روايات

رواية لم يحبني يوما الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء

رواية لم يحبني يوما الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء

رواية لم يحبني يوما الجزء السابع

رواية لم يحبني يوما البارت السابع

رواية لم يحبني يوما الحلقة السابعة

الست بخ*وف: الحقنه دي محقونه بسم.
اسر بصدمه: سم يعني انتي كنتي ناويه تق*تلي ابني.
الست بخ*وف: ا انا مليش ذنب والله في حد با عتني و و…(قبل ما تكمل في حد ضر*بها برصاصه والرصاصه جات في راسها ومات*ت)
اسر بزعيق: يا رعد انت يا زف*ت.
رعد: نعم يا اسر بيه (رعد يكون دراع اليمين لاسر)
اسر: روح شوف مين ضر*ب النار.
رعد: تمام وراح يشوف مين.
اما اسر جاله تلفون وراح المكتب.
اسر الو.
الشخص…….
اسر بصدمه: ايه انت متأكد.
الشخص:……
اسر: تمام ابعت بسرعه. وقفل
بعد شويه اسر اتبعتله فديو واتصدم اول ما شافه.
اسر بصدمه: يعني ميرا عايشه اصلا.
جه صوت شخص من وراه وقال: اه عايشه.
اسر: عدي.
عدي: اي مصدوم صح.
اسر: انت جيت ازاي وعرفت ان هي عايشه ازاي وانا داف*نها.
عدي: هقولك كل حاجه بس قبل حاجه مش عاوزك تتسرع.
اسر: تمام قول.
(فلاش باااك)
عدي كان راجع البيت بس وهو داخل سمع صوت مرته بتكلم مع حد.
عدي دخل وهي اتوترت وبصتله وقالت: عدي.
عدي: كنتي بتتكلمي مع مين.
سلوي بتوتر: مش مع حد.
عدي تمام وجاي يدخل راحت عنده وقالت: انت لاقيت ابني.
عدي بحزن: لسه مش لاقيه بندور عليه مش لاقينه.
سلوي بتمثيل: يعني اي يعني ممكن يكون ما*ت.
عدي بغضب: متقوليش كده ابني هيكون كويس كله بسببك سبتيه لوحده ومشيتي مفكرتيش حته انه طفل.
سلوي: انا كان ورايا مشوار.
عدي: والمشوار اهم من ابنك.
سلوي سكتت.
عدي بصلها بسخريه
عدي خرج وجاله مكالمه.
عدي: الو
العكسري: الحق يا عدي بيه في ناس بتاجر في اعضاء وهيسلموها انهارده.
عدي بصدمه: اع*ضاء.
عسكري: اه بس الشحنه دي اع*ضاء اطفال.
عدي دق قلبه بخ*وف ليكون ابنه منهم.
عدي طب جهز العساكر عشان نروح.
عسكري: تمام يا فندم.
______
بعد حوالي ساعه كانوا وصلوا لمكان مهجور.
عدي: حاصروا المكان.
العساكر: تمام يا فندم.
وتم محاصرت المكان وعدي دخل وتم القبض علي العصابه.
عدي بس علي كمية الاع*ضاء وهو حزين.
جه واحد من العساكر وقال: الحق يا عدي بيه في دكتور كان بيعمل عمليه لطفل وللاسف الطفل ما*ت.
عدي راح علي المكان ودخل بس اتصدم لما لاقي ابنه نايم علي السرير واع*ضاءه متشاله.
عدي بصدمه وانهيار: ابني ليه عملته في كده.
وراح ناحية الدكتور ونزل فيه ضر*ب لغايت لما دكتور كان هيم*وت في ايده.
عدي: مين قالك تعمل كده
الدكتور بخ*وف: في وحده جات وادتني الطفل ده واخذت فلوس.
عدي: مين هي مين انطق.
الدكتور بخ*وف: لحظه.
الدكتور جاب رقم الموبايل واده ل عدي واول ما عدي مسكه وشاف الرقم اتصدم.
عدي: مراتي هي ال عملت كده مستحيل لا اكيد عمرها ما هتعمل كده ده ابنها.
عدي ساب المكان وهو مش حاسس بأي حاجه وراح علي البيت وصل لاقي مراته بتتكلم وبتقول.
: اق*تله يا اكرم انا اصلا مش بحب الطفل ده ولا بحب عدي.
اكرم: بس ده ابنك.
سلوي: عارفه انه ابني بس انا مش بحبه عشان كده بعته واخذت فلوس وهما اكيد دلوقتي بيشيلو اع*ضاءه.
عدي بصدمه: بقا انتي ام انتي ابليس علي وجه ارض انتي مش ام.(راح مسكها ونزل فيها ض*رب لغايت لما مات*ت)
عدي قعد جنبها ودموعه نازله: ليه تعملي كده وتحرميني منه ليه ده ابنك انا حبيتك وكنت بعملك ال عاوزه عشان تحبيني بس مكنتش اتوقع انك شيطانه وهدفع اكرم تمن مو*ته .
(عدي اتصل بحد)
عدي: الو عاوزك تراقبلي اكرم وتجبلي كل تسجيلات المكلمات ال كان بيعملها.
الشخص: تمام
( باااك)
عدي حكي كل حاجه لاسر وحكاله ان رنا مظلومه وان هي ملهاش ذنب وكل حاجه كانت من تخطيط اكرم وميرا.
اسر بصدمه: يعني كل الفتره دي وانا بظلم رنا عشان انتقم منها واجيب حق ميرا.
عدي: اه بس اسمع هقولك اي.
اسر: ابعد يا عدي لازما اقت*لهم.
عدي: اهدي يا اسر عشان نعرف ننتقم هقولك الخطه.
اسر: تمام قول.
عدي: بس وهي دي الخطه بس هندخل عم محمود وجده لانهم هينفعونا.
اسر: تمام.
______
(بااااك)
اسر: بس كده كان لازما امثل عشان في حد بيراقبنا كلنا.
محمود: بس انت عرفت ازاي ان في كاميرات في البيت.
اسر بغرور: عيب عليك يا حاج انا مش اي حد.
عدي: المهم دلوقت ان مفيش حد حصله حاجه.
سماح: الحمدلله ان محصلش حاجه.
محمود: الحمدلله بس ليه اكرم يعمل كده.
عدي: عشان كان شايف ان اسر احسن منه في كل حاجه حتي البنت ال اكرم حبها حبت اسر وكل حاجه كانت لاسر ف عمل كده عشان ينت*قم من اسر.
الخدامه جات وقالت: اسر بيه في حد عاوز يشوفك.
اسر: دخليه.
دخل عسكري وقدم التحيه لاسر.
الجد: اسر هو بيقدم التحيه ليك ليه.
عدي بضحك: انت لسه مقولتش ده انت هتتنفخ.
الجد: في اي ما تنطق انت وهو.
اسر: انا ظابط.
الكل اتصدم.
محمود بعصبيه: انا مش قولت متدخلش كليه عسكريه.
اسر: يا بابا ده حلمي اني اكون ظابط ومكنتش عاوز اكون مهندس انا عاوز اعمل الحاجه ال بحبها.
الجد: خلاص يا محمود بدال ده حلمه.
المهم بعد ما تكلموا كل واحد طلع يرتاح في اوضته.
_____
(في اوضة اسر)
اسر: رنا ممكن نتكلم.
رنا: مفيش كلام بنا يا اسر ولو سمحت انا هسافر ف متمنعنيش.
اسر: اديني فرصه يا رنا عشان خاطر ابننا.
رنا: طب انت ليه مدتنيش فرصه في اني اقول الحقيقه.
اسر بحز*ن: رنا.
رنا: اسر خلاص معدش في كلام انا ماشيه ومش راجعه تاني ارجوك تبقي تبعت ورقة طلاقي وانا مش هبعدك عن ابنك (واخذت الشنطه ومشيت)
اسر قعد بندم وقال: مش بنحس بقيمة الشخص ال ما نفقده.
المهم عدا شهرين واسر بيحاول مع رنا بس هي رافضه اما عدي ف قرر انه يطلب هبه بس لما الأمور تهدا.
في يوم اسر كان رايح لرنا وكان بيسوق وهو بيكلمها بس اسر مخدش باله من الشاحنه ال جايه في عمل حاد*ثه.
(في المستشفي)
كان الكل مستني الدكتور يطلع ورنا بتع*يط وسماح وهبه.
بعد شويه ساعه الدكتور طلع وقال ان اسر عدا مرحلة الخطر وان نص ساعه وهيفوق.
بعد نص ساعه الكل دخل ورنا.
اول اسر ما فتح نطق اسم رنا ورنا راحتله.
اسر: سامحيني واديني فرصه.
رنا: مسمحاك ومستعده اديك فرصه عشان ابننا.
اسر بفرحه: بحبك.
عدي بهزار: احم نحن هنا.
اسر بغيط: اسكت انت.
عدا شهر وعدي طلب هبه وهبه وافقت واسر قرر انه يعمل فرح مع عدي.
______
(في القاعه)
كان اسر قاعد جنب رنا وهبه جنب عدي.
المهم اشتغلت الاغاني وقاموا يرقصوا سلو.
اسر بهمس لرنا: بحبك يا احلي حاجه حصلتلي.
رنا وهي بتبصله بحب: وانا بعشقك.
عدي: تعرفي اني حبيتك.
هبه بضحك:تعرف اني عشقتك.
تمت بحمد الله 💖

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يحبني يوما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى