روايات

رواية لما الجاسم الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية لما الجاسم الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية لما الجاسم الجزء الثامن

رواية لما الجاسم البارت الثامن

رواية لما الجاسم الحلقة الثامنة

لما بصدمة.. ايه ……. خ … خ”انه”ا
انهار بدموع.. ايوة…… للاسف هى دى الحقيقة
سليم.. امك لم كانت بى تاقسة عليكى ف ده من خوفها عليكى
انهار.. كانت بتحبك اوى يا لما و لم بعدتك عنو ف من خوفها عليكى
لما بعصبية .. ليييييييييييه ليييييه علشان مش بيحبها ي”خ”ون”ه”ا ….. طب يتجوزها ليبييه ( و تمسك ايد انهار و تقول برجاء) مرات عمي علشان خاطري قولي ان اللى سمعتو ده غلط ……. قولى ان بابا معلش قولي انو مظلوم …… ابوس ايدك قولى ان عمي بيكدب ….. ابوس ايدك
انهار بعدت ايديها بسرعة و حضنت لما
انهار بدموع .. للاسف يا بنتى دى الحقيقة حقك علينا
لما بوجع .. ااااااه…….. اااااه يا امييييي
و انهارت لما لم عرفت حقيقة ابوها
اما في غرفة مايان

 

مايان بتكسر اي حاجة قدمها بعصبية و غضب و كرها
مايان .. لييييييييييييييييه ليييييييييييييييه لييييييه يرفضني اناااااا علشان حتة بنت يسبنىىىى علشان ح”يوا”ن”ية زى دى علشان واحدة متجوزها بالغصب ……… ماشى يا جاسم و حيات امى لاوريكم
مايان بشر .. مش ها خليكم تتهنو بى بعض …….. الو
اما في القصر فى غرفة مرام
مرام .. مالك يا يحيي .📱
يحيى.. مرام انا تعبان دلوقتي و بجد مش قادر اتكلم
مرام.. ليه مش قادر تتكلم
يحيى نفخ بضيقة.. في حاجة لازم اقولك عليها
مرام .. حاجة حاجة ايه
يحيى.. جاسم
مرام .. مالوا
يحيى
مرام بصدمة
و بعد مرور وقت ات جاسم علي القصر
سليم بحادة.. جااااسم
جاسم .. فى حاجة يا بابا
سليم بحادة .. كنت فين
جاسم .. كنت في الشغل اكيد
سليم بشك .. شغل قولتلى اممم طب تعال عايز اتكلم معاك بخصوص لما
جاسم حاس بشعور غريب .. لما …… مالها …… لما حصلها حاجة
سليم .. تعال نتكلم في المكتب

 

جاسم.. اللى تشوفو
و في مكتب سليم
سليم.. انت من فترة قولتلي انك بتحب واحدة كده اسمها مايا رنا
جاسم .. مايان
سليم.. مايان انت قولتلي على البنت دى من فترة كده
جاسم بهدوء .. و حضرتك رفض و قولت ان اختار بينكم
سليم بهدوء.. طب مسالتش نفسك ليه رافض الموضوع
جاسم.. مش عارف بس ادني اتجوزت اللى حضرتك اخترتها
سليم.. لانها تستاهل
جاسم..
سليم بحزن .. سامية هى اللى طالبت مني ان انت و لما تتجوزو
جاسم بذهول.. اييه يعني انت رفض مايان علشان كده
سليم.. لا سبب تانى و اعتقد انى عايز احتفظ السبب لى نفسي
جاسم بسخرية.. تحتفظ لى نفسك متكنش اختى و انا معرفش
انهار بعصبية.. اااااااالزم حدوك يا جااااسم و افتكر انككك بتتكلم مع أهلك
جاسم.. اهلى ههههه و هو في اهل يجبرو ابنهم على حاجة مش عايزها
انهار صفعت جاسم صفعة قوية.. اخرررررررررررس
جاسم بعصبية.. انت
سليم بحادة.. جااااسم هو محدش عارف يلمك ولا ايه عايز تعرف رفض الح”يو”اني”ة دىىى ليه لانها كانت ها تخرب حياتككك زى ما امها عملت فى مرات عمككككك

 

جاسم.. و ايه علاقه امها بى مرات عمي
سليم بحادة.. لان عمك خ”ان مراتو مع الست دى
جاسم بصدمة .. ايه
انهار بدموع.. زى ما سمعت
جاسم قعد على الكراسي بصدمة .. ا ……. ازاي
و حكت انهار لى جاسم
سليم.. قبل ما تتوفى طلبت مني كده خافت لا لما تعمل زيها
جاسم بلهفة.. ه …. هى فين
انهار بدموع.. حبسة روحها فوق مش عايزة تكلم حد
جاسم ذهب من مكتب ابوها لى غرفتها
و في غرفة جاسم لما بتتفرج على صور امها و مطالعة اشياء امها قعدة تبكي و تكلم معها
لما .. وحشتني اوى ……ليه خبيتى عني وجعك ليه يا ماما
فلاش
سامية .. يا بنات يا بنات يا بنات يا اللى مخلفش بنات مشبعش من الحنية و مدقش الحلويات حلوة الايام في عيني علشان خلفت بينية ولا شوفت الارض اتهدت ولا مالت الحيطة عليا
مشهد تانى
سامية بتجري وراء لما علشان تكمل اكلها
سامية .. لم تعالى هنا

 

لما بشقاوة.. لا
سامية.. علشان خاطري المعلقة دى بس
لما.. يا مامي عايزة العب سوية
سامية .. كده يا لما خلاص انا زعلانة ( و مثلت سامية أنها بتعيط)
لما جريت على امها و حضنتها .. خالص يا مامي متزعليس انا ها كل اكلى كله
سامية.. برافو هى دى بنتى الشطورة
باك
لما بتمسح دموعها..
جاسم بخوف .. لما لما انتى كويسة
لما.. كويسة
جاسم .. طب افتحي الباب خلينا نتكلم مع بعض
لما .. ارجوك سبنى انا م محتاجه اكون لى وحدي
جاسم .. افتح ارجوكي ……… طب افتحي نسيت اغير هدومي و اخرج تانى
لما.. اوكى
و فتحت لما الباب
جاسم بخوف عليها.. انتى كويسة يا لما
لما بابتسامة وجع .. كويسة جدا تصدق أن دى اول مره اكون كويسة فيها انا كويسة متشغلش بالك بيا
جاسم بينظر لى اشياء مامت لما
لما .. كنت عايز تغير هدومك أو ها تعمل ايه
جاسم بحزن .. طب ممكن نتكلم ……. و بعدين مش احنا اتفقنا مع بعض اننا نكون اصحاب
لما .. صدقني المرة دى مينفعش نتكلم انت زعلان بس علشان اتجوزت غصب عنك …… بس انا خسرت كل حاجة كل حاجة
جاسم
لما.. ها تقول ايه ها تقول معلشي كل حاجة ها تتحل انا اللى حصل في حياتي ملهاش حل ……….. انا تعبت يا جاسم تعبت اوى
جاسم ح”ض”ن لما
اما لما كانت بتبكي بى وجع فضلت تبكي لحد ما نامت
و في اليوم التالي
جاسم .. صبح الخير
لما.. صح النور صاحي بدري
جاسم.. صاحي بدري لان عندي شغل ( يا كدب انت منامتش اصلا) و انتى انا عرفت انكى في اخر سنه
لما.. اه اخر المفروض كنت اكمل بره بس الظروف انا ها روح اجهز نفسي لانى اتاخرت انا كمان
جاسم .. جاسم طب ايه رايك اوصلك

 

لما بتسرع.. لا لا …. اقصد ان ها تتأخر على شغلك
جاسم.. اجهزي علشان اوصلك
لما.. بس
جاسم .. يلا
لما .. اوكى
و بعد مرور وقت
لما.. خلاص وصلنا
جاسم.. اول ما تخلصي اتصلي بيا علشان نروح مع بعض
لما.. اوكى باي
جاسم.. باي
و بعد شوية
جاسم بصدمة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لما الجاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى