماسه/مش عاوزه اتعبك معايا

رعد/لو كل التعب كده انا موافق

تنظر له ماسه ثم تنظر امامها

شغل رعد السياره ثم اتجه نحو بيت ماسه

رعد/وصلنا

ماسه/انا مش عارفه اشكرك ازاي

رعد/لو عاوزه تشكريني فعلاً فا خليني اشوفك مره تانيه

ماسه/لو لينا نصيب نتلاقا هتشوفني يلا سلام

رعد/سلام

تدخل ماسه منزلها

ادهم والد ماسه/اي اخرك كل دا يبنتي

ماسه/كان عندي شغل كتير يا بابا

(محكتش لوالدها اللي حصلها علشان ميقلقش عليها)

ادهم/طب مش تطمنيني عليكي

ماسه/حقق عليا الفون خلص شحن فا معرفتش ارن

ادهم/طب يلا علشان تتعشي

ماسه/لا انا يدوبك اصلي وانام معتش قادره

ادهم/ماشي يحببتي

ماسه/تصبح على خير

ادهم/وانتي من اهل الجنه

*في منزل رعد احمد السويفي*

يدخل رعد المنزل

احمد والد رعد/حمدلله على السلامة

رعد/الله يسلمك يحبيبي

احمد/اسر رن عليا لان فونك مغلق

رعد/اه فوني خلص شحن هطلع اخد شور وهكلمه

احمد/ماشي يحبيبي

ثم يتجه رعد نحو غرفته ويلقي بجسمه علي السرير ثم يسرح في كل ما حدث حتي يغفل وينام…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن من نصيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى