روايات

رواية للقدر رأي الفصل الخامس 5 بقلم آية غنيم

رواية للقدر رأي الفصل الخامس 5 بقلم آية غنيم

رواية للقدر رأي الجزء الخامس

رواية للقدر رأي البارت الخامس

رواية حالة اغتصاب
رواية حالة اغتصاب

رواية للقدر رأي الحلقة الخامسة

عمي انا طالب أيدي الانسه غزال
” وهُنا أسوُدت جميع ألوُان الدُنَيا امامي عندما أتيت وطلبت ُ يداي للچواز ”
عمي انا طالب أيدي الانسه غزال للجواز ..!!
وانت يا ابني تعرف غزال ؟
ايوه يا عمي وعارف كل حاجه حصلت مع غزال ومش فارق معايا اي حاجه كل اللي انا عاوزه هو غزال بس
العم طيب مش لما نشوف غزال الاول و راي غزال انا مقدرش اغصب غزال على حاجه
المجهول تمام معنديش مشكله مستني رد من حضرتك …
وبالفعل خرج من باب البيت وركب عربيه jeep لونه اسود وخرج من باب البيت بالعربيه .. وكان داخل صخر ..
صخر في نفسه وده كمان بيعمل اي هنا مش كفايه أخته واللي عملتوا .؟؟
………..
________اية غنيم
ها عملت اي

 

 

 

المجهول تمام كل حاجه ماشيه صح
مجهول يعني عمها وافق
مجهول لا لسه بس هيوافق وغزال كمان هتوافق وشوف بس في مشكله صغيره صخر شافني وانا خارج من البيت بس متكلمش خالص ..
مش مشكله صخر دلوقتي المشكله ان غزال توافق لزم توافق
هو انت عاوز غزال توافق اوي كده ليه ؟
نعم !!
مجهول لا خلاص
مدثر يبق تعمل اللي اقولك على بس سامععع
مجهول حاضر حاضر وخرج من ڤيلا مدثر و مشي رجع البيت من تاني
. مدثر سامحيني يا غزال بس لزم نعمل كده …
………
___$___اية غنيم
أخرجوا بر عاوزه غزال لوحدها
خرج كل من ساره وامل و ياسمين من الأوضه
العم غزال في شاب طالبك للجواز ..
غزال بصت على عمها وبصت ناحية الشباك ودموعها نزلت منها
عمها اهدي واصبري اسمعي للآخر هو عارف كل حاجه منين معرفش بس هو عاوزك عادي يا غزال مفيش حاجه أنتِ مش أول بنت يا بنتي …
غزال فضلت بصه على الشباك و بس مفيش اي رد ولا حتي رد بالاشارة …
عمها انت حره على العموم مش عاوز رد منك دلوقتي
وخرج من الاوضة و قابل صخر في وشه
صخر بتعمل اي عند غزال

 

 

 

عم صخر كنت بتكلم معاها
صخر في اي
عمو عادي يا صخر بنت اخوي وبتكلم معاها هو عندك مشكله في كده …
صخر لا ودخل عند غزال
……….
________ آية غنيم
ساره يا ترا مين الشاب ده و كان عاوز اي ولي عمها خرجنا من الاوضة
امل عادي يمكن في الشغل
ساره الله واعلم
ياسمين انتوا مالكم حاشرين نفسكم في كل حاجه لي
ساره يا بنتي ال لمي لسانك
ياسمين على فكره بق لساني جو اهو 😛😛
ساره و بشبشب في وش ياسمين
عادي كلنا اضربنا بشبشب
………….
__________ اللهم اغفر لي و لوالدي ❤️❤️❤️❤️♥️
ميلادي زيدان اخيرا حبيبي جيت وحشتيني
زيدان علشانك بس انتِ و چيس حبيبتي بابا
چيس بابي جيت

 

 

 

زيدان اها يا حبيبتي بابا جيت علشانك انت وماما اناةايا غيركم
صهيب انا ماشي سلمت الامانه
زيدان تمام ماشي
وخرج صهيب و اتبق زيدان وميلادي و چيس بس وبعد خروج صهيب تلفون البيت رن
زيدان الو
مدثر هربت
زيدان مدثر عرفت الرقم منين ؟؟
……….
_______ايه غنيم
صخر غزال هنروح مستشفى انهارده تمام بس محدش يعرف حاجه خالص والا كل حاجه باظت
غزال هزت دماغه فوق وتحت بمعنى ماشي
صخر انهارده الساعه ١٠ مستني عند مكانا المعتاد تمام يا غزال
غزال هزت راسها بمعنى ماشي
خرج صخر وتبتسم ابتسامه شر مش هنكذب
غزال جابت نوت صغير و كان شكل النوت خيالي
كان مربع لونه موف فاتح عليها بنوته تفتح عيونه كلما رفعت النوت و تغمض عيونه كلما نزلت النوت جميله جدا فتحت النوت وابتداء تكتب كالاتي
” وانيّ أَرِاكَ بعينِ قلبي جنةُ، يا من بقرُبك مُرّ الحياة ً يُطيبُ ، وَ كُلما أتيت أَرِاكَ الطيب و نبع الحنان هكذا أراك ” ٠
أغلقت ذاك النوت وقامت تصلي الضهر …
……….
_______ آية غنيم
صخر عمي ده كان هنا ليه ؟؟ وكان عاوز اي ؟؟ وازاي تسمح آن واحد زي ده يدخل البيت !!
العم اهدا يا صخر اولا
كان هنا بيطلب أيد غزال للجواز
صخر جواز مفيش غير ده !!

 

 

 

عمو قولت اهدا ثانيا هو عارف كل حاجه عن غزال وموافق عليها وهي كده
صخر اختي وانا مش موافق وساب عمو وخرج و هو واقف على. باب الاوضة بص تاني على عمو وانت لو وافقت انا مش موافق سامع
عمو انت ازاي تتكلم معايا كده
صخر ساب عمو وخرج خرج بر البيت وكان هيركب الموتسكل بتاعها
امل صخر ممكن نتكلم شويه خمس دقائق بس والله
صخر اتفضلي
امل انا عاوز اقولك انا عرفت امك مش كانت موافقه على جواز غزال وزيدان ليه
صخر لية !!
امل ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية للقدر رأي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى