روايات

رواية لم اعد طفله الفصل الثالث 3 بقلم منة أيمن

رواية لم اعد طفله الفصل الثالث 3 بقلم منة أيمن

رواية لم اعد طفله الجزء الثالث

رواية لم اعد طفله البارت الثالث

رواية لم اعد طفله
رواية لم اعد طفله

رواية لم اعد طفله الحلقة الثالثة

.. شكرا علي تفاعلكم القمر واتمني نستمر كده لان بفرح جدا وبتشجع اكتب اسرع .
لتخرج فرح فعلا من الاوضه وتاخد عائشه وضع الجنين وتفضل تفتكر كلامه والدموع ماليه مخدتها وبدأت تفتكر بقيت الموقف الي حكتهوله
بابا أنا كنت عايز اطلب ايد
فريدة أمه :- ياه يابنى كنت مستنياك بس تاخد الخطوة دية زغرطى يلا يا فرح
فرح لسه هتزغرط بحر :- بس أنا مقولتش أنى طالب ايد عائشة

 

 

فريدة بغضب :- يعنى ايه
بحر :- يعنى أنا عايز اتجوز غادة زميلتى فى الشغل
فريدة بصرا*خ :- أنت هتستعبط وعائشة يا بحر
بحر بزعيق أمام الكل :- يوووه أنا مش فاهم انتوا ليه رابطنى بيها كل شوية عائشة عائشة أنا قرفت أنا مش بحبها مش عارف أحبها عائشة اختى مش عارف اشوفها حبيبه ليا ثم انى مش هتجوز طفلة كل حاجة على نيتها أنا عايز اتجوز إلى أنا حبيتها بجد مش دية وشاور على عائشة
بس فى نص الوقت إلى هو شاور عليها كانت عائشة طريحة الأرض
فرح بغصه :- عائشة عائشة فوقى يا ماما منك لله منك لله يا بحر
باك :-
عائشة بحزن :- ها افتكرت ولا لسه على العموم القصة بالنسبالى انتهت وحبى ليك اتردم جوه قلبى أما عن كرهك فهو المسيطر عليا
بحر بغضب :- في داهيه يا عائشه هو في ايه انا غلطان اني بمثل قدامك اني مدايق لكن الحقيقة مش كده .. انا مبسوط جدا أن ربنا استجاب لدعائي واتجوزت الانسانه الي بحبها مش واحده طماعه كل همها الفلوس
عائشه بكر*ه :- هتفضل طول عمرك غبي .. انا مش كده افهم يا بني آدم افهم بقي أن كل الي حصل ده تمثليه مش حقيقه وان سمر عملت كل ده علشان تفرقنا عشان هي بتحبك بس هقول ايه الساذج هيفضل طول عمره ساذج
بحر :- أخرسي ما تتكلميش عنها كده هي الي ورتني حقيقتك و قد ايه انا كنت اعمي وانا اقول بردوا رفضتني ليه قبل ما اشتغل واول ما بقي معايا فلوس بقيت بتحوم حواليا
عائشه بغضب :- انا مش كده يا بحر ولما انت جيت اول مره انا قولتلك انا خايفه اتجوز في الوقت ده لاني كنت لسه في تالته ثانوي تفتكر كان المفروض اعمل ايه انشغل بخطوبتي ولا اركز في مستقبلي و انت يوميها اتعصبت ولقيناك مسافر بعد اسبوع يوم ما قالولي انك سافرت فضلت مدايقه فتره بعدين بصيت لحياتي زي ما أنت بصيت ليها لكن عمري ما نسيتك ولما رجعت طلبت ايدي تاني ساعتها انا كنت فرحانه لكن عارف رفضت ليه
بحر بتوتر :- ليه

 

 

عائشه بشمئزاز :- علشان عرفت انك انت الي طماع وعينك مش مليانه مش أنا وتخيل غبائي وهبلي أن بعد كل الي انا سمعته عنك ده قلبي لسه متعلق بيك .. ليه يا بحر مش المفروض بقي انك انت الي تقف في ضهري في موت ابويا تقوم انت الي كسرني وجرحني كنت طمعان في فلوسه وحتي موضوع سمر طلع انت بردوا الي عمله وكل ده علشان أبان قدام العيله اني شخصيه حقيره مش زي ما هما شايفنها
بحر بغليل :- لأنها فلوس امي اساسا وانا ليا حق فيها و موضوع طمعك اه يا عائشه انا الي عملته فعلا لأن من زمان وانت اخده كل حاجه الحب والدلع والفلوس والاهتمام أما انا في كل العيله بتشمئز مني علشان أبويا
عائشه بقرف :- يا اخي روح منك لله .. عمر الفلوس ديه ما كانت ليها بس انا ابويا الي غلطان لما كانت امك تحتاج حاجه كان يدهالها وهي فاكره أن ده كله ورث ابوها وهي مش فلوسها اساسا ديه شقي وتعب ابويا انا وكانت هي كمان بتمثل الحب علينا وطلع انها في صفك واهي واقفه هناك اهي مع انها قالت يوميها انها مش هتحضرلك فرح بس طلع كل ده تمثليه يا اخي الله يلعن ابو الحب الي يخلي الواحد مغفل وساذج كده كفايه ولا اكمل علي العموم مبروك يا غاده اشبعي بيه وانت يا بحر انا هعرف اجيب حقي منك كويس وساعتها مترجعش تبوس جزمتي بس علشان اسامحك
باك ..

 

 

عائشه ووسطيها صورها هي وبحر :- انا الي مغفله انا الي صدقت شخص كداب انا الي غلطانه بس معلش كل مصيبه وليها حلها والطفله يا بحر هتبقي هي أشد اعدائك وبكره تقول ياريتني ما عملت كده
” لا بأس في القلب عند تحطمه يرمم من جديد لكن يبدل الروح معه فتصبح أشد عدوانية منتظره الوقت المناسب لتنتقم من محطمها ”
.. بعد فتره بتخرج لوالدتها وتقول :- ***

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم اعد طفله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى