روايات

رواية لست من نسلي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سوارا

موقع كتابك في سطور

رواية لست من نسلي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي البارت السادس والعشرون

رواية لست من نسلي الجزء السادس والعشرون

لست من نسلي
لست من نسلي

رواية لست من نسلي الحلقة السادسة والعشرون

: النتيجة طلعت ايجابيه..سامح و سهر اولادك !!
مالك بيبص لها بصدمه وهو مش مصدق نفسه وزياد بيحتضنه بفرحة
مالك باستعجال : يلا يلا يا جماعه نرجع بسرعه انا عايز اشوف اولادي
زياد بضحك : الله يرحم لما كانوا ولاد اخوك 21 سنه مشوفتهومش!!
مالك بابتسامه وهو فاتح بوقه مترين : اولادي
نهر وزياد بيضحكوا على شكله وبيمشوا كلهم وبيتوجهوا على القصر
نادر وسهر بيقعدوا وبيلاقوا مفيش حد
الاتنين باستغراب : اييييييه ده مفيش حد غيرنا!!
سهر : انا طلعت عشان انادي على ماما وبابا بس هما مش موجودين
نادر بابتسامة : خلاص نتكلم شويه لحد ما يجوا.. انا لسه متعرفتش على اختي
سهر بابتسامة حزن : انت طيب يا نادر سامحني على الكلام اللي قولته
نادر بابتسامة حزن : مسامحك يا سهر انتي اختي الصغيره برضو
سهر بحزن : متزعلش بس انا مش اختك الصغيره انا اهلي ما..توا وأهلك ربوني!!
نادر بابتسامه في تفكيره : مزعلش ايه ده انا فرحان ده انا لو صليت الفجر تلت مرات مكنش جات كده!!
سهر بابتسامه : انتي خريج حقوق وشغال محامي سألت سامح وهو قالي كده بس مبثقش في كلامه
نادر بابتسامة بلهاء : سألتي سامح عني؟
بيقطع كلامهم جيه سامح
سامح باستغراب : اييييييه ده مفيش حد على السفره؟؟؟
سهر : والله احنا نفسنا بنسأل حتى انا ونادر لينا ساعه قاعدين ومحدش فيهم جاء!!
سامح وهو بيقعد معاهم : غريبه!!
نادر : اتصل بيهم انا معنديش رقمهم
سامح كان لسه هيتصل بيتفأجئ بصوتهم وراه
: احناااااااااااا جينا
نادر بيقف : ماما وبابا انتو كنتو فين؟؟
زياد ونهر بابتسامة : خلوا مالك يحكيلكم احنا كنا فين وليه؟؟؟
الكل بيبص على مالك وبيقعدوا
مالك بابتسامه وهو بيبص على سامح وسهر : روحت عشان استلم النتيجه من المعمل
سهر بخوف : نتيجه ايه عمو انت كويس؟؟؟
مالك بابتسامه : كويس كويس اوي… اسمعوا القصه كلها من الاول…. وبيحكيلهم القصه
سامح بصدمه هوا وسهر : يعني ايييه؟؟.. يعني احنا أولادك؟؟؟
مالك بابتسامة : اه
سهر بفرحه ودموع وهي تروح عنده وتحضنه : وربنا كنت حاسه تجاهك بحاجه
سامح بيبتسم وبيروح عنده : انا فعلا لما شوفتك حسيت اني شايفك قبل كده بس مافتكرتكش عشان وقتها كنت صغير!!
سهر : بس اللي مش فاهماه هوا صاحبك كان بيعمل معاك كده ليه
مالك بتنهد : عشان كان بيحب واحده وهي رفضته وقالت له انها بتحبني فحب ينتقم مني ويحرمني من ولادي ربنا يسامحه على الأقل بسببه قدرت الاقيكم…وبيتنهد.. أما بالنسبة لنادر ونهر فالقوات الايطاليه حبست نور وخدت حكم مؤبد ونفيسه خدت اعد..ام لأنها عندها اكتر من تهمه منها الشروع في القـ..ـتل !!
مالك بيبص لنادر بيلاقيه بيبتسم وهو بيومئ له بأنه عمل الصح
نهر بابتسامه : واخيرا الفرحه جات
نادر وهو بيقف : وعشان الفرحه تبقى فرحتين انا قررت اتجوز بنت مالك حتى لو رفضتوني مش هتجوز غير بنت مالك انا بقولكوا اهو!!
وبيتجه نحوها وبيقعد على ركبته : تقبلي تتجوزيني يا سهر؟؟
سامح بضحك : هنسقفلك يا نادر والله بس فين الخاتم؟؟؟
نادر بيبص على سامح بصدمه وبلاهه والكل بيضحك عليه
بعد سنه في قاعه مليئه بالمعازيم والزينه
: واخيرا بقيتي على اسمي يا بنت مالك قولتلك مش هتجوز غيرك!!
سهر بفرحه : انا مش مصدقه والله يا نادر من اخويا لجوزي
نادر بهمس : هقولك على سر
سهر بتبصله باستغراب وهي بتسمعه
نادر : على فكره لما ضر..بت الولد في كتب الكتاب مضر..بتوش بس عشان اللي عمله كنت هستنى كتب الكتاب يخلص عشان معملش فضيـ*ـحه لسامح بس لما شوفتك من اول مره صدقت الحب من أول نظرة… بس بعدها سكتت لما كنت فاكر انك اختي وقولت يمكن فهمت غلط او كان مجرد احساس لأنك حد قريب مني!!
سامح على الميكرفون : ناااادر وسهر انتي بتتهامسوا في ايه؟؟.. قوموا ارقصوا هشغل سطلانه!!
نادر وسهر بيبصوا له بصدمه وبيضحكوا وبيقوموا
نهر بفرحه : انا فرحانه واخيرا اتحقق كل اللي نفسي فيه وشوفت الاولاد مبسوطين
زياد بابتسامه : فعلاً بس باقي نحنا
نهر بتبص له باستغراب بتلاقيه نزل على ركبته وبيطلع خاتم
نهر بتبصله بفرحه وعيونها بتنزل دموع وبيلبسها الخاتم وبيلف بيها….

تمت بحمدلله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست من نسلي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى