روايات

رواية لم تكن خادمتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الجزء السادس والعشرون

رواية لم تكن خادمتي البارت السادس والعشرون

رواية لم تكن خادمتي الحلقة السادسة والعشرون

علي: وانا قبلت وهستناك انت واسرتك بكره بليل
مالك:ايه ده بجد
علي: طبعا انت شاب محترم وليك مركز ارفضك ليه
مالك: شكرا جدا بس ممكن اطلب من حضرتك طلب
علي:طبعا
مالك: يوسف غضبان جدا دلوقتي و ممكن يروح البيت يضايق يارا ممكن تروح نطمن
علي قلق بجد لأول مره كده لأن يارا عنده غاليه اوي وليها مكانه خاصه وهو عارف في نفس الوقت قد ايه يوسف ابنه عصبي
علي: طبعا يلا
علي ومالك ركبوا العربيه وطارو على الفيلا بس يوسف وصل قبلهم بدقايق هناك
يوسف بزعيق:ايه الانتي عملتيه ده ي هانم؟
يارا بخوف:انا عملت ايه يعني؟
يوسف:والله حضرتك مش فاهمه

 

 

يوسف علي صوته : مش عارفه انك ماشية مع صاحبي بقالكو 3 سنين وجايالنهارده يطلب ايديك مني كنت أنا كيس جوافة ولا شيفاني بقرون
فريدة:يوسف وطي صوتك واتكلم براحه
يوسف: لاء مش هوطي صوتي وانا رافض الجوازه دي
يارا بزعيق: اشمعناه انت بتحب وعايز تتجوز رغم رفض بابا
يوسف:دي خطيبتي
يارا: وانت اتولدت خاطبها ما انت اتعرفت عليها وحبيتها وكلمتها اشمعناه انت
يوسف:انا راجل
يارا : يعني ايه انت راجل دي مشاعر إنسانية
يوسف: بقولك ايه متقاوحيش زي ما ضحك عليا هيضحك عليكي
يارا:وانت كنت ضحكت ع ندى
يوسف:لأخر مره بحذرك ملكيش دعوه بها
يارا: انت اصلا حصرت حياتك كلها عليها ومش مهتم غير بيها وماما كل تفكيرها في حازم وحازم كل تفكيره في خديجه وبابا كل تفكيره ازاي يبعدنا انا مين بص ليا مين اتكلم معايا مين سأل عليا غيره
يوسف: وليه من ورايا بردو انا رافض ومش هغير رأيي
علي: وانت مين قالك ان رأيك مطلوب أو لي لازمه اصلا
________________
أسر سايق العربية مع حازم وخديجة:حازم
حازم:نعم
اسر:مش انا خدمتك أهو
حازم:اكيد عايز حاجه
اسر:رقم نورا
حازم: بس هي مسمحتليش بكده
اسر:انا حبيبك
حازم:دي امانه عندي
خديجه: انتو بتقولو ايه مش فهمه مين نورا
حازم: نورا القاعده عندي و ممرضة ليا يعتبر
خديجه كشرت:مالها

 

 

اسر:انا هتجوزها إن شاء الله
خديجه:لا ي اسر انت بتهزر هتتجوز خدامه
أسر كشر ووقف العربية ولف لخديجه: مش ذنبها علي فكره أن دي ظروفها ثم إن مش شغاله في حاجه حرام ولا عيب وهي عندي احسن من أي واحده
خديجه:انا اسفة ي اسر انا استغربت وبس
حازم: أسر عنده حق يا خديجه هي كويسه جدا وجدعه و نقية دي ظروف محدش بيختارها
خديجه: علي العموم مبروك مقدما يا أسر ومتزعلش مني
أسر ابتسم ابتسامة صفراء:ولايهمك
حازم:..

حازم حاول يلطف الجو: انا هكلمها يا عم وخد انت الفون رد
أسر:أيوه كده احبك
حازم رن علي نورا و أسر خد منه الفون علي طول
نورا بنوم: ايوه يا استاذ حازم انا خرجت بس ملقتش. ……
اسر: ايه الجمال ده معقول صوتك حلو اوي كده وانتي لسه صاحيه
نورا استغربت ده مش صوت حازم ومش طريقته بصت تاني في التليفون لا اسم حازم
نورا:الو
اسر: انا أسر يا نورا بتفكري في ايه
نورا:لا اصل الرقم
اسر: ايوه هو الرقم انا عايز اعرف ردك بس الأول دلوقتي

 

 

نورا:اممم
اسر:انجزي
نورا:نوافقه
أسر وقف العربية فجأه وضحك:الله اكبر واخيرا
نورا ضحكت وسكتت
اسر: انا هاخد رقمك من حازم وهبقي اكلمك باي
أسر لف يدي الفون لحازم لقي حازم وخديجة باصين لي بإستغراب وتركيز
أسر. : ايه يا جماعة البصه دي ما انتو كنتو بتحبو في بعض وانا متكلمتش في أي
حازم:ربنا يهنيك ي أسور
______________
في فيلا علي
يوسف بص للصوت كان علي ووراه مالك
يوسف: يعني ايه
علي: يعني يارا بنتي ومالك طلبها مني وانا وافقت
يوسف: مالك انت روحتله؟ انت اكتر واحد عارفه
مالك: والله انا من يوم ما عرفتك وانت بتجري ورا حبك ومجرينا معاك أظن من حقي انا كمان اتمسك بحبي
يوسف: هتبقى ضدي هتبعني
مالك: انت الرفضت وبعت مش انا وانت مش أغلى منها عندي
يوسف. : يارا انتي كمان هتسبيني
يارا. :انت السيبت كل حاجه عشان ندي ف مستني مني ايه علي الأقل انا معايا بابا وماما ومالك وحازم
يوسف : يعني انا الطلعت غلط ووحش ، ماما انا الوحش في الآخر
فريدة بعياط وهي سيباهم وطلعه علي فوق : ربنا يعوض عليا في ولادي وجوزي حسبي الله ونعم الوكيل
خرج يوسف من الفيلا تايه بدأ يفكر اكيد مش كلهم غلط وهو صح بس هو غلط في ايه عشان بيحب ولا عشان اتعشم في صاحبه ولا عشان أخته
______________
نورا في شقة حازم غيرت ولبست عبايه واسعه و لمت شعرها لفوق وبدأت تطبخ رن جرس الباب راحت تفتح كان حازم و خديجه وأسر طبعا
أسر:ايه القمر ده
نورا اتكسفت ورجعت خطوتين لورا عشان يدخلو
حازم : عملتي الأكل انا واقع من الجوع
نورا: بجهزه قرب خلاص

 

 

دخل حازم وخديجة سوا الانتريه و أسر دخل المطبخ لنورا
خديجه:عارف ي حازم
حازم:ايه ي روحي
خديجه: انا فرحانة اوي نورا دي هتتجوز
حازم:اشمعناه
خديجه: عشان بقيت اغير منها اوي ومن قربها منك ومن اهتمامك بيها ومن تدخلها في حياتك وانا عايزه ابقي انا بس
حازم قرب منها:ماهو انتي وبس…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم تكن خادمتي)

‫7 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى