رواية لعنة الحب الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد
رواية لعنة الحب الجزء السابع
رواية لعنة الحب البارت السابع
رواية لعنة الحب الحلقة السابعة
بعد يومين
ف قصر الجارحي
بالليل كانت
حفله من اجمل حفلات الصعيد نعم انها خطوبه الحفيد الاكبر لعائله الجارحي عز الدين وحفيدتهم الصغيره روفان
ف الحفله
ريم: ادم لو سمحت ممكن تشوف بتوع الزينه خلصوا ولا لا
ادم: من عنيا ي جميل
ريم: بتقول ايه
ادم: بقول حاضر
ف المطبخ
زينب وناديه بيشرفوا علي الطباخين
ناديه: ام علا كل حاجه جاهزه
ام علا الداده: اه يهانم كلو جاهز
زينب: طيب الطباخين خلصوا الاكل
ام علا: اه خلصوا كل حاجه
زينب: لازم كل حاجه تبقي فوق الخيال دي خطوبت ابني الوحيد
فوق عند روفان
روفان: بتجهز والكوافيرات حوليها
منار: يلا خلصوا بسرعه مش فاضل كتير
الكوافيره: حاضر مش فاضل غير الشعر
وبعد شويه خلصوا
روفان كانت ترتدي فستان زهري لامع والقليل من مساحيق التجميل كانت تشبه الاميرات
ريم: وااااو
منار: ده كده عز الدين مش هيشيل عينو عنك
روفان بخجل: بس اسكتوا
ريم: بس يمنار البت بتتكسف
زينب: يلا يبنات الحفله بدأت خلصوا
عند عز الدين
كان نازل بهيبتوا ولابس بدله سوداء لامعه زادته وسامه فوق وسامته
ادم: العريس وصل
عز: اسكت يلا
احمد ابن عم عز
العريس مكسوف يجماعه الله
عز: والله لو مسكتوا لطلع بروحكم
الجد: حبيب جدك
عز: جدي حبيبي وتقدم مسك ايد جدو وباسها
عز: ربنا يحفظك ويباركلنا ف عمرك يجدي
بعد شويه الحفله بدأت
وكانوا بيلبسوا الخواتم
ريم: ملك مش باينه انا حاسه انها هتعمل حاجه
منار: وانا والله ربنا يستر
وفي هذا الوقت
نزلت روفان وكانت تسحر كل من يراها
اول منزلت الزغاريط ابتدت
الجد: عز امسك ايد روفان
عز: حاضر يجدي
عز مسك روفان ونزلوا مع بعض واشتغلت اغنيه ارسمني ف ليلك نجمه
ورقصوا عليها
وقعدوا
ملك: خمس دقايق بس ي روفان وهفضحك قدام العالم كله
وافتكرت اللي حصل
فلاش باااااك
ملك: الو يتسبيح
تسبيح: اممم مالك
ملك؛ انا لازم اعمل ايه حاجه اخرب الخطوبه مستحيل اخليهم لبعض
تسبيح: طيب بصي انا عندي فكره
ملك: قولي بسرعه
تسبيح: انا اعرف واحد صاحبي بيفبرك صور
اي رأيك نعملها حبه صور كده حلويين
ملك: اوباااا الفكره دي جامده
واكيد كلهم لما يشوفوهم هينصدنوا
تسبيح: خلاص اعتبري كل حاجه جاهزه
ملك؛ تمام
باااااااك
ملك هتشوفي دلوقتي 😏
ريم: مشفتيش ي روفا انتو وبترقصوا كان في حد هيولع 😂
روفان: انا حاسه انو في حاجه هتحصل
منار: متخافيش مفيش حاجه هتحصل
وفجأه النور طفي
واشتغلت شاشه
والكل انصدم وروفان واقفه والدموع زي الشلال ف عيونها
والصحافه بتصور
والشاشه كانت عباره عن صور لروفان غير اخلاقيه
الجد: ايه المهزله دي اطفو الشاشه ي عز
وعز واقف مصدوم
ادم: عز بسرعه اقفل الشاشه
وفجأه عز اتحرك ومسك الشاشه كسرها
وروفان وقعت
ريم؛ بصوت عالي روفااااااااااااااان
وفجأه الكل بص لقي روفان مرميه علي الارض
كلهم جريوا عليها
الجد: الحفله انتهت كلو يطلع
والمعازيم كلهم مشيوا
وبعد شويه روفان فاقت
وبتبكي ف حضن مامتها
روفان: والله دي م انا يماما والله م انا
جدو والله م انا
الجد: انا عارفك كويس ي قلب جدك انا اللي مربيكي
وصدقيني الي عمل فيكي كده هندموا
وملك: واقفه وهتموت من الفرحه
احمد: كده بتي اتفضحت قدام الكل
روفان بتبكي وبتشهق ي بابا انا مش دي
الجد: عز
وعز واقف مش بيتحرك
عز عز عز
عز: نعم ي جدي
الجد: اطلع هات المأذون
الكل انصدم
عز: ليه المأذون يجدي
الجد: كتب كتابك علي روفان دلوقتي
الكل واقف مصدوم ومفيش غير صوت روفان الي بتشهق
ملك: ف نفسها لا لا مستحيل انا عملت كل ده عشان مأخليهاش تتجوزوا لا
عز: حاضر الي تشوفه يجدي
ي ترا هيحصل ايه ف الايام الجايه
البارت انتها اتمني يكون نال اعجابكم
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الحب)