روايات

رواية لست من نسلي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سوارا

موقع كتابك في سطور

رواية لست من نسلي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي الجزء الحادي عشر

رواية لست من نسلي البارت الحادي عشر

لست من نسلي
لست من نسلي

رواية لست من نسلي الحلقة الحادية عشر

: كده بقى نجحت الخطه الأولى!!
وانا مش هخليكي يا نهر بعد ما خليتي ابني يبعد عني وكنتي عايزه تخربي بيت بنتي وعايزه تاخدي ابني التاني برضو تنتصري عليا وهتشوفي!!
زياد وهو بيقفل الباب براحه : يا ترى ياماما ناويه على ايه…..كده في حاجات مستخبيه ومش مفهومالي كتير سواء وصيه عمي.. ولا كلام نهر اللي قالته وانا معملتش حاجه وفي مؤامرات كتير بتحصل من ورانا وانا لازم اعرف كل حاجه والحقوق تترد لأصحابها !!
في صباح يوم جديد على طاوله السفره
حسينه بخوف وحزن : لسه مصمم مترجعش الولد طب على الأقل اديلو فلوس ده ابنك حتى!!
معتز بجمود : هو اللي صمم مش انا ولا مليم من فلوسي هديهولوا الا لما يتنازل عن كلامه!!
زياد بسخريه : هو اللي مش هياخد منك اساساً لاني لحقته واديتو من فلوسي انا شخصيا ورفض!!
حسينه بشهقه وزعل : يعني ايه؟؟.. يعني كده خلاص انا خسرت ابني؟؟…. ابني لازم يرجع رجعولي ابنييييي!!
: السلام عليكم
الكل بيبص تجاه الصوت بيلاقوها نفيسه جايه ومعاها تغريد
زياد بتأفف وصوت غير مسموع : اهو ده الناقص اللزقه و ملكه التمثيل شرفوا!!
نهر بتسمعه وبتبص عليه مسافه باستغراب من كلامه بعدين بتستوعب بتضحك وزياد بيبصلها وبيبتسم بعدين نهر بتفتكر وبتكشرله وبتنزل رأسها على الطبق قدامها وزياد بيبص لها بحزن وبيلف وشه
نور باستغراب وذهول من مجيئهم : وعليكم السلام خالتي وتغريد اقعدوا اتفضلوا افطروا معانا
نفيسه باستغراب : طب ما انتي زي القطه بسبعه ارواح اهو امال ايه؟؟
نور باستغراب من كلامها : مش فاهمه!!
حسينه بتتوتر وهي فاهمه كل حاجه
نفيسه : اصل أكرم اتصل عليا وقالي أن الحمل تاعبك وان مديينلك بنج ومش هتفوقي الا على الليل بس انا شايفاكي احسن من تغريد نفسها !!
نهر كانت هتتكلم بس افتكرت كلام نور ليها وأنها اعتذرت منها فسكتت
زياد بهدوء : ونور مش حامل اساسا عشان الحمل يتعبها!!
نور بتسمع كلام زياد وبتبص على رياكشنات حماتها بتحس برجفه في جميع أنحاء جسدها وبتقع على الأرض مغشي عليها
حسينه بخوف وهي بتبص على زياد بغضب : نوووووور
نفيسه بعدم فهم : استني مش فاهمه ازاي نور مش حامل اساساً حد يوضحلي!!
الكل بيبص لها بتجاهل وهما خايفين على نور وبيتصلوا على الدكتور وبيجي يفحصها
الدكتور : ده تعب الحمل جسمها ضعيف كتبت لها على شويه فيتامينات!!
زياد بيقف على الزاويه وبيتأفف : تاني!!..نفس الكدبه!!
نفيسه بتقعد شويه هي وتغريد ولما يحسوا بتجاهل وعدم ترحيب بيهم بيقرروا يمشوا
نفيسه بتفكير : ياترى يقصد ايه زياد بكلامه؟؟
تغريد بتدقيق : هو قال إن نور مش حامل أساساً.. وانا سمعته لما الدكتور قال حامل قال تاني نفس الكدبه يعني نور مش حامل!!
نفيسه بشهقه : هييييييه مش ممكن معقول نهر!
زياد بعصبيه : دي مش حاجه يتلعب بيها هااا بعد كم شهر اكيد جوزها هيعرف انها كدابه بعدين انتو ازاي باقيين على راجل مستعد يسيبك عشان حاجه ملكيش دعوه بيها
معتز بعصبيه : احنا خلاص هنلم الفضايح دي كلها عشان نرتاح نهر تولد ونور تاخد الطفل تربيه وانت ونهر تتجوزوا
زياد بحده : اييييييه؟؟… انت عايزني اتخلى عن أبي لا ده مستحيل!!
معتز بحده وهو بيجز على سنانه : وانا مش بخيرك سمعه العيله بيكم كلكم وانتو حطيتوها تحت الطين بنت عمك هتنستر بأنك هتتجوزها وعشان محدش يتكلم على الطفل وسمعه نور هتأخدوا على أساس أن ابنها وهتربيه ومنها بيتها ميتخربش!!
نهر بعصبيه : يااااااا سلام وانتو فاكريني ايه اللي عايز فلوس يستغلني واللي عايز شهو.. اته يستغلني واللي مبيخلفش اخلفله ليه شايفيني ايييييييييه حرام عليكو!!… وبسيب الصاله جري وبتطلع على فوق زياد بيبص عليها وهي بتطلع بحزن شديد
: مييييييييييييييين؟؟
زياد بهدوء : نهر ده انا افتحيلي الباب شويه عايز اتكلم معاكي
نهر بعصبيه : وانا معنديش كلام معاك!!
زياد بحزن وهو يطرق : نهر ابوس ايدك افتحي الباب عايز افهم منك كل حاجه حصلت لاني معملتش حاجه!!.
نهر بضحكه سخريه : معملتش حاجه والله انت مش فاكر مش فاكر لما ******* انت كنت السبب في مو… ت ابويا الأساسي مش الثعبان لأن ابويا ما.. ت على حسرته بسببك!!.. وبتقفل الباب في وشه
زياد بتذكر وتدقيق : في اليوم ده انا فاكر اني لما صحيت لقيت نفسي في بيت عمي بس مكنش في حد فيه معقوله!!
: انا هروح اشوف كاميرات المراقبة في اليوم ده عشان افهم كل حاجه!!
وبيروح وبيفتح التسجيلات على تاريخ اليوم كان كل شيء عادي لحد ما جات لقطه…….
زياد بصدمه : معقوله.. دي جر*يمه مدبره!!..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست من نسلي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى