روايات

رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رحمة نبيل

رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رحمة نبيل

رواية لعنة الفراعنة 2 الجزء الثامن والثلاثون

رواية لعنة الفراعنة 2 البارت الثامن والثلاثون

لعنة الفراعنة
لعنة الفراعنة

رواية لعنة الفراعنة 2 الحلقة الثامنة والثلاثون

قال الإمام ابن القيم رحمه الله :
‏والعبد كلَّما وَسَّع في أعمال البر ؛ وُسِّع له في الجنَّة. ♥️🌍
#قيام_الليل♥️🌍
إن شئتمُ نيلَ الشـفاعةِ في غدٍ ** ونجاتكم في الحشرِ من أهوالِهِ
إن جاء ذكرُ محمدٍ في محفــلٍ ** صلوا على الهادي النبي وآلِه
💞
RAHMA NABIL 美心
نظر الجميع بصدمه لسيف بينما ابتسم ابريس وهو يعلم تفكير ابنه بينما بيك كان ينظر بشكر وامتنان لسيف وست ابتسم بشر وهو ينظر للملك بينما نهض انوبيس وهو ينظر للجميع بتركيز ثم تحدث / هل تمزح معنا انت كيف تكون زوجتك فالجميع يعرف انها لم تتزوج بعد
تحدث بيك امام الجميع / نعم سيف يكون زوج ابنتي هل لدي احد اعتراض ام ماذا
تقدم سيف من انوبيس ونظر له ببسمه ثم اقترب منه وهمس له / احذرني ولا تحاول أن تقف أمامي حتي لا اقطعك لاشلاء
ثم ابتعد عنه في نفس الوقت الذي صرخ به فريس / انتم تكذبون هي ليست متزوجه من احد انتم كلكم مخادعين
نهض حوني وتحدث ببرود يبعث الرعب / تأدب في حضره الملك حتي لا اعلق رأسك علي باب القصر ثم انني صبرت كثيرا عليك ولن اصبر اكثر كما أن سيف هو زوج اختي ونحن لسنا مجبرين الي التبرير اكثر صدقتم ام لا فهذا اخر همنا
نهض اكبر شخص في مجلس حفظ السلام وتحدث للملك سوبار(والد فريس) / لم تخبرنا ان الفتاه متزوجه
تحدث سوبار وهو يبتلع ريقه / أنا لم أعرف انها متزوجه
سيف بصوت جهوري / وها قد عرفت الان اريد حقي وحق زوجتي
صرخ فريس بغضب / تأدب فأنت تتحدث مع الملك سوبار ام ان والدك لم يعلمك ما هو….
لم يكمل لولا صراخ حوني / فريسسسسسس لقد تماديت يا صغير انظر لمن تتحدث معه حتي لا افصل رأسك فانت تتحدث مع الأمير سيف ابريس واذا كنت تتفاخر بوالدك اذا لما لا نتقابل في الساحه ونري اذا كنت تستحق التفاخر به ام دفن رأسك
ابتلع سوبار ريقه برعب بينما ابتسم سيف وهو ينظر لحوني الذي ابتسم له وغمز له ثم اكمل لفريس / اسمع يا صغير عندما تتحدث لاحد هنا فقط احرص علي ان تخفض رأسك أرضا وتتحدث بصوت منخفض والا فسوف اريك مقدارك الحقيقي
ابتسم سيف وتحدث للجميع / وبما ان الخطأ لم يكن في أي فتاه بل في زوجتي وزوجه ابن الملك ابريس اذا فالقصاص لن يكون هين أبدا يا سادة لن يكفيني رأس هذا الحقير
نظر له سوبار برعب وقد شعر ان الطاوله قلبت عليهم / ماذا تقصد نحن لم تعرف انها متزوجه حتى فكيف نعلم انها زوجتك انت
سيف بصوت مرعب / وماذا في ذلك هل يحق لك انت وابنك الفاسد ان تتهجموا علي أي فتاه طالما ليست متزوجه الاحترام واحد تقدم الاحترام لكل فتاه
ثم نظر لاعضاء المجلس وتحدث/ أمامكم جميعا اطلب حق زوجتي منهم
ثم صمت قليلا وبعدها تحدث بصوت بارد / اما ان يسلموني المخطأ فاعاقبه وأما ان اخذ حقي في ارض المعركه
نظر انوبيس بغضب لسيف وشر وهو يفكر كيف يخرج أخاه من هذا المأذق فإن سلمه لهم فسوف يقتلونه
وفجأه صرخ والده بشئ جعله يتصنم بمكانه / لتقوم منافسه بينكم وان فزت انت سوف اسلمك ابني وان خسرت فسوف نأخذ الفتاه وت……
لم يكمل حديثه حتي كان سيف ( سيف) موضوع علي رقبته وهو يصرخ به / إياك وان تتحدث بكلمه عنها والا فضلت رأسك القذره تلك عن جسدك
ثم ابتعد وصرخ بشر في منتصف القاعه / استمع وليستمع الجميع كما قال سوبار( ضغط علي اسمه بدون اي لقب) سوف تقوم منافسه بيني وبين ابنه المدلل وان فاز هذا الصغير فسوف ادعه وشأنه ولن امسه وهذا وعدي وان فزت انا….
فنظر لعيون انوبيس بشر / فلكم ان تنسوا انه كان موجودا يوما فلن تروه حتي اذا قبلتم أقدام شعب كمت فرد فرد الي هنا وانتهيت أراكم في ساحه المعركه
ثم تركهم وخرج بينما تحدث حوني بشر وهو ينظر لفريس / اشفق عليك يا فريس يا عزيزي فسيف تغلب علي انا في المبارزه اذا لنفكر سويا ماذا سيفعل بك
ثم ضحك بصخب / سوف نستمتع انتظر المعركه بفارغ الصبر
ثم ابتسم ببرود وخرج بينما تقدم ازي ووقف امام فريس ببسمه مخيفه بينما فريس نظر له بحده ولم يكد ينطق كلمه حتي شعر بضربه ازي التي اصطدمت برأسه بحده صرخ فريس بينما همس ازي / استعد لجحيمك يا غبي
صفر مصعب بصخب وهو يهتف / وبدأت المتعه يا عزيزي
ثم اقترب من فريس وربت علي كتفه بحزن / قلبي عندك يا ضنايا
ثم تركه وخرج وخلفه تاج الذي ابتسم له بينما غمز له عدي وهو يشير علي رقبته بعلامه الذبح
نهض ست وهتف بصوت عالي / سمعتم جميعا ماقاله
نلقاكم في ساحه القتال يا ساده
ثم خرج وخلفه الباقون بينما بقي أعضاء المجلس والملك وابنيه ينظرون لبعضهم البعض
دخل سيف غرفته بغضب وهو يفكر كيف قال ذلك وكيف اندفع هكذا بحياته لم يتخذ خطوه بهذا التهور كيف فعل ذلك القي نفسه علي الفراش وجملتها تتكرر في رأسه (من صغري وانا دايما بقول لنانيس هيجي اليوم اللي ألاقي فيه شخص يحبني زي ما ابريس حب شمسه هيجي اليوم اللي اعيش فيه علي التله دي قصه عشق تكون اسطوره زي اسطوره ابريس والشمس)
زفر بضيق وهمس / لأجل عمي بيك وعمي ست فقط وايضا لا يمكن أن تصبح زوجه هذا الحقير وتتحطم أحلامها اهدئ يا سيف فأنت دائما ماكنت تتصرف باي شكل لتحمي اخوتك فقط اعتبرها أحدهم
نظر الشاب من مجلس الشيوخ لسوبار وتحدث / جلاله الملك لقد جئنا لهنا بناءا علي طلبك ولكن يبدو اننا أخطأنا فكما تري الخطأ كله علي ابنك انت يا مولاي لذا نأسف اننا لن نستطع مساعدتك نراك يوم المعركه…… لنذهب
ثم رحل ومن معه بينما نظر انوبيس لاخيه وهمس له بشر / كل هذا بسببك ان نجيت من هذا فلن تنجو مني يا حق…..
ثم تركهم ورحل بينما لحق به أخيه وابيه والجميع يفكر في حل لهذه المشكله
RAHMA NABIL 美心
كانت مروه تتسطح علي فراشها وهي تنظر لهاتفها بشرود ومازالت تفكر في تعامل محمد معها في الفتره الاخيره فكان يتجنب ان ينظر إليها او يوجه لها الحديث مباشره هل لعلاقتها مع إيهاب يد في ذلك وعلي ذكر إيهاب شعرت بأحد يقتحم غرفتها وهو يصرخ / مرووووووه انتي يا زفته اخلصي مستني بقالي ساعه تحت
نظرت له مروه بشر وهي تغلق اذنها من صراخه ثم أمسكت نظارتها وارتدتها وخرجت قبله وهي تتحدث بملل / يا أخي ارحم اهلي وبلاش دخله الحكومه دي الله يكرمك يا شيخ
إيهاب بضحك وهو يضع يده علي رقبتها ويضمها بشده / ليه بس يا ميرو يا قلبي مالك كده بقالك فتره مش ميرو التافهه
نظرت له مروه ونزعت بده بعنف / يا أخي اوعي هتخنقني بعدين خلي فيه حدود شويه بينا يا إيهاب مينفعش كده بعدين احنا الكل بدأ يبصلنا بشكل مش كويس
نظر لها إيهاب ببلاهه / انتي اختي يا هبله
نظرت له مروه بضيق / محدش يعرف يا إيهاب كده كلهم مفكرين اننا مجرد زملاء بس
إيهاب وهو ينظر لها بغضب / بت انتي اتعدلي لو ميعرفوش نعرفهم انتي اختي الصغيره فاهمه ده ولا لا وغضب عنك انتي والكل
نظرت له مروه بحزن / بس اخوات من آلام بس يا إيهاب عشان كده اسمنا مختلف ومحدش عارف اننا اخوات وبيبصوا علينا بشكل مش كويس
زفر إيهاب بضيق /تمام بكره هبلغ الكل انك اختي يا مروه
كادت مروه تجيب فنهرها بشده / خلصنا
ثم تحدث وهو يذهب / مكنتش اعرف ان رجعتي هنا هتزعجك آوي كده لو اعرف كنت فضلت مع بابا في أمريكا يا مروه
خرجت ابتهال والدتهم/ فيه إيه يا إيهاب ومين اللي يرجع انت بتهزر
نظر إيهاب لوالدته / اسألي بنتك يا ماما بقي بعد ما أخرت نفسي سنتين عشان اكون معاها ورفضت طلب بابا اني ادرس معاه في الولايات المتحده وقلت لا ارجع بلدي واعيش مع امي واختي اللي عايشين لوحدهم تيجي الانسه تقولي أن مينفعش أقرب منها كده واتكلم معاها كده قال يعني انا واحد غريب
بكت مروه وركضت له وضمته/ والله يا إيهاب انا بحبك كتير اوي كفايه انك الراجل الوحيد في حياتنا والوحيد اللي بتسأل علينا بس انا زعلت من نظراتهم لينا انت مشوفتش البنات بتبصلي إزاي يا إيهاب
ضمها إيهاب بحنان فهي ابنته وليست اخته فقط رغم تقارب عمرهم / بس خلاص يا مروه قولتلك كله هيعرف انك اختي خلاص بقي بلاش عياط وهبل ويلا نذاكر عشان الكويز اللي بكره ده هنفخك وهطلع الأول
ابتعدت مروه وهي تنزع نظارتها وتمسحها من الدموع ثم ركضت وهي تصرخ / ده في المشمش يا هوبا
ركض إيهاب خلفها / بت انا اذكي منك يا اوزعه انتي
نظرت ابتهال لهم ببسمه ودعت ربها ان يظلوا سعداء هكذا دائما
ثم دخلت لتكمل اعداد الطعام لهم
RAHMA NABIL 美心
كان سيف مازال ينظر للسقف بشرود فيما فعله ولكن نهض بفزع بسبب فتح الباب بعنف فنظر بشر وجدها تيتي تدخل بضوضاء / سييييف
صرخ سيف بها/ في إيه انتي اتجننتي اتفضلي اطلعي بره وخبطي الأول
نظرت له تيتي بتذمر ثم تحدثت / بس….
قاطعها سيف وهو يشير للباب / اطلعي وخبطي الباب
ضربت تيتي الأرض بقدمها وخرجت وأغلقت الباب ولكن فتحته مجددا لتغلقه بعنف اكثر فضحك سيف علي طفولتها فسمع طرق الباب فتحدث ببرود / مين
تيتي من الخارج بصراخ/ هتستهبل ولا إيه منت عارف
سيف ببرود / مين مسمعتش
تيتي بحنق / أنا تيتي
سيف / نعم يا تيتي عايزه حاجه
تيتي بغيظ / آه اذا سمحت هعطل اجتماعك المهم ده خمس دقايق
سيف وهو يزفر بضيق مصطنع / اتفضلي
دخلت تيتي وهي تضم يدها لصدرها وملامح وجهها مغتاظه وبشده فجزت علي أسنانها وهي تتحدث / معلش عطلتك
سيف وهو يرجع ظهره ببرود للفراش / فعلا عطلتيني اتفضلي قولي اللي عندك
هنا ويكفي أمسكت تيتي شئ ما والقته بحده علي سيف وهي تقول / ابقي كلم أحمد عشان عايزك ضروري
ثم تركته وخرجت وأغلقت الباب بعنف بينما هو نظر لها بغباء وهو ينظر لما القته عليه فوجدها قلادة الأبعاد الخاصه به فنظر لها بجهل وهو يهتف / احمد عايزني ضروري
ثم نهض بعنف وهو يمسك القلاده ويتجه لغرفتها المجاوره له فدخل بعنف فوجدها كادت تخلع ثيابها فصرخ وصرخت هي وخرج هو برعب وهو يستند علي الباب ويغمض عينه بعنف ليمحي صورتها من باله ويستغفر ربه هو لم يري شئ ولكن مجرد الفكره انها كادت تخلع ثيابها امامه تقتله استغفر ربه مجددا وهو يطرق الباب فسمع صراخها / إياك أن تدخل يا هذا سوف اقتلك
ابتلع سيف ريقه قليلا وهو يتحدث / تيتي افتحي هذا الباب احتاج للتحدث معك
تيتي من الداخل ببرود / انا مشغوله اعذرني
سيف / وحيات امك افتحي يا بت الباب
فتحت تيتي الباب بعنف وهي تتحدث / هو مش انت قولتلي ان كلمه امك دي عيب
نظر لها بصدمه مما تتحدث به ولم يكد يجيب حتي وجد الباب يغلق في وجهه فصدم وفتح عينه بشده فتاه مثل هذه تفعل به كل هذا كاد سيف يكسر الباب لولا انها فتحت الباب وتحركت امامه بكل تكبر وهي ترفع رأسها عاليا ثم اتجهت لخارج الممر الذي يضم غرفته وعرفتها وغرفه عدي
فسمع سيف صوت عدي من الخلف / البت دي قادره
نظر سيف بسرعه فصدم من وجود عدي ورؤيته لكل ما حدث فنظر له بشر فاشار عدي لفمه بمعني انه لن يتحدث فتركه سيف وهو يتجه للطريق الذي سلكته تلك الغبيه الصغيره بينما ضحك عدي بشده / شكلك هتتأدب يا سيف والله واللعبه هتقلب جد
ثم ضحك بشده اكثر وخرج وهو يتجه للمطبخ / مش عارف ايه المكان اللي بيجوع ده الواحد مكنش بياكل كتير كده في بيته لا لازم اتحكم شويه في اكلي مينفعش كده علي الاقل استني نص ساعه بين الاكله والتانيه
ثم دخل للمطبخ وهو يتحدث للطباخ / احضر لي طعام رجاءا
فتح الطباخ عينه بصدمه وهو ينظر له فهز عدي رأسه وهو يضحك / نعم انه انا من كنت هنا من عشر دقائق والأن هيا احضر لي طعام فأنا جائع جدا
نظر الجميع لبعض بصدمه ثم ذهبوا ليجهزوا له الطعام للمره الرابعه في ساعتين
بينما خرج سيف بسرعه وهو يبحث عن تيتي فوجدها تمسك بيد اوناس وهي تقفز في كل مكان
تيتي وهي تجذب اوناس / هيا اوناس لقد وعدتني ان تأخذني جوله علي حصانك هيا لا تخلف وعدك معي
اوناس ببسمه / حبيبتي لم اخلف وعدي معك ولكن ااا انا انا فقط لدي موعد مهم يجب أن أذهب اليه ولا اريد ان اتأخر
نظرت له تيتي بتذمر وكادت تتحدث لولا شعورها بأحد يجذبها عاليا وبخفه وفجأه وجدت نفسها تجلس علي حصان نظرت خلفها وجدت سيف الذي انطلق بسرعه ودون كلمه واحده بينما هي كان قلبها يخفق بشده و سيف لم ينظر لها أبدا بل يركز علي طريقه فهو لم يحفظ الطرق بعد
نظر اوناس لاثرهم ببسمه ثم صعد لحصانه بسرعه كبيره وخرج من القصر وهو ينظر حوله ليتأكد ان لا أحد يتبعه
ولكنه غفل عن تلك الأعين التي تترصده جيدا ولم تغفل عنه ولو ثانيه واحده توقف اوناس امام منزل صغير في أطراف المدينه وهبط منه واتجه للمنزل وطرق الباب وانتظر قليلا حتي فتح الباب فابتسم بشده لمن فتحت الباب وتحدث بعشق / لورتي الجميله
لم يكد يكمل حديثه حتي سمع صوت بارد وبشده خلفه وهو يقول / هذا اذن ما كان يجعلك تتسلل من القصر وتهمل واجباتك يا أخي
نظر اوناس برعب خلفه وابتلع ريقه وهو يهمس / حوني
RAHMA NABIL 美心
نظرت تيتي خلفها وقلبها يقرع بشده في حياتها لم تكن قريبه لاحد الرجال هكذا سوي إخوتها والرجل الذي تهجم عليها ولكن بحياتها لم تشعر بهكذا مشاعر اخذت تنظر لملامحه الصلبه كثيرا وهي تبتسم بغباء بينما هو انتبه لها فنظر وتحدث بهمس / هل نحن علي الطريق الصحيح
هزت هي رأسها بغباء / ماذا
فابتسم سيف وهو يشير بعينه للطريق / هل هذا طريق التله ام انني اخطٱت
نظرت امامها تيتي بتوهان وهي لا تعلم شئ وكأنها كانت بحلم واستيقظت منه فابتسم هو لملامحها التائهه فتوقف فجأه فنظرت له بتعجب فقز هو ومد يده لها فنظرت لعينه لثواني ولكنها ضربت يده ورفضت ان تستند عليه وقفزت هي مثله ولكن لقصر قامتها عنه سقطت علي وجهها فضحك هو بصخب ضحكه رنت في التله بينما هي نهضت بألم ونفضت ثيابها / مارأيك في هبوطي اخذت شهرا كاملا لاتعلم هذا الهبوط
كتم سيف ضحكته وأشار بيده / رائع حقا
رفعت تيتي رأسها بتكبر / نعم اعرف ذلك
ولم تكد تسير خطوه حتي تعركلت قدمها في الحجاره فسقطت مجددا فهمست بألم / اللعنه ليس مجددا
هنا ولم يستطع سيف ان يتحمل فاستند علي قدمه بيده وهو يضحك بشده وهي فقط تنظر له بتذمر ثم نهضت وهي تنفض ثيابها للمره الثانيه / كنت اقصدها
هز سيف رأسها ولم يستطع ان يتحدث بسبب ضحكاته فغضبت هي وضربت كتفه / توقف قلت لك كنت اقصد هذا انت شخص مزعج حقا
توقف سيف عن الضحك ونظر لها نظره ارعبتها وتقدم منها فعادت هي للخلف برعب وهي تهمس له / أنا اسفه انا عيله أساسا اعتبرني بنت اختك وغلطت بس انت متعصبش نفسك بس ياباشا
اقترب سيف اكثر منها حتي أصبح امامها مباشره وهمس لها / آيوه فعلا انا مزعج
ثم ابتعد عنها وهو يضحك بشده فهمست هي / الواد ده هايف كده ليه
تحدث سيف وهو يصعد التله / سمعتك يا ام لسانين الا ربع انتي
لحقت به تيتيي وهي تضحك / مش انت ياباشا قصدي علي حد تاني مش انت
توقف سيف اعلي التله ونظر امامه واخذ نفسه بارتياح ثم نظر لها وهي تقف وتنظر للمظهر امامها بشرود فتحدث وهو ينظر للمظهر معها / كيف عرفتي بأمر احمد ولما كانت قلادتي معكِ
نظرت له تيتي وتنفست بعمق ثم جلست أرضا وهي تتحدث / لما دخلت اوضتك لقيت البتاع….
قاطعها سيف / استني شويه وانتي تدخلي اوضتي ليه
نظرت له تيتي بتحذير / خلي بالك لو قاطعتني تآني مش هتكلم كلمه واحده احترمني كده شويه
حز سيف علي أسنانه / اسف يا انسه تيتي اتفضلي احكي
تيتي / كنت فين آه لما دخلت اوضتك بقي لقيت البتاع اللي رميته عليك دي
سيف بتصحيح / القلادة
تيتي بتحذير / وبعدين؟؟؟
سيف بغيظ / أنا آسف اتفضلي
تيتي وهي تكمل / آيوه بقي روحت للبتاعه دي ومسكتها كده بطبيعتي المستكشفه لكل شئ وفجأه مش عارفه حصل ايه لقيتها نورت مره واحده وو
F. B
نظرت تيتي القلاده بخوف وهي تضئ فعادت للخلف بسرعه وهي تلقيها علي الفراش ولكن فجأه ظهر لها وجه شاب وهو يهتف بقوه / سييييف سييف ده انت
لطمت تيتي / احيه سيف هينفخني
ثم ركضت للقلادة وحاولت ان تغلقها ولكن سمعت حديث الشاب مع احد ما / ده سيف يا كريمه
ثم وبعد ثواني وجدت تجمع كبير من الأشخاص ينظرون للقلاده فاظهرت هي نفسها وهي تشير بغباء / مرحبا يا جماعه اعتذر حقا ولكن هذا خطأي سيف ليس هنا اعد الاتصال لاحقا
ثم كادت تقترب لتغلق القلادة فسمعت صوت سيده وهي تصرخ / استني يابت انتي هو ايه العبط ده بت انتي فاهمه انا بقول ايه
صرخت تيتي وهي تضع يدها في خصرها وتقف علي ركبتها علي فراش سيف / جرا ايه يا حاجه انتي مبراحه انا فهماكي
اتسعت عين كريمه وهي تردح / حجه مين يا ختي ده انا أصغر منك يابت يا حمرا انتي
شهقت تيتي برعب / أنا حمرا يا ست يا عجوزه انتي
كريمه وهي تصرخ / طب احمدي ربك بقي انك مش قدام العجوزه دي عشان توريكي اصلك
امسحها صلاح وهو ينظر لتيتي وتحدث / مين انتي يابنتي
جلست تيتي وهي تنظر بتحفز لكريمه / أنا تيتي
ضحكت كريمه بصخب / يا ختي كميله علي تيتي دي صدقي يابت انتي انا حبيتك عشان تيتي دي خدي بوسه
احمد بملل / بجد يا كريمه هو ده وقته نتعارف
تيتي بتذمر / جرا ايه يا أخ انت يعني لما كنا ماسكين في بعض مدخلتش واول مالست قلبها صفي من ناحيتي جاي تقولها مش وقته
كريمه بتذمر / أصله مش متربي أساسا
زفر احمد بضيق ونظر لتيتي / فين سيف وانتي إزاي عرفتي تتصلي بيا
تيتي وهي تضع يدها علي خدها / معرفش يا خويا انا داخله أوضة سيف في امان الله لقيت البتاعه دي فبمسكها لقيتها نورت وانتم ظهرتوا كده
تحدثت كريمه وهي تنظر لتيتي بخبث / قولتيلي داخله اوضته هو الواد سيف انحرف عندكم ولا إيه
ضحكت تيتي بشده / يا شيخه ده عيل قفل وثقيل
احمد بحده / اتكلمي باحترام
أشارت تيتي لأحمد / آيوه هو زي الكابتن ده نفس التكشيره والتقفيله بتاعته سبحان الخالق
ضحكت كريمه بشده / بت انتي عسل وانا حبيتك
تيتي وهي تنظر لهم بخجل / حبيبتي يا كريمه ده انتي اللي قمر
لم تكد كريمه تجيب حتي دفعتها نيره / اوعي كده شويه أبت
ثم نظرت لتيتي بدقه / مش بطاله
ثم أشارت بشعرها / صبغاه ده يابت انتي
تيتي بتعجب / يعني ايه
نيره / يبقي مش صبغه قولي يابت انتي بياضك ده بودره ولا رباني
تيتي بتعجب / بودره!!!!!
نيرة / يبقي طبيعي توكلنا علي الله احنا نجوزك للواد سيف وانتي قمر وبسكوتة كده
سامر / نعم
كريمه / لا مش انت يا بسكوته باشا
هز سامر رأسه وجلس مجددا فتحدث احمد بضيق / فين سيف
تيتي بعناد / مش هقولك
زفر احمد بغضب /بت انتي اتظبطي
تيتي / احترمني الأول وهقولك
احمد وهو يجز علي أسنانه بشده / لو سمحتي ممكن تقوليلي فين سيف
تيتي / معرفش
احمد وهو ينهض بعنف / نعم ياروح امك
تيتي بتحذير / متقولش امك لو سمحت سيف قالي انها كلمه وحشه
نظر احمد للجميع بتعجب منذ متي ويتحدث سيف مع الفتيات نفخ احمد بضيق / طب معلش ممكن تنادي سيف
تيتي / هو تقريبا في اجتماع مع ست وناس تانيه مينفعش اقاطع الاجتماع والا ست هيعلقني اسبوع
ضحكت كريمه بشده وضربت علي كتف سامر / ده انتم زملا اهو
لوي سامر شفتيه بضيق / علي فكره ده وانا صغير
تيتي ببساطه / لا عادي انا لحد دلوقتي بتعلق عادي
احمد بنفاذ صبر / اسمعي يا بت انتي لما يجي سيف بلغيه اني عايزه ضروري
تيتي / بس اتكلم براحه وم…..
لم تكمل كلمتها فقد أغلق احمد القلاده
نظرت تيتي للقلادة بغباء / لا أكيد هي قفلت لوحدها مش هو اللي هقفلها
B
تحدث سيف لها / وعرفتي نيره وكريمه كمان ماشاء الله ده انتم هتولفوا علي بعض بسرعه آوي
ضحكت تيتي / كريمه دي قمر آوي
سيف بضحك / جدا جدا
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
نظر اوناس بخوف لحوني / حوني اسمعني الامر ليس كما تظن انا فقط كنت د……
قاطع حديثه خروج فتاه اخري من الكوخ وهي تتحدث / اوناس متي أتيت
ولكن وجدت أنظار الجميع موجهه لنقطه ما فنظرت وجدته شاب يقف بكل هيبه فهمست / من هذا
نظر لها حوني بدقه فهي فتاه طويله الي حد ما وشعرها طويل وملامحها حاده قليلا فتحدث / الا تعرفين من انا يا فتاه
وضعت الفتاه يدها بخصرها وتحدثت / وانت هل تعرف من انا؟؟
هز حوني رأسه برفض فاكملت هي / الان متعادلين لا تعرفني ولا اعرفك
كتم اوناس ضحكة كادت تفلت بسبب ملامح أخيه التي تحولت فتحدث حوني بقوه / تأدبي في حديثك معي يا فتاه فأنا الأمير حوني ابن الملك ست
تحدثت الفتاه بسخريه / ياللهي جسدي يرتجف خوفا من مجرد ذكر اسمك
ثم نفخت باستهزاء / وماذا في ذلك
نظر حوني لاخيه بشر وهمس / من هذه الفتاه الوقحه
صرخت الفتاه / هييييي يا هذا لقد سمعتك انا لست وقحه بل أنت الأحمق
صرخ حوني / من انتي يا فتاه لتتحدثي معي هكذا
تحدثت الفتاه بتكبر / أنا ميرانا يا هذا
نظر لها حوني بشر / حقا ومن تكون تلك ميرانا
نظرت له ميرانا باستهزاء / فتاه لها فائدة في هذا المجتمع عكسك يا مدلل ابيك
ثم نظرت لاختها / هيا يا لورا لندخل فالمكان أصبح خنيق جدا
نظر لها حوني بصدمه / انتظري يا فتاه تعالي لهنا
ثم ركض لها وحاول ان يمسكها فشق طرف ثوبها بالخطأ فنظر لها بفم مفتوح وكاد يعتذر لولا هجومها عليه وهي تقفز عاليا وتحط عليه بشده وتجذب شعره بشده بينما هو يحاول ان يمسكها وهي فقط تجذب شعره واوناس لا يستطيع التحرك من كثرة الضحك وايضا لورا التي تحاول أن تهدأ اختها الكبيره
بينما ميرانا تصرخ به / هل تعلم ثمن هذا الثوب يا غبي سوف اقتلك اااااااااه
صرخت وهي تشعر بنفسها تسقط وهو يسقط فوقها فصرخت بألم / يا اللهي ماذا تأكل يا هذا لقد كسرت عظامي كلها
بينما هو يحاول ان ينهض ولكن هي وقعت علي طرف وشاحه فصرخ بها / انحني بعيدا عن ثوبي يا امرأة
ثم نظر لاوناس / تضحك؟؟؟ سوف اقتلك يا اوناس سوف اقتلك
RAHMA NABIL 美心
كانت ميسره تمسك بيد ابريس وهي تسير معه في السوق وتبتسم كفتاه أخذها والدها بجولة ولكن فجأه توقفت وهي تشير لاحد الباعه / ابريس روح هاتلي من البتاع ده
ابريس بتعب / هو اي حاجه وخلاص يا ميسره من ساعة ما خرجنا وانتي كل حاجه تشبطي فيها زي الأطفال
نظرت له ميسره بحزن فتنهد بتعب / حسنا لا تحزني فقط سأذهب لإحضارها لكي ولكن لا تتحركي من هنا
هزت ميسره رأسها ببسمه وتوقف مكانها وهي تنتظر ابريس ولكن فجأه لفت نظرها اله موسيقيه صغيره وجميله فذهبت حيث هي وامسكتها بفرحه وهي تنظر لها بحماس ولكن فجأه سقطت من يدها بفزع حينما سمعت صوت البائع / كيف اخدمك يا سيده
نظرت ميسره له بفزع / يارجل اخفتني
ثم انحنت لتحضر الآله ولكن وجدت فتاه تسبقها وتمسكها وتحدث البائع / بكم هذه
نظرت لعل ميسره بتذمر / أنا من امسكتها اولا اعطني اياها
نظرت لها الفتاه بسخريه / ولكن انا أريدها ابحثي لكي عن واحده اخري يا هذه
نظرت لها ميسره من اعلاها لاسفلها بدقه ثم تحدثت بسخريه / لا تدعيني اغضب لان هذا ليس من مصلحتك صدقيني والان اعطني هذه اللعنه التي بيدك والا اقسم بالله ان اجعلك تندمين اعطني اياها
ثم جذبتها منها بحده فنظرت لها الفتاه بحده وغضب وانصرفت فتحدثت ميسره بسخريه / قال انا أريدها قال
ثم نظرت للبائع الذي نظر خلفها برعب وهمس / سيدتي اعتقد انه عليكِ الركض الان
تحدثت ميسره بعدم فهم / ماذا تقصد
أشار الرجل خلفها فنظرت وجدت الفتاه التي كانت تتحدث معها منذ قليلا تشير إليها وهي تسير مع مجموعه من الرجال والذين يبدو انهم من الحرس ولكن من ثيابهم علمت انهم ليسوا من حرس المملكه ولم تتوقف ميسره ثانيه لتفكر بل ركضت سريعا كما هي العاده فقابلت ابريس الذي نظر لها بتعجب / احضرت لكي….
ولم يكمل حتي تخطته ميسره وهي تصرخ / اجري يا مجدددددددييييي
نظر لها ابريس بجهل ثم نظر للرجال الذين يحلقون بها ولم يكد يتحدث حتي عادت ميسرة وجذبته بسرعه / اجررررررررررييييييي
ركض ابريس وهو لا يفهم ماذا يحدث فصرخ / عملتي ايه يلعن ابو معرفتك
ميسره كانت تركض وتضحك بشده فصرخ بها / لماذا تضحكين
ميسره وهي تصرخ / افتكرت زمان وحرس حورس بيحروا ورايا هههههههههههه
وبلا شعور ضحك ابريس بشده وهو يركض معها ثم امسك يدها / مِن هنا
ثم اخذ يركض بها من شوارع متداخله وخلفه الحرس وميسره التي تضحك وبشده حتي توقفوا ونظر ابريس وجد شارع ضيق جدا لا يتسع لسير شخصين في نفس الوقت وفي منتصفه يوجد حبل معلق وبه الواح خشبيه كبيره فدفع ميسره للشارع وسار هو خلفها بسرعه وعندما تخطي الخشب اخرج سيفه وقطع الحبل بعنف فسقطت الأخشاب ومنعت عبور الحرس فضحكت ميسره بشده واستمتاع فاخذ ابريس يدها وركض بها وهو يضحك بشده ويتذكر ما كان يحدث قديما
اخذ يركض معها حتي وصلوا لمكانهم الخاص وهنا صدموا وهم يرون سيف وتيتي وهم يضحكون بشده فتحدث ابريس بتعجب / سيف بيضحك ومع بنت
ميسره بغمزه / مش قولتلك مرات ابني المستقبليه
RAHMA NABIL 美心
سار مصعب في القصر بملل / ايه ام المكان اللي مش لاقي فيه مزه واحده حتي
فذهب وجلس في مكانه الذي كان به قبل أن يناديه تاج للاجتماع وهناك وجد الفتاه مازالت تجلس في النافذه وهو يسمع دندنتها بصوت منفخض ولكن يصل له فابتسم / يا تري مين دي
لم يتبين اي شئ من ملامحها سوي القليل فقط وايضا قلادتها التي تشبه الزهره والتي تلمع وبشده
قاطع شروده صوت تاج وهو يجلس بجانبه / هزعجك لو قطعت خلوتك دي
نظر له مصعب بانتباه / ها لا أبدا أتفضل انا اساسا زهقان
ثواني وكان عدي ينضم لهم وهو يحمل طبق من الطعام كبير / شوفوا جبت اكل عشان تتسلي واحنا قاعدين القعده الحلوه دي
ضحك مصعب بشده / وانت هتسيبنا ناكل معاك
عدي / ابسلوتلي كل براحتك
تاج / بجد والله ياعدي هتأكلنا معاك
عدي وهو يضع بعض قطع الطعام الصغيرة علي جنب / دي ليكم وانا هاكل الباقي عشان بس جعان شويه
مصعب بضحكه / كتر خيرك يا ابني والله
عدي / سيد عيب متقولش كده ده احنا اهل
ضحك الجميع بشده واخذوا يتبادلون الحديث حتي شعروا بأحد يجلس بجانبهم فنظروا له وجدوه سيف الذي ابتسم لهم / من غيري
ضحك الجميع وهجموا علي سيف فعانقهم وهو يضحك بصخب / براحه ياض من ليه هتكتموا نفسي
عانقه الجميع بشده وحب وهو فقط ينظر للسماء وهو يغمض عينه براحه يكفي هذا العناق من إخوته ليشعر بالراحه والفرح
همس مصعب / هتعمل ايه يا سيف
سيف بتعجب / في إيه
مصعب / المنافسه
سيف / يعني هعمل ايه يا مصعب هبارزه عادي
عدي / طب وتيتي
سيف بانتباه / مالها
عدي / جوازك منها ه….
قاطعه سيف بنفي / لا يا عدي انا بس كنت بقول كده وخلاص مش حقيقي يعني
عدي وهو يبتعد قليلا وينظر له /بس يا سيف انت أعلنت انك زوجها والكل كان حاضر وشاهد وحتي حوني والكل شهد علي كلامك واكدوا عليه انها زوجتك حتي والدها أكد كده
سيف بتفكير / آيوه فيه إيه
عدي / يعني ثلاثه جدهن جد وهزلهن جد يا سيف ومنهم الجواز انت أعلنت قدام الكل انها زوجتك وفيه ناس شهدت علي كده وولادها وافقك وأكد كمان علي كلامك معني كده انها شرعا زوجتك يا سيف……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى