روايات

رواية لست ضعيفة الفصل الثامن عشر 18 بقلم رانيا عبدالعليم

رواية لست ضعيفة الفصل الثامن عشر 18 بقلم رانيا عبدالعليم

رواية لست ضعيفة الجزء الثامن عشر

رواية لست ضعيفة البارت الثامن عشر

رواية لست ضعيفة الحلقة الثامنة عشر

علي حس انه بقي ف خطر…. وبعدها بشويه تليفونه رن كانت منال رد
منال/ اي نفذت اللي اتفقنا عليه
علي/…….
منال/ مالك انت ساكت ليه
ردت منار بتأثر/وحشتيني اوى يمنال عاش من شافك ……مفاجأه مش كده
منال اتصدمت لما سمعت صوت منار وحاولت تبرء نفسها/منار انا كنت بحاول اقنعه بلاش بس هو اللي كان عايز يعمل كده انا مليش دعوه بيه.
ضحكت منار بسخريه/طول عمرك بياعه يامنال والغل والقد ملو قلبك.
قفلت منار مع منال وعملت لها بلاغ بعد ما اثبتت ان منال كانت عايزه تخطفها ومبلغتش عن علي
منار/مخلتنيش ابلغ علي علي يامعتز لي
معتز/عشان خلاص دى بقت نهايته
منار بعدم فهم/تقصد اي
معتز/اقصد انه خلاص علي بح هخلص عليه
منار بأعتراض/لا طبعا متعملش كده بنفسك واحنا نحبسه وياخد اعدا’م
معتز /اللي بيني وبين علي محدش هيجبهولي علي العموم يلا بينا دلوقتي.
~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

مؤمن رن علي طارق وقاله يجيله علي الڤيلا
وصل طارق للڤيلا ودخل لمؤمن وهو وداخل شاف نسرين اللي شدته ليها من اول نظره بعدين دخل لمؤمن المكتب
طارق/ها ياسيدى كنت عايز اي
مؤمن/فين ورق الشغل اللي كنت جايبهولي وقولتلي ده بتاع الموظفه الجديده ….في شويه اضافات عايز اضيفهم
طارق/الورق معاها وزمانها شغاله عليه.
مؤمن/تمام…..اه صح كتب كتابي كمان اسبوع
طارق بصدمه وفرحه/اي ده بجد دى مين اللي خطفت قلبك يا نمس
مؤمن /هبه
طارق بغمزه/والعه معاك
مؤمن بضحك/اي انت مش ناوي
طارق بحزن /كنت ناوى بس طلعت صغيره
مؤمن بتفكير/صغيره ازاي
طارق/سنها صغير
مؤمن /هي مين دى وانت عرفت منين انها صغيره
طارق/معرفش اسمها بس هيا من البيت عندكم ….وعرفت منين هبه قالتلي
اضايق مؤمن من كلام طارق /وانت شفت هبه فين.
طارق بدفاع/اي يسطا في اي والله ما عملت حاجه دي هي اللي قالتلي يوم ما انت اتخانقت معايا ومشيت من هنا مكسر
مؤمن / تمام علي العموم اللي بتسأل عليها اسمها نسرين وممكن مقدما تيجي تطلب ايدها… تبقي خطوبه
طارق بفرحه/طيب هي عندها كام سنه
مؤمن/16
طارق/ مش مشكله هتبقي خطوبه
~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

يوسف / ايوه تمام لحد دلوقتي وانتي ماشيه صح كملي
ريما/ طيب بص علي دي كده هي مظبوطه
بص يوسف كتير علي التصميم اللي هي عملاه(ريما مهندسه الديكور)
يوسف/ جميل اوي استمري
يوسف في نفسه/ كان فين انتقامك منها لما اعتضرت علي كلامك وعلت صوتها عليك…بس لا هي باين عليها محترمه مش زي باقي البنات ومختلفه.
ريما/استاذ يوسف بنادي علي حضرتك من بدري ومش بترد
يوسف بيعدل من قعدته وبصلها/معلش مخدتش بالي ها كنتي عايزه اي.
ريما/ كنت عايزه حضرتك تأكد علي الشغل.
~~~~~~~~~~~~~~~~
كامل كان بيفكر كتير ف البنت دي وان جرأتها عجبته ومش بتصطنع زي باقي البنات ….نفض كل الافكار دي من دماغه وقال يقوم يشوف شغله كان ماسك ملف مريض وبيبص فيه وبعدين عنيه
وسعت اول ما شاف ملف المريض ده واتكلم بصدمه/عندها كانسر(سرطان).
دخلت عليه ممرضه ومن غير ما تستأذن واتكلمت بمياعه/دكتور كامل حضرتك هتابع الحاله اللي بعتلك ملفها من شويه.
كامل بجديه/تقدرى تتفضلي دلوقتي.
خرجت وكانت بتشيط من بروده /يخربيت استفزازك.
~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

هدي اول ما شافت منار بتدخل من باب الڤيلا جريت عليها حضنتها وهي بتعيط وبعدين بقت تمسك فيها تتفحصها/ انتي كويسه ياضنايا؟!….حد عملك حاجه ….مالك يابنتي.
معتز/ هي تعبانه دلوقتي يا امي سبينا ترتاح وبعدين كلميها
الكل شاف منار وراح يسلم عليها وهي زي الج’ثه الهامده.
(احمد وملك مسافرين )
(والجد كان مشغول)
معتز بحده/ منار اطلعي ارتاحي
طلعت منار بس مطلعتش اوضتها طلعت علي السطح.
هدي/ ألا صحيح عىفت توصل لمنار ازاي يا معتز.
معتز / بعد ما كلمتيني بصيت علي التتبع اللي عامله لمنار علي تليفونها
Fash back
معتز اول ما دخل ضرب علي علي راسه
معتز/ منار انتي كويسه

 

 

 

منار/ انا تمام فكني بس.
بعد ما فكها لقي تليفون علي بيرن
منار/ انا اللي هرد دي منال حبيبتي
Back.
~~~~~~~~~~~~~~~~
اللوا محسن/ كنت عارف يا منال انك مش هتجبيها لبر ابداً
منال/ انا مغلطتش دي هي اللي غلطت كل الناس بيحبوها ودايما الكل بيعاملها حلو واللي بيحبها واحد تتمناه اي بنت مهما كان مستواها ترضي بيه وانا محدش بيحبني زيها .
اللوا بشفقه/ كل ده بسبب افعالك بس انتي الغيره كانت عمياكي حاولي تغيري من نفسك بعد ما تخرجي من السجن.
~~~~~~~~~~~~~~~
منار كانت بتمشي بخطوات بطيئه وبتقرب من السور وهي بتعيط غمضت عينيها ورمت نفسها من فوق السور (انت’حرت)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست ضعيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى