رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الفصل التاسع 9 بقلم منة أيمن
رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الجزء التاسع
رواية لم يعد لك مكانا في قلبي البارت التاسع
رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الحلقة التاسعة
سليمان :- بلاش تجربي غضبي يا ساميه ابعدي عني دلوج وكفايه جوي الي عملتوه و شفيتي غليلك وزياده يا بت سليم
عند صقر وزهره
زهره قربت منه فضلت تضر*به علي صدره بغضب :- جولي أن كلام ساميه ده غلط … رد عليا .. صقرررر .. هي بتكدب صح .. انت بتعمل فيا مجلب .. صقررر انهارده فرحنا يا صقر فرحنا انت واعي .. اتكلم جول اي حاجه
صقر بدموع :- سامحيني يا زهره .. انا مجبر علي الي بيحصل ده اقسملك بالله مجبر
زهره بضحكه قهره :- مجبر علي ايه ديه بتجولي أنها مرتك وحامل منك .. كيف ميتي اتجوزتها وميتي حملت هي
صقر :- مش عارف والله ما عارف انا انصدمت زي زيك أنها حامل مكنتش واعي يومها والله ما عارف حصل ده ازاي … واغرمتني اني اكتب عليها
زهره بسخريه :- عيل أياك صوح
صقر :- سامحيني يا زهره والله في يوم هاجي واعرفك كل حاجه سامحيني ونبي
زهره بقهره :- مش جادره ادعي عليك .. روح الله يسامحك يا صقر
باك
بتفضل تعيط وبعدين بتقوم تغسل وشها و ****
بعد ساعه بتدخل ساميه وبستقبلها سعاد وبيدخلوه يلاقوا صقر قاعد مهموم وسليمان قاعد مدايق
ساميه بحب مصطنع :- ازيك يا صقر عامل ايه
سليمان بغضب :- ايه الي جابك اهنيه يا بت سليم
ساميه بكره ورافعه حاجب :- في ايه يا جَدي انا ليا في البيت ده ولا انت ناسي وبعدين انا جايه لجوزي مش ليك
سليمان بعصبية :- عديمه الربايه انا جايم يحرق دمك كيف ما حرقتي دمي يا بعيده
صقر :- انا جولتلك تعالي يا ساميه
ساميه بزهق :- وانت بتحدتت وياي اصلا وبعدين مروان عايز يشوفك ده ولدك ومن حقه أن يجعد معاك وبعدين انت عايز يخلالك الجو انت والسنيوره ولا ايه
صقر :- وانا مش جابل ابنك ده وبعدين انا بجولهالك من دلوجتي ملكيش صالح يا ساميه بزهره واعرفي اني اول واحد هجف في وشك
ساميه :- لساتك بتحبها يا صقر
صقر :- ايوه وهتفضل هي الوحيده الي في قلبي
زهره نزلت بكل شياكه وقعدت علي طرف الكنبه الي قعدين عليها ورفعت حاجبها وبصيت لساميه من فوق لتحت وحطيت رجل علي رجل وقالت :- وعشان ابجي مرته يا ساميه
.. وقربت منها وقالت قرب ودانها بصوت إستفزازي :- اعتقد يعني أهل الكفر كلاته بيحكي ويتاحكي عن الجصه ديه اه صحيح ده جايبين سيرتك يا بت عمي بكل خير اصل ايه الي يخلي راجل يرجع لعشجه الجديم الا وكانت مرته ممله ومطينه عليه حياته قال يرجع للحلوه ولا ايه يا ساميه
.. قامت ساميه وشد”ت شعر زهره واتكلمت بصوت عالي وغضب في حين أن صقر كان بيشهد*ها :- اه يا حرمه يا زباله بجي انا انا ساميه سليم تجولي عليها عفشه لا عاش ولا كاااان سامعه
صقر بعصبيه :- ابعدي عنيها وسعي بجي
.. زهره مهتمتش لكلامه وعصبيه وشد*ت ساميه من ايده ونزلت ضر*ب فيها فضلت تخب*طها في بط*نها ونزلت عضت*ها في دراعها وصقر واقف بيضحك علي زهره وسايبها تتعامل وفضلت زهره تصر*خ فيها :- هو في ايه اوعاكي تكوني فاكره أن لسه ضعيفه يا بت عمي ده انا اكل*ك بسناني ابعدي عني وبلاش تجربي زهره وشرها عشان هتندمي جوي
.. قامت وعدلت شعرها وطلعت علي أوضتها و مسكت تحت ساميه في خنا*ق صقر
ساميه بغضب :- انت ازاي سبتها تع*ج فيا
صقر بملل :- كانت بترجع حجها وانت الي بدأتي استحملي بجي
ساميه :- ولما أنا كنت بضر*بها حوشت عنها ليه
صقر :- عشان هي تبجي مرتي
ساميه بحزن مصطنع :- وانا
صقر بسخريه :- صفر علشمال يا ساميه .. اسيبك بقي هروح اشوف مراتي لو عايزه حاجه اه صح
.. قرب من ودانها واتكلم بغل :- ديه البدايه يا ساميه نهايتك علي كل افعالك جربت اوي يا بت عمي وكل واحد هياخد حجه تالت ومتلت و كل الي كنتي بتخططيله هيتهد علي دماغي سمعاني يا حيه
ساميه بغل وضحكه سخريه :- كنت عرفت تتغلب عليا طوال العشر السنين يا ود عمي
طلع وسابها تاكل في نفسها اول ما دخل علي زهره اتقبلت عيونهم سوا و
زهره بإتزان في الكلام :- ******
صقر بفرحه :- انت بتحدتتي صوح
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يعد لك مكانا في قلبي)