روايات

رواية لعبه الحياه الفصل الثامن 8 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الفصل الثامن 8 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء الثامن

رواية لعبه الحياه البارت الثامن

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة الثامنة

يوسف. عملت الي قولتلك عليه
المجهول. ايوا ي يوسف بيه
يوسف. كويس فلوسك هتوصلك
************************************
فجاه النبض رجع مستقر الدكاتره بدأت تركب الاجهزه تاني
زين وهو بيسأل الممرضه بقلق . هي عامله اي دلوقتي
الممرضه. عن اذن حضرتك لازم اجيب حاجات بسرعه
زين وهو بيمشي بقلق وتوتر ف الممر. يارب استرها يارب
وبعد شويه خرج الدكتور
راح عندو زين بسرعه
زين طمني ي دكتور في اي
الدكتور . هي كويسه دلوقتي وعدت مرحله الخطر بس لازم تفضل ف العنايه المركزه شويه عشان نتطمن اكتر
زين. ينفع اشوفها دلوقتي
الدكتور. اتفضل بس بلاش تعمل ازعاج حواليها
زين. حاضر ي دكتور
قعد ع كرسي قدامها وبدأ يبصلها وسرحان ان دي مش مجرد صدفه
ورن ع صاحب ليه وعرفو كل حاجه بحكم انو ظابط
وفعلا بدأ يدور على الي حصل ده
ف الوقت ده كان أيهم وحور وصلو على المستشفى بسرعه
أيهم. زين هي فين
زين. اهدى ي أيهم هي بقت كويسه
زين. اهدي ي انسه حور هي كويسه متقلقيش
حور ببكاء. هي فين الاوضه بتاعتها
زين. اخر اوضه ف الممر هروح اجيب حاجه واجيلكو
أيهم. ماشي
فعلا نزل زين واشترى شويه حاجات ودفع حساب المستشفى من غير م يقول لحدودخل أيهم وحور الي كانت بتعيط جامد جمب طيف
شويه وطلع زين على فوق
وكان بيحاول يهديهم
زين. أيهم اهدى هي كويسه فوق كده عشان اختك متزعلش اكتر
أيهم. هو حصلها كده ازاي ي زين
زين. اهدى بس وهفهمك كل حاجه
أيهم و هو بيقعد عل الكرسي . حاضر ي زين حاضر
زين. انسه حور اتفضلي اشربي واهدي وانا هروح اسأل الدكتور على حالتها وهتصحى امتى
أيهم. اشربي ي حور واهدي هتبقى كويسه ان شاء الله
حور بدموع حاضر
نزل زين عند الدكتور وسالو على حالتها بالتفصيل وعرف منو انها لازم تفضل اتناشر ساعه تحت المراقبه وبعدها تتنقل ل اوضه عاديه
طلع زين وقالهم على الي حصل
أيهم. شكرا اوي ي زين ع الي عملتو
زين. مفيش شكر ولا حاجه
أيهم. روح ارتاح انت ي زين معلش تعبناك معانا
زين. ولا يهمك ي صاحبي لو عوزت حاجه كلمني وانا هجيلك الصبح
أيهم. تسلم ي زين
خرج زين من المستشفى وروح وهو كل تفكيرو فيها
دخل الاوضه و اتنهد تنهيده طويله وكلو قلق عليها وراح غير ونام
عدت ساعات اليل وكلها قلق وخوف
*************************************************قمر. انت عايز اي دلوقتي
مجهول . عايزك تبعتيلي ١٠ تلاف جنيه
قمر بدموع . وانا اجبهم ازاي دول كتير اوي
مجهول. مليش فيه اتصرفي. وإلا
قمر. خلاص ارجوك هحاول اتصرف واجبهم
مجهول. انا عايزهم خلال تلت ايام
قمر بعياط. حاضر
قفلت الخط وانهارت من العياط
*******
قمر اخت يوسف عندها ٢٠ سنه
——————
عدت ساعات الليل كلها الم وحزن
واشرقت شمس صباح جديد وكلو بدأ يفوق عشان اشغالو
عند طيف ف المستشفى كانت ابتدت تفوق
طيف. زززين
انا فين
صحي ايهم على صوتها وهو بيقرب
أيهم. طيف عامله اي دلوقتي يحببتي
طيف. أيهم انا فين
أيهم. انتي ف المستشفى
طيف. ايي الي حصل
أيهم. هفهمك كل حاجه بعدين ارتاحي دلوقتي
طيف. طب فين زين
أيهم . زين روح بليل وهييجي كمان شويه
صحيت حور على صوتهم
حور وهي بتجري على طيف
حور. عامله اي يحببتي
طيف. انا كويسه الحمدلله متعيطيش
حور. كنت خايفه عليكي اوي
طيف. اهدي انا بقيت كويسه
أيهم. انا هروح انادي للدكتور
…..
عند زين كان فاق وبدأ يلبس وراح ع المستشفى بسرعه
أيهم للدكتور.هي بقت عامله اي دلوقتي ي دكتور
الدكتور. هي بقت كويسه وهتتنقل لاوضه عاديه
أيهم. تمام
ف الوقت ده وصل زين للمستشفى وراح الاوضه
زين. عامله اي ي طيف
طيف. انا كويسه بس عايزه اعرف اي الي حصل انا اخر حاجه فكراها اني كنت بعدي الطريق وكنت انت بتناديني بصوت عالي
وبعدها بعدها مش فاكره اي الي حصل
زين. في عربيه كانت ماشيه بسرعه اويوخبطتك ومشيت بسرعه
طيف . اممم
زين. انا شاكك ف حاجه
طيف . اي هيا
زين. لما اتأكد هقولك اكيد
طيف. تمام
زين. ازيك ي حور معلش مخدتش بالي
حور. ولا يهمك انا كويسه الحمدلله
دخل أيهم الاوضه وهو بيقول . هتتنقلي لأوضه عاديه دلوقتي ي طيف
طيف. مينفعش اخرج انهارده
أيهم. لا لازم تقعدي لحد م الدكتور يكتبلك ع خروج
طيف. تمام
أيهم. تعبت نفسك لي ي زين
زين. مفيش تعب ولا حاجه كان لازم اجي اتطمن عليكو
أيهم. تسلم ي زين
ف الوقت ده اتنقلت طيف وطمنهم الدكتور
وجه تيلفون ل زين
زين. عن ازنكم يجماعه هرد واجي
خرج زين يرد وكان الظابط
زين. وصلت ل اي
الظابط. احنا جبنا تسجيل كان وقت الحادثه وعرفنا النمره لكن في مشكله
زين. اي هيا
نمرة العربيه………….
زين بصدمه. ازايي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى