رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة نبيل
رواية لعنة الفراعنة 2 الجزء الثلاثون
رواية لعنة الفراعنة 2 البارت الثلاثون
رواية لعنة الفراعنة 2 الحلقة الثلاثون
خير من جمع الشمائل كلّها
وقدِ اصْطفاك الله بالقرآنِ
طابت بك الدنيا أيا نور الهدى
وأضاء وجهك ظلمة الأكوانِ
صلّى عليك الله ما بلغ الهدى
من رحمةٍ وشريعةٍ وبيانِ..”
RAHMA NABIL 美心
دخل سيف للغرفه بعدما تجهز وانهي اعداد كل شئ واتجه لتاج اولا / تاج يلا اصحي تاج يلا عشان المدرسه
فتح تاج عينه بنعاس ونظر لسيف بتعب ثم نهض بتكاسل واتجه للحمام دون أي تذمر او شئ
ابتسم سيف عليه ونظر لعدي ومصعب وزفر بضيق فقد انتهي من أسهل شخص فيهم وتبقي كارثتان
اتجه لمصعب وهو يتحدث ويهزه / مصعب اصحي يلا هتتأخر مصعب انت يابني اصحي يلا
تحدث مصعب وهو نائم / استني دورك استني دورك.
سيف بتعجب / استني دوري ايه
ثم ضربه بحده / اصحي ياض انت يخربيت دماغك
ولا رد صرخ به سيف بحده / انتي يا زفت انت اصحي
وقع مصعب من علي الفراش بحده وهو يصرخ / آه يا ضهري يا اما
هز سيف رأسه بيأس وتحدث وهو يتجه لجانب عدي / قوم اجهز عشان المدرسه
نظر له مصعب بنعاس / هو مش احنا في اجازه
سيف ببرود / عقبال عندك الاجازه خلصت والنهارده آول يوم يا خويا اخلص قوم عشان الكل جهز ما عدا احنا
تحدث سيف لعدي / عدي اصحي يلا عشان المدرسه
تقلب عدي في فراشه ورفع الغطاء علي وجهه
ابتسم سيف بسخريه / اصحي يا عدي يا حبيبي عشان خلصوا الفطار
نهض عدي بفزع / خلصو الفطار إزاي هما فطروا من غيريٍ
ابتسم سيف ببرود وتحدث وهو يتجه للخارج /لا ويلا قوم اجهز عشان المدرسه
زفر عدي بغيظ شديد وهو يفرك رأسه بغضب
بينما ضحك عليه مصعب وذهب للحمام
بعد دقائق كان الجميع يجلس علي السفره
تحدث محمد لطمطم / ماما انا عايز سندوتشات مربي المره دي
طمطم ببسمه وهي تضع طعامه في حقيبته /حطلتك مربي وجبنه
ابتسم محمد بفرحه بينما تحدثت فاطمه بتذمر / وانا يا خالتو
ضحكت طمطم بشده وهي تقبلها من خدها / وانتي كمان وليكم كلكم خلاص كده بعدين سيف اللي عمل كل السندوتشات ليكم اسألوه هو انا معرفش هو عمل ايه
نظر الجميع لسيف الذي يأكل ببرود / عملت ليكم كلكم زي بعض جبنه ومربي ولانشون
كاد عدي يتحدث فقاطعه سيف وهو ينهض / حطلتك زياده يا عدي يلا اخلصوا قبل الباص ما يوصل
ثم تركهم وخرج
بينما تحدث مصعب بغمزه / بابا سيف آوي يعني لايق عليه دور الاب متخيل كده سيف وهو زوج وأب
ضحك عدي وضربه علي رأسه / اب ماشي بس بزمتك متخيل سيف بيتعامل مع بنت عادي بعدين قوم يلا
ثم نظر لتاج الذي يحمل حقيبته واخذها منه وهو يبتسم / يلا يابطل انا هشيل شنتطك
نظر له مصعب بعيون بريئه / وانا يا دودي شيل شنطتي
خلع عدي حقيبته والقي بها هي وحقيبه تاج علي مصعب / عشان دودي دي شيل شنطتي انا وتاج
ثم خرج وتركه خلفه يسب ويلعن به
خرج الجميع وجدوا احمد وسامر يقفون مع سيف فهم ينتظرون الباص امام منزل عائله كريمه مهما اختلفت منازلهم فهذا المنزل هو الذي يجمعهم
ثواني ووصل الباص وصعد به الجميع ما عدا عدي الذي وقف في الخارج فالقي عليه مصعب حقيبته بحده / خد وغور في داهيه
ضحك عدي بشده وهو يشير لهم بيده نعم فعدي الوحيد الذي رفض ان يدخل مدرسه خاصه او اي شئ من هذا القبيل بل فضل ان يدرس في الأزهر فالتحق بمعهد ازهري لرغبته بوجود واحد علي الاقل في العائله دارس للعلوم الشرعيه وهو اختار ان يكون هذا الشخص وبكل فخر
سار عدي تقريبا لمده خمس دقائق حتي وقف علي بدايه شارعهم وجد الباص الخاص به يصل فمدرسته بعيده عن منزله قليلا
صعد اليه وجلس بجانب النافذه وأخرج مصحفه واخذ يتلو علي نفسه ما حفظه في الأمس مع إخوته نعم فرغم ان إخوته لم يدرسوا مع العلوم الشرعيه الا ان ابريس أصر علي ان يحفظوا كتاب الله
في الباص الاخر كان سيف يجلس وبجانبه تاج وعينه تدور علي الجميع ليتأكد انهم بخير ثم نظر من النافذه وهمس وهو يمر علي المقبره التي علم عنها من والدته / أمتي الوقت وامتي اللقاء وامتي العوده؟؟
RAHMA NABIL 美心
فتحت ميسره عينها وهي تنظر حولها بتعجب ثم نهضت بفزع وكادت تصرخ الا انها ابتسمت بغباء وهي تتذكر انها سافرت مع ابريس لقضاء العطله نظرت بجانبها وجدته ينام بهدوء كالاطفال من يصدق انها في يوم من الايام ستتجوز فرعون الفكره نفسها تجعلها تنفجر ضحكا هي تتزوج شخص من المفترض انه من الأجداد القدماء وايضا من العائلة المالكه لمصر ومحارب من الطراز الأول ووسيم وحنون وأب مثالي وزوج رائع تحسد نفسها حقا علي هذا العشق اقتربت منه بشده وما كادت تفعل شئ حتي سمعت همسه / إيه هتاخدي القبله بتاعت امبارح
ابتعدت ميسره عنه بفزع ونظرت له بشر وضربت علي صدره / انت بايخ أساسا بعدين قوم يلا غير لبسك عشان هنرجع
ابريس وهو ينهض ويحاول فتح عينه جيدا / نرجع إزاي لسه باقي يومين
ميسره وهي تنظر له بحب / الولاد وحشوني آوي يا ابريس عايزه اشوفهم دلوقتي واضمهم في حضني آوي
ابتسم ابريس وضمها / طب ضمي ابوهم دلوقتي
ضحكت ميسره وضمته بشده / ابوهم ده قلبي من جوا
ثم قبلت خده / بس انا عايزه ارجع ليهم وحشوني عايزه اشوفهم آوي يا ابريس كفايه كده انا فكرت اننا هنقضي وقت طويل بقي ونرتاح بس كنت غلطانه راحتي جنبهم هما يا ابريس
ابتسم ابريس لها وقبل جبينها بحنان / عيوني يا قلبي هنرجع هما أساسا وحشوني جدا اجهزي انتي وانا هنزل الغي الحجز للايام الباقيه
هزت ميسره رأسها وكادت تنهض ولكن عادت مجددا وتحدثت /فكرني نجيب هدايا ليهم من هنا ومش ليهم بس للكل ماشي
هز ابريس رأسه بايجاب وبسمه
RAHMA NABIL 美心
كان جاسر في الشركه يصرخ بهذا ويطرد هذا ويخصم لهذا
دخلت عليه نيره وهي تبتسم فهي تعلم ما به وتحدثت/ مالك يا بوص الناس خايفه تدخل ليك هنا
نظر لها جاسر بضيق وهو يلعب بالقلم علي المكتب / ماليش
جلست نيره وتحدثت وهي تنظر له / انت لسه مصالحتش نسرين
زفر جاسر ونهض بغضب وهو يتحدث بحده / حاولت والله حاولت من إمبارح واعتذرت ميت مره بس لا دماغها ناشفه ومش راضيه تكلمني المشكله أنها مش مقصره معايا
نيره / مشكله فعلا يا بوص المفروض تجوعك انت وعيالك
نظر لها جاسر بحده فاكملت / اصلك بتهزر يا بوص يعني إيه مش مقصره لو الست خلافتها مع جوزها هتخليها تهمل واجبها تجاه عيلتها يبقي سوري مش ست أساسا
نهضت نيره والقت بملف امامه / اماني كانت المفروض هي اللي تجيبه بس خافت منك اهدي علي الناس عشان محدش يكرهك
كادت تخرج ولكن توقفت قليلا ونظرت له وتحدثت بعدم مبالاه/صحيح هو أنا قولتلك قبل كده ان نسرين نفسها تروح الملاهي
نظر لها جاسر بانتباه وشبه بسمه
فابتسمت نيره / مقولتش صح
ابتسم جاسر بشده / نيره انا…
قاطعته نيره /أنا في الخدمه دايما يابوص هي صاحبتي واختي وكل حاجه بس انت اخويا ومن قبلها ولا إيه يابوص
ابتسم لها جاسر بشده / واكتر من أخت يانيره
ابتسمت نيره وخرجت ولكن بمجرد ما خرجت حتي شعرت بأحد يسحبها لغرفه الطباعه ويغلق الباب نظرت وجدته حسام ينظر لها بخبث فتحدثت بغمزه / هو حضر
حسام ببسمه خبيثه وهو يعرف مقصدها / هو مين ده اللي حضر
نيره بضحكه عاليه /الشيطان يا روحي
ضحك حسام وهو يضمها اليه بشده ويقبل رأسها / ياباشا هو حاضر علي طول احنا بس نستعيذ بالله منه ونكون لوحدنا احنا مش محتاجين شيطان يكون ثالثنا
ابتسمت له نيره فاكمل هو / اتصالحوا ولا لسه؟؟
نيره ببسمه / علي وشك متخافش مش هسيبهم غير وهم متصالحين انت عارفني
ابتسم حسام بحنان وقبل خدها بعشق / ربنا يديمك لينا يا نيره قلبي دايما همك علي العيله
ابتسمت له نيره بشده / دي عيلتي يا حسام
هز حسام رأسه وكاد يتحدث لولا صوت جاسر الذي نادي عليه فابتسم لها / لازم اروح بقولك استنيني في الاستراحه هنروح نتغدي سوا اشطا
هزت نيره رأسها ببسمه وقبلت خده / روح يلا شوف شغلك عشان ارجع انا كمان للشغل
ابتسم لها حسام وخرج وهي خلفه
RAHMA NABIL 美心
تحدثت كريمه لطمطم وهي تعد الطعام / لا بس البت كانت بطل الصراحه يعني
طمطم بضحك / اخرسي خالص يخربيتك ده انتي كنتي هتموتيني امبارح وايه يابت ألفاظك دي
كريمه بتذمر / مالها يعني ا…
قاطع حديثها طرق عنيف علي الباب وصوت هم يعرفونه جيدا
كريمه وهي تمسح يدها في منشفه / اهو لازم كل يوم مشكله نموت ونولع لو يوم عدي زي البشر الطبيعين
ضحكت طمطم وذهبت خلفها
بينما كريمه فتحت الباب وتحدث بملل /نعم يا ام سناء المره دي سامر ضرب ابنك ولا مصعب عاكس بنتك ولا يكونش عدي اكلك فراخك اللي بتربيها قدام البيت
تحدثت ام سناء بحده متجاهله سخريه كريمه / اسمعي اما اقولك يابت انتي انا خلاص جبت اخري منكم دي كانت جيره سوده يوم ما نقلنا في الشارع ده
كريمه بسخريه / معلش يا ختي اكل العيش بقي
ام سناء بغضب / عارف لو المح حد من عيالكم قريب من عيالي انا هضربه وميهمنيش بقي ابوه او امه انا بقولك اهو
كريمه وقد فاض بها فصرخت بغضب / جرا ايه يا ختي متهدي علي نفسك كده قال يعني هنموت ونعرفكم يا جيره عره يا معفنه يا وليه ده انتي عيالك اتربوا في كباريه او خماره واحد صايع وكل يوم يعمل مشاكل مع الكل ولولا عيال ميسره بيحاموا عنه عشان الجيره بس كنتي أخدتي عزاه من زمان ولا بنتك المعفنه اللي مش عامله حساب لحد وداخله مع واحد وخارجه مع غيره بقولك ايه انا ساكته وعلي طول اقول مليش دعوه كل واحد في حاله لكن قسما باللي خلقني وخلقك شعره واحده عارفه الشعره لو لمستي شعره واحده من رأس واحد من عيالنا قسما بربي لكون مورياكي مين هي كريمه اللي انتي متعرفيهاش كله الا عيالي انتي فاهمه لو لمستي واحد من عيال البيت ده هعرفك مقامك انتي وجوزك ابو كرش اللي في الرايحه والجايه يعاكس في بنت عمي اللي لو جوزها عرف ليساوي بيتكم بالتراب اسمعك بس تتنفسي جنب حد من عيالنا هوريكي البلطجه علي حق الظاهر انك عشان جديده متعرفنيش لما تهب في دماغي بعمل ايه هولع فيكي وفي بيتك وعيالك وجوزك المعفن ودلوقتي اتكلي يلا من خلقتي عشان ماعملش اعاده تشكيل لسحنتك دي
نظرت لها ام سناء برعب وهي لا تستوعب نصف كلامها فصرخت بها كريمه / قولت غوووري من وشي
ركضت السيده لمنزلها برعب وهي تسب بكريمه وعائلتها كلها
بينما كريمه اغلقت الباب بحده ونظرت لطمطم وزفرت بضيق / مصرين يطلعوا الشرشوحه من جوايا وانا ماصدقت دفنتها
RAHMA NABIL 美心
كان تاج كعادته في الاستراحه يجلس أسفل شجرته المعتاده ويقرأ كتابه ولكن فجأه شعر بظل يمنع عنه ضوء الشمس رفع عينه ونظر وجده سمير احد طلاب الصف الثالث الثانوي والمعروف بمشاكله وتنمره علي الجميع
تحدث سمير والذي يقف بين شلته / انت اتنيل قوم من هنا وسوف مكان غير ده
نظر له تاج لثواني ثم أعاد نظره للكتاب ببرود اشبه ببرود سيف / ده مكاني وانا جيت الأول لو حابب تقعد هنا بكل هدوء أتفضل مش حابب روح انت شوف مكان تاني ليك نظر له سمير بصدمه كيف يتجرأ هذا الصغير علي التحدث اليه تحدث سمير بعصبيه / انت عبيط ياض انت مش عارف انا مين
رفع تاج عينه ونظر له ببرود من اعلي لاسفل ثم نظر لكتابه مجددا / لا عارف بس ده هيفرق في حاجه
تحدث احد زملاء سمير / بقولك ايه تعالي نشوف مكان تاني وبلاش مشاكل اخوات الواد ده شرانين ولو شافوا حد قرب منه ببفرموه ومش بيرحمو
سمير وهو يجذب ذراعه من صديقه / وانا بقي عايز اشوف اخواته دول
ثم انحني وسحب الكتاب من تاج والقاه بعيدا وتحدث ببسمه قذره / يلا يا عسل قومي من هنا ياقمر يا صغنن
نظر تاج لكتابه ثم نهض ونفض ثيابه واتجه للكتابه وحمله وفي ثواني كان الكتاب يصطدم بعنف بوجه سمير
وتحدث تاج بهدوء مخيف / قولتلك انا اللي هنا الأول
RAHMA NABIL 美心
كان مصعب يسير في الممر وهو يحمل الكره الخاصه به ويصفر باستماع لولا فتاه اقتربت منه بدلال وهي تبتسم له / هاي مصعب
مصعب ببسمه / عيون مصعب ايه بس القمر ده
ضحكت الفتاه ثم تحدثت / أنا وصحابي كنا هنخرج بعد المدرسه هنروح نشجع الفريق وهو بيلعب كره اكيد انت هتكون في فريق المدرسه
مصعب بغمزه / ولو مش فيه لأجل عيونك اكون فيه
ضحكت الفتاه ولكن قاطع حديثهم صديق مصعب بالفريق وهو يأتي من آخر الممر ويصرخ /الحق يا مصعب الواد سمير وشلته اتلمت علي اخوك وبيضربوه
في ثواني فقط ثواني كان يركض مصعب بسرعه مرعبه وهو يتوعد ويسب في سمير ومن معه
في نفس الوقت كان سيف في المكتبه فرأي محمد يركض وهو لا يستطيع التنفس ويبكي بشده فزع سيف ونهض واقترب منه بسرعه وضمه بحنان وربت علي رأسه / محمد مالك حد ضربك بتعيط ليه
محمد ببكاء شديد / العيال ضربوا تاج واتعور وبينزل دم كتير اوي
تصنم سيف محله وتحدث بهدوء مرعب يذيب العظام / هما فين
تحدث محمد بنحيب وشهقات عاليه /في الحوش الخلفي ومصعب
لم يسمع سيف الباقي وركض بسرعه كبيره وهو يأكل الأرض اسفله
وصل مصعب وبمجرد ما اقترب منهم حتي امسك أحدهم وضرب رأسه في الشجره بعنف وعدم وعي ثم اخذ يضرب بهم بشده بينما جاء سيف بسرعه شديده وركض لتاج الذي كان ساقط أرضا وهو ينزف بشده فحمله وركض به وقلبه يكاد يخرج دمعه وحيده فرت من عينه والرعب يكاد يقتله تحدث بصوت مختنق / تاجي حبيبي فتح عينك انت بطل صح يلا فتح عينك ياقلبي
فتح تاج عينه بضعف وهمس ببسمه ضعيفه / أنا قوي يا سيف انا مش ضعيف انا ضربته بس واحد منهم ضربني من ورا ومخدتش بالي انا مش ضعيف
قبله سيف ودموعه تهبط بشده وهو مازال يركض به / انت قوي ياقلب سيف انت قوي
اغمض سيف عينه وهو يتوعد في نفسه ان يكثف تمارين تاج فلو كان مصعب او عدي مكانه لما حدث ذلك لأنهم متدربين جيدا جدا بينما تاج لم يتدرب علي القتال الحر بل تدرب علي المبارزه بالسيف وركوب الخيل ورمي السهام وغيرهم والقليل القليل من القتال الحر الذي لن يؤهله لمجابهه اكثر من شخص اكبر منه في السن وايضا طولهم أضعاف طوله
وصل سيف اخيرا العياده المخصصة للمدرسه ووضع تاج وهو ينظر للطبيبه برعب / اخويا بينزف اعملي حاجه بسرعه
هرعت الطبيبه له بسرعه وهي تنادي للممرضه بينما سيف فقط يمسك يد أخيه وهو ينظر له ولكنه ليس معه أبدا بل هو شارد بما سيفعله لسمير ومن معه افكار كثيره تتزاحم معه ولكن لم يجد فكره منهم تريح صدره وتطفئ النيران
كان مصعب يقاتل بشراسه مرعبه كأنه وحش وتم أطلاقه ثواني وكان عدي ينضم لهم ويضرب بغباء شديد وهو يصرخ بهم / وربنا لاقتلكم واحد واحد لو حصل لاخويا حاجه
استمر القتال حتي آتي سامر واحمد وابعدوهم بصعوبه ولكن صرخ عدي بشده / اوعي يا احمد والله لاوريهم الكلاب دول
نظر احمد لسامر بعتاب فهو من قام بالاتصال بعدي وعدي معروف انه في غضبه لايمكن لاحد التحكم به رغم طيش وعنف مصعب الا ان اصعبهم في الغضب هو عدي يكون مرعب وخارج عن السيطره
تحرر عدي من أحمد بصعوبه وركض لسميره وامسكه واخذ يضربه اكثر واكثر حتي تدخل الامن اخيرا وكأنهم كانو ينتظرون موت أحدهم للتدخل
RAHMA NABIL 美心
كان للمدير ينظر امامه للجميع سمع طرق علي الباب فدخل سيف وتحدث ببرود / حضرتك انا اللي ضربتهم كلهم
نظر المدير له بسخريه / بجد يا سيف صدقتك
ثم نظر للباقين / أنا كلمت أولياء اموركم يجوا لان الموضوع مش هيمر مرور الكرام أبدا وزميلكم اللي في العياده ده هتتحاسبوا عليه
ثم نظر لعدي ومصعب / اما الاستاذ مصعب انا كلامي مع ولي أمرك
اما انت ( كان ينظر لعدي) انا هبعت جواب لمدرستك وهي تتصرف معاك
ثواني وكان المكتب يفتح ويدخل بعض الاشخاص والذين اتضح انهم أولياء أمور سميره وشلته
تحدث احد الرجال بغضب وهو ينظر لوجهه ابنه / إيه الهمجيه دي…… دي مبقتش مدرسه محترمه دي بقت خرابه
تحدث المدير بسخريه / طب احمد ربك إن ابنك من الناجين في اتنين صحابه قطعوا النفس
كان يتحدث وهو ينظر لعدي ومصعب الذين لا يظهر عليهم اي ندم بل بالعكس كان عدي مبتسم وبشده وكأنه فخور بما حدث
همس احمد لسامر / لو بابا اللي جه يبقي روحنا في داهيه
ابتلع سامر ريقه فجاسر صعب جدا في تعامله وان علم بالامر فستحدث مشاكل كثيره تمني بداخله ان يأتي عمه مراد او صلاح ويا حبذا لو كان صلاح فهو متهاون قليلا عن الباقين لا يعرف مع من تواصلت المدرسه ولكن فليدعوا الله الا يكون عمه جاسر او والده
ثواني وكان الباب يطرق دق قلب سامر واحمد برعب ترقبا لمعرفه من جاء من أهلهم
بينما نظر عدي ومصعب للباب
وسيف فقط ينظر ببرود
ثواني وكان الباب يفتح بعنف شديد ودخول صاروخ سبب الهرج في أنحاء الغرفه بصراخه
ابتسم سامر بشده وفرحه وهمس / ياااه يا ما انت كريم يارب
بينما احمد ابتسم بشده وهمس / الحمدلله
تحدثت نيره بعنف وغضب وهي تنظر لعدي ومصعب/ مين اللي ضربكم كده
مصعب ببسمه/ الحمدلله انها جت في نيره
نظرت نيره للمدير بحده وغضب وصرخت بالجميع / مين اللي عمل في عيالي كده ها
أشار المدير للذين تشاجروا معهم / طب بصي حضرتك وانتي تعرفي مين اللي انضرب
نظرت نيره وجدت ثلاث مراهقين لا ملامح لهم
نظرت لعدي ومصعب / انتم اللي عملتم كده؟؟
هز مصعب رأسه فتحدثت نيره / يستاهلوا
المدير بنفاذ صبر/ يا استاذه انتي عارفه الحكايه أساسا
نيره بعدم تفاهم/ عيالي مبيغلطوش وانا متأكده طالما علموا علي وشهم كده يبقي هما غلطوا وغلط كبير كمان يا حضره المدير مش هيضربوا بالشكل ده لله وللوطن كده
تحدث احد إباء الأطفال الآخرين بغضب / انتي واحده همجيه زي عيالك انتي مش شايفه هما عملوا ايه في العيال دول اتشوهوا خالص
نظرت نيره ببرود له وتحدثت /طب احمد ربك اني مكنتش موجوده وقتها
صرخ الرجل والد سمير بغضب / شايف بعينك اذا كانت والدتهم بتتكلم كده يبقي من حقهم يعملوا اي حاجه ما هي بلطجه بقي
نيره ببرود / آه هي بلطجه وعيالك لو معتذروش لعيالي هتبقي بلطجه بس ليفل الوحش
تحدث المدير بعصبيه / حضرتك المكان ده ليه قانونه وعيالك هما اللي غلطانين
رفعت نيره نظرها له وابتسمت بسخريه ثم اتجهت لمصعب وانزلت طرف التيشيرت الخاص به من فوق واشارت لجرح كبير في صدره جعل سيف ينظر للشباب وهو يتخيل ماذا سيفعل فهو حتي الآن لم يأخذ اي ثأر له
تحدث المدير بعدم معرفه/ مش فاهم قصدك ايه يا مدام
نيره بسخريه / لا مش فاهم واجب نفهمك ونكسب ثواب برضو
الي هنا وفاض الكيل بالمدير وصرخ بغضب شديد وهو يضرب علي المكتب / لاااا انتي اتعديتي حدودك آوي كمان يا مدام احترمي نفسك وانتي بتكلميني
نيره بصراخ هز المكتب وهي تنظر له بغضب جحيمي / أنا محترمه ومحترمه آوي كمان الدور والباقي علي إللي مش عارف يحافظ علي احترامه ولا هيبته والعيال بتدخل بمطاوي للمدرسه وتمشي تضرب في خلق الله ويجي في الاخر بكل تبجح يدافع عنهم
نظر لها المدير بتعجب / مطاوي ايه
ابتسمت نيره بسخريه ورفعت تيشرت مصعب واشارت لجرح كبير وايضا أشارت لجرح في يد عدي / الجروح دي جروح سكينه يا استاذ يا محترم علي الاقل عيالي آخرها كام بوكس مع الوقت هيختفي أثر الجروح دي اما الاخوه المحترمين اللي بتدافع عنهم مستخدمين مطاوي يا محترم واقلها خمس غرز ها بقي مين اللي بلطجي ومين اللي مش محترم انا عيالي محترمين و آوي كمان وعمرهم ما يستقوا علي أي حد الا لو بسبب بس دول لا بيبلطجوا وبيستخدموا مطاوي واسلحه تانيه وفي الاخر عيالي اللي بلطجيين وقسما بربي لو كنت هنا لكنت ورويتك البلطجه علي أصولها العيال دول مش هسيبهم في مدرستك وهطلب نقلهم وفي الاوراق هكتب السبب وبكل صراحه ان مدير المدرسه مش عارف يسيطر علي الطلاب والطلاب عادي جدا يدخلوا باسلحه وحاجه قله ادب
ارتعب المدير وابتلع ريقه واشار للمقعد / اتفضلي اقعدي الأول يا مدام والموضوع ده محدش يتكلم فيه كده
كانت نظرات نيره تطلق نيران وداخلها نيران تثور لا تتحمل فكره ان احد لمس احد أبنائها نظرت للمدير وجلست ببرود فتحدث هو / اكيد اللي عمله الاولاد دول يبقي ليه سبب يعني مش هيستخدموا حاجه كده الا لو اولاد حضرتك غلطوا فيهم وعملوا مشكله دي اسلحه مش هزار
ابتسمت نيره بسخريه / برضو بتبرر ليهم طب تمام
ثم نهضت واتجهت لسمير وجذبته من شعره وتحدث بتحذير / قول اللي حصل ورحمه ابويا لو حسيت بس انك بتكدب لكون معلقاك ولا يهمني حد انطق
ارتعب سمير من نبرتها ونظر لوالده بخوف فكاد والده يتدخل فاشارت له نيره بتحذير / متخليهاش تطلع في دماغي واخده علي القسم وهناك كلنا نتكلم براحتنا بقي
عاد والده للخلف برعب وهو يلعن ابنه وهذه الفتاه التي تتحدث بعنف شديد في حياته لم يري فتاه كتلك أبدا عنيفه وشرسه بطريقه مفزعه
تحدث سمير بكل ما حدث تحت نظرات الشر من مصعب وعدي والبرود من سيف انتهي من الحديث ونيره تنظر له بغضب شديد وتصرخ / عملت ايه يا حيوان في ابني
ثم نظرت لعدي ومصعب وهي تظن ان تاج في فصله لم تعلم انه مصاب فصرخت بهم / فين اخوكم
تحدث سيف ببرود / في العياده اتخيط ونام من المخدر
نظرت نيره للمدير بحده وهمست / احمد ربك إن والدتهم مش موجوده والا والله كانت نزلت المدرسه فوق دماغكم
تحدث المدير بدهشه / أمال انتي مين
أمسكت نيره يد الفتيان وتحدثت وهي تخرج / أنا امهم برضو
ثم تحدثت بنبره بتحذير / أنا مش هتصرف حضرتك تاخد التصرفات اللي بتتاخد في المواقف دي والا همشيها قانوني ونطلع سوا علي القسم وهناك كل واحد ليه حق هياخده وانا عيالي كلهم هيتنقلوا من المدرسه دي
ثم خرجت وهي تمسك بيد كلا من مصعب وعدي وخلفها جميع الاولاد واتجهت للعياده ونظرت لتاج بحنان شديد وحزن وحملته بكل حنان وخرجت وخلفها الجميع ثم صعدت للسياره ووضعت تاج بالخلف علي قدم سيف وجلس الجميع بالسياره وهي تزفر بغضب تتمني لو تدخل وتقتلهم جميعا حتي ترتاح اغمضت عينها وأخذت نفس بكل هدوء ونظرت للجميع وابتسمت / يلا بما اننا زوغنا من المدرسه نروح وناكل آيس كريم
ثم سارت بالسياره وهي تحاول أن تكسر حاجز التوتر وبالفعل حدث فبعد مرور دقائق كان الجميع يتحدث ويضحك كالعاده وهي تبتسم لهم ولكن تحدث سامر / بس إيه يا نيره الجمدان ده انا خوفت منك يا شيخه
ضحكت نور بشده وتخدثت ببرود / يابني امك صايعه قديمه
مصعب بمزاح / وده يدل إزاي عرفتي تميزي ان الجرح عندي انا وعدي ضربه مطوه مش جرح عادي
ضحكت نيره بشده / أمال يابني ده دليل مهم في القعده لولا كده كان الغلط يبقي علينا لان الصراحه العيال متخرشمه جامد اوي
عدي ببرود / وفيه كمان آتنين غيرهم في العياده بس دول حالتهم اسود شويه
ضحكت نيره / مش هينين عيال ميسره
تحدث احمد ببسمه/ أنا وسامر طول الوقت كنا بندعي ان بابا او عمو حسام ميجوش كنا مرعوبين جد فيهم هو اللي يجي
مصعب بانتباه / آه صحيح انتي عرفتي منين
نيره بضحكه/ أصل يوم ما ربنا كرم عمك حسام وقالي هعزمك علي الغدا يحصل كده المهم روحنا المطعم وهو دخل للحمام وساب موبايله علي الترابيزه وانا رديت وعرفت ان فيه خناقه وأنهم حاولوا مع جاسر بس اساسا جاسر كسر تليفونه الصبح من عصبيته من البت نسرين هههههههههه بس يا سيدي بقي اول ما رجع حسام قولتله اني نسيت شغل مهم وسيبته يا حبه عين امه لوحده في المطعم بعد طبعا ما مسحت الاتصال الاخير اللي جه من المدرسه بس قطع قلبي آوي
تحدث مصعب بحزن / يا مسكينه يا نيره معلش بوظنا الخروجه
ضربته نيرة في كتفه بمزاح / هعوضها متقلقش عليا المهم يلا انزلوا
نظر الجميع حولهم وجدوا مشفي
عدي بتعجب / مش قلنا هناكل ايس كريم
ضحكت نيره وهي تخرج / حمدلله على السلامه يا وحش بس الاول نطمن عليكم بعدين نروح ناكل
هبط الجميع خلف نيره وسيف مازال يحمل تاج بحنان شديد وهو يقبله من وقت لآخر ولكن فجأه شعر بحرارة شديده من رأسه
فنظر برعب لنيره / نيره تاج سخن اوي
اقتربت نيره ووضعت يدها علي جبهته فوجدت حرارته عاليه جدا فأخذته سريعا للفحص
وخلفها الجميع ينظرون بخوف وقلق وفاطمه تبكي بشده ولا تعرف ما يحدث كل ما تعرفه ان تاج مريض ويتألم اقترب منها احمد وانحني لها ونظر لها بحب وحنان / بطوط الجميل بيعيط ليه تاج كويس ومش فيه حاجه خالص
نظرت له فاطمه بدموع شديده / بس هو متعور ودلوقتي خالتو نيره خافت واخدته للدكتور يعني هو تعبان صح
اقترب منها احمد ومد يده لها فالقت بنفسها في احضانه وهي تبكي بينما هو نهض وهو يحملها ويضمها بحب وحنان ويربت علي كتفها ويهمس لها بكلمات رقيقه لتطمأن
بينما سامر يمسك مصعب الذي يرتعش جسده بشده / يا مصعب ادخل خيط جرحك مينفعش كده هيبرد وهتبقي خياطته صعبه
هز مصعب رأسه برفض / اطمن الأول علي تاج بعدين يبقي اعمل اللي انتم عايزينه
نظر له سامر بملل ثم نظر لعدي الذي يقف علي باب الغرفه التي دخل إليها سامر مع نيره وتاج اقترب محمد وجذب قدم عدي فنظر له عدي برؤيه مشوشه بسبب دموعه فتحدث محمد ببسمه / هو هيكون كويس متخافش
ابتسم عدي ودموعه تهبط بشده ثم أعاد نظره للغرفه مجددا
RAHMA NABIL 美心
كانت ميسره تجلس بتوتر في السياره وعينها تدمع بلا سبب تحدث ابريس بخوف / مالك ياميسره بس
ميسره ببكاء / مش عارفه مش عارفه بس تعبانه اوي يا ابريس تعبانه وقلبي واجعني اتصل باي حد وشوفهم انا حاسه ان فيه حد مش كويس كلم كريمه او كلم اي حد
نظر لها ابريس بقلق / طب اهدي احنا أساسا قربنا نوصل ياقلبي ثم نظر للسائق / باقي قد ايه لو سمحت ونوصل
السائق / ساعه ياباشا بس ونوصل
ضم ابريس ميسره بحنان / خلاص بقي قربنا نوصل اهو متخافيش وكل حاجه هتكون كويس انا متأكد
RAHMA NABIL 美心
بعد مرور ساعات طويله كان الجميع يعود للمنزل
عاد الجميع للمنزل في جو من المرح والضحك ونيره تتشاجر مع مصعب كالعاده
مصعب ببرود وهو يأكل الايس كريم /مش هرد عليكي يا نيره لاني محترم وانا هعمل حساب للسن برضو.
هزت نيره رأسها بايجاب / اوومااااال محترم جدا ونعم تربيتك يا ميسره
تحدث عدي وهو يأكل اثنان من الايس كريم في وقت واحد / قولتلك يا نيره مش هيكفوا كنتي جبتيلي كمان آتنين
فتحت نيره فمها ببلاهه / الواد ده بقيت اخاف امشي جنبه لا بجد ايه ده ايه يابني كميه الاكل دي ده انت مرعب
لوي عدي فمه بتذمر ولم يجيب فوجد سيف يمد يده بالايس كريم امامه نظر له عدي بتعجب فابتسم سيف / خده انا مش بحبه
نظر له عدي لدقائق بتأثر وحب اخوي شديد ثم عانقه بشده وهو يتحدث / كل يوم بيزيد احترامي وحبي ليك يا سيف انت مش اخويا لا انت كمان ابويا انا عارف كويس انك بتحب الايس كريم وخاصه الطعم ده بس رغم كده هتديه ليا عشان مزعلش
ابتعد عنه ونظر لتاج الذي يضم رقبه سيف ويضع رأسه علي كتف سيف بتعب لعب عدي في شعر تاج وقبل رأسه بحنان ثم نظر لسيف ببسمه / أنا اكلت كتير يا سيف كله انت انا بس كنت بهزر
ابتسم سيف لاخيه ومد يده بالايس كريم مجددا / أنا فعلا بحبه بس بحبك انت اكتر
ابتسم عدي وكاد يجيب لولا مصعب الذي مد يده واخذ الايس كريم / مش هتقعد تتعازم معاه سنه هاته لو مزعلكم
ثم أخذه ودخل للمنزل تحت صدمه عدي الذي ركض خلفه / خد يا مصعب ده بتاعي سيف عطاه ليا انا الأول
مصعب وهو يركض / مش انت عامل نفسك محترم وشبعان ومش عايز
عدي وهو يركض خلفه / خدي يلا ده بتاعي
بينما كان الجميع خلفهم يضحكون بشده عليهم وبمجرد دخولهم للمنزل وجدوا الجميع يجلس وعلي وجوههم خوف شديد
نظر سيف وجد والدته تركض تجاههم برعب وهي تهتف / كنتم فين كنت هموت من الرعب عليكم كنتم فين
وبمجرد ما اقتربت منهم فتحت عينها بصدمه علي أولادها وهمست بخوف / إيه الجروح دي
نهض ابريس بسرعه واتجه لهم وامسك ذراع عدي ونظر له بغموض ثم تحدث لميسره /مفيش حاجه دي جروح خفيفه
ميسره برعب واعتراض / بس….
صمتت ميسره وهي تري نظره ابريس لها إلا تتحدث في شئ
سمعت ميسره صوت تاج وهو يٱن بتعب ووجع /ماما
وقع قلب ميسره رعبا وركضت وحملته من يد سيف ونظرت لرأسه المضمده برعب فسقطت دموعها دون أن تشعر وهي تضمه بشده وتقبله / قلب ماما مالك يا تاجي
ضمها تاج وهو يضع رأسه علي كتفها / راسي تقيله آوي مش قادر ارفع راسي
نظرت ميسره برعب لهم / حصل ايه
هتفت نيره ببسمه / متقلقيش ده بسبب المخدر بس
ميسره برعب / مخدر ايه حصل ايه لعيالي
ثم نظرت لسيف / اخوك حصله ايه يا سيف
كاد سيف يتحدث ولكن قاطعه صوت حسام الذي نظر لهم جميعا / اظن من حقنا كلنا نعرف ايه اللي حصل
نظر الجميع لبعضهم البعض برعب خاصا من نظرات جاسر الذي ينظر للجميع بغموض ونظرات ابريس التي تظهر لهم بارده ولكن فقط أبناءه يعرفون فيما يفكر
تنهدت نيره وذهبت وجلست وبعدما جلس الجميع قصت نيره كل ما حدث تحت نظرات ابريس لأولاده الذين وضعوا رأسهم في الأرض
نهض جاسر بغضب شديد وصرخ / هو مين ابو الواد ده هو اتجن
بينما ميسره كانت تضم تاج إليها بحنان ثم نظرت لنيره / غلطانه طبعا يا نيره
كادت نيره تجيب / يا ميسره هما اللي غلط..
لم تكمل بسبب حديث ميسره / غلطانه انك ممسكتيش الواد ده طحنتيه طب والله العظيم لو انا اللي كنت هناك لا كنت هحط اعتبار لابوه ولا مدير ولا انه طفل وكنت نزلت فيهم ضرب الحيوانات يستخدموا إزاي مطاوي في المدرسه هي خماره
ابتسم مصعب علي والدته بينما تحدث حسام لنيره / ومقولتيش ليه انهم معاكي احنا قاعدين هموت من الرعب خصوصا ان وقت المدرسه خلص من ساعتين والكل مختفي
تحدثت نيره بعدم فهم / أنا بعت لكريمه رساله تقولكم ان الاولاد معايا وخرجنا ناكل آيس كريم
مراد بسخريه / آيس كريم.
ضحك صلاح ونظر لكريمه / وانتي يا ختي مقولتيش ليه
كريمه وهي تتحدث ببرود / الباقه خلصت ابقي جدد الاشتراك بقي
ضحك الجميع عليهم
طمطم بضحك/ ياستي كنتي ابعتي رساله عاديه لازم واتس يعني
نيره بتذمر / مش معايا رصيد غير نت فقط وجوزي يا ختي راجل بخيل مش بيرضي يشحن ليا
فتح حسام فمه ببلاهه شديده وهمس / أنا؟؟؟
نيره بتمثيل / آه انت ياللي حارمني من اللقمه والاكل ياشيخ حسبي الله
ضحك سامر بشده علي والدته
كريمه وهي تنهض وتنظر للجميع بملل / خلاص نيره فرمت العيال وخلصنا يلا عشان ناكل
عدي وهو ينه سريعا / آيوه والله يا كرميلا معاكي حق الواحد هفتان
فتحت نيره فمها بصدمه / ياض انت مش وقفتنا نشتري شاورما وايس كريم انت معدتك دي ايه
عدي وهو يتجه لغرفه السفره / الاكل ده بس تسالي ونأنأه يا نيره
كريمه / ده بينأنأ بالممبار والكرنب زي اللب كده وانتي عايزاه يشبع من كام سندوتش شاورما يا قادره
ضحك الجميع واتجهو لغرفه الطعام وجلسوا يأكلون في جو من المرح والضحك وميسره تضم تاج اليه قلبها وتطعمه بحنان وسيف يبتسم عليها ويضع الطعام امام إخوته
تحدث محمد بتعجب/ سيف هو إنت مش بتاكل ليه عمال تحط اكل لعدي ومصعب ومش بتاكل
نظر سيف بنظره سريعه لوالده ثم تحدث بخفوت / باكل يا محمد باكل بس عشان دراع عدي وصدر مصعب متعورين فمش هيعرفوا يمدوا ايدهم عشان كده بحطلهم الاكل وهاكل
صمت الجميع فقاطعت كريمه هذا الصمت / بصوا بقي انا عايزه اسبوع كده ملمحش فيه جنس عيل في البيت ميسره تاخدي عيالك ياما خصوصا عدي عشان عمل مجاعه في البيت والعيال هتعدم يا ختي ونسرين ياحبيبتي روحتي الملاهي وهيصتي وسيبتي ابنك القرد وبنت نيره معايا وقولت ماشي دلوقتي اتصالحتي علي جاسر والدنيا بقت حلاوه يبقي تعملي ايه زي الشطور كده هتاخدي عيالك و فاطمه ومحمد وانتي مروحه ويا حبذا لو تاخدي طمطم ومراد وصلاح كمان معاكي يبقي عملتي جميله هشيلها عمر بحاله ليكي عايزه اسبوع اتعافي فيه من اللي حصل ليا
ضحك الجميع وتحدث صلاح / كلبه وانا اللي قولت هتوزعيهم عشان نفضل انا وانتي طلعتي بتوزعيني معاهم
كريمه بضحك / معلش ياابو صلاح مفيش اي استثناءات
ميسره بتذمر وهي تنظر لاولادها / حرام عليكي الملايكه دول يا كريمه هما بيعملو حاجه حبايب مامي لا بيهشوا ولا بينشوا دول بيقعدوا مكانهم متسمعيش ليهم صوت
صح يا تاجي
ابتسم تاج وهز رأسه بنعم
كريمه بسخريه / وبتسألي تاج ليه متسألي مصعب حبيب الملايين اللي معتقش واحده من بنات الجيران ولا الاخ عدي اللي بخاف اسيب الباب مفتوح وانا نايمه اصحي الاقيه شوح دراعي ببصله وطمطمايه واكله ولا سيف الكبير حدث ولاحرج
وضع سيف معلقته في الطبق ونظر لها / أنا عملت ايه
ابتعلت كريمه ريقها من نظرته / ولا حاجه يا كبير انا اقدر اتكلم برضو
ضحك الجميع عليهم بينما عدي كان فقط يأكل ولا يهتم لاحد
وبعد انتهاء الطعام نهض عدي وهو يضع يده علي معدته المسطحه / آه الواحد اكل كتير
ثم نظر لميسره/ ميسره الله يخليكي يبقي خلي كريمه تحطلك بقيت صينيه البشاميل دي ناخدها البيت عشان لو صحيت بليل وجوعت وانتي عارفه البيت مش فيه اكل لانه مقفول من اسبوع
كريمه وهي تتحدث/ ياعم حد الاكل كله بس متجيش عندنا تآني ابوس ايدك يا جدع انا تعبت بطبخ كميات كبيره ليك
تحدث عدي وهو يرفع يده في وجهه / الله اكبر الله اكبر نقي عليا بقي
ثم خرج من الغرفه وخلفه ضحكات الجميع
تحدثت كريمه وهي تنظر لهم / مش عايزه المح حد فيكم لأسبوع قدام وبالنسبه لاجتماع العيله لغيناه مفيش اجتماع ولا زفت يلا بقي كل واحد ياخد عياله وينصرف عايزه اريح دماغي
ضحكت ميسره بشده وهي تنهض وتحمل تاج وخلفها مصعب وسيف / هجيلك بكره احكيلك علي الرحله يا كوكي يلا يا جماعه سلام بقي
خرج ابريس مع عائلته وذهبوا جميعا للمنزل ولكن لم يدخل سيف معهم واستأذن والده للذهاب لصديق ما لكي يحضر مافاته بسبب حادث تاج
ابتسم له ابريس ووافق
بينما عند كريمه اخذ جاسر عائلته ومعه حسام وعائلته وعادوا لمنزلهم
نظرت كريمه حولها وتنهدت براحه / اااااه ياه ايه الراحه دي يا ستير يارب الله لا يعودها ايام
ضحكت طمطم بشده وجلست ووضعت طبق فشار كبير أمامهم / يلا المسلسل هيبدأ
ابتسمت كريمه وجلست تشاهد المسلسل مع نيره في جو من الهدوء والراحه وانضم لهم صلاح ومراد بعد أن ذهب الطفلين للنوم وقضي الجميع سهره هادئه لطيفه
بينما عاد جاسر ودخل لمنزله ونظر لأحمد / يلا يا ابو حميد خد معتز واطلعوا ناموا
ابتسم احمد وهز رأسه وحمل أخيه وصعد بينما اقترب جاسر من نسرين التي نظرت له ببسمه فقبل رأسها بحنان / حبيبي لسه زعلان مني
ابتسمت نسرين وضمته بعشق / عمري يا جاسر ما زعل منك ابدا
ابتسم جاسر وضمها لها بحنان وهو يهمس لها / بعشقك يا نسرين بعشقك من اول مره عيني وقعت فيها عليكي في السوق فاكره
ابتسمت نسرين / كانت احلي مره اروح فيها السوق في حياتي لاني وقتها لقيت روحي
ابتسم لها جاسر وقبل رأسها بحنان شديد / ربنا يديمك ليا انتي وعيالي والعيله كلها
RAHMA NABIL 美心
نظرت ميسره لابريس الذي يجلس في الحديقه ويشرد بعيدا جلست بجانبه بعدما تأكدت من نوم أطفالها جميعا بعدما أعطاهم ابريس درس في التحكم في غضبهم ماعدا سيف الذي لم يعد بعد
تحدث ميسره وهي تنظر للقمر / تفتكر هيجي اليوم اللي نرجع فيه
نظر لها ابريس لثواني ثم أعاد نظره للقمر / هيجي يا ميسره هيجي اليوم اللي نرجع والمره دي مش لوحدنا احنا والفرسان الاربعه هنرجع سوا كلنا
ابتسمت له ميسره ولكن لاحظوا صوت بجانبهم نظروا الي سيف وفزعت ميسره من هيئته وتحدثت / مين اللي عمل فيك كده يا سيف
نظر سيف لوالده وتحدث بقوه / بعتذر يابابا اني كدبت وقولت اني رايح لصاحبي انا روحت للواد اللي ضرب اخواتي
ابريس وهو يكمل/ واستقويت عليه وضربته
رفع سيف رأسه / ومش ندمان علي كده
ابتسم ابريس وأشار ليجلس بجانبهم فجلس سيف في منتصفهم وتحدث ابريس بحنين وشوف يكاد يقتله ودموع تتلألئ في عينه / عارف يا سيف بتفكرني آوي بست اخويا
ضحكت ميسره بشده فتحدث ابريس ببسمه من بين دموعه / لا مش بالطريقه اللي بتفكري فيها دي
ثم اخذ أنفاسه ليمنع سيل الدموع الذي لم ولن يتوقف/ ست كان دائما يخاف علي من كل شئ واي شئ يخشي علي حتي من الحزن فكان دائما يجاهد لجعلي سعيدا ولذلك انا هنا بسبب عمك ست عندما رأي حالتي بدون والدتك كاد يموت حزنا علي ولذا ترجي الحكيم احمس ان يفعل اي شئ لكي يساعدني طوال حياته كان يجاهد لحمايتي دخل وعاش بين الد اعدائه وضحي بحياته فقط ليبقيني بعيدا عنه ولكي يحميني من اي ألم قد يحدث لي اتذكر في احد الايام عندما علمت ان عودة والدتك لعالمها أصبحت وشيكه بي ذلك اليوم كنت أبكي وبشده في احضانه وهو يضمني بقوه ويخبرني انه لن يسمح ان اتألم هكذا ضحي بسعادته لأجل سعادتي واخر شئ قاله لي قبل ذهابي هو سأنتظر ان تعود يوما ما مع ملك كمت المستقبلي يا أخي أنا اعلم أخي واعلم انه يتمني ان يكون الملك المستقبلي احد ابنائي وليس احد أبنائه هل تصدق أخبرني انه سيقف بجانب أولادي ويشجعهم قال لي كلمه لن انساها أبدا قال لي انني سأخبر ابنائي عندما يكبرون ان لي اخ عظيم وان اولاد أخي هم من لهم الحق في مُلك كمت وانتم ستكونون عونا له في ذلك وقتها رفضت كيف يقول هذا كيف يمكن لمن تربي بعيدا عن الحكم ان يكون ملكا وقتها وبصعوبه وافق ان يتم عمل مراسم لاختيار الملك وهي عباره عن تحديات كثيره وقال لي اثق ان من تربيه يدك سيفوز علي ابنائي فلطالما كنت انت الأفضل
نظر لسيف بدموع شديده / كان دائما يخبرني انني افضل منه كان مثلك يا سيف انا اري بك حنان وعقل ست اري بك مسؤليه ست التي يحملها دائما علي اكتافه اري تدريباتك لاخوتك ورغبتك ليكونوا افضل منك اري فيك القائد يا سيف اري فيك ملك كمت القادم انت لن تخذلني ولن اخذت أخي هو راهن عليك راهن علي فوزك انت وليس علي فوز أبنائه انت لن تخذلني صحيح.
ضم سيف ابيه بشده وهو يهمس له / أبدا لن أخذلك أبدا سوف يأتي اليوم الذي تفخر بي فيه يا أبي سواء كان انا ام احد اخوتي ان احد أبناء عمي سوف تكون كمت في يد امينه ثق في ذلك كمت لن تسقط أبدا
نظر ابريس ليده وامسكها وضغط عليا بشده ونظر للسماء / اثق بك يا بني اثق بك.
RAHMA NABIL 美心
انطلقت الاحصنة بسرعه شديده تسابق الريح وعلي ظهرها الفرسان الاربعه كما عرفهم الجميع وكان يسبقهم حصان والدهم
نظر ابريس خلفه فوجد أبنائه الاربعه يمتطون احصنتهم التي تتحرك بسرعه الريح ابتسم بفخر عليهم
بينما كلا منهم قد صنع شخصيته في عقول الجميع كانت الاحصنه تدور النادي كله وتستحوذ علي انتباه اجميع وخاصا الفتيات اللاتي ترجن ولو نظره واحده من أحدهم وكيف لا وهم من أشهر شباب البلده الرباعي المعروف بقوته وهيبته ووسامته وهم أبناء الابريس كما يطلق عليهم
توقف ابريس ونظر لابناءه فهبطوا من علي احصنتهم بكل كبرياء وهيبه وابتسموا لوالدهم
فتحدث سيف / معلش يابابا اتأخرت هقابلكم في البيت
وذهب ليغير ثيابه ثم خرج وهو يعدل قميصه ويمشط شعره بواسطه يده
ثم خرج من النادي بكل كبرياء وهيبه واتجه لسيارته وقادها حتي وصل للمشفي وبمجرد دخوله ركضت له الممرضه / دكتور سيف في حاله خطيره جوا والكل هنا مشغول ومفيش دكتور….
قاطعها سيف ببرود /جهزي الحاله لحد ما اجهز انا
ثم تركها وذهب لمكتبه بينما نظرت الممرضه لاثره بغيظ / يا أخي هنشل من برود اهلك ده اوووف ايه ده
بينما سيف نظر لنفسه بعدما ارتدي ثيابه وهمس لنفسه /مرت سنين طويله ولسه سنين تانيه اوعي تخسر شغفك او تكسر وعدك الوقت قرب جدا وانا حاسس بكده خلاص العوده قربت وبدأت المعركه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)