رواية لما الجاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا فريد
رواية لما الجاسم الجزء التاسع عشر
رواية لما الجاسم البارت التاسع عشر
رواية لما الجاسم الحلقة التاسعة عشر
و ذهبت لما و جاسم وراها
لما.. انا تعبت بجد ……….. كان نفسي يحبنا زى ما بيحبهم أو يحساسنى بى خوفو عليا حتى لو بى الكدب عارف حتى لو كان مسكنى من شعري و جبنى بى الغصب والله ما كنت ها قول حاجة بس كان حساسنى انو عايزنى
جاسم .. لما …….
لما بدموع … انا مش عايزك تحبني أو تتعلق بيا بس على الاقل متعملش في ابنى زى ما اتعمل فيا ……. اتجوز زى ما انت عايز بس ما تتخلش عن ابنك
جاسم قابل يد لما .. و انا مش عايز حاجه من الدنيا غيرك لما انا بحبك و مش بقول كده لانكى بنت عمي او علشان ام ابنى لا انا حبيتك من قلبي و من اول يوم شوفتك فيها
لما بدهشة.. حاااا…… من يوم الطيارة
جاسم.. تصدقى اه
لما.. بتهزر
جاسم .. انا بتكلم جد و خصوصا ضوفرك اللى بتعلم
لما بخجل .. هى علمت
جاسم.. اسبوع بحالوا بس فدكى يا قلبي
لما .. سوري
جاسم.. تتجوزنى يا لما
لما بابتسامة.. طب مانت اتجوزتنى
جاسم.. و طلقنا موافقة
لما بابتسامة.. موافقة
بعد مرور تلات سنين
ايات .. هاا و بعدين يا تيته حصل ايه
انهار.. بعدين يا ستى لما سبت التمثيل و اشتغلت في الأزياء
حياة.. طب و جاسم
انهار.. جاسم اتربة و لم نفسو و قرر يمشى عدل
حياة.. طب و يحيى و مرام ايه اللي حصل ليهم و مرام اتعلمت الطبخ ولا لسه فاشلة
مرام من الخالف .. فاشلة في عينك منك ليها كده يا بنات جاسم بتتريقوا عليا طب على فكرة بقا امكم كمان فاشلة في الطبخ
ايات.. هو انا ليه حسه أن ابطال القصة اسمهم زى اسماء بابا و ماما و عمتو و عمو يحيى و اكنهم هوم
مرام .. جاوب يا تيته مش حكيتى لى العفريت استحملى بقا
يوسف .. بس العفريت مش بتجى في رمضان يا ماما
مرام.. اه صحيح
يونس.. شوفتى بقا انكى بتنسي كتير
مرام.. لمو نفسكم يا جزمة منك ليها
انهار.. بسسسسسس دول عيال يا بنتى
مرام.. انتى مش سماعة هوم بيقولوا ايه الجزم ولاد الجزم
لما.. بتشتمي نفسك يا هبلة
مرام.. انتى مش سامعة……. ايه الحلاوه دي يا ميمى
يوسف .. بصراحة موزه ليش اكبر مني مكنتش سبتك وانتى قمر كده
جاسم يمسك العيال من الخالف .. بقولكم ايه انت و هو لمو نفسكم انا لحد دلوقتي عامل اعتبر لى امكم
مرام.. تسلميلي يا قمر
جاسم.. اموت و اعرف مستحملها ازاي
يحيى.. علشان تعذرنى
مرام.. والله طب يا حبيبي انا عند اهلي ورينا بقا ها تعمل ايه من غيري مع الطفلين دول
يحيى.. هو انا اقدر على بعدك
مرام.. ناس مش بتيجي غير بى العين الحمراء
لما.. هههههههه اه ايات و حياة منجننى زى ما يونس و يوسف بيعملوا معاكي ( لما لى مرام) اسكوتى بقا انتى ل تبتى فى ا”ل”تخ”ش”يب”ة
يحيى.. لولا جاسم كنت عملتها من زمن
سليم.. طب يلا نصلي جماعة
العيال.. طب خلي تيته تكمل القصة و ا”ل”أ”ف”ع”ى مايان حصلها ايه
لما.. الحمدلله ارتاحنا منها و من امها
جاسم.. الحمدلله هم و انزح
يحيى.. بصراحة اه
حياة.. هو المغرب ها ياذن امتى انا جعانة جدا
ايات.. و انا كمان
سليم.. شوية و ياذن يلا يا جزم على المطبخ
لما.. اعملى كنترول شوية يا حماتي العزيزة
مرام.. ها عملكم بقا شوية سلطة انما ايه
امير.. انتى تانى تانى يا مرام ليه يا بنتى احنا عملنا ليكى ايه
يحيى.. علشان تشوف اللى بيحصل فيا
مرام.. ما طنط لما برضو مش بتعرف تعمل كوبية شاي و محدش اتكلم هى يعني جت عليا
لما.. هو انا اتكلمت دلوقتي يا حماتشى الصغيرة صحيح شغل حموات
انهار.. ما تلمى نفسك يا جزمة منك ليها
لما.. انتى مش شايفة بنتك بتقول ايه
مرام.. هو انا بكدب ولا بكدب
جاسم.. بسسسس روحو شوفو شغلكم واللى ها سمع صوتها يومها ها يبقا اسود من شعر رأسها
و بعد مرور وقت الجميع على سفرة الطعام بيتناولو الطعام و طبعا البيت بقا مش خلي من الضحك و الهزار أما جاسم و يحيى كل واحد منهم بيفتكر اول لقاء بينو وبين زوجته و مرام و لما نفس الكلام
و توتا توتا خلصت الحدوتة
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لما الجاسم)