روايات

رواية لكنكي قدري الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري البارت التاسع عشر

رواية لكنكي قدري الجزء التاسع عشر

رواية لكنكي قدري
رواية لكنكي قدري

رواية لكنكي قدري الحلقة التاسعة عشر

خديجه كانت ماشيه بحذر ان محدش يشوفها وهي بتسحب ملك بكل قوتها لغايت ما ركبت العربيه ومشيت بيها بسرعه
فوق في الشباك
بسمه بخو.ف ممزوج بستغراب: سناء… مياده بصو
سناءومياده قربو منها بستغراب من خو.فها ووقفو مصدو.مين وهما شا.يفين خديجه سحبه ملك في اتجاه العربيه
مياده: هو فيه ايه ومالها ملك وخديجه موديا…..
وسكتت بصد.مه.. وهي وسناء بصو لبعض بخو.ف ممزوج بصد.مه
سناء بلعت ريقها: انتي فاهمه حاجه
مياده حركة راسها بالر.فض والتو.تر كان ظاهر في عيونها
واول ما العربيه اشتغلت ومشيت
بسمه: دي ماشيه انا خا.يفه علي ملك
سناء بسرعه:انا لازم ارن علي رحيم بسرعه واحكيله الي حصل

 

وجريو كلهم ناحية السرير الي عليه تليفون سناء ورنت بسرعه علي رحيم رنت مره ومردش: مبيردش
سناء رنت تاني لقت رد: سناء انا مشغول دلوقتي هك…
قاطعته سناء بخو.ف: رحيم.. ملك.. هي.. خديجه
رحيم اول ما سمع اسم خديجه اتو.تر: مالها ملك فيها ايه
سناء: شوفنا خديجة سحبه ملك وباين انها م.غمي عليها وخديجه ركبتها عربية فارس ومشيت بسرعه احنا مش فاهمين حاجه وخا.يفين عليها اوي وانت عارف جنان خد.يجه (بصت لمياده الي كانت لسه بتحكلها عن حب خديجه لرحيم وخا.يفه علي ملك منها لتأ.ذيها) هتعمل اي حاجه عشان تاخد الي هي عيزاه
رحيم كان خا.يف علي ملك وفضل يجري بسرعه عايز يروح لعربيته
شريف شافه وهو بيجري: رحيم؟؟؟ بتجري كدا ليه
بس رحيم مردش عليه شريف خا.ف اكتر وجري وراه لغايت ما وصلو العربيه… رحيم ركب بسرعه وشريف جنبه
شريف: فهمني طيب فيه ايه
رحيم وهو بيتكلم مع سناء: اقفلي ي سناء انا هتصرف
شريف بصله بق.لق: يبني فهمني فيه ايه

 

رحيم بغ.ضب وغ.يظ من خديجه جز علي سنانه ونطق باسمها بكل ش.ر: خديجه
شريف فهم ان طلاما خديجه في الموضوع يبقا فيه م.صيبه: هدي السرعه طب هنموت
رحيم مكنش بيرد عليه بس سايق العربيه باقصي سرعه وشريف باصص لطريق بر.عب من سرعة رحيم بس حاول يهدي
لكن فجاه ظهرت عربيه قدامهم خلت شريف يصرخ: خلي بااااااللللللككككككك
خديجه كانت ماشيه مش عارفه راحه فين بس هي كانت عايزه تروح ابعد مكان مكنش فارق معاها ملك عايشه او م.يته وعلي وشها ابتسامه خ.بيثه وكل شويه تبص لملك في المرايا بنصر
خديجه بخ.بث:
ي حرا.م ي ملك حقيقي صعبانه عليا(اتنهدت وعلي وشها ابتسامه) عارفه ي ملك انا بحب رحيم من امتي من واحنا صغيرين اووي.. متتخيليش بحبه قد ايه وطول عمري عندي امل يحبني حتي لو ضعيف بس كنت مستعده استناه طول العمر لغايت ما يحبني ومستعده اعمل عشانه اي حاجه.. كنت بتو.جع اوي لما يقول انه مبيحبنيش بس مكنتش بقدر ابعد عنه..كنت بشوف عدم الاهتمام في عينه واضح بس برضو كنت بقول انه هيحبني بعدين ويعرف قد ايه بحبه لغايت ما انتي رجعتي.. حتي بعد ما اتجوزتو فضل عندي امل وفضلت احاول ابعدكم (وجزت علي سنانها بغ.يظ) لغايت ما قالي انه بيحبك انتي.
لي يحبك انتي وانا الي بحبه.. لي يختارك انتي وانا الي فضلت احاول اخليه يحبني سنين (كانت عيونها بتلمع من الدمو.ع و اتكلمت بش.ر) بس خلاص هو هيرجع تاني يكون ليا بعد ما انتي تبعدي عننا

 

في الوقت دا ملك كانت بدات تفوق وتحرك عينيها وهي حسه بحركة حوليها وسمعت اخر جمله قالتها خديجه حاول تقوم وتقعد وهي مسكه دماغها وتكلمت بأ.لم: انا فين
وسكتت بصد.مه وهي شايفه الطريق حوليها مفهوش ناس ولا بيوت ولا اي حاجه بس شجر في كل حته : انا فين
خديجه بصت ليها بصد.مه: انتي لسه عايشه
ملك بصوت عالي: وقفي العربيه ي خديجه
خديجه ساقت بسرعه اكبر ومردتش علي ملك
ملك فجاه قربت من خديجه ومسكت ايديها الي سايقه بيها العربيه: وقفي العربيه ي خديجه بقولك
العربيه بقت تروح يمين وشمال وخديجه مش قادره تبعد ملك
خديجه بغ.ضب: ابعدي عني ي ملك هنموت انا وانتي كدا وانا عيزاكي انتي الي تمو.تي مش انا
ملك بصوت عالي: وقفي الز.فته دي بقا انا وخداني علي فين
خديجه بصت لملك بغ.ضب: هبعدك…علي قد ما قدر هبعدك عن رحيم حبيبي
ملك بصت قدا.مها بصد.مه: حسبييييييي
خديجه بصت قدامها وفجاه خبطت في شجره قصادها (وعشان العربيه كانت سرعتها عاليه في كانت الخطبه شديده اوي)
رحيم فجاه بعد عن العربيه الي كان هيخبطو فيها
شريف بر.عب: يخربيتك يخربيتك.. رحيم هدي السرعه شويه هنموت

 

رحيم بصوت عالي: اهدي السرعه وخديجه وخده مالك ومعرفش هتعمل فيها ايه ولا هتروح فين
شريف بستغراب: وهي خديجه هتأ.ذي ملك ليه
رحيم بغ.ضب وغ.يظ: عشان رفضت حبها ليا وعرفتها اني بحب ملك
شريف بصله بصد.مه مكنش عارف ان خديجه بتحب رحيم اوي كدا لدرجه انها ممكن تأذ.ي حد عشانه
رحيم كانت خا.يف علي ملك وغ.ضبه كل شويه يزيد لما يرن علي خديجه ومتردش عليه
شريف: اهدي ي رحيم وشويه والظابط دا هيرن عليك ويعرفك مك…
مكملش كلمته ولقي تليفون رحيم بيرن وكان الظابط صاحب رحيم الي بعتله رقم ملك وخديجه يعرف ليه مكانهم
رحيم: هااا هما فين
الظابط بجديه: في رقم منهم في عنوان *…….
رحيم بغ.ضب: دا عنوان البيت طب والرقم التاني فين
الظابط: علي طريق *……
رحيم كان ماشي عكس الطريق فجاه لف لدرجه ان شريف اتخبط في باب العربيه جامد وفجاه اتحدف علي رجل رحيم
شريف وهي بيتعدل : اي الاهانه دي
رحيم مكنش بيرد عليه كان سايق وبس خو.فه وغ.ضبه كانو عمينه عن كل حاجه ولا حتي سامع صوت العربيات الي حوليه
شريف بصوت قريب للبكاء : يشبابك الي هيروح منك ي شريف
في البيت كان الكل متو.تر حتي ابتسام كانت خا.يفه بس طبعا خو.فها الاكبر علي خديجه وهي عارفه ان رحيم مش هيرحمها ولا هيسبها وكمان عارف ان بنتها مجنو.نه وممكن تكون مو.تت ملك
الجده بصت لابتسام بغ.ضب: انت السبب في كل الي وصلتهولها ده…دلعك ليها وكل كلامك الي كان بيقويها اكتر…كنتي ديما بتشجعيها حتي لو كان غلط (وبصتلها بغ.ضب اكبر) ياما نصحتك وقولتلك تربيتك ليها غلط وادي اخرتها عايزه تمو.ت بنت عمها عشان بتحب جوزها

 

(طبعا مياده كانت حكت ليهم عن حب خديجه لرحيم)
ابتسام كانت سكته وبس او مكنتش قادره ترد عليها وهي عارفه ان كلام امها صح
صفاء: اهدي ي حماتي وتعالي اقعدي وربنا يسترها ان شاء الله ملك هترجع بالسلامه
فارس ومحسن دخلو البيت بعد ما قالهم موظف من الي بيشتغل عندهم انه شاف رحيم وشريف خارجين بسرعه
محسن: فين رحيم؟؟؟ ومالكو وشكو قالب الوان كدا ليه
وبدات سناء تحكيله الي حصل.. تحت نظرات فارس ومحسن المصدو.مين من الي هي بتقوله
رحيم كان وصل لطريق الي كانت خديجه ماشيه عليه كان بيبص في كل مكان بيدعي في نفسه انه يشوف ملك
وبقا بيسوق العربيه بسرعه هاديه
شريف بص قدامه بصد.مه: رحيم بص
رحيم اول ما بص قدامه شاف اثر للعربيه موجود علي الطريق رايح يمين وشمال خا.ف اكتر علي ملك وبقا ماشي علي الاثر دا لغايت ما وقف بصد.مه وهو شايف العربيه مخبو.طه في الشجره
نزل رحيم وشريف بسرعه: مللللللكككككك
كان رحيم بينده عليها بعلو صوته وخو.ف عليها وجريو ناحية العربيه بخو.ف
شريف وقف مصدو.م وهو بيبص في العربيه وملقهومش : هما فين؟؟؟؟؟
رحيم بقا بيبص في كل مكان حوليه: ملللللللللكككككككككك

 

شريف بص في العربيه لقي المقعد الي خديجه كانت قعده فيه كله د…م وازاز العربيه الي قدام كله متكسر
رحيم كان بيبص علي منظر العربيه ونسي كل الغ.ضب الي جواه وبقا كل هدفه انه يلاقي ملك ويطمن عليها
رحيم بصوت كله ضع.ف: ملك
شريف بص لخوه ودي كانت اول مره يشوفه ضعيف بقا ينده بعلو صوته: ملللللكككككككك… خديييييجههههه
رحيم بص في الارض لقي نقط د..م موجوده بقا ماشي جنبها لغايت ما دخل وسط الشجر وشريف وراه
وفجاه وقفو وهما سامعين صوت شهقات من العياط جريوا الاتنين في الاتجاه ووقفو مصدو.مين وهما شافين ملك قعده دماغها بتنز.ف د.م كتير وايديها ووشها فيهم جرو..ح والمفاجاه الاكبر خديجه نايمه جنبها وكل وشها ازاز من العربيه ومغمي عليها
ملك بتعب وعياط هستيري: رحيم.. العربيه.. اتخبطنا.. خديجه كانت عايز تبعدني عنك بس العربيه اتخبطت و.. و.. و انا نزلت خديجه منها انا.. انا خا.يفه
رحيم جري عليها وهو مصدو.م من شكلها: هوووش اهدي انا جيت ومعاكي اهو تعالي
وشالها بسرعه: شريف هات خديجه بسرعه
وجري نحيت عربيته وفتح الباب وقعد ملك في الكرسي الي جنبه وشريف جه وراه وبقا هو وخديجه قعدين وراه
وبسرعه رحيم ركب وساق العربيه بسرعه عليا جدا ومسك ايد ملك عشان يطمنها: هتبقي كويسه متخا.فيش ي ملك
خديجه حاولت تفتح عيونها بصعوبه وتكلمت بض.عف: رحيم كويس انك جيت عشان اشوفك قبل ما مو.ت

 

شريف اتنهد: متقوليش كدا ي خديجه هتبقي كويسه ان شآء الله
خديجه ببتسامه ضعيفه: انا بحبك اوي ي رحيم سامحني
رحيم بصلها في المرايا واتنهد وهو شايف عيونها بد.مع وحاسس بكسر.ه وضع.ف في كلامها..اتكلم بحز.ن: انا الي اسف عشان كنت بأذ.يكي بكلامي بس مكنش بايدي اني احبك صدقيني.. هتبقي كويسه وتلاقي الاحسن مني
خديجه خدت نفس عميق وطلعته بت.عب وابتسمت : مش هلاقي احسن منك ي رحيم
وفجاه سكتت وعم الصمت المكان لثواني
شريف: خديجه!!!
بس كانت خديجه سكتت ومبقتش تتكلم للابد.. ملك حاولت تبص ليها وهي فعلا كانت تعبا.نه جدا
شريف بصد.مه: رحيم خديجه ما.تت
وووووووو….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لكنكي قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى