روايات

رواية لا ندم في العشق الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الجزء التاسع

رواية لا ندم في العشق البارت التاسع

رواية لا ندم في العشق الحلقة التاسعة

غمض عنيه وهو بينطق الشهادتين بس فجاءة سمع دوشة حوليه بص بصدمة لما لقى مراااته قاعدة فوق مااهي وبتضربهاا بضمير
جااءت نورهاان من الباب الخلفي ولقت ماهي بتصوب المسدس نااحية عماد قلقت وانسحبت وراءهاا بهدوء وماكادت ماهي ان تطلق الناار حتى جذبتهااا نور من شعرهاا من الخلف بقوة والطلقة ضربت في السقف وم اكتفتشت بكده نزلت فيهاا ضرب بغل
ااماا عماد يكاد يم..وت من الضحك فاسرع ناحية زوجته يسحبها من فوق مااهي
عماد ” خلاص ي نور
نور بغضب وهي بتضرب في عماد ” سبني عليهااا والله لربيها بت ال الك…..لب خطافة الرجالة *****
عماد بغضب ” قولت خلص ي نور
استكانت بهدوء بين ذرااعيه وهي ترمقه بنظرات ناارية وذهب خالد وساعد شقيقته في النهوض
ماهي ببكاء ” شفت عملت فيني ااي مرااته الجرب..وعة البيئة دي ي خالد
نور بغضب وهي تستعد للانقضاض عليهاا … وكمان بتتبجحي ي **** سبني عليهاا ي عماد والله لوريهاا مقامها
امسكهااا عماد بقوة ” بس بقى ااهدي

 

خالد بنفاذ صبر ” ومستني ااي ي مااهي اانت مستوعبة كنت هت…قتلي جوزهاا هتاخذك بالاحضان يعنى
يلاااا ي اخينااا خذهااا واتكل على الله
أمسكت فيه بقوة وهي تبكي ” بلااش تعمل فياا كده ي اابيه انااا مش مجن…ونة صدقني بس هجن اكيد لو روحت هنااااك
ابعدها خالد عنه بغضب ” انا معدتش اخوكي ي ماهيتااب
ماهي ببكاء ” ابوس اايدك متعملش فياا كده عشان خاطر بابا وماما ارجوك
هتغيير صدقني هتغير للأحسن ومعدتش هعمل مشاكل من بعد اليوم صدقني
نظر لهاا كل من نور و عماد بشفقة فنظر عماد لخالد
الذي ااردف بغضب ” متحاولش ي عمااد مااهي دي مش انساان ينشفق عليهااا دي كانت هت….ق.تل ابنك لو لا لطف ربناا
انااا لااا يمكن اااساامحها بيوم لانهاا ببساطة مي…تة بالنسبالي
قال كلامه وذهب بغضب وقلبه يعتصر على ااابنته….
ااخذ الممرضين مااهي فبقى عماد و نورهاان فقط………..
نور ” هيكون بخير صدقني هي مسألة وقت بس
هز رااسه بنعم فاااردف بغضب ” هو انااا مقولتلكيش متتحركيش من البيت اااي ال خرجك وازااي عمي ماجد يسيبك تخرجي اصلااا

 

نور بغضب ” حقك علياا ي حبيبي كاان لازم اسيبهاا تق…تلك واترمل وتيتم اابنك وطظ في ااي حد مش كده
عماد بغضب ” متسبقيش الأحداث ي نور …
قااطعته نور وهي تبكي وتحضتنه بقوة ” قطع لساني بعد الف شر عنك ي حبيبي اناا اناااا مقدرش اعيش لحظة من غيرك …اااسفة ااسفة
باادلهاا عمااد الاحضاان بقوة ” فدااكي عمري كله
بس ااوعى ي نور ااقولك حاجة وتعملي عكسهااا فاهمة ي حبيبتي … هزت راسهاا بنعم ثم اعتصرهاا بين ذرااعيه
عماااد بمرح. ” تعرفي اني بعد اليوم مقدرش على زعلك اابدا وانتي بتضربي في مااهي للصراحة هبقى اخااف على نفسي وعلى مستقبلي ..
ضحكت بشدة وهو يشااركهاا هذه الضحكااات ………
بعد شهر ……….
خرج خااالد من قوقعته وحزنه لقى رجله بتودي للجنينة ال اول مرة شااف فيهااا نورسين
فضل بااصص لهاا وهو بيتاامل فيهااا يحدماا خذهاا ماجد
ورااح هو كماان الشركة ال بقااله شهر م عتبهاااش
دخل لعماااد لاقاااه متعصب وكل مكتبه متكسر و مدمر على الاخر

 

خالد بقلق ” في ااااي ي عماااد حصل اااي
حضنه عماااد فقلق عليه خالد فسااله مرة تااانية…
عمااد ” هو رجع ي خااالد …. وهيااخذ كل حااجة مني
امااا عند ماااهيتاااب
كاانت حالتهاا يحن للحجر المعاملة في المستشفى زف.ت
دخل هو بكل هيبة ووقاااار بغروره المعتااااد راااح عندهااا الأوضة ابتسم لهااا بحب..
وقفت بصااااله بااستغرااب و صدمة 🤯…
مهمااااا تدور الدنياا و تلف وتلف. هترجع تقف عند رجلي ده انااا مراد الالفي مش اااي حد …..
وقفت وركضت لعنده وحضنته بقوة وهو بيشم ريحتها ال مجناانه .
ماهي ببكااء ” مش مصدقة اانك وااقف قداامي ي مراااااد
مرااد بحب ” لا صدقي ي قلب مراد وكل دنيته اانتي دلوقتي بحضني وقريب ااااوي في بيتي وفي سريري ي مرااتي
مااهي بحزن. ” ازاااي بس واناا هناا في المستشفى ومش هخرج منهااا كل حيااتي…

 

مراد ” وانااا لازمتي اااي ده انااا نااازل مصر مخصوص عشاان العنين دووول ومش هتفضلي هناا دقيقة كمااان
عاانقته بشدة ” بحبك اااوي ي مراااد
مراد بعشق وهو يعتصرهاا ” واخيرااا قولتيهاا ي مااهي ده اناا كنت فقدت الامل ااانك تنطقي
مااهي وهي تمسك وجهه بين يديهاا ” مكنش عندي الشجاعة وقتهاااا بس دلوقتي العااالم كله هيعرف اني بحبك و انك حبيبي وكل حياااات…..
قااطعهاا وهو يقبل ….شفت….يهااا بنهم شغف بهاااا حبااا وهي تنصهر بين يديه ياكل شفتيهاا بنهم و بشوق سنين ابتعد عنهااا بعد مدة وهو يسند جبينه بجبينهاا
مررااد ” دلوقتي لو م..ت مش هزعل
كاانت تنظر للارض خجلااا رفعة رااسهاا باصبعه وهو يردف بغضب ….
هخليهم يندمواا ي عمري ااانتي مش هسيبهم ااي وااحد كااان السبب في وجودك هنااا هياااخد جزاااءه
ابتسمت بسعااادة وعاادت لاحضااانه تحتضنه وهي تبتسم
ماااهيتااب راجعة تهدلك ال بنيته ي عماااد الالفي ذي م خربت علاقتي باخوياا علاقات مع ااخوك هخربهاا وهخليه يق…تلك باااديه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا ندم في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى