روايات

رواية لم اختارك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك الجزء الحادي والعشرون

رواية لم اختارك البارت الحادي والعشرون

رواية لم اختارك
رواية لم اختارك

رواية لم اختارك الحلقة الحادية والعشرون

من روايه : لم اختارك
للكاتبه : سحر سمير لطفي نصار
عند منصور و عصمت
منصور : احنا ايه اللي جابنا الصحرا
عصمت : هنجيب شحنه
منصور : شحنه ايه
عصمت : آثار
منصور بصدمه : اييه انت اتجننتي
عصمت بحده : انت تخرس خالص ذا المستوى اللي وعدتني هتعيشني فيه حتى الفلوس اللي كنا هناخدها من المخفيه بنتك منفعتش
منصور : مش انتي خدتي فلوس جواز سحر من اسلام بيه
عصمت بحده : ميخصكش انا تعمل اللي هقولك عليه و تخرس خالص
منصور بعصبيه : لا مش هخرس
قاطعهم العربيه اللي داخله عليهم
عند سحر
قاطع احمد القلم اللي خده على وشه
سحر بحده و انهيار : انت نسيت ان دي ماما
سعاد بانهيار : سبيه يا سحر انا استاهل كل دا انا فعلا ماثره في حقكم بس دا كله غصب عني ابوك طردني من البيت في عز الليل و بعت ناس ورايا يقتلوني يومها حصل حادثه كبيره اوي ما بين عربيه نقل و ميكروباص و الاتنين اتفحموا فاهربت برا البلد و قولت ل ابو صاحبك يا احمد الحاج فتحي الله يبارك له خد جثه من دول و قال اني مت و بعد ما هربت هناك كنت بتقطع و بموت في اليوم أكتر من ميت مرا علشانكم وكنت دايما بعرف اخباركم من الحاج فتحي و حلفته انه ميجبلكوش سيره اني لسه عايشه للكلام يروح ل منصور
كنت حاسه بيكي يا بنتي و دايما كنت عايزه اجي لك بس غصب عني والله لو روحت منصور كان ممكن يقتلني
حتى انا جيت النهارده علشان اقتلك
سحر : تقتليني ليه
سعاد : علشان متتعذبيش علشان منصور ميأذكيش علشان مش قادره اوقفه عند حده او ابعده عنك انا كنت هقتلك واقتل نفسي وراكي هو انتي مفكره انه سهل عليا اني القي صور متفبركه لبنتي على النت و كلام الناس اللي مبيرحمش اللي كل كلمه و التانيه زي الحجز في تقلها لا حد فاهم و لا حد عارف هتلاقي اللي كلمته زي السم لما تسمعيها تكرهي الدنيا و ما فيها ناس مش فاهمه ولا عارفه اي حاجه ليهم اللي قدامهم اااه دا على التواصل الاجتماعي مكتوب ان البت دي وحشه ااه تبقى البنت ذي بنت كلب ياامااا ناس اتظلموا بسبب المواقع ذي و بسبب كلام الناس اللي عمره ما بيرحم انا مكنتش عايزاكي تجربي اللي انا شوفته يا سحر حصل معايا نفس الوضع منصور فبرك ليا صور قبل ما اتجوزه علشان يجبرني اني أوافق على الجواز فبرك ليا صور اقسم بالله كلها كدب في كذب و الكلام اللي سمعته من الناس وقتها و الظلم اللي اتظلمته كان يا بنتي كفيل انه يخليني انتحر و اخلص من الدنيا
حقيقي الناس بقت تصدق اي حاجه على التواصل الاجتماعي هههه يعني مرات ابويا قبل ما اجوز كانت بتحبني حب و كنا زي الاخوات و اكتر واول ما ما منصور نشر الصور دي على النت طرتني من بيت ابويا و صدقت كل صوره و صدقت كل حاجه رغم ان هي اللي مربياني من وانا عندي ٣ سنين
اما لا عشره العمر دي كلها ولا فرقت و لا ساعدتني لما منصور ظلمني ولا حد وقف معايا وقتها عمامي قفلوا الباب في وشي و محدش رضي حتى وقتها يسمع مني مش هتتخيلي انا انظلمت ادي ايه يا بنتي
أحمد : تب و عملتي ايه
سعاد بدموع : سمعت اتجوزت منصور و عشت معاه ١٤ سنه العذاب أشكال وألوان كل يوم يجي شارب و متنيل و حالته هباب ولا داري بالدنيا ولا داري بالزمان كنت انا اللي بشتغل علشان اجيب فلوس في مره زهقت ورحت قولت له انه لازم يشتغل رماني في الشارع في عز الليل طردني من البيت وانتوا ناييمين و بعت ورايا اللي يقتلني
قاطعها سحر اللي اترمت في حضنها
سحر بانهيار : كل دا شوفتيه ربنا ينتقم منه ربنا قادر على كل مفتري متسبنيش يا ماما ابوس ايديكي
سعاد وهي بتزيد من احتضان سحر : سامحيني يا بنتي غصب عني البعد و ربنا يعلم كنت حاسه بيكي و عارفه انك متعذبه من بعدي بس خوفت لما ارجع لك و تشوفيني منصور يقتلني ووقتها عذابك هيكون الضعف
قاطعها احمد اللي خدهم هما الاتنين في حضنه
أحمد بدموع : انا اسف يا ماما سامحيني ابوس ايدك
سعاد وهي بتحضن الأتنين : مسمحاك يا بني
قاطعهم صوت جاي من البلكونه
صوت عالي : سحررر
كلهم طلعوا يشوفوا البلكونه
على الشجره اللي قدام المستشفى
اسلام مكلبش في الشجره و ماسك الورد بالعافيه
سحر بحده : انت ايه اللي انت بتعمله دا
اسلام وهو مابد الورد ناحيتها : اني احبك يا جوليت قصدي يا سحر
أحمد : هههههه
سعاد : هههههه
اسلام بحب : واقسم بالله العظيم بحبك يا سحر
سحر بكسوف ووشها احمر : انت اكيد مجنون
اسلام : الله الفروله طلعتاااااااااه ااااه
ووقع من علي الشجره
سحر بلهفه : اسلام
و طلعت جري نزلت على تحت
في الشارع
اسلام وقع على عربيته و ابوه قاعد جواها
فريد بحده : الله يخربيتك كسرت العربيه يا شيخ ينعل ابو اللي يقولك اعمل حاجه بعد كدا
اسلام بوجع : ااااه علفكره سحر جايه
فريد : و الله يبقى لازم متشوفنيش
اسلام : انت هتعمل ايه لا لااااا
وزق اسلام من علي العربيه و طلع بالعربيه جري قبل ما سحر تجي
اسلام : صحيح اباهات اخر زمن ليه يا فريد دا انا ابنك يا فريد
قاطعته سحر بلهفه : اسلااام
اسلام بوجع مصطنع : ااااه
سحر بندفاع : يا نهار أسود انت تعبان اوي كدا انا هروح اجيب الدكتور حالا
قاطعها اسلام اللي مسك اديها بحب : تعالي هنا انتي خايفه عليا انتي بتحبيني ولا شكلك بتحبيني
سحر : لااا طبعا مش بحبك دا اللي بيساعد كلب بيدخل الجنه اشحال اللي يساعد الناس
اسلام بوجع : ااااه اااه
قاطعته سحر بندفاع : انا بحبك خلاص ارتحت
و لسه طالعه تجري
قاطعها اسلام اللي شدها ناحيته : راحه فين يا مجنونه علفكره انا جوزك علفكره يعني مش بعاكس عارفه يعني ايه جوزك
سحر بحده : لااا بقولك ايه انا بحبك ااه بس جو المحن و التلزيق دا تنساه يا قلبي ماشي
اسلام : ماشي ماشي
سحر : ماشي
اسلام : يالا سندني و خدني معاكي
سحر بحده : الله
اسلام : اييه رجلي وجعاني
سحر : دا انت لو سندت عليا هتوقعني بس علشان ميكونشي حرام عليا هسندك بس و حياتك متسندش اوي اتفقنا
اسلام : اتفقنا
و مسكت ايده و هطلعه ل غايه اوضتها
سحر : يالهووي عليك زقله ماشاء الله
اسلام : ولو ربنا يزقلك زي يا رب و تكبري و تتقلي كدا
سحر : اسكت خالص هو اي كلام بيتقال و خلاص انت عارف
اسلام : انا ساكت مش عارف
سحر : الله
اسلام : مش انتي اللي قولتي لي اسكت خالص مبقتش فاهم لك حاجه
قاطعه احمد و سعاد اللي قابلوهم
أحمد : تعالي انتي يا سحر وانا هسنده
سحر : ايوا و حياتك ذا قسم وسطى بعيد عنك خده شوف هترميه في انهي داهيه
اسلام : وبحبك من شويه حكايتها ايه
سحر بحده : انا ااه بحبك بس مليش دعوه مش هشيلك انت شايف نفسك عامل ازاي متخلنيش اقول لفظ جارح
اسلام : بس بس و على ايه خدني يا احمد وديني في داهيه علشان المدام تستريح
أحمد : ولو يا جوز اختي يا حبيبي احلي داهيه هديك ليها
سحر : هههه
سعاد : حرام عليكي يا سحر دا جوزك و شكله بيحبك
سحر : بس دا تقيل اوي عايز الونش يجي يشيل ههههه
سعاد : انت ايه يا بت انتي الواد عامل لك زي روميو و جوليت و كل دا مش عاجبك يعمل لك ايه فطوطه
سحر : اااه و الله لو كان عمل لي ميكي او فطوطه كان هيبقى احسن مليون مره من جو المحن دا ههههههه
سعاد : روحي راضي جوزك
سحر : يا ماما
قاطعتها سعاد بحده : بقولك روحي
سحر : يا ماما
سعاد بحده : اتحركي يالا
قاطعهم فريد : ازيك يا مرات ابني
سحر : ازيك يا عمو فريد شوفت ماما اهي
فريد بعدم أدرك : اهلا و سهلا
فريد بصدمه وهو بيشوفها : آآآآآآه عااااا
عند منصور و عصمت
قاطعهم عربيه جت عليهم
منصور بحده : لا انا مش معاكي
عصمت : بقولك اخرس
الراجل : جبتي الفلوس
عصمت : الفلوس جاهزه يا معلم
و لسه هيبدلوا الشنط
قاطعهم البوليس من كل ناحيه
الراجل طلع يجري و نابه طلقه في ضهره
منصور بخوف لسه هيجري خد الطلقه في رجله وقع مكانه
الظابط بحده : اي حركه هضرب في المليان نزل الشنطه اللي في ايدك على الإرض و حطي ايدك على دماغك اتحركوا
و بالفعل تم القبض عليهم
عند احمد و اسلام
أحمد : شكلك وقعت كدا و بتحب اختي
اسلام : سيبك يا عم دي اختك ذي طلعت
قاطعه احمد : لا بقولك ايه متغلطشي في اختي
قاطعهم دخول فريد بيجري و سحر و سعاد وراه
فريد بخوف : ارجوكي متقتلنيش
سحر : يا عمي اسمع
فريد بصويت : الا لاااااا
سحر : ماما عايشه و الله
أحمد : اااه و الله يا عم فريد
سعاد : انا قدامكم اهوا يا جماعه
اسلام وهو بيلطم : مامتك عايشه ااااحييييه
قاطعته سحر : جرا ايه يا سي روميوا مالك في مشكله يا خويا
اسلام : لا ابدا يا سحورتي اللي تحبيه هيحصل
قاطعته سحر : بحبك يا اسلام
اسلام : لا انا مش مصدق نفسي اقسم بالله
سحر : خلاص تب اروح انا و صدق براحتك
اسلام : لا تعالي هنا انا بموت فيكي
سحر : على شرط
اسلام : اشرطي يا قلبي
سحر : بلااش محن الكلاب ذا تاني اوكي
اسلام : اوكي
و في الناحيه التانيه احمد بيحاول يأكد ل فريد ان سعاد حقيقيه
أحمد : اتأكدت يا سيدي
فريد : انا اسف جدا جدا على اللي حصل مني
َسعاد : لا خلاص ولا يهمك عذرراك و الله
في اليوم التالي
سحر : هههههههه كفايه و حياتك ما قادره
اسلام : مش قادره ايه انتي كمان هتاكلي يعني هتاكلي الدكتور قال ان الانميه ناقصه و المفروض هتركبي محلول بعد شويه عايزه تدوخي و تتعبي مش عايزه تكبري و تقدري تشيليني يا سحر
سحر : لا علشان خاطري و الله ما فيا نفس اشيلك تاني وسطى اتقسم على ما طلعتك التاني انت اللي علفكره المفروض ترفع شويه
اسلام : والجم و العضلات يروحوا هدر كلي يا سحر
سحر : علشان خاطري كفايه
اسلام : ما دام قولتي علشان خاطري تمام
أحمد : يا محنوا عبقالي ما ادبس زيكم
سحر و اسلام : هههههههه
أحمد : و الله ما عارف ابوك خد امي علي فين هو ابوك دا كويس
ولا عينه زايغه
اسلام : لا معرفوش هههههه
فريد بحده : اتلم يا ولد…. احمد يا أبني انا طالب ايدي والدتك
سحر وهي بتزغذ اسلام : شوف ابوك
أحمد : ههههه دا بجد
سعاد : انا موافقه يا ابيه
اسلام زغد سحر : شوفي امك هههههه
أحمد : ابيه ههههههه تب حيث كدا بارك الله لكما و بارك عليكما و جمعها بينكما في خير
الكل : ههههه
قاطعهم أمجد اللي جايب بوكيد ورد ل سحر
أمجد : وحشتيني يا روح قلبي انا بجد بحبك اوي يا سحور و سيبك من الترله دا مش زينا اما احنا شبه بعض يا جميل
سحر وهي بتبص ل اسلام
سحر : خلاص يا اسلام علشان خاطري
اسلام : اااه يا ازعه يا شكاره بتعاكس مراتي قدامي
و ضربه بالبوكس
سحر بحده : اسلام
اسلام بحب : عيونه
الكل : ههههههه
متحاولش تهرب من الحقيقه واجها مهما كانت هي
و اعرف ان الأوهام يوم ما تفوق منها بجد هتعيش حياتك بجد
عيش حياتك و متظلمش حد لان اللي هتعملوا في غيرك هيترد لك زيوا بالحرف الواحد
متحاولش تظلم حد لان وجع المظلوم كبير و الظالم هيجي اليوم و ياخذه حسابه تالت و متلت
اعرف ان ربنا بيديك ٣ فرص انك تتوب و ترجع و انك تتوب و ترجع و انك تتوب و ترجع
متستهنش بفرص ربنا ليك و تفكر بانه نسيك
اصل ربنا يا جماعه :
(( يمهل ولا يهمل 🌺🌺))
ودا اكيدددد 🌸🌸
و بكدا رواياتنا خلصت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم اختارك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى