روايات

رواية لطيفة اوقعت الفهد الفصل الثاني 2 بقلم نور وليد

رواية لطيفة اوقعت الفهد الفصل الثاني 2 بقلم نور وليد

رواية لطيفة اوقعت الفهد الجزء الثاني

رواية لطيفة اوقعت الفهد البارت الثاني

رواية لطيفة اوقعت الفهد الحلقة الثانية

فهد: يا نهار اسود انت طلعت لي منين
شال فهد رهف وحطها في العربيه وذهب الاقرب مستشفى
دخل المستشفى وذهب قليل طقم التمريض والدكتور اخذوا رهف داخل غرفه العمليات
وكان فهد يقف في الخارج وبعد وقت خرج الدكتور من غرفه العمليات ذهب اليه فهد مسرعا
فهد: هااا يا دكتور ماتت ولا عايشه
الدكتور: لا يا فهد بيه الحمد لله هي عايشه بس…….
فهد بنظرة شك: بس ايه ما تخلص
الدكتور: احنا شاكين ان ممكن يكون حصل فقدان في الذاكره
فهد: نعم انت بتقول ايه ده لو ده حصل انا ما اعرفش ما اعرفش هي مين وما اعرفش عنها اي حاجه
الدكتور: طيب هي ما كانش معاها شنطه او بطاقه موبايل اي حاجه
فهد: لا وعموما انا هبعت راجل من رجالتي يروح مكان الحادث ويشوف يمكن يكون في حاجه هناك
الدكتور: تمام يا فهد بيه واحنا هنستنى لما تفوق ويمكن ظني يطلع غلط ما تكونش فقدت الذاكره
بعد اذنك
ذهب الدكتور وخرجت الممرضه
فهد: لو سمحت هي فاقت ولا لسه
الممرضه: لا يا فهد بيه للاسف هي لسه ما فقتش قدامها شويه
فهد: تمام خد رقمي ولما تفوق كلمينى عليا علشان انا لازم امشي دلوقتي
الممرضه: تحت امرك يا فهد بيه
ذهب فهد الى الشركه وقابله خالد
خالد: ها يا ابني عملت ايه
فهد ببرود: والله ما ماتتش
خالد: يخرب بيت برودك ما انت تركز في الطريق برده دي مش اول مره
فهد: لا المره دي مختلفه هي اللي غلطانه وكمان شكلها فقدت الذاكره
خالد: البس ولو ده حصل انت هتعمل ايه
فهد ببرود: ولا اي حاجه انا مش غلطان
خالد: ازاي يعني مش غلطان انت اللي خبطها بالعربيه
فهد: بس مش انا اللي قلت لها تجري على طريق السريع
خالد.: طيب امتى على الورق ده وراجع الملف بتاع الصفقه الجديده والسلام انا بقى عشان هموت وانام
فهد: سلام
بقلم الكاتبه / نور وليد
بعد مرور ساعه
ف المستشفى كانت رهف بدات ان تفوق
رهف بتعب: اه انا فين وايه اللي حصل
الممرضه: حمد لله على سلامتك
رهف: الله يسلمك انا فين وايه اللي حصل
الممرضه: بسبب حادث والشخص اللي خبطك بالعربيه هو اللي جابك هنا
رهف: انا دماغي بتوجعني قوي وعندي صداع
الممرضه: طيب انا خارجه ابلغ الدكتور انك انت فوقتي
خرجت الممرضه خارج الغرفه ثم حدثت فهد في الهاتف
وبعد مرور نصف ساعه وصل فهد الى المستشفى وذهب الى غرفه رهف وكان الدكتور يفحصها
الدكتور: يعني انت مش فاكره اسمك ايه
رهف: والله ما فاكره انا مش عارفه اي حاجه وفي الم في دماغي هيموتني
الدكتور: طيب انا هديك حقنه مسكن وان شاء الله الصبح تكوني احسن
تحدث فهد ببرود: يعني هي كده خلاص فقط الذاكره
الدكتور: للاسف اه لان الخبطه كانت قويه جدا على دماغها
رهف: مين دا
فهد ببرود: انا فهد الحديدي اللي خبطتك بالعربيه
رهف: ولك تيجي هنا يا حيوان بعد ما خبطتني وخلتني افقد الذاكره
فهد بلا مبالاه: وانت الحماره اللي كنت بتجري على الطريق السريع انا والله ما ليش اي تهمه انا كمان ممكن اخد تعويض منك
رهف: انت بارد انا كان ممكن اموت
فهد: عادي ساعتها كنت هدور على اهلك واخذ منهم تعويض
كانت رهف مصدومه من حديث فهد وبروده ثم اكمل فهد حديثه وقال: لو كمان بحظ امك الفقر بعثت راجل من رجالتي يروح المكان اللي خبطتك فيه شوف اي حاجه تدل على شخصيتك عرفنا انك انت كنت بتجري ورا حرامي سرق منك الشنطه من كاميرات المراقبه اللي كانت في محل واحد قريب من المكان
رهف كانت تايهه مش عارفه تعمل ايه
بقلم الكاتبه / نور وليد
في احدى الاحياء الشعبيه في منزل ابراهيم والد رهف كانت هبه قالقه للغايه ولا تعلم اين هي رهف
ثم تحدثت مع شهد صديقه رهف وهي ايضا لم تعلم اين هي رهف وهاتف رهف مغلق
وكان ابراهيم نائم ولا يفرق معه اين هي ابنته ذهبت هبه الى ابراهيم لتيقظه من النوم لينزل يبحث على ابنته
هبه: ابراهيم يا ابراهيم قوم البنت لسه ما رجعتش لحد دلوقتي وانا قلبي واكلني عليها ومش عارفه اعمل ايه وكلمت صاحبتها مش عندها ولا تعرف عنها حاجه من ساعه مكانه في الكليه وهي قالت لها هروح اشوف شغل
ابراهيم: ابراهيم ايه يا وش الفقر عاوزه ايه
هبه: عاوزك تنزل يا اخويا تشوف بنتك انا قلقانه عليها الساعه 1:00 وهي لسه ما رجعتش لحد دلوقتي
ابراهيم: المهم لما ترجع يكون معاها فلوس وامشي يلا اخرجي بره خليني اكمل نومي ده انتوا عالم فقر
هبه: يا اخي حرام عليك انا خايفه البنت يكون حصل لها حاجه
ابراهيم: يكون احسن برده هتكون وفرت مصاريفها
هبه: حسبي الله ونعم الوكيل فيك راجل
في الصباح يوم الجديد جاء فهد الى المستشفى التي توجد بها رهف
فهد: يلا اجهزي عشان الدكتور كتب لك على خروج
رهف: اعوذ بالله طب قول لي صباح الخير عامله ايه وكمان انا هروح فين
فهد: قصر الحديدي هتقعدي مع اختي لحد ما نقدر نوصل لاهلك
بقلم الكاتبه / نور وليد
وبعد نص ساعه ذهب فهد ورهف الى قصر الحديدي مصدومه من جمال القصر
فهد: ايه يا بنتي ما تتحركي ادخلى هتفضلي مصدومه كده كتير
تحركت رهف ببطء وكانت رنا في استقبالها وهي سعيده
رنا: حمد لله على سلامتك يا قمر انا اسفه على اخويا فهد عمل وهو كده دايما مش بيعرف يسوق ههه
نظر اليها فهد نظره حاده ثم تحدث وقال
فهد: انا رايح الشركه لان عندى اجتماع مهم سلام
ذهب فهد الى الشركه وتحدث رنا مع رهف
رنا: تعالي بقى اوريكي اوضتك اللي هتقعدي فيها تاخدي شاور وتغيري هدومك لحد ما الداده تطلع لك الفطار فوق عشان عندك علاج بمواعيدي وفهد قايل لي على مواعيد العلاج بتاعك
رهف بخجل: اسفه هتعبك معايا
رنا بمرح: تتعبيني ايه يا مزه ما كفايه اخويا فقد لك الذاكره ههه
رهف: انا مش عارفه اعمل ايه في حياتي لحد ما ترجع للذكر نفسي اعرف اهلي فين ومين
رنا: لا تقلق يا فتاه اخويا كده كده هيحاول يدور لك على اهلك وكمان انت هتفضلي معانا هنا لحد ما انا طول عمري كان نفسي في اخت
ابتسمت رهف ثم اخذتها رنا الى غرفتها وكانت رهف مصدومه من جمال الغرفه انها غايه في الروعه والجمال
رنا: بصي يا ستي هتلاقي هدوم عندك هنا اختاري اللي انت عاوزاه والبسيه اسيبك انا بقى ترتاحي شويه
ذهب رنا وتركت رهف
ف شركة الحديدى
فهد بصوت عالي للغايه: ازاي يحصل كده يا خااالد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لطيفة اوقعت الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى