رواية لعنة الفراعنة الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة نبيل
رواية لعنة الفراعنة الجزء الثامن عشر
رواية لعنة الفراعنة البارت الثامن عشر
رواية لعنة الفراعنة الحلقة الثامنة عشر
نظر جاسر امامه وهو يكاد يجن / مش فاهم يعني هي فين دلوقتي ومين اللي معاها والأهم من كده الكائن الغريب اللي قتلته ده وصلها إزاي او أساسا موجود إزاي ده… ده ده مش عارف ايه ده هتجن هتجن اختي في بلوه وانا مش عارف هي فين ومع مين
نظر الجميع له بشفقه فهو يدور هكذا منذ انتهاء المكالمه
حسام وهو يربت علي كتفه / اهدي بس يا جاسر بإذن الله خير يا باشا
نيرة وهي تأكل ببرود / صلي علي النبي يا بووص كده البنيه كانت لوز اللوز حتي معاها حته لهطه جشطه بالشكولاته متغمسه في كراميل
حذبها حسام من ملابسها بغيره اعمته / بتقول ايه يا أشرف ها أنت انحرفت وبقيت تبص للرجالة
نظرت له نيره برعب وابعدت يده / ايدك يابا لتوحشك بعدين ايه ببص للرجال دي امال ابص للستات ولا إيه آنت هتجبلي بلوه انا اشرف اه بس بنت آوي واعجبك
نظر لها حسام بحاجب مرفوع وسخريه / مظنش
نيرة وهي تنهض وتقترب منه بحده / ماشي يا حسام ماشي
جاسر بصراخ وهو يشير لهم / كلمة كمان منكم وهتتعلقوا انتم فاهمين
ثم نظر بحده لنسرين / وإنتي كمان لو لمحتك بتلمحي هم الخرا أسر ده هعلقك معاهم
صلاح بسخريه / والنبي ايه هتعلق اختي وانا عادي كده
جاسر وهو يبتسم له / مبقتش اختك بقت مدام جاسر الشافعي
مراد وهو يرفع حاجبة /وده من امتي
جاسر ببسمه / من بكره ياباشا انا كلمت والدك في الموضوع وبكره هقعد معاه بس سيبته يتخطي صدمه فسخ الخطوبه
نهضت كريمة بفرح وأخذت تزغرط بشده / لولولولولولولولولوي ايوه بقي والنهارده فرحي يا جدعان عايز كله يبقي تمام
نيرة وهي تكمل / لقيتها ماشيه مشيت وراها قولت لازم اعيش معاها عارفين قولتلها ايه
طمطم وهي تصفق / بعد اذن سياتك انا معجب بسعاتك
مراد وهو يقترب ويهمس / آه والله معجب بسعاتك واجهزي يا بطوط قلبي لان بعد اسبوع كتب الكتاب يا روحي
صدمت طمطم مما سمعت ونظرت له بدهشه / كتب كتاب مين
مراد ببسمه / بتاعنا هو أنا مقولتش ليكي مش انا كلمت عمي مهران ووافق والمفروض هيأخد رأيك لما يرجع بس انا عارف ان طمطم قلبي مش هيرفض صح
كادت طمطم تتحدث لولا كريمة التي وضعت رأسها بينهم / لا اتكل انت علي الله وهي مش هترفض
نظر لها مراد وطمطم بفزع
مراد بصراخ / قطعتي ليا الخلف يحرق معرفتك يا جذمه
كريمة بشر / كده طب قومي يابت يا طمطم معندناش بنات
مراد /وحيات امك يا كريمة متخليهاش تطلع في دماغي واخلي عمي مهران يكتب كتابك علي محسن معانا
ألقت كريمة طمطم بحده مجددا / وعلي ايه اهي اشبع بيها
نظر صلاح لمراد بحده فضحك له مراد / بهزر ياباشا محدش هيستحمل البت دي غيرك أساسا
نيرة وهي تغني وتضع يدها علي خدها / كل الأحبه آتنين آتنين متجمعين في الهوا دايبين
حسام وهو يقترب منها ويهمس لها / وإنتي يا نيرو مش عايز تبقي زيهم
انتفضت نيرة ونظرت له ثم فتحت فمها بصدمه ولكن اخرجتها كريمة من الصدمه وهي تجذبها للاعلي مع الفتيات / يلا يا شباب هنروح احنا ننام وانتم ناموا متناموش اولعوا ببعض براحتكم
مراد / لسانها بينقط سكر
حسام بسخريه / يبقي مشوفتش لسان نيره
نظر جاسر امامه بشرود وهو يفكر / كيف ياتري شيجد تبنه عمه وما الذي يحدث معها وما الثياب التي كانوا يرتدونها واللغه التي تحدثت بها مع ذلك الغريب اسئله كثيره لا يجد لها اجوبه والوحيد القادر علي فعل ذلك هو الدفتر امسك هاتفه واجري مكالمه وتحدث باصرار / لازم اوصل ليكي يا ميسره لازم
كانت ميسره وابريس يسيرون وميسرة كالعاده تغني / طب وحده حده وبلاش كل ده
ثم تنظر لابريس بحده
ابريس بتعجب / في إيه يا مجنونه انتي هتاكليني ولا إيه
ميسره بحده / ليه مش بتغني معايا
ابريس بحاجب مرفوع / اغني وانا اعرف منين الاغنيه وبعدين انا مش بغني الحجات دي
ميسره بحنق / هو ايه اللي مش بتغني الحجات دي الاغنيه دي روعه لولا الفون بتاعي فصل كنت سمعتك الاغنيه بعدين أنا من ساعه مابدأت ام الرحله الزفت دي وأنا بغنيها المفروض تكون حفظتها
ابريس باستفزاز / عفوا ولكن لم أكن منتبه لكي
ميسره بتعجب / امال منتبه مع مين
نظر لها ابريس وابتسم بخبث بينما هي غبيه لا تفهم شئ / آيوه مش فاهمه برضو
أشار ابريس برأس لمدخل قريه صغيره
فتحدثت ميسره بغباء / هي دي الملاهي هنا ولا إيه
ابريس بضحكه صاخبه / لا يا جميلتي ده مدخل قريه الحوريات
نظرت ميسره له بغباء / آيوه مش مترجمه وده يبسطك في إيه
ابريس ببسمه خبيثه / اممممم قريه كلها حوريات وبنات بس بيستنوا اي رجل يعبر منها شوفي انتي بقي
بينما ميسرة كانت ماتزال تفكر في كلامه ماذا يقصد هذا فجأه شهقت برعب وهي تصرخ / نعم يا روح امك هو ايه ده اللي راجل مر ده انا قتيل انهارده والقريه دي مش هندخلها غير علي جثتنا…..
بينما في الظلام الشديد علي أطراف مدينه طيبه ثلاث اشباح يسيرون بمهاره كبيره وهو يقتربون من قصر الظلام
نظر ست لازي واشار باعينه فذهب ازي أولا لسور القصر ثم صعد عليه بكل سرعه ومهاره كبيره ثم صفر لهم فنظر ست لبيك بمرح / هيا لنتسلق
بيك بضحكه منخفضه / وها قد عادت ايام الخوالي يارجل قفز كل منهما لداخل القصر نظر لهم ست ببسمه / استمتعوا يا شباب لا أريد أن يعيش واحد منهم اذا قابلكم شخص انتم تعرفون ما عليكم فعله ثم نتقابل هنا بعد أن ننتهي حاولوا العثور علي أي شئ من شأنه ان يكون نقطه ضعف لحورس
هز الجميع رأسه وتفرقوا فتحرك ست بكل خفه بين الحراس كأنه ظل واخذ يقتل فيهم بكل شر وهو يتذكر والده ومقتله ومقتل الجنود اخذ يقتل ويقتل حتي امتلئ الممر بالدماء
بينما بيك كان يسير وهو ينظر حوله بتعجب فهو لا يري احد في هذا الممر سار اكثر حتي وجد غرفه مضاءه اقترب منها بحذر شديد ثم فتح الباب فوجد به اثنين من الرجال العملاقه فاغلق الباب بسرعه / اللعنه ما……
لك يكمل كلمته الا وكان الباب انفتح بسرعه فسقط أرضا وجد الرجلين يقتربان منه بينما هو يعود زحفا للخلف / يا للهول
بينما ازي كان يسير في ممر طويل جدا وهو يتعجب من عدم وجود جندي واحد هنا نظر حوله بتعجب وهو يسيير ولكن ثواني وسمح صوت زئير خلفه فالتفت / لم يكن يجب أن أسبق الاحداث
اقترب ذلك النمر من ازي وازي يعود للخلف ببطئ / واللعنة عليك يا ست وعلي أفكارك يارجل سوف أصبح وجبه لنمر الان
عند بيك
كان العملاق يمسك قدم بيك ويصدمه في كل شئ في الحائط في التماثيل وكل شئ وبيك فقط يصرخ / اتركني يا حقير انت
ثم مد يده لقدمه فامسك خنجر صغير ثم أخذه وغرزه في في يده فصرخ الرجل بحده ورماه بعنف فسقط بيك علي الارض وهو يتألم ووجهه كله أصبح دماء نظر اليه بيك بشر وبسمه مختله / حسنا انت من طلبت ذلك
ثم امسك سيفه الساقط وانطلق له واخذ يضربهم في أماكن حيويه وبسرعه كبيره جدا وهم يحاولون الوصول له ولكنه يستغل صغر حجمه في الهروب من قبضه يدهم
غرز سيف في قدم أحدهم فعلت صرخاته المكان وقام الاخر بمسك بيك بيده بينما بيك نظر له بشده وامسك سيفه وحاول ضربه به ولكن لم يستطع وجد بيك العملاق يفتح فمه ليبتلع بيك ولكن في ثانيه واحد كان بيك علي الارض مع يد العملاق المقطوعة نظر بيك وجد ست يبتسم بتسليه كبيره ويغمز لبيك / هذا ما اسميه متعه يارجل
ثم انطلق لست لذلك للذي قطع يده واخذ يضربه بالسيف في أماكن مختلفه وهو لا يمكنه التحرك فقام العملاق الاخر بالاقتراب من ست ليقتله ولكن شعر بشئ علي كتفه نظر وجده بيك يلوح له / مرحبا
ثم بعدها غرز سيفه في رقبته فصرخ العملاق وسقط أرضا بينما بيك قفز بسرعه ونظر له وهو يصرخ بألم بينما ست كان قد انتهي من العملاق الذي معه فانفجرت دمائه في المكان ست وهو ينظر بقرف / اوووه مقرف سترفض نانيس ان اقترب منها لأسبوع يارجل
بيك وهو يسير ويضحك / آه يا رجل نانيس هذه مرعبه وصارمه
ست وهو يضربه علي رقبته / زوجتي ليست مرعبه
بيك وهو يفرك رقبته / آه يا رجل هي اختي أيضا مابك.
ثم نظر له بتعجب / أين هو ازي.
كان ازي يركض في الممر ليهرب من النمر بينما النمر خلفه بسرعه الكبيره وصل له وبسهوله فعضه من قدمه فصرخ ازي بألم شديد ثم اخرج من جيبه سكين صغير وغرزه برقبته فافلته النمر فسقط ازي وهو يتألم ولكن تحمل ونهض وأصبح يقف بقدم وآحده والآخرين متضرره تماما نظر له بشر وامسك سيفه وابتسم له فتقدم النمر منه بينما جرحه كان يسيل بشده وعندما اقترب من ازي رفع سيفه وبسرعه وغرزه في بطنه بشده وحقد ثواني وكان النمر يسقط أرضا وهو يتأوه ويزأر
نظر له ازي بتعب ثم سقط أرضا من الألم فاخرج قاروره من جيبه وقام بسكبها علي قدمه وهو يصرخ بشده من الألم ثم حاول النهوض واخذ يسير وهو يسحب قدمه ويستند علي الاعمده وجد في نهايه الممر غرفه ذات باب كبير مزخرف اقترب منها بألم ودخل ببطئ وهو ينظر حوله ويحمل سيفه تحسبا لأي شئ ولكن وجد الهدوء يعم المكان ووجد جسد يتسطح علي الفراش هل بعد كل هذه الأصوات مازال هذا الشخص نائما اقترب منه بحذر انه حورس ولكن لاحظ انه جسد فتاه اذا هذه هي الفتاه التي تحدث عنها ست اقترب منها اكثر ورفع الغطاء عنه فسقط سيفه بعنف من صدمته وعاد للخلف وهو يهز رأسه برفض لا مستحيل مستحيل هي قتلت نعم لقد رأها تقتل امام عينه هذا مستحيل ابتعد للخلف وهو يهز رأسه بصدمه كبيره ورفض لما يراه فجأه سمع صوت خلفه / ماالذي تفعله هنا
نظر جاسر لحسام ثم نهضوا / يلا يا حسام
مراد وهو ينظر لهم بتعجب / هتروحوا فين
جاسر وهو ينظر له / أنا حجزت في فندق قريب هنقضي فيه فتره وجودنا هنا
تحدث صلاح برفض تام / اكيد لا طبعا إزاي يعني البيت موجود وكبير
تحدث حسام بحرج / بس البيت في بنات ونساء يا ابني ومينفعش أبدا مش هياخدوا راحتهم
مراد بسخريه / هياخدوا راحتهم آكتر من كده ايه طب بزمتك وآحده زي كريمة دي لو خدت راحتها هتعمل ايه اكتر من اللي بتعمله
ضحك الجميع فتحدث صلاح بسخريه / طب اسكت انت يا خويا عشان هتزعل.
ضحك جاسر بخفه / مش قصده كده حسام قصده عشان هما مش متعودين علينا فهيبقي صعب تنقلهم في البيت وكمان احنا مش هناخد راحتنا فالأفضل للكل اننا نقعد في الفندق
دخل مهران للغرفه وهو يقول بنبره لا تقبل النقاش / هتقعدوا في بيت الضيافه الملحق بالبيت ده وده اخر كلام عندي انتم ضيوف عندي
نظر جاسر لحسام / طب تمام بس هندفع الإيجار
نظر له مهران بحده / هروح انام عشان مقولش كلمه مش كويسه روحوا ناموا
حسام بعد ذهابه / عنيف آوي الحج
ضحك مراد وهو ينظر لصلاح / ابو كريمه عايزه يبقي إزاي
صلاح / هو فيه اي لا بجد فيه إيه إنت مش طايق كريمه ليه
مراد بحنق / عيله فصيله كل ما أقرب اقول لطمطم حاجه الاقيها نطت في النص
ضحك الجميع عليه
ثم تحدث صلاح مقترحا / إيه رأيكم قضوا الليله هنا ونسهر مع بعض وبعدين ناموا في الملحق
حسام بحماس / حيث كده يبقي نطلب الغله اللي نسهر بيها
جاسر وهو يغمز له / متأفورش بس ياباشا
كانت كريمة في طريقها للمطبخ فدخلت اخذت الماء وركضت بسرعه للاعلي ودخلت بعنف للغرفه فصمت الجميع برعب
كريمة بعنف / قومي منك ليها يل هبله الشباب تحت هيجيبوا مزه وخمره وانتم قاعدين هنا
نيرة ببرود / وايه يعني مش فاهمه شالله يتحرقوا بجاز وسخ واحنا مالنا
كريمة وهي تمسكها بحده / اذا كان سي حسام بتاعك ده ميهمكيش فاحنا الباقي يهمنا يا خرابه انتي
نسرين وهي تغمز لطمطم / طب وانتي مين يهمك يا كرميلا
كريمة بتسرع / صلا….. احم عيال عمي والبيت الطاهر ده اللي مدخلش فيه حاجه غلط غير أشرف
نيرة بقرف / أنا برضو اللي غلط يا جذمه آنتي
نسرين وهي تنظر لهم بتسليه / بطلوا تهزيق في بعض وتعالوا نشوف بيعملوا ايه
طمطم وهي تعود للخلف / لا لا مع نفسكم انا مليش دعوه انا واثقه في مرادي
نيره بقرف / مرادك يا ختي جاتك نيله تلاقيه بيكلم المزه في الفون دلوقتي
نهضت طمطم بعنف / يلا بسرعه انتم مستنين ايه
نسرين بتعجب / بس هنسمعهم إزاي كده يقفشونا
كريمه بشر / اوضه الضيوف اللي هما موجودين فيها بتطل علي منور بيجيب كل حاجه في الاوضه
نظر الجميع لبعضه ببسمه شريره ثم تسحبوا حتي مدخل المنور ودخلوا به وجلسوا فكان المنور يظهر الغرفه كلها
دخل احد الرجال التابعين لحسام وجاسر واعطاهم حقائب كثيره
كريمة بصوت خافت / اهم هيبدأوا الليله
حسام بضحكه / اهي الحجات وصلت اهي
ثم فتح الحقائب فنظرت الفتيات كلها يترقب شديد لما سيخرجونه فجأه وضع حسام أمامهم عبوات
نظرت نيرة لهم ببسمه سخريه / استغفر الله شويبس رمان وفي البيت الطاهر ده استغفر الله
كريمة / تؤ تؤ تؤ لا حول ولا قوة الا بالله بالك لو كان أناناس انا كنت عديتها لكن رمان ليه هي سايبه ولا إيه
نسرين وهي تسكتهم / اششششش اسكتوا بيقولوا حاجه
جاسر بضحك / صحيح يا صلاح دي بلوه كبيره انت مستحملها إزاي انا فاكر ايام ما كنت هنا دي فظيعه
نظر الجميع لكريمة
كريمة / بيتكلموا عني صح
هز الجميع رأسه بضحكه مكتومه
صلاح بعشق / وانت مالك يا أخي بحبها والله رغم كل اللي فيها والبلاوي اللي بتعملها الا اني بعشقها
كريمه / أنا مش عارفه هو بيشكر فيا ولا بهزأني بس انا ككريمه مبسوطه
حسام / يا أخي دي مرايا الحب مش بس عاميه لا وطرشه كمان يعني أنا مثلا وآحده بلسان نيره وشكلها ده احبها إزاي معرفش
جاسر وهو يبتسم بسخريه ويشرب مشروبه / وياريت حب بس لا ده الاستاذ واقع واقع واقع يعني بقاله آكتر من عشر سنين بيحب علي نفسه
نظر الجميع لنيرة الذي كان جسدها متيبس جدا
ابتسم حسام بهيام / اااااه نيره من اول يوم شوفتها فيه بتصرفاتها دي وأنا حسيت انها مش هتبقي مجرد شخص دخل حياتي وخلاص في الاول افتكرت مجرد بنت برتاح ليها وصديقه بس لا هي اكبرمن كده بكتير بكتير آوي آوي نيره هي حياتي
صفر مراد وهو يضحك / يااااه علي الحب لما يبهدل يا أخي اللي يشوفك يترعب بس انت اساسا من جوا بسكوته
القي حسام عبوته الفارغه علي مراد / بسكوته في عينك يا حيوان انت
نظر صلاح الي جاسر وغمز له / والأخ روميو اللي ماشي يسبل لاختي لما في مره هقتله
ضحك جاسر ضحكه خطفت قلب نسرين التي تنظر له بعشق
جاسر بعشق / تؤ تؤ نسرين من يوم ما شوفتها في الشارع وقربت مني وقالتلي متخافيش وانا بقيت قدرها لو لفت العالم في الاخر هتبقي ليا ملكتي انا
مراد بضحك /يا زيدي يا زيدي
صلاح / شوف سبحان الله فيهم عيوب كتير بس اتعمينا واتنيلنا علي عين أهلنا وحبيناهم
ضحك حسام بشده / اسألني انا عن العيوب ياباشا
مراد وهو يضحك بشده / كريمة ونيرة الاتنين ربنا يكون في عونكم الصراحه
نظرت كريمة لنيره واشارت لها بضحكه غبيه / احنا
نيرة بغيظ / هو الجدع إللي اسمه مراد حاطننا في دماغه ليه
ثم نظرت لطمطم / قال يعني طمطم من العشره المبشرين بالجنه
نظرت لها طمطم ببسمه مستفزه /اصلي ملاك يا اوختشي
نظرت لها نيرة بقرف / طب بس عشان الأمور بتاعك ده هيترحم عليكي كمان شويه
كريمه وهي تنظر لنيرة بخبث / طب بس انتي يا أشرف عشان قعدتي تقولي لا ده المدير بتاعي وشايفني أشرف وهو هيموت عليكي اساسا
ابتسم نيرة بخجل / بس برضو هو شايفني فيا عيوب
كريمة وهي تضع يدها علي كتف نيرة/ واحنا بقي دورنا نتخلص من العيوب دي ورايا بقي عشان نلعب في خلقتها شويه.
ضحكت الفتيات وانسحبن للغرفه حتي يغيرين من نيرة
وهكذا انقضي الليل بين الضحكات والحديث الطويل
في الصباح خرجت الفتيات لشراء ثياب جديده لنيره
نيره بتذمر/ بقولكم ايه هو انا كده عاجبه عاجبه مش عاجبه الف مين يتمناني
تحدثت كريمة بسخريه / بس يا ماما بس يا عسل قال عاجبه عاجبه
نسرين وهي تعطيها حقيبه يدها / امسكي دي كده يا ميسره شوفت بلوزه تحفه في محل هنا هروح اشوفها مع طمطم
نظرت نيره لها وهزت رأسها بايجاب
بينما كانت نسرين تسير فجأه جائت سياره بسرعه عاليه جعلتها تصرخ هي وطمطم برعب
بعد فتره في مخزن كان يقف بعض الرجال ويضحكون بشده وهم ينظرون لجسدها الملقي أرضا استيقظت هي بصداع ووجع ووضعت يدها علي راسها فتحدث أحدهم / إيه يا عروسه اخيرا صحيتي
نظرت هي للصوت وهي تعدل جلستها / وانت مال اهلك يا طور انت نايمه في بيت اهلك ولا بعدين أنا فين
تحدث أحدهم بقرف / مش عارف الباشا عجبه ايه فيها
نيرة بحده / نعم يابابا في إيه يا حبيبي مش عاجباك ولا إيه
الرجل بسخريه / يابنتي ده انتي ارجل مني
نيره بسخريه / علي الاقل في حد هنا راجل يا زميل
كاد الشاب ان يهجم عليها ولكن منعه صديقه
احد الشباب / أوامر الباشا محدش يلمسها لحد ما هو يجي
نيره وهي تضع قدم علي قدم / طب يا حلو الملامح انت خد خواتك واطلع وشد الباب في ايدك اذا تكرمت
احد الشباب بسخريه / هي بتتأمر علي إيه البت دي
نيره وهي تنظر له وتضع يدها علي قلبها / كده يا أخي أنا اختك في الله ليه تعاملني بالاسلوب ده يرضيك يعني لو اختك انخطفت حد يقولها كده
نظر الجميع لبعضه بتعجب لتحولها المفاجئ
فاكملت نيره بدراميه / ولا اكمني يعني مليش ولا حبيب ولا قريب ولا غريب بتتكاترو عليا عشان انا وحده ست اه من ده زمن القيامه قربت ولا إيه
نظر الرجال لبعضهم بتعجب من حديثها
فتحدث أحدهم بدهشه / يابنتي هو حد قربلك
نيره وهي تهز رأسهأ وتدعي البكاء / لا لا ياباشا انت مش من منهم انا وآحده علي باب الله مش بأذي حد فليه تجيبوني هنا
كاد أحدهم يتحدث لولا دخول رجل اخر
فتحدث احد الشباب / الباشا وصل اكتمي
نظرت نيره للشخص الذي دخل / هو إنت انا قولت العمله دي متطلعش غير منك يا مقشف
تحدث أسر بصدمه وهو ينظر لها / الله يخربيتكم ايه اللي جاب دي لنا قولتلكم عايز خطيبتي يا حيوانات
احد الشباب برعب / ياباشا انت مدتناش صوره ليها وقولت انها دايما بتشيل شنطة عليها سبونج بوب وهي دي اللي كانت شايله الشنطه اللي قولتها في البنات اللي رقبناهم وهما خارجين من البيت
نيرة وهي تهز راسها / حصل وانا سبونج بوب اصفر كموني
نظر لها أسر بضيق وهو يفكر فيا حدث الام بغضب / آه يا أغبياء
نيره ببسمه توحي بأن القادم ليس بالهين / شوف يا أخي ربك شوف وقعك في أيدي يا اسوره
نظر لها أسر بحيره ماذا سيفعل الان
بينما في المنزل كان حسام مثل الثور الهائج يصرخ بغضب شديد / فيييييين نيرررررررررررة
نظر ازي خلفه بسرعه وجد ست وبيك ينظرون له بتعجب
أعاد ست سؤاله / ماذا تفعل هنا يا ازي
أشار ازي بيده للفراش وهو لا يمكنه للتحدث اقترب ست ونظر وسرعان ما فتح عينه بصدمه / نازيا انها نازيا
بيك بصدمه / زوجه ازي؟؟؟؟؟؟
كان حصان ميسرة يسير بجانب حصان ابريس بينما هي تنظر بقرف حولها / إيه القرف ده جمال اوڤر الصراحه ايه ده
نظر لها ابريس وكتم ضحكته فمنذ دخول قريه الحوريات وهي تتذمر علي كل شئ
ميسره وهي تشير امامها / بص بص شايف القرف وآحده شعرها ابيض إزاي زي العواجيز وقال حوريات قال دول معفنين
ضحك ابريس بصخب ثم تحدث / طب علي فكره الشعر الأبيض جميل جدا
نظرت له ميسره نظر تطلق نيران / لا وحش الشعر الأبيض وحش
ابريس بضحكه عاليه عليها جذبت انتباه الفتيات/ حاضر وحش وكخه
نظرت ميسره للجانب الاخر وهي تنظر للفتيات بحسره هن جميلات حقا فشعرهن يكاد يلمس الأرض وعيونهم البراقه ووجههم الخالي من اي حبوب والصافي وملامح الأطفال هذه هي فتاه وتري انهم جميلات حقا كيف هو هي لن تلومه اذا رأها قبيحه بعد ذلك
نظر لها ابريس بشفقه وكاد يتحدث ولكن اوقفه صوت فتاه جميل جدا يتحدث / هل اساعدك سيدي
نظر ابريس لها فكانت طويله ذات جسد متناسق مع شعر اسود طويل جدا يصل للارض وبياض وخدود حمراء وعيون بنيه جذابه
نظرت ميسره لها بحزن وزفرت / ناقصه تلزيق هي بنت المقشفه وهي مال اللي خلفوها
نظر لها ابريس وكتم ضحكته
ابريس للفتاه /نعم كنا نبحث فقط عن مكان نبيت به الليله
ميسره بصراخ / نعم يا اخويا نبيت مين عشان اصحي الاقيك جايبلي حوريات صغيرين
نظر لها ابريس بتعجب / ميسره حبيبتي انتي اتجنيتي
ميسره / مش هنبات هنا يا ابريس هنروح مكان تاني
ابريس باستفزاز/ وده ليه بقي
ميسره بحنق / هو كده الناس دي موعت نفسي من حلاوتهم شايف بنت القرعه اللي واقفه دي هتاكلك بعينها إزاي
ثم مالت ميسره علي الفتاه وتحدثت بحنق / ما تيجي يابت تبوسيه لحسن تعالي بوسيه
نظرت لها الفتاه بتعجب فتحدثت ميسره / شوف بتبصلي إزاي عايزه تضربني
نظر لها ابريس / يابنتي هي كلمتك
ميسره وهي تصرخ / طبعا بتدافع عنها
ابريس بدهشه / مالك فيه ايه يا ميسره من ساعه ما دخلنا هنا وانتي مش طايقه حد
ميسره بحده / آه مش طايقه حد منهم أصل أنا من صغري كنت بضرب البنات الحلوه فأنا بقي عايز الشبشب وانزل فيهم ولاد المعفنه دول
ضحك ابريس بتعجب /اول مره اشوف الجانب ده من شخصيتك
ميسره بسماجه / ومش اخر مره يا ضنايا صبرا بس هي شكلها رحله حد باصص فيها تلاقيه بيك المعفن.
ابريس بتعجب / هيبص في رحله ممكن نموت فيها هواحنا خرجنا في رحله رومانسيه
ميسره وهي تتحدث بحنق / بص انا مش فايقه للهزار بس مش هنبات هنا
ابريس وهو ينظر لها بملل / يا ميسره الجو انهارده شكله ممطر ومفيش اي قريبه تآني قريب وكده هنتبهدل في المطره دي
ميسره وهى تنظر بحنق / براحتك
ثم نظرت للجانب الاخر
زفر ابريس بملل /اذا سمحتي تريد منزل
نظرت له الفتاه بنظرات غامضه ثم ابتسمت بسمه لم ترح ابريس ولكن تجاهلها / حسنا تفضل معي سأدلك علي منزل الضيوف
ابتسم ابريس بتكلف ثم تبع الفتاه وخلفهم ميسره التي تكاد تحترق وقفت الفتاه امام منزل جميل ومرتب واشارت لهم / تفضلوا هذا هو سأذهب لأعلم الرئيسه بوصول ضيوف ارجوكم ارتاحوا قليلا
نظرت لها ميسره وهي تذهب بقرف / ابو ام تلزيقك يا شيخه
ثم نظرت لابريس وتجاهلته وهبطت من الحصان ودخلت للمنزل وهي تنظر له بدهشه فقد كان جميل جدا
بينما ابريس يفكر في أمر تلك الفتاه فهي تخفي شيئا ما وهذا ما هو متأكد منه فقط تنتهي هذه الليله وبعدها سيخرج من هنا
نظرت له ميسره واشارت لاحدي الغرف / دي ليا وانت خد وآحده تانيه تصبح علي خير
كاد ابريس يناديها لكنها دخلت للغرفه بسرعة وأغلقت الباب بحده زفره هو بضيق ثم تحدث / لما تصحي هراضيها
ثم دخل غرفه اخري
بينما تلك الفتاه ذهبت للرئيسه الخاصه بهم واخبرتها بوجودهم فضحكت بشده ونادت بصومدت عالي / سبرينا
جاءت الفتاه المدعوه سبرينا ووقفت امامها وهي، تنحني
/امرك سيدتي
الرئيسه بضحكه صاخبه / تجهزي يا عزيزتي فزوجك قد وصل
ابتسمت سبرينا وانحنت باحترام / شكرا مولاتي واخيرا جاء لقد انتظرته كثيرا
ضحكت الرئيسه بشده وهي تتحدث / ولحسن حظك لقد قالت انستازيا انه وسيم جدا جدا
ابتسمت سبرينا بفرحه / هذا رائع سأذهب لاتجهز للزفاف
هزت الرئيسه رأسها وهي تبتسم بشده علي فرحتها
بينما ميسره خرجت من الغرفه بانزعاج فهي لا تستطيع النوم أبدا هنا تخشي ان تأتي وآحده هنا لابريس خرجت من المنزل وأخذت تسير بحيره لقد اعمتها الغيره منذ دخولهم لهنا
تحدثت بحنق / يعني انا كنت شايله هم ساحره الجنوب لقيت قاعده صواريخ في الطريق
نظرت للسماء وهي تكاد تبكي / حتي الحيله اللي انعمي وانشك في احاسيسه وحبني هيتاخد مني اععععععععع
سمعت ميسره صوت فتيات تضحك بشده وتتحدث عن الرجل الذي جاء اليوم اقترب وجدت كوخ مصنوع من الورود البيضاء وفيه توجد فتيات يلتففن حول فتاه اخري وهن يقمن بتزيينها
نظرت ميسره بتعجب / عندهم فرح ولا إيه ده أنا مشفتش جنس راجل من ساعه ما رجلي دبت المخروبه دي
فجأه رأت الفتاه التي اوصلتهم للمنزل وهي تتحدث مع العروسه
انستازيا بحسد / آه يا فتاه انه وسيم جدا وعنده عضلات وجميل جدا وعيونه لونها جميل اه انه كامل احسدك علي زوجك سبرينا
سبرينا بتفاخر / أنا كنت أعلم يا عزيزتي ان زوجي لن يكون كأي احد ثم توقفي عن الحديث عنه هكذا
ميسرة بهمس / جدعه البت دي اديها قليله الربايه ام عين زايغه دي ماشيه تعاكس في أي راجل تتشنكل فيه عايزه تاخد بالجذمه
تحدثت انستازيا / مابكي سبرينا لا تنسي اني من أتيت به لكي انا اول من تحدثت معه أخذته لمنزل الضيوف ثم أخبرت الرئيسه
ميسره بعدم استيعاب / هما قصدهم علي مين انا مشوفتش حد في بيت الاستقبال غيرنا
سبرينا ببسمه / ولكن هو في النهايه قدري
ميسره بغضب شديد / قدر اسود ومهبب علي دماغ اللي خلفوكي يا بنت ال…….
انستازيا بضحكه / يحق لكي الغرور يا فتاه فاليوم سيصبح زوجك ولكي
ميسره / ده في المشمش ان شاءالله اه ياولاد كوم شكاير اليهود
سبرينا / نعم هو لي ولي وحدي
ميسره وقد فاض صبرها / طلبوها ونالوها وديني لخلي الشبشب يزغرط علي جسمهم
ثم خرجت لهم وهي تخلع حذائها / ها يا حلوين مين عروسه الليله……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)