روايات

رواية لعبه الحياه الفصل الثاني 2 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الفصل الثاني 2 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء الثاني

رواية لعبه الحياه البارت الثاني

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة الثانية

وبعد انهاء فتره شغلها نزلت ف الموعد المحدد
و راحت على الكافيه لقتو قاعد مستنيها
جاسر. اتفضلي
طيف. شكرا ودلوقتي هتهكرو امتى
جاسر. الاول تقوليلي الاسباب
طيف بتنهيده. تمام هحكيلك بس الكلام والموضوع ده ميخرجش لحد ابدا
جاسر. متقلقيش محدش هيعرف حاجه
طيف .تمام . وبدأت تحكيلو كل الي حصل من يوسف
من اول م عرفتو لوقت م انتهت علاقتهم
Flach bak
كانت طيف ماشيه ف الجامعه وهي مش عارفه اي حاجه ولقت شاب واقف زكان يوسف وراحت تسالو عن مكان المدرج بتاعها وقلها ع المكان
وبعد م راحت وقعدت اتفاجئت يوسف معاها ف نفس المدرج
ف انتبه يوسف عليها وابتسملها وراح قعد ف مكان قريب منها
وبعد م انتهت المحاضره راح يوسف عندها
يوسف . اهلا احنا هنبقا زمايل هنا انا يوسف وانت
طيف. اهلا اتشرفت بمعرفتك انا طيف
ومن بعد كدا وهما بقو زمايل جد
ويوسف لقى رقمها من وسط ارقام زمايلها ع جروب
ودخل كلمها ويوم جر يوم واتكلمو كتير وحبتو
Bak
ومن بعد اليوم ده وحبينا بعض وف الأخر قلي انا كنت بلعب بيكي ومش بحبك
جاسر. بصراحه مش عارف اقولك اي
طيف. متقولش حاجه قولي هتساعدني ولا لا
جاسر . هساعدك بس اي المطلوب
طيف . كنت سامعه ان في صفقه من اهم صفقاتو هتتم و في اوراق مهمه تبع الصفقه ع تيلفونو
عيزاك تجبلي كل حاجه خاصه بيها
وتمسحها من على تيلفونو
جاس. تمام هنعمل كدا امتى
طيف . ف الوقت الي يناسبك
جاسر . مناسب معاكي كمان يومين نتقابل
طيف . مناسب نبقى نتقابل هنا
جاسر . تمام. انا همشي دلوقتي بقا
طيف. تمام
وروحت طيف لبيتها وكلها قوه انها تدمر يوسف
طيف وهي بتفتح باب البيت
يناس انتو فين
اختها حور. احنا هو تعالي يلا
ايهم اخوها. عامله اي يحببتي ف شغلك
طيف. الحمدلله كل حاجه كويسه وماشيه تمام وفي صفقه لسه عملاها امبارح
وانت اخبار شغلك والشركه اي
ايهم. كل حاجه كويسه الحمدلله
حور وهي بتقطع كلامهم. هو انتو ف الشركه بتشتغلو وف البيت بتتكلمو على الشغل كمان
طيف بضحك. كل سنتين وتشتغلي وتيجي تزهقينا
ايهم. انتي باذات هتيجي تعيطي كل يوم من الشغل
حور. اي دا هو انا هشتغل اصلا
طيف . اومال هتعملي اي يعني بعد كل الدراسه دي وتقولي مش هشتغل
حور. لا مش قادره اكمل والله ي اختشي جوزوني وارتاحو
طيف بضحك. انا بقول كدا برضو
أيهم . طول عمري بقول عليكي انك مش وش تعليم
حور. انا زهقت خلاص
طيف. يلا كلو و كفايه كلام
وبعد م قعدت شويه مع اخواتها قامت تنام
وف اليوم التاني صحيت طيف واخواتها ونزلو كلهم طيف ع شركتها
وحور ع الجامعه
وأيهم راح على شركتو هو كمان
وعدى اليوم
وروحت بيتها واتجمعت هي واخواتها واتعشو
وكل واحد راح ع اوضتو
وكلو بيفكر ف ايامو الجايه
وبعد تفكير متواصل غلبها النوم
وفي اليوم التاني صحيو كلهم وكل واحد بيجهز لشغلو و
عند طيف كانت جهزت ونزلت راحت الشركه
وبدات تعمل شغلها زي كل يوم وفي نهايه اليوم راحت تقابل جاسر ف الكافيه
وبعد م وصلت
طيف. ازيك ي استاذ جاسر
جاسر. لا استاذ اي احنا بقينا زمايل ونشتغل مع بعض بلاش القاب
طيف. تمام زي م تحب ي يا جاسر
جاسر . هنعمل اي دلوقتي
طيف. انا عايزه تاريخ شركتو بالتفصيل و كمان سمعت ان ف صفقه جديده وكبيره هيعملها وهو محتاجها جدا
جاسر تمام . اديني شويه وقت ممكن يومين مثلا ولو في اي جديد هقولك
طيف. كويس اوي ورقمي معاك هستاذن بقا سلام
جاسر . سلام
وخلص اليوم وروحت طيف وقعدت تتعشى هي واخواتها
طيف. عملتو اي النهارده
حور . كلو تمام بس زهقت اوي من الكليه اوي
طيف. بقيلك سنتين بس عايزه اشوفك حاجه كويسه
حور . ان شاء الله يحببتي
طيف. وانت ي أيهم عملت اي وساكت كدا ليه
أيهم. فيه صفقه جديده وبفكر هعمل اي
طيف. الصفقه مع شركه مين
أيهم……..
طيف بصدمه مع مين!!!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى