روايات

رواية لعبه الحياه الفصل الرابع 4 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الفصل الرابع 4 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء الرابع

رواية لعبه الحياه البارت الرابع

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة الرابعة

مكتوب فيها . انا عرفت امبارح ان ايهم ويوسف وقعوا الصفقه
رنيت ع جاسر بعد م بعت الرساله عشان افهم منو كل حاجه
طيف. ايوا ي جاسر
جاسر. الصفقه اتوقعت ي طيف
طيف. بالسرعه دي واخويا مستعجل ليه اصلا
جاسر. مش عارف كل الي عرفتو انها اتوقعت امبارح
طيف. ايوا نسيت اقولك على حاجه
جاسر. خير
طيف. زين
جاسر. زين مين
طيف. دا يبقى صاحب يوسف وهو يعرني عشان كان بيشوفني لما بنتقابل
جاسر. ايوا فهمت مالو
طيف . رن عليا امبارح وقالي انو ممكن يساعدني لانو مش متقبل الي يوسف بيعملو وانو مش عاجبو تصرفاتو خاص
جاسر. انتي متاكده انو مش بيخدعك
طيف. لا لا انا عرفاهه من فتره وهو شخصيه كويسه جدا
جاسر طيب كويس نبقا نشوف الموضوع دا بليل
طيف. تمام متنساش المعاد انهارده
جاسر . تمام
قفلت المكالمه وكملت لبس ونزلت روحت ع الشركه وعدى الوقت وروحت البيت بسرعه عشان اجهز الحاجه
بعد مخلصت كل حاجه كانو ايهم وحور وصلو البيت
طيف. أيهم، حور اجهزو عشان الضيف جاي كمان شويه
حور. هو مين ي طيف
طيف.هتعرفي اما ييجي
ودخلو وجهزو كلهم
عند طيف دخلت لبست لبس رقيق فستان اسود ف بينك
وعند حور كانت لبست هي كمان فستان رقيق جدا لونو ابيض ف ازرق وفردت شعرها البني
وعدى الوقت وكانو جهزو وشويه وسمعو صوت جرس الباب
ف راحت حور تفتح
جاسر باستغراب. انتي مين
حور. انا اخت طيف
جاسر. اهلا ازيك ي حور
حور. الحمدلله اتفضل
ودخلو جوا
طيف. ازيك ي جاسر بيه
جاسر . الحمدلله وانتي
طيف.الحمدلله تمام اعرفك دي حور اختي الصغيره في جامعه
ودا اخويا ايهم
أيهم . ازيك ي جاسر نورتنا
جاسر. الحمدلله ي أيهم بيه
أيهم . بلاش بيه دي اسمي أيهم عادي
جاسر بابتسامه . تمام
و اتجمعو وكلو مع بعض كلهم
وخلصو وقعدو يتكلمو
جاسر. وانتي يحور بتدرسي اي
حور. طب
جاسر. ماشاء الله انتي ف سنه كام دلوقتي
حور . ف تانيه لسه باقي كتير لحد اما اتخرج
جاسر. ربنا يوفقك
قطعهم أيهم وهو بيقول
وانت ي جاسر اخبار شركتك اي
جاسر. كلو كويس وماشيه حلو
أيهم ربنا يوفقكو ف الشغل الجديد
جاسر . يارب
جاسر . يلا همشي انا بقا عشان الوقت اتأخر
أيهم . تمام يجاسر ابقى نورنا تاني
جاسر. لأ المره الجايه عندي بقا
طيف بابتسامه ان شاء الله نخلص شغلنا بس الاول
أيهم . ان شاء الله
جاسر. يلا هستأذن انا بقا مع السلامه
طيف. مع السلامه
وخلص اليوم وكلو دخل ينام
عند حور.
حور بضحك .ياهه اي الحلاوه دي بجد
اي الهداوه والجمال ده
ونامت بعدها
وعند طيف كانت بعتت رساله ل جاسر ( ابقى نورنا تاني بقا)
جاسر( لا المره الجايه هتبقى عندي انا بقى دي امي واختي هتحبكو اوي
طيف.( انت عندك اخوات )
جاسر . (ايوه عندي اختي اكبر من حور بسنه هتحبوها اوي)
طيف .( هبقى اشوفها ان شاء الله)
جاسر(ان شاء الله)
طيف ( انا هبتدي اهدد يوسف بالفلاشه)
جاسر ( كويس بس خدي بالك )
طيف ( حاضر)
طيف ( تصبح على خير)
جاسر( وانتي من اهلو)
خلصت المكالمه وبدات طيف تفكر هتعمل اي
طب انا هعمل اي لما ابعت الفلاشه وفي حاجات كمان هحتاجها
طب اكلم زين هو ممكن يساعدني
خلاص هبقى اكلمو بكره
وعدت الليله وكلو نام وف اليوم التاني وعند حور بعد م صحيت قعدت تفكر شويه ف جاسر وهو بتلبس
حور ف عقلها . اي الجنتل مان دا مش زي الي عندي ف الجامعه
عند طيف كانت جهزت هي كمان وبعتت رساله ل زين عشان يقابلها
ورد عليها( هساعدك بس هنتقابل فين)
طيف ( انا معنديش شغل كتير انهارده)
زين ( نتقابل على الساعه اتناشر ف نفس الكافيه الي كان بتتقابلو فيه)
طيف. تمام
وقفلت الخط وراحت على اوضه حور
طيف. انتي اول محاضره عليكي الساعه كام يحور
حور. على الساعه احداشر كده
طيف خلاص استني اخدك هوصلك معايا
حور . لا بلاش عشان مأخركيش
طيف. انا كده كده ورايا شغل ناحيتك ف هاخدك ف طريقي
حور تمام
و بعد شويه نزلو مع بعض وطيف وصلت حور وراحت على الكافيه
وراحت هنالك طيف وهي رايحه ع المكان
ياهه مكنتش اصدق ف يوم من الايام تطلع بالشكل ده
ولما دخلت الكافيه حسيت قلبي اتقبض من المكان الي طول عمري بحب اروحو
وصلت عند زين وقعدت قدامو
زين . ازيك ي طيف عامله اي دلوقتي
طيف. ابقى بكدب لو قلتلك اني اتخطيتو لكني بحاول لأنو ميستاهلش ان حد يزعل عليه اصلا
زين . انا عايزك تنسي خالص لانو ميستاهلكيش
طيف والدموع بتلمع ف عنيها . انا عمري م كنت اتصور انو يطلع بالحقاره دي
يلا الحمدلله انو بعد عن طريقي
زين .متزعليش واهدي كدا
طيف . لا خلاص ده ميستحقش ازعل عليه
ف نص كلامهم طيف كانت باصه ورا زين واتفاجئت ب……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى