روايات

رواية لعبة الحب الفصل الرابع 4 بقلم سمر احمد

رواية لعبة الحب الفصل الرابع 4 بقلم سمر احمد

رواية لعبة الحب الجزء الرابع

رواية لعبة الحب البارت الرابع

رواية لعبة الحب
رواية لعبة الحب

رواية لعبة الحب الحلقة الرابعة

_نزلت شهد كانت ماسكة التلفون ف أيدها وهي بتجررررى وبترتعش وبتنااادى احمد.احمممممممد

_احمد:- فيييه ايه ياشهد وبتعيطى لييييه

_شهد بحرقة:- شررريف ….شريف يااحمد

_احمد :- مااله شريف اتكلمى

_شهد:- كان بيكلمنى وهو سائق عربيته … ووجه يهدى السرعة لقى الفرااامل بايظة يااحمد كنت سااامعة صرااااخه على التلفوووون و…

_مكلمتكش كلااامها وبخوووف طلع تلفونه وحاول يرن على شريف بس لقى التلفون مقفووول حاول يوصل للموقع بتاعه بس معرفش لأن الفون مقفول وهو بيحاول يوصله تلفون البيت رن جريت شهد عشان ترد

_شهد :- الو الوووو ،انتوبتقوووول ايه ،وبعدها اغمى عليها علطول جريت حنان عليها (امهم) عشان تفوقها ،ومسك احمد الفون ورد, كان اتصال بيقوله أن اخوه عمل حادثة ،فاقت شهد وجريوا على المستشفى..

_شهد:- نااادى على السواااق بسرعة يااحمد

_احمد بعصبية:- الزفت فرح بنته النهاردة وواخد.اجازه اقفوا على الطريق لحد مااجيب العربية،جاب احمد العربية وشهد.بتركب التلفون وقع من أيدها

_ياهاااانم ياهااانم استناااااى تلفوووونك وقع ،بس عشان كانوا مستعجلين محدش سمع ولا رد خد الراجل التلفون ومشى

_____في المستشفى____

_احمد :- دكتوووور دكتوووور اخويا فيه ايه؟!!

_الدكتور:- حالته مش مستقرة خالص هو ف العناية ادعوله

_قعدوا كلهم وهم ف حالة حزن شديدة والكل بيعيط بعدها جه البوليس

_احمد :- اللى حصل لخويا ده ايه سببه

_الظابط :- بفعل فاعل ،فيه شخص بوظله الفرامل بس قريب هنعرف هو مين مش هيفلت مننا

_احمد:- انا اخويا عمره ماكااان ليييه أعداء ….لا استنى شووويه دى اكييييييد ورد

_الظابط:- مييين ورد؟!!!

_احمد:- دى بنت كان هيتجوزها شريف وسابها يوم الفرح واتحوز بنت تانية اكيد كانت بتنقم منهههه اه اكيد هيا

_الظابط:- بص انا هسيبك حاليا عشان مقدر الحالة اللى انتو فيها بس هحتاج كلامكم وهرجعلكم تانى

_____وصلت وعد المستشفى وهي بتعيط ومنهارة(عينى عليكى يابنتى😒)____

_وعد :- جوووزى حصله ايه

_قربت منها شهد وبعصبية جو…سكتها احمد :- عيييب تكلمى مرااات اخوكى كدا وبعدين احنا ف مستشفى نخلى فيه دم

_____في بيت ديما___

_ديما :- ورد يلا اجهزى بقا كدا عشان هتمشى معايا الشركة

_ورد:- بس انا خاااايفة اوووى ياديما

_ديما:- لاااا بقولك ايه الخووووف ده تنسيييييه وبعدين أما انتى خايفة كدا امال أما تقابلى شريف هتعملى ايه لااازززم تمسكى نفسك ياقلبى لاااازم عشان تاخدى حقك

_ورد:- يااااارب قوينى ،هجهز وهجيلك

_شهاااب:- نعممممم انا بسمعععع ايه ؟؟؟؟! هي مييين دى اللى تمشى الشركة ؟؟؟! الحوار ده تنسووووه تماما دا شغل مش لعب عيااال

_ورد بعصبية:- لاااااء بقولك اييييه. انا من وقت ماجيت وانت مش طايقلى كلمة انت فااكر نفسك مييين ،على فكرة انا كنت عايزة امشى بس اخواتك اللى خلووونى قاعدة

_احمد:- بت انتااااااى توطى صوووتك وانتى بتكلمييينى ،انااااااا مفيش بنت علت صووووتها عليا قبل كدا

_ورد ببروووود:- اتعوووود ياعنيا مش هتكووون اخر مرة

_اتعصب شهاااب اوووى :- كلمة واحدة هقوووووولها مشوفش وشها ف الشرررركة فاااهمين انا مااااشى

_مشى وبعدها بشويه ديما بفرحة:- جددددعة يابت يااااورد شكلك انتى اللى هتربى الواااد ده يلاااا بقا عشان نمشى الشركة ..

_ورد :- بس….

_ديما :- مفيييش بس هنحطه قداااام الأمر الواقع ….راحوا الشركة ولقيوا شهاااب واااقف مع عميل ومعاه بنت

_العميل:- الشغل ده مش كووووويس وكماااان غااالى

_شهاااب :- بس احنا شغلناااا معرووووف والسعر على حسب جودته

_العميل :- مسك البنت من دراعها وقربها،الشغل بيكووون كدا ،اهو اللبس ،ميكاااب كل حاجة مفيهااااش غلطة

_شهههاب :- بس….

_العميل:- تخفضوا السعر شويه،وهنا أدخلت ورد بكل عصبية اول ماشافها شهاب بصلها عشان ترجع مهتمش لكلااامه وبصت للعميل

_ورد :- انت بتقوووووول الشغل بتاعنا مش كووويس صح

_العميل :- ومينننن حضرتك أن شاء الله عشان تدخلى

_ورد:- انا سالى الحفنااااوى وتعالى بقا نشوف شغل مين اللى مضروووب مشيت وف ثووووانى رجعت ومعاها جردل مية وجت رشت على البنت الكل وقف وفضل يضحك ..

_العميييل بعصبية :- ايه اللى بيحصل ده ؟؟؟؟! ياشهااااب

_ورد بتريقة:- هو انت لسة شوفت حاجة

_بص شهااااب لورد وبعصبية :- ساااااااال….جت ديما قرصاااه اسكت

_مسكت ورد البنت وجت حطت صباعها على شفايفها :- الررروج معفن دا بيطبع, ولا اللبس اللى اتكشكش من المية ف ثوانى ،اووووووه بصوا الجزمة دى اتخلعت من بوووق مية ،لاااا استنوا كدا وشدت زرار من لبس البنت دى الزارير كمان بتتخلع بسهولة ،وبتريقة:- هو ده الشغل الاصلى الرخيص اللى جاية تتفشخر قدامنا بيه

_العميل :- انتى ايه اللى هببتيه ده

_ورد:- فييين بنااااات الميكاااب هنا ،جت بنات الميكاااب :- انا اهو سالى هانم وادى منتجاتنا وقعدت وحطت رجل على رجل :- شوفوا شغلكم يابنات ،حطولها الميكااب

_شهاااب سرا( البت دى فعلاااا غير كل البنات اللى عرفتهم قبل كدا )

_وبعدها جابت جردل مية تانى وعطته للبنت اللى مع العميل :- رشى عليا واعملى اللى انا عملته

_البنت :- بس اناااا..

_ورد:- يلااااا

_رشت البنت على ورد المية وعملت فيها اللى عملته ورد بس النتيجة كانت مختلفة الميكاااب كان ثابت اللبس فضل زى ماهو كل حاااجة

_ورد :- هو دا شغلكم وجاييين تعدلو على شغلنا

_شهااااب:- احنا شغلناااا مفيش زيه وقول للى بعتك شغلنا مفيش منه اتنين ومحدش اختلف على ده ،براااااااا

_طلع العميل هو والبنت وهما وشهم ف الأرض والكل بص لورد باعجاب على اللى عملته وأنها عرفت تتصرف وتنقذ سمعة الشركة بص شهاب لورد :- شكرا انتى باين عليكى جد وهتفيدنا ف الشغل اقعدى مع ديما

_ديما بفرحة :- يلا ياااااااورد اخيراااا بقا لقينا اللى …لقيت شهاب بيبصلها بغيظ. مشيت من سكااات

_____في المستشفى___

_احمد:- دكتور خير طمنى اخويا عامل ايه

_الدكتور :- للاسف اخوك دخل ف غيبوبة

_احمد :- بصدددددمة :- غيبووووووووبة؟؟!!!

_الدكتور :- ربنا معااااه

_قعدوا وهم منهارين وبعدها افتكرت شهد اخيرا كلامه ف التلفون والدليل فضلت تدور على تلفونها ملقيتهووووش :- احمد احمد رن على تلفووونى عشان مش لقياااه

_رن احمد على التلفون الراجل اللى لقاه رد وقاله أنه هيجيله المستشفى ويرجعلهم التلفون

______ في بيت صغير____

_انا احسن حاجة اخلى التلفون ف جيب البنطلووون احسن يتكسر ولا يحصله حاااجة لحد اما ارجعه لصحابه ،هناملى شويه بقا عشان اصحى ارجع التلفون قبل مااروح شغلى ،(ياريتك مانمت😢)

_بت يااية لمى اللبس عشان نغسل يابت ،لموا اللبس ومنهم البنطلووون وحطوووه ف الغسالة وأما قااام الراجل بيدور على البنطلون والتلفون ملقيهش جرى على مراااته لقيها بتغسل وبتطلع البنطووون من الغسالة ،فضل يقلب فيه ملقيش التلفووون حط أيده ف الغسالة لقيه نشفه وحاول يفتحه متفتحش فضل يزعق لمراته وبنته ..

_اعمل ايييه دلوقت هقووول للراجل اييه دلوقت احسن حاجة اعملها اسيبه مقفول واركنه ولا كانى لقيته وصاخبه لو رن هيلاقيه مقفول

____ف المستشفى____

_حاول يرن احمد على الراجل لقي التلفوون مقفوووول :- شكله الراااجل ضحك علينا بس اهم حاجة اخوكى يخف واجبلك احدث تلفون

_شهد بانهيار :- انا مش عايزة تلفوووون حديث انا عااايزة التلفوون ده

_قطع كلامهم صوت جرى الدكاترا والممرضات

_احمد :- فييه ايه

_المممرضة:- المريض فااااق

_فرحوا الكل وطلبوا من الدكتور أنهم يدخلوا يشوفوه واول مادخلوا

_حنان بعياااط :- كنت هموووت عليك ياابنى من الخووووف الحمد لله

_احمد:- كنت هموووت لو كان حصلك حاجة

_شهد :- كنت هتسيبنى لمييين ياشررريف هانت عليك اختك ياحبيبى

_وعد:- وهااانت عليك مراااتك حبيبتك تخوفها عليك (محدش عرف أنه طلقها)

_شريف بضعف وتعب:: – انتووووووووو…….مي…مييين؟! …واناااا….ف فييين…..

_احمد وقف وبصدمممممة :- هوووو اخويا ماله يادكتور ؟؟؟؟؟؟!

_الدكتور:- تعالوا كلكم معايا برا وسبوه يرتاااح ،،واما طلع وبحسرة للاسف اخوك ف……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى