روايات

رواية لعبة الحب الفصل الثالث 3 بقلم سمر احمد

رواية لعبة الحب الفصل الثالث 3 بقلم سمر احمد

رواية لعبة الحب الجزء الثالث

رواية لعبة الحب البارت الثالث

رواية لعبة الحب
رواية لعبة الحب

رواية لعبة الحب الحلقة الثالثة

_وقفت ديماااا وبلمت وبصدممممة :- اييييه دا يادكتوووور ايه المهزلة ددددددى؟؟!

_الدكتور :- منا عشاااان كدا كنت مستغرب أما عطتينى الصووورة

_ديما بعصبية:- صوووورة ايه انا عطياااااك صووورة أمنية ممكن افهم مييييين دى؟؟!

_طلع الدكتور الصورة:- اتفضلى الصورة اهى مش هي دى اللى انتى عطتيها

_مسكت ديما الصورة وفضلت واقفة ومصدوووومة وبعدها فتحت شنطتها ودورت على الصورة لقيت صورة أمنية وملقيتش صورة سالى قعدت على الأرض وحطت أيدها على خدها وفضلت ساكتة

_البنت بصراااااخ:- مييييين دى دى مش انا حد يقوووووووولى حد يفهمنننى ايه اللى حصل ده

_الدكتور:- دانتى تحمدى ربنا انك واقفة في وسطينا دلوقت

_سالى بفرحة وانبهاااااااار :- اووووووووووووه يااااااه عندى شبيهة دا احنا هنخربها

_الدكتور:- انتى قولتى ياديما هانم انك هتبقى جنب البنت لحد اما تخف ممكن تتفضلوا انتو بقا

_ديما وقفت واستعادت تركييزها وبتريقة :- هو بعد اللى حصل هسيبها انا هاخدها البيت لحد اما اشوف حل للمصيبة دى

_سالى:- يااااريت

_البنت بعيااااط:- انا مش هروووح ولا هااااجى ليه مسبتووووونيش امووووت

_ديما :- معلش دى غلطتى ولاااازم اصلحها وجت باصة للدكتور:- دكتور لو سمحت اللى حصل ده محدش يعرف عنه حاجة

_الدكتور :- اطمنى ياديما بس الفرق بين البنت سالى أن البنت شعرها اصفر وسالى شعرها بنى

_ديما :- تمام يكتور هي ممكن تخرج امتاااا؟!

_الدكتور:- النهاردة لو حابين

_ديما:- خلاااص يادكتور اكتبلنا إذن خروووج

_خرجت البنت ومعاها ديما وسالى وركبوا العربية ،بعدها وقفت ديما قدااااام بيوتى سنتر

_سالى:- انتى وقفتى ليه ياديما

_ديما:- هنصبغ شعر ….الا هو صحيح انتى اسمك اييه؟؟؟!

_البنت:- أسمى ورد

_نزلت ديما وورد وراحو البيوتى سنتر وسابوا سالى ف العربية عشان محدش يشوف الاتنين مع بعض وصبغت ورد شعرها وبعدها ركبوا العربية تانى عشان يروحو البيت

_ديما :- كل اللى خاااايفة منه هو ردة فعل شهاااب دا عصبى جدا

_سالى:- خير خير

___جه وقت العشا وقعدت ديما وسالى ورجع شهاب من الشغل وقعد معاهم على السفرة

_ديما بلعت ريقها وبخوووووف:- شهاااب انا عااااايزة اقولك حاجة بس بالله امسك نفسك يااخويا

_بصلها شهاب من فوووق لتحت :- خير ؟؟؟!!!

_ديما :- اطلعى ياااورد

_طلعت ورد واول ماشافها شهاااب وقع الشوووكة من أيده ووقف مبلم وبعدها بقا يبص لسالى شويه وورد شويه وهو مصدووووووم :- دى سااالى ,لااااااااء دى هي اللى سالى، لااااء دى التانية هي اللى سالى طب لو دى سااالى دى تبقى ميييين ؟!وبصررررراخ وعصبية اييييه ده

_ديما قامت من على. السفرة وبعدت عنه :- من الاخر كدا وبصراااحة دى تبقى البنت اللى كانت ف المستشفى وانا اتغبلطت وبدلت صورة أمنية بصورة سالى بس غصب عنى والله

_شهااااااب:- نعم يختااااااااى انتى بتقوووووولى اااااييييه ؟!

_ورد:- اسفة ياشهاااب بيه

_شهااااب قرب منها :- اننننتى تخرررسى خاااالص دا كله بسببك انتاااااااى

_سالى :- لااااء بقا انا مكنتش عااايزة اتكلم بس دا كله بسببى انا اه بسببى

_قرب منها شهاب ومسكها من أيدها :- انتى بتقوووولى ايه ياوش المصاااااايب انتتتتااااااااى؟!

_سالى بخوووف:- انا اللى خبطها بعربيتى وجريت قبل ماحد يشوفنى وو…

_شهاب :- نهاااارك اسود انتى يابت انتى هتتعدلى امتاااااااا هو انتى مش بيااااجى من وراكى غير وجع القلب وجه سابها ورمى الكرسى على الارض وطلع اوضته

_ديما:- الحمد.لله متهورش متخافيش ياورد دى طبيعته هو من يومه كدا وانتى يازفتتتة ياللى اسمك سالى متكلمتيش لييه قبل كدددا

_سالى:- كنت خايفة

_ديما بتريقة:- لاااء وانتى بتخافى اوووى

_قعدوا البنات مع بعض وطلبت ديما من ورد تحكيلهم ايه اللى حصلهم ،بدأت ورد تحكيلهم وهي منهارة…..

_ديما :- اسمهم ايييه؟؟!

_ورد :- شريف الدمنهورى ووحدة اسمها وعد اول مرة أشوفها كانت يوم الفرح

_ديما بصددددمة :- مش معقوووول دا شريكنا ف الشغل ،بس لييييه يعمل كدا دا عمره ماكان مااادى وجت حضنت ورد :- طالما شغال معانا حقك هيرجع واللى حصلك ده هيدفع تمنه ،حظه أنه وقع مع ديما الحفنااااااوى ومن هنا ورايح انتى هتاااجى معايا الشركة ،انتى صعبتى عليا ومش هرتاح الا أما اربيه هو والسنيورة مراته

_ورد بعياط:- هتعملى ايه ؟؟! طب وشهاااب؟!

_ديما :- سيبك من شهاب انا هعرف اتصرف معاه بس محدش يجبله سيرة انا هقوله كل حاجة ف وقتها ومن ناحية العمايل فإن مخليته على الحديدة مبقاش انا ديما الحفنااااوى

_سالى :- انتى متعرفيش ديما أما تحط حاجة ف دماغها دى دماغها سم

______في بيت شريف____

_رن رقم غريب على شريف:- الو ميييين معايا؟!

_مجهول_:- مش مهم انا ميين المهم عايزك ف ايه

_شريف:- عايز ايه؟!

_مجهول:- انا مش عايز انا فاعل خير وعايز اقولك أن مراتك حبيبتك حاليا في فندق **** في أوضة ١١٥ مع عشيقها ولو مش مصدق تعالى وهتشوفهم وانت تشوفها وجه قفل السكة

_فرح شريف وفضل يدعى أنه يكون معاااه حق راح الفندق اللى قاله عليه

_عايز اطلع أوضة ١١٥

_طب استنى ابلغ اللى فيها يافندم

_شريف :- متبلغش حد انا هطلع حالا ومن غير ماتبلغهم

_مينفعش يافندم ،صوتهم على لحد اما جه مدير الفندق:- مييين شررريف بيه اهلا اهلا الفندق بتاعنا نور تامر بايه يافندم

_ شريف:- انا عايز اطلع أوضة رقم١١٥ وحضرته مش موافق

_المدير :- لاااااء ازاى اتفضل يافندم وادى المفتاح

_شريف:- بعد كدا عرف اللى شغالين عندك مين هوو شريف الدمنهورى

____في اوضة١١٥_____

_وعد:-:امتا بس واخلص منهم كلهم وتحقق إلى مستيناااه وبحلم بيه بقالى سنين

_هاااانت اهو ياروحى خلاااص انتى اتجوزتى شريف وتدمير عيلة الحفناووووووى بدأ

_ وعد:- يعنى هو انت عملت كدا وساعدتنى عشان سواد عيووونى ماهو عشان تنتقم انت كمان من شريف وتخليه يعلن إفلاسه وانت تبقى سيد الكل ف الشغل ولو على عيلة الحفناوى فمن حسن الحظ أن شريف شريكهم ويبقى ضربنا عصفورين بحجر واحد انت تخلص من شريف وانا اخلص من اولاد الحفناااوى

_ياقلباااااى انتى يلااااا بقااا قربى مناااااى ياعمرى

___حلو كداااااا عاااااااااجبك كداااا يازباااااااا*اااالة

_وعد بصدددمة :- مييييين شررررريف ؟!

_شريف:- ايوووووا ياوس**كنت ديما بقوووول عليكى حقييييييييرة بس معرفش أنها هتوصل للدرجادى

_هو شرررررف بسلامته

_شريف:- دانا هنفخكم وطلع تلفوووونه وصورهم:- أن مخليت فضحيتكم على كل لسان انتى طااااالق طالللللللق ونزل بسرعة وهو فرحان أنه خلاص هيرجع لورد وركب عربيته وكان راجع بيته

_وعد:- انت هتفضل سااااكت كدا متعمل حاااااجة دا هيفضحنا وهنخسر كل حاجة

_ودى تروووح عليا برضو طلع تلفونه وعمل اتصال :- خلاص اطمنى

_وعد:- عملت ايه ؟!

_هتعرفي بعد شويه بس الصبر

_____على الطريق_____

_رن شريف على شهد أخته:- الوووو ياشهوووود

_شهد :- مالك مبسووووط كدا ليييه

_شريف:- لقيت الدليل اللى هيخلصنا من الزفتة طلي……….

_شهد بفرحة وقبل مايكمل كلامه :- دليل ايييه قولى

_شريف:- هقوووولك أما اروح ياحبى انتى

_شهد :- لاااااء والنبى طب ابعته واتسااااب

_شريف :- اوك هبعتهووولك خليكى معايا ،حدد الصور وبعتها بس مكنتش راضية تحمل

_شهد بلهفة:- وصللللت بعتها ؟؟؟؟!

_شريف:- مش راضية تحمل اصبرى ههدى السرعة لحد اما ابعتها ، وبصرررااااخ ايييييه دهههه

_شهد بخوووووف:- فيييه ايه

_شريف:- الفرااااامل بااااايظة مش قاااادر اتحكم ف العربية ،التلفوون وقع منه وكانت شهد سامعة الدوشة وسامعة صوته وهو بيحاول يوقف العربية كانت الصور اتبعتت بس ف الوقت ده مكانوش بيفكروا ف الصور ،بعدها سمعت شهد صوووت صرراااااخ اخوها وخبطة جااامدة والفون فصل و………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى