روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل التاسع 9 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل التاسع 9 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء التاسع

رواية رساله الى أحدهم البارت التاسع

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة التاسعة

نسرين / مش تعرفى انتى اغمى عليكى ليه الاول
فرح / اكل الولاد اهم ميعاد نومهم فات
الحاجة حميدة / مبروك يا بنتى انتى حامل
فرح / بصدمه حامل ازاى د ولادى لسه صغيرين و محتاجين خدمه
انعام / قاعدة جنب باب شقة فرح و هتموت من الغيظ
مرتضى / اخو انعام السلام عليكم خير ياجماعة
مختار / خد اختك معاك و ورقة طلاقها هتكون عندها الصبح
مرتضى / فكك من اختى هو فى أية و بتنزلوا العفش ليه .
طلعت / حكى له اللى حصل
مرتضى / انتى فعلا بقيتى مجنونه رسمي انا هاخدك احبسك في اوضه لحد ما تموتي هو ده اللي عندي و خبط على شقة فهد انا بعتذر ليكى يابنتى كتر خيرك بتراعى ولادنا لو حد غيرك كان رفض يربى ولاد غيره
الحاجة حميدة / اتفضل ادخل ياحاج مرتضى
مرتضى / يزيد فضلك يا حاجة اسف حقكم عليه
فرح / مفيش اسف يا اخويه محصلش حاجه
مرتضى / انا مستعد أخدها معايا دلوقت
طلعت / ده مش حل الحل انها هتروح البيت الثاني تقعد في شقه من شقق الاولاد وحد من الاولاد هيجي يتجوز هنا وتبقى بعدت عن سكه فرح مرات اخويا ونشوف ينصلح حالها كان بها رجعت تاني نوصلها انا لحد بيتك وساعتها ملهاش رجوع لهنا تانى
نرجس / معلش يا عمي علشان خاطر اخواتى البنات خليها معانا اوعدك انها مش هتعمل حاجه ثاني
فهد / قاعد متعصب لانه رن على فرح كذا مره ما ردتش تليفونها كان صامت
نسرين / انا ماشية زوجي بيرن عليا خلي بالك تليفونك بيرن شكله عمي اهدي كده وكلميه بالراحه علشان ما يقلقش عليكم
الحاجة حميدة / هانام معاكم الليله ماشي ولا ما ليش مكان
فرح / على دماغي يا ماما هاكلم فهد وجاية
فهد / انتى ما بترديش على تليفونك ليه في ايه وصوتك ماله
فرح / ما فيش اصل كنت نايمه والتليفون كان صامت
فهد / في ايه عندكم كل التليفونات بتدي جرس من غير ما حد يرد حتى التليفون الارضي ما حدش بيرد ايه في ايه
فرح / انا فوق فى الشقه ما اعرفش حاجه عن تحت يمكن يمكن عمر وحمزه ناموا ولا حاجه انت عارف الساعه عدت 1:00 الصبح يعني اكيد الكل نايم
فهد / مش مقتنع بكلامك بس يلا الاولاد كويسين وانتى عامله ايه
فرح / انا بخير والله والاولاد نايمين جنبي خذ كلم بسومه بابي يا بسمه قولى ازيك يا بابي
بسمة / ازيك يا بابي عاوزه حاجه حلوه
فهد / عيون بابى بلاش شقاوة
فرح / براحتها تتشاقى براحتها عاوز حاجه خلي بالك من نفسك هتيجي بكره
فهد / لا الاسبوع ده عندي مناقصه جامده اخلص منها الاول هاجى اخر الاسبوع اللي جاي خلي بالك من نفسك ما لكيش دعوه بانعام النت كويس عندك لو ناقصك حاجة من خزين البيت بلغى عمر أو حمزة
فرح / حاضر كله تمام لا اله الا الله
فهد / محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم وقفل التليفون ونام ومخه مشغول بالبيت الكبير حاسس ان في حاجه مش طبيعية
مرتضى / هروح انام لو في حاجه اتصل بي اقسم بالله اقسم بالله لو ما اتعدلتي لاحبسك في اوضه لوحدك من غير اكل وشرب لحد ما تموتي انا مش ناقص فضايح
انعام / نزلت راحت الشقه الجديده وهي حزينه ومقهوره من اللي سمعته وبعدها عن شقه فهد فدلوقت مش هتعرف تعمل اي حاجه مع فرح
صباح جديد
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
فرح / ماما قومي الفطار جاهز هتنزلي تحت ولا هتفضلي هنا
الحاجة حميدة / هانزل تحت يا بنتي عشان لمه العيله انا لو قعدت معاكي يبقى عليه العوض في لمه العيله
فرح / اللي يريحك ممكن تخلي نسرين تيجي تكشف عليا تاني اتاكد بس عشان بفكر انزل البيبي مش عاوزه اظلم العيال الصغيره دي
الحاجة حميدة / اوعك تفكري تحرمي نفسك من ضناكي عشان ترضي اي حد الضنى غالي يا بنتي ربنا هيقويك ان شاء الله طالما بتسعى فى الخير
فرح / ربنا يستر وفهد ما يزعلش علشان حامل
الحاجة حميدة / هيزعل ليه ده ابنه ولا بنته فهد مخ كبير ولو كان مش متاكد انك انسانه كويسه ومحترمه ما كانش اتزوجك
فرح / الشاي يا ماما سيبيها على الله
الحاجة حميدة / لازمك حاجه يا بنتي لو عاوزه حاجة للمطبخ اخليهم يطلعوا كل شيىء موجود لحوم فاكهه اي حاجه
فرح / عندي يا ماما هم الاولاد بياكلوا ايه دلوقتي اكلتهم بسيطه جدا خلي عمر بس يجيب لي حفاضات علشان النوم علشان بالليل
الحاجة حميدة / حاضر يا بنتي انا نازله عشان فطار الجماعه ربنا يهيالك خير يا رب
فرح / يا رب يا ماما
فى بيت حمدان ابو فرح
كريمة / ما تقوم يا اخويا شوفلك شغلانه بدل ما انت قاعد زي البنت المطلقه
حمدان / شغل مش شغال عاوزه تشتغل انتى روحي اشتغلي وانا عطيكى 70000 جنية وديتيهم فين ثم خلي ولادك يشتغلوا انا تعبت كثير
كريمة / الفلوس بح يعني خلصت لو ما اشتغلتش شوف لك مكان اقعد فيه البيت هنا للي يجيب فلوس وكلم بنتك خليها تتنازل عن الشقه هي مش محتاجه دلوقت د معاها فلوس قد دماغها غير زوجها بنت المحظوظه خطفت الراجل ازاي مش عارفه
حمدان / فرح انظلمت ياما مني ومنك والحمد لله اللي ربنا كرمها ولقت واحد هيعيشها كويس
كريمة / ده انت خايف عليها كان فين الحنان دي من زمان
حمدان / فرح دلوقت هتفضل الموت على أنها تشوفك ادامها
كريمة / يارب تنعمى ما تشوف طريقك انت و بنتك
فهد / بعد ما اكلم فرح حس بصوتها متغير اتصل على مراد ابن اخوه صابر و متزوج بنت اخوه مصطفى وشريكه في الشركه هى شركة تصدير الفاكهة و الغلال و استراد اشياء كتيره و كل مالها تيع العيله كلها فهد أخبر مراد أنه عوز يسافر حاسس ان فيه حاجة
مراد / انا كنت لسه هاتصل بيك علشان تسافر مش عارف في ايه في البلد
فهد / راجع الفواتير كويس وخلي بالك انا هرجع على طول وقفل معاه وركب عربيته وعلى البلد عدل
فرح / يلا على الحمام ناخد شور ونروق وبعدين نقعد نلعب على الايباد بتاعنا
نسمه / عاوز اكل
فرح / مين عيد ميلاده بعد اسبوعين عاوزين نعمل عيد ميلاد جميل عشان خاطر حبايب قلبي وبابا يكون موجود وتيته
عمر / ولد يا حمزه انت هتاخد الشقه اللي جنب امي ولا اللي جنب عمك فهد
حمزة / امك مين بعد الشر يا اخويا خليك جنب امك انا هسكن جنب عمي فهد على الاقل اصتبح بوش اولاد عمي فهد احسن من الصباح بوش امك اللى يجيب الفقر
عمر / يخرب بيت امي اللي مش رحمه نفسها بس الحمد لله انا اعرف اتصرف معاه روح يا ابني ربنا يسهللك حالك اه لو عم فهد عرف اللي حصل هتبقى وقعد امي سوداء
بعد منتصف الليل فرح لقت اللي بيخبط على الباب فاترعبت خافت تكون انعام فجاه لقت تليفونها بيرن افتحي يا فرح انا فهد
فرح / جرت على الباب فتحته ولاول مره ترتمي في حضنه غيبت علينا ليه وباكيت كتير
فهد / في ايه مالك اول مره اشوفك كده هو حصل حاجه
فرح / بعدت على الحضنه وقالت لا ما فيش بس كنت واحشني هصحي الاولاد يسلموا عليك
فهد / فى ايه انا حاسس بحاجة غريبة
فرح / مفيش حاجة غير انى حامل احضرلك تاكل
فهد / انتى ايه
فرح / انا حامل
فهد / وعرفتى ازاى و ازاى انا معرفش
فرح / انا ل…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى