روايات

رواية لم تكن خادمتي الفصل الحادي و الثلاثون 31 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الفصل الحادي و الثلاثون 31 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الجزء الحادي و الثلاثون

رواية لم تكن خادمتي البارت الحادي و الثلاثون

رواية لم تكن خادمتي الحلقة الحادية و الثلاثون

وصل أسر ونورا الشقه كانت صغيرة بس جميلة وعجبت نورا اوي
اسر اداها مفتاح: دي نسخه ليكي انا معايا نسخه بس مش هستخدمها عشان خصوصيتك
نورا:بس انت جوزي
اسر: مختلفناش بس عشان الاتفاق
نورا:تمام
أسر : انا هنزل اروح ليوسف لو عايزه حاجه كلميني هتلاقي التلاجه فيها أكل و في فلوس في أول درج في التسريحة
نورا:هو انت غني اوي كده
أسر ضحك جامد: لا مش غني بس انا عندي 29 سنه شغال من وانا عندي 19 سنه ومفيش غير انا وبابا وكمان الشركة بتاعتي انا وحازم كبرت وبقيت ناجحه ومربحه بس انا وحازم لسه موصلناش للغني ده
نورا:ربنا يزيدك
أسر:آمين ي رب يلا سلام
نزل أسر ونورا حسيت إحساس حلو علي الأقل مرتاحة وجدا
___♧♧♧___
خديجه:بابا!!
شريف بزعيق: عايزه تفضحيني قاعده مع عاذب لوحدك في شقته
حازم:انا جوزها مش واحد من الشارع
شريف بصدمه:ايه جوزها، انت اتجوزتها
حازم:ايوه
شريف بص لبنته بصه وجعتها اوي ومسك قلبه وفي لحظات كان وقع علي الأرض
_______________
في فيلا علي بليل كان معاد مالك وأهله عشان يطلب يارا وكانت يارا لابسه فستان طويل أزرق بسيط جدا وكمامه ازرق دانتل ونزلت مع فريدة خطفت عيون مالك ووالدته و والده

 

 

مديحه: أهلا يا حبيبتي طلعتي ماشاء الله زي القمر
يارا:مرسي جدا ي طنط
فريدة:اهلا بحضرتك نورتينا
مديحه:بنورك
مالك فضل باصص ليارا وده كسفها جدا
والد مالك كان لي مكانه كبيرة في الشرطه وده كان مخلي علي مبسوط جدا
والد مالك: أستاذ علي انا جاي اطلب من حضرتك ايد الآنسة يارا لابني الوحيد مالك
علي: وانا يشرفني نسب حضرتك طبعا وموافق اكيد
والد مالك:على خير إن شاء الله نقرأ الفاتحه
علي:تمام
وقرأو الفاتحه بس مالك كان جواه ناقصه حاجه عشان صاحبه ويارا كمان مكنتش مبسوطه اوي عشان يوسف هو مهما كان ميستحقش كده
خبط باب شقة يوسف قام يوسف يفتح كان فاكر البواب
يوسف:آسر
أسر كان واقف مكشر أيديه الاتنين في جيوب بنطلونه
اسر:أدخل
يوسف وهو كله حزن:طبعا اتفضل
أسر:مالك في ايه
يوسف:عادي شو…
اسر: متقولش البوء الحمضان ده واتكلم
يوسف:هو فين حازم

 

 

أسر : مع خديجه وكان جاي معايا بس هي خافت تفضل لوحدها ف بعتني ولا انا مش عاجبك
يوسف:لا طبعا انت غلوتك من غلوته
أسر:في ايه بقي
يوسف بغضب وعصبية حكي كل الحصل من مالك لأسر وحس انه ارتاح فعلا لما حكي كده
أسر اتنهد:هو غلط وانت غلط
يوسف:انا ي آسر غلط طيب في ايه؟
اسر:عشان كنت……..

يوسف:انا ي آسر غلط طيب في ايه
اسر: عشان كنت عايز تفرق بينهم انت هزقته وضربته و زعقت لاختك وخسرت الكل بعصبيتك دي
يوسف:حط نفسك مكاني
اسر: عارف انه حقك تزعل بس كان ممكن تقلب شوية في وشهم متتكلمش معاهم زي الأول “لفترة ” لكن ده غلط
يوسف:انا تعبت
اسر:في ايه تاني حصل
يوسف حكي لي بردو علي ندي
اسر:ياااه كل ده يا يوسف ومتجيش ليا ولا لحازم
يوسف:انا عارف كل واحد لي همه
أسر : لا طبعا غلط قوم بس اغسل وشك كده ومتقلقش كل ده هيتحل هجيلك بكره انا وحازم ماشي
يوسف:تمام

 

 

خرج أسر من عند يوسف وبيكلم حازم
حازم:ايوه ي آسر انا في المستشفى
أسر اتخض:ليه مالك؟
حازم بعد شوية عن خديجه وحكي لأسر
اسر:استغفر الله العظيم ايه البيحصل ده بس
حازم:مش عارف ي آسر
أسر:انا جايلك
حازم: لا لا روح انت عشان تعرف تروح الشركة لازم حد فينا هناك
أسر:طيب لو احتجت حاجه كلمني
حازم:اكيد سلام
رجع حازم لخديجه الماتت من العياط بابا لو حصله حاجه مش هسامح نفسي
حازم طبطب عليها:متقوليش كده إن شاء الله خير
الصبح في شركة علي خبطت السكرتيرة عليه
علي:خير ي منال
منال:في وحده بره عايزه حضرتك
علي:وحده مين؟
منال:مقالتش اسمها
علي:دخليها
دخلت ست شيك جدا وحلوة جدا
ليلي:علي
علي بصلها وقام وقف من هول المفاجأة العمره ما فكر فيها
علي بصدمه:ليلي
ليلي:فين ابني
علي:حد قالك اني فاتح هنا مركز ادور على أطفال تايهه
ليلي بصتله بحده وكره:انا مش جايه اهزر معاك بقولك ابني فين
علي:ابنك مين يا لولو
ليلي:هو انت مفكرني جايلك كده انا بقالي سنين بسأل وبدور بس قسما بالله لو ابني طلعت عامل فيه لأحرق قلبك علي ولادك
علي بسخريه:ايه ده رعبتبني…
ليلي:انا ولدت ولد وكنت تعبانه في المستشفى وانت بقدرتك اتفقت مع حد ياخذه ع ملجأ علي أساس ملوش اهل وانت بحنيتك روحت اتبنيته

 

 

علي ارتبك وبان عليه لأن الخطوه دي مكنتش سهله وتعب فيها جامد إزاي هي قدرت توصل
علي بيحاول يبين أنه ثابت:بجد وعرفتي ايه تاني؟!
ليلي:عرفت انك سميته حازم؟
علي:طيب بما انك فهمه كل ده مش عارفه توصلي لي ازاي؟
ليلي:معرفتش لأن المفروض هو جوه بيت سيادتك
علي ابتسم بشر:انا طردته من زمان قولتله انت لقيط وانا مقعدش وسط ولادي واحد زيك
ليلي بغيظ:والله لادفعلك ثمن كلامك ده يا علي ولو معرفتنيش مكان ابني انا هروح لفريده واقولها هي مكنتش بتخلف ليه كل الفتره دي
علي خاف لأول مره:……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم تكن خادمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى