روايات

رواية لعبه الحياه الفصل الثالث 3 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الفصل الثالث 3 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء الثالث

رواية لعبه الحياه البارت الثالث

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة الثالثة

كنت قاعده بصدمه وبفكر ازاي هو مش عارف ان دي شركه اخويا
فلاش باك
أيهم. مع يوسف جسار
طيف بصدمه. ازاي يعني هتبقى الصفقه معاه
ايهم. عادي ي طيف في اي مالك
طيف . لا لا ماليش
هو انت هتوافق عليها
أيهم بحيره. مش عارف اعمل اي بس بفكر اوافق لانها كويسه جدا
طيف بسرحان. طب ازاي هو كل ده ميعرفش انا شركه اخويا ولا هو بيحاول يستفزني ولا اي
أيهم. بتقولي حاجه ي طيف
طيف. لا ولا حاجه
أيهم. تمام عايزين حاجه انا داخل انام
حور و طيف. لا يحبيبي شكرا
باك
طب دلوقتي اعمل اي انا هرن على جاسر واقلو
ورنت ع جاسر وشويه و رد
جاسر. ايوا ي طيف في حاجه
طيف. ايوه يوسف جسار
جاسر. مالو
طيف. في صفقه بينو و بين اخويا ايهم
جاسر. ايوا وانتي عايزاني اعمل اي
طيف. انا مش عايزه الصفقه دي تتم بأي شكل
جاسر. امم وهنعمل اي
طيف. مش عارفه
جاسر. طب بصي استني يوم اقدر اجيب اي حاجه عليه ونهددو بيها
تمام هستناك
وقفلو الخط
قعده طيف ع السرير وهي مش عارفه تعمل اي
فنامت من كتر التفكير
وعدى اليوم وصحيو كلهم الصبح وجهزو ونزل كل واحد ع شغلو
وفي اخر اليوم جه اتصال ل طيف من جاسر
طيف . اي وصلت لحاجه
جاسر. ايوه في حاجه مهمه لازم تعرفؤها دلوقتي
تعرفي تقابليني دلوقت
طيف. ايوا خلاص خلصت شغلي
جاسر . خلاص قابليني ف الكافيه الي وراهه
طيف. تمام
وخلصت المكالمه وراحت ع الكافيه
وبعد شويه كان وصل جاسر
طيف . في اي قلقتني
جاسر . في معلومات مهمه قوي
طيف . معلومات اي
جاسر . انا عرفت ان كان ابو يوسف الي هو صاحب الشركه زمان كان واقع في قضيه كبيره وقدر انو يهرب برا مصر
وملف القضيه كان موجود على الاب بتاع يوسف
طيف. حلو اوي طب انت عملت نسخ من الحاجات دي
جاسر. ودي تفوت عليا برضو كل حاجه هتلاقيها على الفلاشه دي
طيف . انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي شكرا بجد
جاسر . لا شكر ولا حاجه
طيف. هردهالك ف يوم ان شاء الله
طيف. اي رايك تيجي تتعشى معانا بكره
جاسر. هشوف لو خلصت شغلي هحاول اجي
طيف بسعاده. حلو اوي مستنياك
جاسر . تمام يلا همشي انا بقا عشان شغلي
طيف. تمام
وبعد مطلعت طيف من الكافيه وراحت البيت وقالت لاخوها انها عازمه حد بكره ورحبو بالفكره جدا وخلص اليوم وراحو كلهم ينامو ولكن قبل م تنام طيف اتفاجئت برقم بيرن عليها
وفتحت الخط
الشخص. ازيك ي طيف
طيف. مين حضرتك
الشخص. انتي مش فكراني ولا اي
طيف. لا معلش مين حضرتك
الشخص. فاكره الشخص الي كان بيجي مع يوسف لما بتتقابلو
طيف بصدمه. هو انت زين
الشخص. واخيرا افتكرتيني
طيف.انت اي الي خلاك ترن عليا وجبت الرقم منين
زين.انا رنيت عشان عايز اقولك على حاجه امأ جبت الرقم منين ف جبتو من تيلفون يوسف
طيف. تمام عايز تقول اي وانجز
زين . بصي انا مش راضي عن الي عملو يوسف وبجد انا اتدايقت منو لما قطع علاقتكو
طيف . ايوه بردو انت عايز اي
زين . انا قطعت علاقتي بي ولو عيزاني اساعدك في حاجه انا معنديش مشكله
طيف. شكرا ليك ولو احتاجت هكلمك ان شاء الله
زين . تمام تصبحي على خير
طيف . وانت من اهلو
وقفلو الخط
طيف ف نفسها. ياهه انا مش عارفه ازاي الشخص ده مصاحب يوسف بجد
وقعدت تفكر شويه وبعديها نامت
وعدت الليله
وصحيو فيوم جديت وعند طيف كانت صحيت وجهزت
وقبل م تنزل اتفاجئت برساله من جاسر
مكتوب فيها………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى