روايات

رواية العدو العاشق الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الجزء السابع

رواية العدو العاشق البارت السابع

رواية العدو العاشق الحلقة السابعة

العدو العاشق ح7
وتاني يوم قامت نور من النوم دخلت خدت شاور وخرجت لاقت ساره صحيت وبتعمل الفطار…..
نور.. صباح. الجمال ياسوسو..
ساره.. صباح النور ياقلبي عامله أيه النهارده لسه تعبانه..
نور.. لاء تمام الحمد لله أومال فين خالتو..
ساره.. نزلت تجيب طلب من تحت…
نور.. طب أروح البس عشان نفطر وننزل أنا وأنتي نشتري فساتين للسهره بتاع بالليل..
ساره… مش لازم يانور نلبس أي حاجه من عندنا…
نور.. لاء طبعا ماينفعش ياساره ده عشاء عمل وهايبقا في رجال أعمال ولاذم نظهر قدامهم بشكل وصوره مشرفه عشان أحنا واجهه للشركه..
ساره فعلا عندك حق خلاص أدخلي ألبسي علي ما أخلص الاكل.
وبعد ثواني جرس الباب ضرب. وراحت ساره تفتح بتحسبها خالة نور…. وفجأه فتحت سا ه الباب كان عمر هو الي علي الباب..
ساره.. أستاذ عمر. أنا أسفه بحسبك طنك الي بتخبط وكانت ساره لابسه عبايه وكانت ضيقه من عند الصدر والخصر وكانت فرده شعرها وكانت في منتهي الجمال وقمه في الانوثه..
فنظر لها عمر وأبتسم وقال…
عمر.. لاء بقا دانا أمي دعيالي عشان دي تاني مره أشوف القمر من غير حجاب وأشوف الشعر الحرير ده.. 🤔🙄😅😅😅
فأتكسفت ساره وقالت له… طب أتفضل علي ما أدخل أغير هدومي.. وجريت بسرعه دخلت غرفة النوم وهي خدودها حمره من الكسوف… فنظرت لها نور وقالت..
نور.. مالك ياساره وشك ماله زي مايكون شوفتي فيلم رعب. 🤔
ساره.. أسكتي يانور دانا كنت في نص هدومي الباب خبط بحسبها طنط بفتح لاقيت عمر في وشي وماكنتش لابسه الحجاب
نور 🤔😉😉😉عشان كده وشك قالب ألوان طب ألبسي وحصليني أنا طالعاله…
نور. أهلا يابرنس أيه الزياره الي علي الصبح دي..
عمر.. أنا جاي أطمن عليكي أصلك أمبارح كنتي تعبانه.وكنتي واحشاني يانور.. 🤔🤔🙄🙄🙄🙄😉😉😉
نور.. واللهي أنا بردو الي واحشاك والا البت ساره هي الي واحشاك يالئيم وواخدني حجه عشان تيجي تشوفها. 🤔😉😉😉
عمر.. بقا كده يانور ياخصاره الهديه الي جبتهالك مضطر أرجعها بقا يله أما أقوم عايذه حاجه….
نور.. أستنا أنتا زعلت ياعمر دانا بهظر معاك ياعموري..
عمر.. ياسلام. دلوقتي باقيت عموري ماكنت لائيم من شويه. 🤨
نور.. خلاص بقا مايبقاش قلبك أسود قولي بقا فين الهديه..
عمر.. خودي يالمضه فستان سواريه لسهرة النهارده يارب يعجبك.
نور.. وأريني كده.. وفتحت نور العلبه وجدت فستان سواريه أزرق مزين بفصوص بيضاء وفجأه سرخت وجريت علي عمر وقالت.
نور. حبيبي ياعموري الفستان يجنن وباسته من خده وفجأه خرجت ساره وشافت نور وهي بتبوس عمر من خده وحاسيت بالغيره علي عمر فدخلت وهي مكشره.. 🙄🤨🤨🤨
ساره.. بتسرخي ليه يانور. في أيه…
نور.. شوفي ياساره عمر جابلي فستان يجنن لسهرة النهارده أنا هاخوش أقيسه..
ساره.. تحب تشرب أيه ياأساذ عمر…. 🤨🤨🤨
عمر.. مش عايذ أشرب دلوقتي ياساره أقعدي أنا عايذك..
ساره.. أديني قعدت أفندم..
عمر.. طب ومكشره ليه..
ساره.. أبدا وهكشر ليه هو حضرتك عملت حاجه تخليني أكشر..
عمر.. أه. يبقا غيرتي لما لاقيتي نور باستني من خدي صح..
ساره.. أنا لاء أبدا وهغير ليه أنتا فاهم غلط.. وقام عمر مسك وشها بايده ولفها ليه وقالها..
عمر.. طب عيني في عينك كده.. 🙂🙂🙂
ساره.. أنتا عايذ تقول أيه يا أستاذ عمر
عمر.. عايذ أقولك أني بعتبر نور زي أختي بالظبط..
ساره.. أه عشان كده باستك مش كده.. 🤨🤨🤨
عمر.. وساره بردو بتعتبرني زي أخوها بالظبط لانها مالهاش أخوات شباب. بس سيبك من كل ده المهم أني عرفت أنك بتحبيني زي ما بحبك ودلوقتي أنا أتأكدت من نظرتك لما شوفتي نور باستني.
ساره.. لاء مابحبكش أنتا فهمت غلط..
عمر.. لاء بتحبيني ياساره وبلاش مكابره.. وفجأه ساره عنيها دمعت ونظرت لعمر وقالت…
ساره.. بجد بتحبني ياعمر ولا بتلعب بيا وبمشاعري. 🥺🥺🥺
عمر.. أنا مش بس بحبك أنا بعشقك من أول يوم شفتك فيه وأنتي صورتك مش مفارقه عقلي ولا قلبي وحاسيت أنك أنتي البنت ألي نفسي تبقا شريكة حياتي وأكمل باقيت عمري معاها ♥❤️‍🩹
ساره.. بجد ياعمر بتحبني أنا..
عمر.. بجد ياقلب عمر بعشقك أنتي ها لسه زعلانه..
ساره.. لاء خلاص مش زعلانه..
عمر.. لاء بس أنا حاسس أنك لسه زعلانه تعالي بقا أصالحك وقام باسها من خدها..
ساره.. 🙄🙄☺️بس ياعمر بتعمل أيه
عمر.. بصالحك ياسوسو شكلك لسه زعلان صح وعايذاني أصالحك
وقامت ساره وقالت.. لاء لاء خلاص مش زعلانه أنا هاروح أعملك قهوه..
عمر.. لاء أستني خودي كده قيسي الفستان ده يارب يجي مقاسك ياقلبي..
ساره.. ألفستان ده ليا أنا..
عمر.. طبعا ياسوسو يعني فكرك أجيب فستان لنور وأنسا حبيبة قلبي يله خوشي قيسيه وأنا هامشي بقا عشان عندي مشوار ضروري وهاجي بالليل أوصلكو سلام ياقلبي وقام بايسها من خدها وخرج وقامت ساره حاطت أيدها علي خدها وقالت..
ساره.. الحمد لله يارب أن عمر طلع بيحبني ذي ما أنا بحبه يارب يكون بيحبني بجد ومايكونش بيضحك عليا وأخدت الفستان ودخلت غرفه النوم عند نور لاقيت نور لابسه الفستان..
ساره أيه الحلاوه دي يانور..
نور.. بجد ياساره حلو.. أيه ده واريني عمر جابلك أيه..
الله ياساره ده جميل أوي قشطه ياعم جايبلك فستان أحلي من بتاعي..
ساره. لو عجبك خوديه وأنا البس بتاعك..
نور. لاء ياقلبي أنا بهزر معاكي بس عمر شكله بيحبك أوي ياساره.. ساره.. أيوه ماهو أعترفلي بحبه من شويه. قبل مايمشي
نور. بجد طب الف مبروك ياقلبي أنتي طيبه ياساره وتستاهلي كل خير..
ساره.. بس أنا خايفه يانور يكون بيلعب بيا وبمشاعري دي البنات في الشركه كلهم هايموتو عليه..
نور.. ألمهم هو بيحبك أنتي ياقلبي وأطمني هو قالي من فتره أنه بيحبك وخايف تكوني بتحبي حد تاني.. وكان متردد يقولك لما يعرف مشاعرك يامته الاول..
وفجأه جت خالة نور وقالت الله أيه يابنات الفساتين الجميله دي
نور.. شوفتي ياخالتو ده عمر جابهالنا عشان سهرة النهارده..
خالة نور.. ده شكله أنسان محترم وعنده زوق..ربنا يجعله من نصيب واحده فيكو يابنات..
نور.. شكله هايحصل ياخالتو هو معجب بساره وشكله كده هايخطبها قريب.. وأنا أستغل الفرصه وأخاليه يجبلي كل يوم
هديه ماهو هايبقا جوز سوسو حبيبتي.. 😉😉😉😹😹😹
ساره.. 😅😅طب يله ياختي عشان نكل ونخلص الي ورانا قبل عمر مايجي….
والساعه 7كانت نور لبست وعملت ميكب وفردت شعرها وكانت في منتهي الجمال. ولبست ساره فسان دهبي مزين بفصوص دهبي ولبست حجاب بلون الفستان وعملت ميكب وكانت زي القمر.. وفجأه جه عمر ورن التليفون علي ساره..
عمر.. هاياقلبي جاهذين..
ساره.. أيوه ونازلين أهو..
عمر.. ماشي ياقلبي أنا تحت العماره مستانيكو..
وبعد ثواني نزلت نور وساره ركبو العربيه..
نور.. أيه ياعم الشياكه دي ده الي يشوفك كده يفكرك عريس
عمر.. ربنا يسمع منك يانور والقمر بتاعي يحن عليا ونعمل الخطوبه قريب .. فأتكسفت ساره وحاطت وشها في الارض. ☺️
عمر.. تعرفي يانور أني محظوظ النهارده..
نور.. أكيد عشان البدله ماأتحرقيتش عند المكوجي صح. 🤔😅
عمر.. 😉😉لاء يا لمضه.. عشان القمر ساب السما وجه قعد جمبي
نور.. ياسيدي ياسيدي علي الشعر يابختك ياساره طب وبانسبه ياأبيه لكيس الجوافه الي قاعد وارا مالوش أي حاجه..
عمر.. خودي يابت الشيكولاته دي كليها وأسكتي وأنتي لمضه زي سلمي أختي كده..
نور.. أيوه كده ياأبيه هو ده الكلام ربنا مايحرمك مني. 😅😅
عمر.. اتفضلي ياقمر أحلي شوكليت..
ساره.. شكرا. ☺️☺️☺️
وبعد ثواني وصلو أمام مطعم فايف أستار ونزلت نور وساره
نور.. أدخل ياعمر أنتا وساره وأنا هاروح التواليت أظبط الميكب عشان زمان الشوكليت الي كلتها بهدلت الدنيا. 😉😉☺️
عمر.. 🤔😅😅 فعلا وشك ملحوس خالص يله روحي وبعدين حصلينا..
ساره.. أنتا قولتلها ليه كده علي فكره وشها ماكنش فيه حاجه..
عمر.. عارف عشان أقعد معاكي لوحدنا شويه ياسوسو.. ودخل عمر المطعم وجلس بجانب ساره علي الطرابيذه بأنتظار أدم والعملاء
ودخلت نور التواليت ونظرت في المرايا لاقيت وشها طبيعي
نور. بقا كده ياعمر بتضحك عليا ماشي أكيد بتوزعني عشان تقعد مع ساره براحتك ماشي أنا هاطلع أرخم عليكو بس أستنا عليا وخرجت نور وهي متعصبه وهي ماشيه خبطت في جسم ضخم
نور.. أه مش تفتح ياحيوان.. فنظرت له وأتصدمت. يانهار أسود ده هايعملني شاورمه سوري ياسوادك ياقرمط…. 🙄🙄
أدم.. أنا الي حيوان والا أنتي الي بتجري زي الجاموسه ومش شايفه قدامك 😡😡😡😡😡
نور..أنا ماكنتش أقصد أكيد يعني وبعدين ألمفروض أنتا تنبهني
انتا برضو خبطت فيا فجأه… 🤨🤨🤨🤨
أدم.. معلش أنا الي غلطان المفروض أركب كشافات علي صدري وأنا ماشي عشان حضرتك تشوفيني.. 🤨🤨🤨
نور… 🤔😅😅😅 تصدق فكره هايكون شكلك مسخره
وقام أدم مسكها من دراعها وهي خبطت في صدره العريض
أدم… أنتي بتقولي أيه مين ده الي مسخره.. 😡🤨😡😡
نور.. ها.. أنا بقول هاتبقا مفخره بس أنتا الي سمعت غلط. 😉😉
أدم… أيه مفخره.. 🤔🤨🤨
نور.. أه هاتبقا فخور بنفسك يعني.. 🤔😉😉
أدم.. وأيه ألي أنتي عاملاه في نفسك ده أنتي راحه فرح..
نور. أيه ماله شكلي.. 🤔🤔🤔🤔🤔🙄
أدم.. لاء ذي الزفت.. 🤨🤨😡😡😡
نور… واللهي أنا عاجبه نفسي ومش مستانيه رأيك ومسكت فستانها وسابته ودخلت المطعنم..
ووقف أدم. وهو في قمة غضبه أن أزاي بنت زي دي تعاملني أنا أدم الي أي بنت تتمنا منه نظره.. فدخل المطعم لاقا نور عماله تهزر مع عمر وتضحك سلم علي عمر وجلس علي الكرسي أمام نور
وبعد ثواني دخلو العملاء وقام عمر وأدم ونور وساره للترحيب بيهم وكانو عباره عن رجل كبير ومعاه شاب وكانو في منتهي الشياكه وجلس الراجل الكبير جمب أدم أما الشاب أول ماشاف نور أعجب بيها وراح جلس جمبها وبدا يتعرف عليها.
أهلا أنا أسمي كاظم. وانتي شو أسمك .
نور… أنا أسمي نور سكرتيرة أستاذ أدم
كاظم.. واو. أنا أول مره عبشوف عند أستاذ أدم سكرتيره بها الجمال والرقه هي.. فنظر له أدم وهو في قمة غضبه وقال له..🤨😡😡
أدم.. أتمنا أستاذ كاظم أنك تشاركنا الحوار في البزنس الي بينا
كاظم.. ها.. أنا معاكو أستاذ أدم.. وكان كل شويه يبص لنور ويضحك وكان أدم ملاحظ وكان نفسه يقوم يضربه بالبوكس في وشه وبعد شويه جه العشاء وقال كاظم واو أنا عن جد بحب ها الاكله أكتير عنا أسمعا كبه.شو أسمها عنكون.
نور..أسمها كوبيبه وفي ناس بتقول عليها كفته..
كاظم.. كوب….شو…. وضحكت نور بصوت عالي وقالت
نور…😉😅😅 كوبيبه يا أستاذ كاظم.. فنظر لها أدم بغضب وقال
أدم.. ياريت توطي صوتك شويه يا أستاذه نور.. 🤨😡😡
نور.. أسفه أصل أستاذ كاظم ضحكني فنظر عدنان والد كاظم وقال….
عدنان.. عن جد كاظم دمه أكتير خفيف وكل البنات عنا بيموتو فيه .. فقال عمر..
عمر.. عندك حق أمور أوي حبيب البنات بقولك ياعدنان باشا أبقا ركبله في شعره خمسه وخميسه أحسن في عندنا شباب يحسدوه
فضحكت نور وساره 😉😉😉😉😉😉
فقال. عدنان. شو هاي الخمسه وخميسه… 🤔🤔🤔🤔
عمر.. قصدي أبقا بخره أحسن يتحسد منك ويبقا حاجه تانيه. 😉
عدنان.. أن شالله عم بخره أما نروح لبنان 🙄🙄
وبعد ثواني خلاصو أكل وطلب كاظم من نور أنها ترقص معاه
أدم.. للاسف.. مابتعرفش ترقص..
نور.. لاء بعرف أنا جايه أرقص معاك ياكاظم.. وراحت ترقص معاه
عمر..يارب أستر وعادي النهارده علي خير.. وأخد عمر ساره وقامو يرقصو.. وكان أدم ينظر لنور وهو في قمة غضبه. وبعد شويه خلصت الرقصه وجه عمر وساره وكاظم وجلسو علي الطرابيزه
وقالت نور عن أذنكو راحه التواليت وراحت نور وقبل ماتدخل لاقت الي بيشدها من أيدها لفت نور لاقته أدم..
نور.. في أيه سيب أيدي و جاي ورايا ليه 🤨🤨
أدم.. أنا ألي في أيه ولا أنتي ألي من ساعة ماشوفتي زفت كاظم وأنتي عماله تضحكي وتهزري وفي الاخر ترقصي معاه أيه المسخره دي. 🤨😡😡😡
نور.. أنا مابعملش مسخره وعارفه حدودي كويس وبعدي أنتا مش من حقك تحاسبني أنتا مالكش عندي غير شغلك وبس أنا مش عبده عندك..
أدم.. لاء أنتي بتشتغلي عندي وكل ألي أقوله يتنفذ أحسن رد فعلي مش هايعجبك يانور وبعدين أنتي مش لابسه الحجاب ليه..
نور.. أنتا مالكش أنك تحاسبني أنتا لا أبويه ولا أخويه ولا جوزي
أدم بقا كده ماشي يانور أنا بقا هربيكي بطريقتي وبكره تيجي الشركه بالحجاب أحسنلك..
نور.. مش هالبسه أنا حره..
أدم.. يبقا ساعتها ماتلوميش الا نفسك.. وسابها وراح علي الطرابيزه.. وبعد شويه راحت نور قعدت معاهم..
كاظم.. ممكن أنسه نور تعطيني رقمك..
أدم.. أسف السكرتيره بتاعتي مابتديش رقمها الخاص لحاد وبرق أدم لنور.. 🤨🤨🤨🤨
نور.. أسفه يا أستاذ كاظم أصل موبايلي دلوقتي في الصيانه بس
ونظرت لادم بعند وقالت…
نور.. أوعدك أما أجيبه من الصيانه أبقا أديهولك..
كاظم.. عن جد بشكرك أكتير ومسك أيد نور وباسها..
وأول ما أدم شافه بيبوس أيدها قام وقف وأنها الجلسه..
أدم.. خلاص ياجماعه نبقا نتفق بعدين علي الثفقه عشان شعرت بصداع وعايذ أروح..
عدنان .. سلامتك أستاذ أدم نتقابل في وقت تاني وأنصرف عدنان وأبنه كاظم.
أدم يله ياعمر نروح فقام عمر وساره ونور وخرجو.
أدم.. روح أنتا وركب أنسه ساره معاك وأنا هاركب نور معايا..
عمر… ليه يا أدم في حاجه..
أدم.. عادي عشان بس تعبان وخايف وانا سايق أحس بدوخه وعايذ حد يتكلم معايا وبقا فايق..
نور… بس أنا عايذه أركب مع عمر..
فنظر أدم لعمر عشان يرفض..
عمر.. خلاص يانور أركبي مع أدم وانا وراكو بالعربيه هو المشوار كله مايجيش نص ساعه..
نور.. ماشي وركبت نور مع أدم وساره مع عمر.. 🙄🙄🤨🤨
وجت نور تركب في العربيه من وارا قال أدم..
أدم… أركبي قدام أنا مش سواق عند حضرتك.. 😡😡😡
نور.. هوف ماشي 🤨🤨
يتبع..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى