روايات

رواية لماذا انا الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الجزء السادس والعشرون

رواية لماذا انا البارت السادس والعشرون

رواية لماذا انا
رواية لماذا انا

رواية لماذا انا الحلقة السادسة والعشرون

🥰🥰🥰🥰🥰صلو علي النبي ويلا نبدا🥰🥰🥰🥰🥰
ادم : يعني هي كده قتلت ابو مريم قتلت جوزها ينهار ازرق
ميرو : و مش بس كده لا دي ناويه تسرقنا و تمشي و تاخد اسماء معاها
ادم بضحك : تسرقنا ازاي بقي أن شاء الله
ميرو : طلبت من مريم تقولك أن هي عايزه ٢ مليون مهر ليها علشان هي تاخده ولا هتقتل اسماء
ادم : امممم تمام هي مش عايزه ٢ مليون عيوني
ميرو : انت بتفكر في ايه يا آدم
ادم : صبرك عليا بس يا امي يلا روحي جهزي نفسك علشان كتب كتاب
ميرو : حاضر يا آدم
ادم سبها و راح علي المكتب بس بيفتح باب المكتب اتفاجأ ب وجود يارا
يارا بخوف و توتر
يارا : اادم بيه ع عامل ا ايه أنا ك كنت بتفرج علي المكتب بس مش ااكتر
ادم : ولا يهمك يا ماما وبعدين ايه بيه دي في ام تقول ل ابنها ادم ولا أنا مش ابنك يا ماما يارا
يارا : ها لا ابني طبعا و اكتر
ادم : اممم طلبتي ٢ مليون مهر
يارا بخوف و توتر اكتر : ا.ا. ايوا دي دي بنتي الكبيره و جمال و كل حاجه
ادم : اه طبعا و انا عيوني ليها بس ٢ ميلون قليل جدا علي مريم أنا هخلي مهر مريم ٥ مليون
يارا عيونها لمعت و قالت : وماله يا حبيبي دي حتي مريم مفيش منها
ادم بخبث : ايوا طبعا بس الاول قوليلي هو ايه اللي حصل ل ابو مريم يعني مات ازاي
يارا بخوف : يعني ايه مات ازاي ايه السؤال السخيف ده
ادم : اه فعلا هو سخيف ونظر ليها نظره مش بتبشر ب الخير و قال
ادم : انتي قتلتيه صح
يارا خلاص بقت مرعوبه و قالت
يارا : اييييه الهبل ده انت انت جبت منين الكلام السخيف ده هااا
ادم بضحكه خبيثه : أنا عرفت كل حاجه ف مفيش داعي تنكري ف أنا عايز اسمع القصه و هديكي ٥ مليون و تغوري في داهيه بس يلا قولي
يارا : وانا اضمن منين انك هتصدق في كلامك
ادم بنظره كلها غضب : أنا عمري ما برجع في كلامي ابدا مفهوم اتنيلي احكي
يارا : اه قتلته هههههه و مش ندمانه كان بيحبها كان متجوزين خدامه بس مش اكتر كان بسحبها رغم أن هي ماتت و هي بتولد مريم و اصلا سمي بنته علي اسمها الام اسمها مريم و البنت كمان كانت اجمل مني و بنتها طلعت اجمل مني و من بنتي كان الكل بيحبها و دلوقتي نفس الموضوع معا بنتها
ادم : هو انتي اصلا اتجوزتي ابو مريم ازاي
يارا : اه نسيت اقولك أن مريم تبقي بنت عمي هههههههه أنا كنت بحبه اوي بس بس هو اتجوز بنت عمي بس انا انتقمت منهم عملت سحر ل مريم بنت عمي و هي كانت بتاكل منه و السحر انتشر في جسمها و كان الحمل صعب جدا بس هي ولدت بنتها و ماتت و هو جه اتجوزني علشان اكون خدامه ل بنته هههههههه بس لااااااااااااااا أنا مش كدااااااا أنا حبيته و هو عمل ايييييييه خلاني خداااامه بقيت مجرد خدااامه
ادم : خدمه ايه وبتاع ايه مريم قالت ان هو كان بيسمع كلامك في كل حاجه و كان بيحبك
يارا: اه ده من أثر السحر اللي أنا عملته ههههههه. تعرف أنا بكره بنته اوي و حاولت اكره اسماء في مريم بس كل مره كنت بفشل لحد ما قولت ل اسماء أن مريم هي السبب في موت ابوها ما أنا ظبط موضوع كده هههههههه ونجح
ادم : موضوع ايه
يارا : موضوع موته حطيتله سم بطئ المفعول و قولتله أنا رايحه عند صحبتي و اخد اسماء معايا و قولت ل مريم لو حصل حاجه معاكم يا حبيبتي و عايزين اي حاجه نادي زي الشاطره علي الجيران و السم لما حطيته مكنش باين اصلا علشان حطيته في الشاي ههههه و هو شرب الشاي و بقي يموت علي مهله و اتوفي و البت فضلت تصوت و راحت عند الجيران و لما الكل سال البنت الصغيره ام ٥ سنين هههههههه قالت إن بابا كان تعبان و دخل ينام شويه و انا كنت زهقانه ماما و اسماء في مشوار و انا كنت قاعده لوحدي ف روحت اصحي بابا يقعد معايا لقيته مش بيصحي خالص و انا كنت خايفه اووي علشان كده جيت ليكم هو بابا كويس هههههههههه و كده محسوبه أن هو مات موتت ربنا ههههه و انا في السليم ورثت منه فلوس و دلعت نفسي و ذليت بنته هههههههه
ادم كان مصدوم من اللي سمعه بس فاق علي صوت يارا و هي بتقول
يارا : أنا حكيتلك كل حاجه اهو هات الفلوس و همشي أنا و اسماء و معايا تسجيل ليك ف لو دماغك وزتك تعمل حاجه هتلاقيه عند البوليس تمام يا ابني هههههههه
ادم : تسجيل ايه ده
يارا : مفيش كنت معديه بالصدفة و سمعتك و انت بتقول ل محمد انك ناوي تقتل واحد اسمه جاسر
ادم ضحك في سره و قال
ادم : لا علشان خاطري بلاش ده ده أنا جوز بنتك
يارا : هههههههه هات ال ٥ مليون ويبقي صافي يا لبن و امشي أنا بقي
ادم :موافق بس سيبي اسماء هتعملي بيها ايه و انا مستعد اديكي نص مليون كمان
يارا : وماله ميخسرش اتفقنا
ادم : تمام ده شيك ب
يارا :شيك اييييه يا ابو شيك أنا عايزه الفلوس كاش قدامي كده
ادم : حاضر ساعه و يكونوا عندك
يارا : ماشي و سبيته و خرجت وادم كان بينظر ل طيفها بشر و بيقول في نفسه بقي انتي بتهددي ادم الزبجي صاحب اكبر شركات في الشرق الأوسط ماشي
في مكان تاني
محمد : اوبا هو انت العريس ولا ايه
اسلام : ايه رايك
محمد : مز يلا مز
اسلام بضحك : تسلم ياخويا أما اروح اشوف ادم عايز مني ايه
محمد : ماشي و انا هجهز نفسي
اسلام : اندهلك رجب علي أما اجيلك
محمد : لا لا أنا هقدر اساعد نفسي يلا غور بقي
اسلام ضحك و خرج و راح ل ادم في المكتب
نروح نشوف يارا بقي
دخلت يارا الغرفه و قالت ل اسماء أنا همشي انهارده بعد ما اخد الفلوس بس انتي هتفضلي هنا
اسماء : والله كويس اني هفضل مش عايزه اجي معاكي اصلا بس تاخدي الفلوس ازاي
يارا ضحكت و قالت : اه ما أنا معايا تسجيل ل ادم و هو بيقول فيه ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لماذا انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى