روايات

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني الجزء الحادي عشر

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني البارت الحادي عشر

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني
رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر

عدي يومين وملك بقت قرده مشاء الله 😂
كانوا كلهم متجمعين في الاوضه معادا اسر وملاك علشان راحوا مع صحابهم يشموا شويه هوا
شهد_ارحمي نفسك انتي لسه خارجه من عمليه
ملك_عدي عليا اللقمه يا بنت ياسمين بقي
ياسيمن _بس يا بت ياشهد سيبي ملوكا لوكا تاكل براحتها
ملك استغربت من الحنيه الي نزلت عليهم كلهم فجاه ديه
مروان كان واقف متابع كل حاجه بصمت وبيبص لملك بس
دخل الدكتور وقال بعد اذنك يا استاذ قادر
قادر_خير يا دكتور فهد
فهد_حضرتك ابو الانسه ملك صح

 

 

قادر_ايوه
فهد_انا بطلب ايد الانسه ملك علي سنه الله ورسوله قصادكم كلكم
الكل اتصدم صدمه وخصوصا ملك
قادر _طب ممكن تسيب وقت نفكر فيه
فهد_اتفضل ده الكارت بتاعي منتظر الاجابه
سابهم وخرج ومروان كان باين علي وشه انه متعصب
مروان_هخرج
الكل فضل ينده عليه وهو لا حياه لمن تنادي.
مروان خرج وساق العربية وكان مدايق اويي اويي
وقف في حته شبه الغابه كده
دخلها وفضل يتمشي كتير اوي ووصل عند بيت من خشب قلع التيشريت وكل ميفتكر انها ممكن حد تاني ياخدها منه يتعصب ويتمرن اكتر
مروان _لاء وانا متدايق لييه
قلبه_ م انت بتحبها
مروان مقدرش يجادل ووقع علي ركبته ودموعه نزلت وقال انا مش عايز اجرحها مش عايز اخليها تزعل مني مش عاوز لما اتعصب اشوف دموعها غاليه عليا اوي 💞🌚
يشيخ من الأول ابو شكلك 😂😂
مروان _انا مش بحبها انا بعشقها بعشقها 🥺♥️♥️♥️
سديم اتصل بمروان كتير اوي
مروان _اي ياسديم
سديم _لازم خطوبتك انت وغرام تتم يوم الخميس الجاي بعد بكره لأن ابوها هيتم الصفقه بتاعته في الخطوبه
مروان _قرمط بيضحي وبيوافق بس زاي م اتفقنا هتجبلي. عربيه مرسيدس لان بسببي هتقدر تقبض علي اكبر رجل اعمال وهتترقي
سديم _انت عيل مدي. اوي يلعن ابو الي يطلب منك حاجه تاني
مروان _مش ذنبي اني مز والبنات بتجنن عليا
سديم قفل في وش مروان السكه
تعالوا نروح فلاش باك
مروان_اي ياسديم الكافيه الاقمر ده لاء بس صرفين ومكالفين شغل فاخر من الاخر
سديم _شايف البنت الي قاعده هناك ديه

 

 

مروان _مالها
سديم _معجبه بيك وبتراقبك من وانت في امريكا
مروان _يؤبورني في حلاه عيوني الي مجنناهم
سديم _ابوها اكبر رجل اعمال وصفقاته كلها زاي الزفت وبيتا”جر في السلاح ومش قادرين نمسك عليها زلهه
مروان _طب وانا مالي بالاكشن. ده كله
سديم _لاء ده انت الاكشن كله ياقلب امك
مروان _ازاي
لتسريع الأحداث سديم ومروان حطوا خطه يوقعوا بيها غرام البنت الطيبه علشان يقبضوا علي ابوها
باك
مروان _هخلص المهمه الي سديم كلفني بيها وهفكر بقي في الي جاي
في الخروجه مصعب وشهد راحوا يقعدوا مع ملاك وأسر
أسر:ملاك متكلميش البت ساندي ديه تاني مش هنعرفهم تاني
شهد:ايه الي حصل وسبتوهم ومشيتوا لي
اسر: ساندي وملاك اتاخنقوا
ملاك:بنت بياعه الجرجير معجبه بي اخوكي
مصعب وشهد ضحكوا جامد علي ريأكشن ملاك
اسر :خلاص حقك عليا 😂😂
مصعب: طب انا معجب بشهد برضوا 🌚💞
شهد:يحول الله …. ايه
مصعب: طب بحبك بقي 😚❤️
أسر:في اي يلا مش عاجبك كيس الجوافه اخوها
مصعب:يعم ده انا كيس جوافه بينك انت والهبله التانيه
شهد:قول أقسم بالله
مصعب: أقسم بالله بحبك
شهد:ربنا يخليك
مصعب:ربنا يخليك 🙂،ربنا يكرمك
شهد:ربنا يوفقك
مصعب:ربنا ينجحك
شهد:ربنا معاك
مصعب:الله انت تعلم حالي
شهد: لبيك اللهم لبيك
ملاك:اي فقره الادعيه ديه

 

 

اسر:اتنين عبطت اصلا
سديم :خلاص اتففنا يامروان العيله كلها متجمعه في بيت ملك انت هتروح وتقلهم
مروان: مفتاح العربيه
سديم:هتاخده بعد المهمه
مروان:اشطا يا ابو السوادم
سديم:اللهم إن كان عبطت ف ابطله هقول اي ابن آدم مش هيجيب التخلف من بره
فوق ياسيمن بنت ادم
ياسيمن:بت انتي ارنوبي حياااتشي ده الي جاي والي فااات مهما اتكلم عن ظبوطي مش هوصف العبارات بشكرها جدا حماتي ديه انتجتلي احلي الاقمرات ده الي حلالي سعاااااتي ده الي معاه احلي الاوقات محميحوا واخد حته من الملايكه مش شبه عافريت چمايكا ظبوطه قلبي في التصنيف الأول ابن قلبي ده أحلي ماركه
ملك:ماركه ايه لمؤخذه هو علبه برفان
ياسيمن: قالي وبحبك وحشتيني وبحبك وانتي نور عيني
(محمد ظابط في قسم الشرطه عنده ٢٦ سنه بيشتغل مع سديم وكان معجب ب ياسمين بنتنا وحبها )
ملك: بره يازفته بره
ياسيمن: ثعابنه اوي تس تس
ملك_اخرجي بقي
ياسيمن خرجت ونزلت علي تحت
ياسيمن:مش معقول كده يا قدوري بنتك تقولي ونبي يا يسوسو متخرجيش وتسبيني مش معقوله خفه دمك السكر الي بموت فيها ديه وانا ابصروتلي يعني و ….. احيييه
محمد:إزيك يا انسه ياسمين
ياسيمن:يابا خدني جوه حضنك نفسي احكي كلام كتير خبوني يجدعان
الكل كان بيضحك عليها خصوصاً أنها كانت لبسه بنطلون اسود برامودا وشراب طويل فرده وفرده والبنطلون بقي واسع والتيشيرت لونه موڤ في اخضر فاقع وشعرها متنعكش وحاطه لون روج اسود علشان كانت بتقلد الباد جرل
محمد:انا اسف لو جيت في وقت مش مناسب انا وامي
ياسمين طلعت راسها وقالت ازيك ياحماتشي يا سر حياتشي يالي انجبتي محموحه الشوكلاتيه البسكوتايه ده
ام محمد بضحك: شكلك مسخره اوي
ياسمين:نعتزر عن التلوث البصري الي حصكلم هطلع اغير وهنزل بسرعه
مليكه:الله يكسفك يابنت بطني
ام محمد بضحك:ديه. هتبقي حببتي
ياسيمن:ربنا يجبر بخاطرك طلعت تجري والكل كان ميت علي منظرها من الضحك
ملك نزلت وياسيمن كمان
ملك:عايزه اسمعكم حاجه بس
وشغلت الريك الي ياسيمن كانت بتغني فيه وبتقول
بت انتي ارنوبي حب حياااتشي ده الي جاي والي فااات مهما اتكلم عن ظبوطي مش هوصف العبارات بشكرها جدا حماتي ديه انتجتلي احلي الاقمرات ده الي حلالي سعاااااتي ده الي معاه احلي الاوقات محميحوا واخد حته من الملايكه مش شبه عافريت چمايكا ظبوطه قلبي في التصنيف الأول ابن قلبي ده أحلي ماركه
الكل بقي هنا انفجر من الضحك وام محمد عينها دمعت
ام محمد:مضحكتش كده من زمان تعالي تعالي ده انتي مشكله

 

 

ياسيمن:منك لله ياكلبه البحر يالي اسمك ملك دعيت عليكي في ساعه فجريه يا محسوكه
ياسيمن راحت وكانت لبسه فستان احمر وعمله شعرها تسريحه سمبل ومكنتش حاطه نقطه ميكب حتي
ام محمد:بسم الله تبارك الله ياحببتي قموره عيونها خضرا وشعرها اصفر طويل وبشرتها بيضاء اللهم بارك والله مش بحسد بس بجد كائن لطيف
ياسمين في نفسها كائن بقي انا كائن اتصدقي لولا انك ست مسنه كنت شعبطك
ياسيمن: شكراً ياطنط
ام محمد: طنط اي يابنتي بقيت ماما خلاص
محمد:عن اذنك يا امي تسمحلي يا استاذ ادم اطلب منك الانسه ياسمين علي سنه الله ورسوله وطبعاً ده بعد موافقه الكل
أدم:الراي رأي العروسه
ملك:بعد محميحوا ده حب حيتها يا خالي هي ديه فيها راي بنتك يا خالوا واقعه اصلا
ياسمين:علي راي البت ملك ديه ايوه موافقه يعني
مليكه:اذا كان كده نقرأ الفاتحه
قرأو الفاتحه واستأذنوا وميشوا
ياسيمن:ده انا هعمل منك بطاطس محمره
ملك طلعت تجري وهي بتضحك وخبطت في مروان
ملك:اه ياصداعي خبطت في حيطه شكلي ايه ده مروان
مروان:ايه ده ملكك اي يا أوڤر مالك
ملك:اتكلم ب أسلوب احسن من كده
مروان: اسحبي كلامككك
ملك:لاء
مروان:بقولك اسحبي كلامككك وفوراا
ملك:وانا بقولك لاء
مروان:خلاص براحتك خدي
ملك: مصاصه ديه يالمبي
مروان:بالفرواله كمان
ملك خدتها وفضلت تتنطت
ملك: شكراً يا مروان
وطلعت تجري زاي الهبله

 

 

مروان: عبيطه بقي
دخل وقال انا هخطب غرام يوم الخمس الجاي يعني بعد يومين
الكل وقف
ملك :هتخطبها
مروان وهو باصص في عيونها اه علشان بحبها
مروان في نفسه بس بحبك انتي. 🥹❤️❤️❤️❤️❤️❤️
ملك:ماشي
مليكه:مشاء الله شيفاك قررت وفكرت وحددت يعني
ادم:واحنا ملناش لازمه مثلا
ياسيمن:سديم تعالا عاوزاك
سديم:طيب
ياسيمن اخت مروان
ياسيمن: يجماعة زياده الخير خيرين نعمل خطوبتي انا ومروان والبت ملاك وأسر مع بعض
الكل قاعدوا يتنقاشوا وفي الآخر وافقوا أخيراً
عدي اليوم وجه اليوم التاني كانت قاعده ملك ومروان ومصعب وياسيمن وقادر ومريم ومليكه وآدم
ملك: بابا انا موافقه علي الدكتور فهد
مروان:نعم يعين امك انتي لسه صغيره لاء

 

 

ملك:في اي انا بقول بابا مش مروان
قادر: بلاش خناق ملك انتي فكرتي كويس
ملك:وانا مش صغيره اه موافقه وعايزه الخطوبه تبقي مع مروان وغرام حببته بكره 😒
ملاك:ونسيتي تقول اسوري وملوكه الي هي انا يعني
مروان:طب وافقي وانا هعملك منه شاورما وهوريكي
ملك: وانت مالك
مروان سابها وخرج قبل ميضايق اكتر من كده وطلع علي المستشفى الي فيها الدكتور فهد
(يقلب امك يفهد هتتعذب مع العيلع الهبله ديه 🥹)

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى