رواية لعنة الطب الفصل الثاني 2 بقلم تالية القرآن
رواية لعنة الطب الجزء الثاني
رواية لعنة الطب البارت الثاني
رواية لعنة الطب الحلقة الثانية
عدت الايام وجه يوم التققديم للكليةة وقدمت ف طب عسكري
آمال: ماما.. بابا انا قدمت في طب عسكري
حنان بغضب بتقولي اي ي آمال اي الجنان ده هو اي حاجه وخلاص
آمال بخنقة ماما لو سمحتي مش انتي عايزاني ابقا دكتورة اهو بقيت خلاص بس دخلت مجال تاني
ابراهيم بحدة: آمال كان لازم تخدي رأي ف الموضوع ده عملتي ازاى ده من ورايا
حنان بعصبية انا رفضت الكلية الحربية عشان بتمنع انك تتجوزى وانتي لسة ف الكلية.. عايزة تعنسي يعني وتقومي. داخلة طب عسكري ولا هتباتي برة البيت
آمال بهدوء انا هبقي دكتورة زي مانتو عايزين حققت حلمكو وحلمي اما بالنسبة للجواز فلاا اخلص كليتي وبعدين افكر متقلقيش ي أمي مش هعنس
ابراهيم نظر لها قليلا ثم فتح يداه لترتمي ف احضانه
ابراهيم بحنان الاب:: ابذلي جهدك في الكلية يبنتي انت تستحقي بعد التعب ده تخشي اللي بتحلمي بيه وحققتي حلمنا وحلمك ف ذات الوقت واتأكدي اني فخور بيكي دايما
حنان بعصبية ابراااهيم بتعمل ايه بدل متبهدلها
آمال ي ماما يحبيبتي ليه بس كده ماانا هبقي دكتورة
حنان بصتلهم بخنقة وراحت اوضتها ورزعت الباب
آمال بحزن بابا انا
ابراهيم بس بس متزعليش خالص وروحي اجهزى هننزل نشتري الحاجات اللي هتحتاجيها للكلية + انا هتكلم مع ماما يلا
آمال ربنا يخليك ليا يبابا وميحرمنيش منك ابدا
ودخلت اوضتها تجهز وابراهيم راح يراضي حنان
آمال لقت فونها بيرن برقم غريب ردت وفتحت الاسبيكر وبتجهز وتقول الوو
المتصل:……..
آمال ياستغراب الو مين معايا متنجزي تتكلمي انا مش فاضية
المتصل آمال
آمال بصدمه: عمر انت
عمر مبروك عرفت انك دخلتي طب اسنان
آمال الله يبارك فيك بس انا قدمت ف طب عسكري
عمر اممم ربنا يوفقك
آمال يارب خير جبت رقمي منين
عمر هيا صعبة عليا اجيب رقمك
آمال معرفش
عمر وحشتيني
آمال لا اوحش الله لك غالي يخويا
عمر اخوكي
آمال بخنقة عن اذنك هقفل وياريت متتصلش تاني
عمر اسمعيني ي آمال انا معرفش عملت كده ازاى بس انا مخنتكيش مكنتش بلعب بيكي صدقيني
آمال: عمرر ممكن تقفل ع السيرة ومترنش عليا تاني انا استحق واحد افضل واحد يكون ليا وبس واحد يحبني مش بيحبني ويكلم خمسين اخوات وتسليةة انا استحق انه يحبني راجل مش عيل بيتسلي سامع وقفلت السكه ف وشه وبكت نعم انها تعشقه ولكنه خدعها وكذب عليها مرارا سامحته كثيرا ولكن كفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
حنان لسة واخدة جنب من بنتها ومبتكلمهاش وده كان بيضايق آمال وخلاص آمال مسافرة بكرة ورايحه كليتها ومش هترجع الا بعد شهر ونص وهتنزل تلات ايام بس اجازة
بترتب شنطتها هيا وباباها وزعلانة مستنية مامتها
وفجأة تدخل ماماتها وتبصلهم وتقول هتسافري بكرة
آمال بحزن وهيا حاطة راسها ف الارض ايوة يماما
حنان باستهزاء وهو فيه ظابط يبص للارض وفجأة تقرب منها وترفع راسها وتحضنها وتقول انا زعلت شوية اه بس خلاص يمكن ده نصيبك يبنتي وزي مقالك بابا ه اجتهدي ف الكلية دي
آمال بفرحه بجد ي ماما انتي فرحانه
حنان كفاية سعادتك يبنتي مينفعش احرمك من حلمك وسعادتك بس اوعي ف يوم تنزلى راسك خليكي رافعاها دايما بثقة وخليكي صادقة علطول
آمال حاضر ي ماما ربنا يخليكي ليا يارب وابوها جه حضنهم
حنان بحزن هتبعدي شهر ونص والمخفي اخوكي بقالهه خمس شهور مش باين
آمال بتوتر هاا هينزل ي ماما هينزل
حنان يبنتي عايزة اكلمو متتكلم ي ابراهيم
ابراهيم بغضب مش انا قلت بلاش سيرتو هنا ف البيت ده
آمال احممم ماما انا كلمتو الصبح هو كويس وهينزل قريب بس هو مشغول جدا الفترة دي
حنان بجد يبنتي ربنا يقويه ياارب
ابراهيم يلا يحنان سيبي بنتك تنام وترتاح عشان تسافر الصبح
حنان حاضر يلا تصبحي ع خير يقلب ماما
ابراهيم تصبحي ع خير ياحبيبتي
آمال وانتو من اهل الخير
وخرجو من اوضتهاا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آمال يتوتر لنفسها تقول السبب الرئيسي ي ماما ع الكلية دي اني ادور ع اخويا لازم الاقيه عشانك هروح برجلي لل اللعنة 🌚
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الطب)